تاریخ انتشار: 10 دی 1402 |
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بدون تردید کمپانی اپل را باید به عنوان یکی از بهترین و موفق‌ترین کمپانی‌های فعال در زمینه طراحی و تولید لوازم دیجیتال معرفی کرد که توانسته نظر کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند. کمپانی اپل در کنار تولید اپل واچ یا گوشی‌های آیفون از خود فعالیت بسیار خوبی در زمینه تولید لپ تاپ نشان داده است. به لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی اپل، مک (Mac) گفته می‌شود و هر کدام از آن‌ها دارای قابلیت‌های منحصر به فرد خود هستند. در صورتی که قصد دارید اتصال لپ تاپ مک به تلویزیون را انجام دهید، باید بدانید این کار عملی بوده و ما در این مقاله قصد داریم روش انجام کار را به شما آموزش دهیم تا بتوانید این کار را به سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام دهید؛ با ما همراه باشید.

اتصال مک به تلویزیون با کابل

connect mac to tv

در صورتی که دارای مک بوک‌های قدیمی‌تر هستید که دارای پورت HDMI یا Thunderbolt هستند، می‌توانید مک خود را به تلویزیون در کوتاه‌ترین زمان ممکن متصل کنید. شما باید توجه داشته باشید در صورت استفاده از پورت Thunderbolt ممکن است به کابلی نیازمند باشید که به HDMI تبدیل شود. در صورتی که قصد دارید از این روش برای متصل کردن مک به تلویزیون استفاده کنید، باید بدانید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، می‌توانید اقدام موردنظرتان را به سرانجام برسانید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مقاله نمونه: آموزش اتصال لپ تاپ ریزر به تلویزیون

1: خروجی کامپیوتر خود را به یک ورودی ویدیویی در تلویزیون متصل کنید.

2: در سیستم عامل مک باید روی لوگوی اپل موجود در گوشه سمت چپ قسمت بالای تصویر کلیک کرده و سپس روی گزینه System Preferences کلیک کنید.

3: در ادامه کار باید روی گزینه Displays کلیک کنید تا فرایند کار را ادامه دهید.

4: هم اکنون زمان آن رسیده وارد بخش تنظیمات نمایشگر (Display Settings) شوید.

5: در پنجره بعد، اطمینان حاصل کنید که گزینه Default for Display انتخاب شده باشد؛ چرا که این گزینه را باید به عنوان یکی از بهترین موارد عنوان کرد.

6: بیشتر تلویزیون‌های HD می‌توانند صدا را از مک از طریق کابل HDMI پخش کنند. شما باید روی لوگوی اپل واقع در گوشه سمت چپ قسمت بالا کلیک کرده و در ادامه گزینه System Preferences را انتخاب کنید.

7: در این بخش زمان آن فرا رسیده تا بتوانید روی گزینه Sound کلیک کنید.

8: در این بخش باید بتوانید روی تلویزیون متصل شده ضربه زده و آن را انتخاب کنید تا عملیات اتصال آغاز شود.

هم اکنون شما موفق شده‌اید تا بتوانید اتصال مک به تلویزیون را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. این مسئله کار سختی نبوده و شما می‌توانید اقدام موردنظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانید.

برای مطالعه مقاله آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون کلیک کنید.

اتصال وایرلس مک به تلویزیون

connect mac to tv 1

یکی دیگر از روش‌های اتصال مک به تلویزیون‌های هوشمند را باید از طریق ارتباط وایرلس دانست. در صورتی که شما قصد دارید لپ تاپ مک بوک اپل خود را به تلویزیون هوشمند وصل کنید، باید بدانید این کار عملی بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. برای این کار لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

برای خواندن مقاله آموزش اتصال لپ تاپ مایکروسافت به تلویزیون کلیک کنید.

1: در سیستم مک باید روی لوگوی اپل که در گوشه سمت چپ موجود است، کلیک کنید. هم اکنون زمان آن فرا رسیده تا بتوانید گزینه System Preferences را انتخاب کنید.

2: در ادامه باید وارد بخش Displays شوید تا امکان انجام کار برای شما فراهم باشد.

3: هم اکنون لازم است تلویزیون خود را از Airplay Display واقع در منوی کشویی انتخاب کنید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید مدنظر قرار دهید، عدم پشتیبانی تلویزیون از قابلیت Airplay است. در صورتی که به چنین موردی مواجه شدید، هنوز هم می‌توانید شرایط را کنترل کنید و ارتباط میان مک و تلویزیون را با قابلیت آینه کردن برقرار کنید.

1: شما باید روی مرکز کنترل کلیک کنید؛ آیکون مربوطه در سمت راست منو در قسمت بالا قرار دارد.

2: هم اکنون زمان آن فرا رسیده تا شما بتوانید Screen Mirroring را انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا گام‌های نهایی را برای متصل کردن مک به تلویزیون بردارید.

3: یک گزینه پاپ آپ نمایش داده می‌شود که شما باید در آن، تلویزیون موردنظرتان را برای برقراری اتصال انتخاب کنید. در این لحظه خواهید دید که محتوای مک شما روی تلویزیون قرار خواهد گرفت.

خوشبختانه متصل کردن مک به تلویزیون کار سختی نبوده و حتی امکان اتصال از طریق وایرلس هم وجود دارد. هم اکنون شما موفق شده‌اید اتصال را به صورت بی سیم برقرار کنید که این مسئله شرایط ایده‌آل را برقرار خواهد کرد.

مقاله مشابه: آموزش اتصال لپ تاپ دل به تلویزیون

سخن آخر

دستگاه‌های مک را باید به عنوان بهترین سیستم‌های در دسترس کاربران به حساب آورد که می‌توانند به عنوان لپ تاپ‌های قدرتمند مورد استفاده قرار دهند. در صورتی که قصد دارید سیستم مک خود را به تلویزیون متصل کنید، باید بدانید این کار از طریق کابل یا وایرلس امکان‌پذیر بوده و ما در این مقاله سعی کردیم هر دو روش را برای انجام این کار به شما آموزش دهیم.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا امکان اتصال مک به تلویزیون وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با استفاده از کابل یا به‌صورت بی‌سیم، مک خود را به تلویزیون متصل کنید.

آیا امکان استفاده از تلویزیون به عنوان صفحه نمایش ثانویه در زمان اتصال مک به تلویزیون وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید در بخش تنظیمات مک مشخص کنید که از تلویزیون به چه صورت استفاده شود که استفاده از تلویزیون به عنوان صفحه نمایش ثانویه، یکی از این موارد است.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *