تاریخ انتشار: 04 دی 1402 |
زمان مطالعه: 9 دقیقه

یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های کاربران کامپیوتر یا لپ تاپ را باید در اختیار داشتن آنتی ویروس‌های قدرتمند دانست که بتوانند از دستگاه در برابر بدافزارها و فایل‌های مخرب دفاع کنند. شرکت‌های زیادی در زمینه انتشار انواع آنتی ویروس توانسته‌اند از خود توانمندی‌های خوبی نشان دهند و برنامه‌های آن‌ها موفق شده‌اند از لپ تاپ یا کامپیوتر در برابر بدافزارها به خوبی دفاع کند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین و قدرتمندترین آنتی ویروس‌های موجود برای کامپیوتر یا لپ تاپ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از آن‌ها برای افزایش ضریب ایمنی دستگاه استفاده کنید؛ با ما همراه باشید.

لیست بهترین آنتی ویروس ها برای لپ تاپ

1: آنتی ویروس Microsoft Defender

Microsoft Defender

یکی از برنامه‌هایی که موفق شده است شرایط امنیت بسیار خوبی را برای کامپیوتر یا لپ تاپ‌ها فراهم کند، Microsoft Defender نام دارد. در گذشته این ابزار به دلیل استفاده از منابع سیستم و ارائه استانداردهای پایین در حفظ امنیت شهرت زیادی داشت، اما هم اکنون شرایط به طور کلی تغییر کرده است. در حال حاضر Microsoft Defender برخی از ساده‌ترین روش‌ها را برای افزایش ضریب ایمنی کاربران در ویندوز 10 را ارائه می‌کند.

البته یکی از مهم‌ترین نکته‌های فروش Microsoft Defender را باید ادغام شدید آن با سیستم عامل ویندوز دانست. مدیریت حفاظت از ویروس، محافظت از فایروال، امنیت دستگاه و امنیت برنامه‌ها را کاربران می‌توانند به سادگی از منوی تنظیمات ویندوز دنبال کرده و شرایط پایدار را برای سیستم خود رقم بزنند.

2: آنتی ویروس Kaspersky Internet Security

Kaspersky Internet Security

یکی دیگر از برنامه‌های آنتی ویروس که نامی شناخته شده در سراسر جهان دارد، Kaspersky Internet Security بوده که می‌توان گفت شرایط ایده‌آل را برای کاربران رقم زده است. این شرکت دارای محصولات مختلف پیرامون افزایش ایمنی کامپیوتر یا لپ تاپ است که همه آن‌ها موفق شده‌اند عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دهند.

در حقیقت Kaspersky Internet Security برنامه دیگری است که در گذشته با مشکلات عملکرد دست و پنجه نرم کرده است، اما همانند windows Defender موفق شده است مشکلات به خوبی عبور کند. این مجموعه با وجود آزمایش بیشتر از 1.6 میلیون نمونه از برنامه یا فایل‌های مخرب، فقط سه مورد کاذب را نمایش داده است که باعث می‌شود بتوان به عملکرد آن اطمینان کرد. توجه داشته باشید که برای استفاده از Kaspersky Internet Security باید هزینه قابل توجهی را پرداخت کنید تا بدین ترتیب، دیگر نگران عملکرد آن در زمینه مبارزه با بدافزار یا ویروس‌ها نباشید.

3: آنتی ویروس Malwarebytes Premium

Malwarebytes Premium

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های آنتی ویروس برای لپ تاپ را باید Malwarebytes Premium معرفی کرد. این برنامه آنتی ویروس رایگان برای سال‌های طولانی به یکی از محبوب‌ترین آنتی ویروس‌ها در میان کاربران کامپیوتر تبدیل شده و طرفداران زیادی دارد. با این حال اگر قصد دارید از محافظت 24 ساعته در زمان واقعی برنامه Malwarebytes Premium لذت ببرید، باید هزینه نسخه پریمیوم آن را بپردازید. برنامه‌های سطح ابتدایی از یک دستگاه محافظت خواهند کرد و هزینه آن در یک سال برابر با 38.24 دلار است، اما به ازای پرداخت هزینه ذکر شده، محافظت در برابر سرقت هویت، باج افزارها، وب سایت‌های تقلبی، بدافزار و سایر موارد را دریافت خواهید کرد که در نوع خود، بی‌نظیر است. خوشبختانه شما می‌توانید از نسخه ضعیف‌تر آن با دوره آزمایشی 14 روزه استفاده کرده و شرایط را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

4: آنتی ویروس Bitdefender Internet Security

Bitdefender Internet Security

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین برنامه‌های آنتی ویروس موجود و در دسترس کاربران ویندوز را به شما معرفی کنیم، قطعا Bitdefender Internet Security یکی از گزینه‌های اصلی ما خواهد بود. توجه داشته باشید که برنامه Bitdefender Internet Security در قالب سه نسخه مختلف در دسترس کاربران قرار دارد که می‌توانند از آن‌ها برای هدف‌های مختلف با قابلیت‌های گوناگون بهره‌مند شوند.

بد نیست بدانید امکان دریافت نسخه اندروید و iOS برنامه Bitdefender Internet Security برای کاربران فراهم بوده و می‌توانند آن‌ها را به صورت جداگانه خریداری کنند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه Bitdefender Internet Security می‌توان به محافظت چند لایه باج افزار، پیشگیری از تهدیدهای شبکه و کنترل‌های مربوط به والدین اشاره کرد.

5: آنتی ویروس F-Secure Internet Security

F Secure Internet Security

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های آنتی ویروس را باید F-Secure Internet Security معرفی کرد که کمتر شناخته شده است، اما می‌تواند عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دهد. از مهم‌ترین مزایای برنامه آنتی ویروس F-Secure Internet Security می‌توان به قابلیت‌های حفاظتی آن در زمینه تراکنش‌های مالی و موارد مهم اشاره کرد که برای کاربران اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

در صورتی که از رایانه‌های قدیمی‌تر استفاده کنید، باید بگوییم F-Secure Internet Security می‌تواند بهترین گزینه در دسترس باشد؛ حجم برنامه F-Secure Internet Security به شدت پایین بوده و به همین دلیل می‌تواند مانع از کند شدن سیستم‌های قدیمی‌تر شود، چرا که وجود برنامه‌های آنتی ویروس در لپ تاپ یا کامپیوتر می‌تواند روی سرعت دستگاه تاثیرگذار باشد.

توجه داشته باشید که اپلیکیشن F-Secure Internet Security در دو نسخه مختلف موجود بوده و هر کدام دارای هزینه‌های خاص خود هستند. در صورتی که به دنبال یک راه حل امنیتی ارزان قیمت هستید، F-Secure Internet Security می‌تواند یکی از بهترین برنامه‌های آنتی ویروس در دسترس برای کامپیوتر یا لپ تاپ به حساب آید.

6: آنتی ویروس McAfee Total Protection

McAfee Total Protection

آنتی ویروس McAfee Total Protection را باید یکی از معتبرترین و برجسته‌ترین آنتی ویروس‌های موجود برای کامپیوتر یا لپ تاپ در سراسر جهان معرفی کرد. کاربران می‌توانند از برنامه آنتی ویروس McAfee Total Protection با هدف‌های امنیتی مختلف استفاده کنند. کمتر کاربر کامپیوتری در جهان وجود دارد که یک بار نام McAfee Total Protection را نشنیده باشد و این مسئله نشان‌دهنده عملکرد برتر آن در مقایسه با سایر آنتی ویروس‌ها بوده است.

این آنتی ویروس مجموعه‌ای از قابلیت‌های امنیتی را ارائه می‌کند که از فایروال، مدیریت رمز عبور تا نظارت روی هویت، محافظت در برابر آسیب‌های وب، کارشناسان امنیت آنلاین و سایر موارد را شامل می‌شود. در کنار تمام قابلیت‌های ذکرشده، برنامه McAfee Total Protection می‌تواند در زمینه محافظت از ایمیل‌ها و حساب‌های بانکی کاربرد زیادی داشته باشد. با این که برنامه McAfee Total Protection در چهار نسخه مختلف وجود دارد، اما کاربران می‌توانند از نسخه رایگان 30 روزه آن برای بررسی شرایط و قابلیت‌های برنامه McAfee Total Protection استفاده کنند.

7: آنتی ویروس ESET NOD32

ESET NOD32

یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین برنامه‌های آنتی ویروس که همه ما ایرانی‌ها از آن در سیستم‌های کامپیوتری خود استفاده می‌کنیم، ESET NOD32 نام دارد. این برنامه آنتی ویروس حجم کمی دارد و به صورت مداوم در بالای نمودارهای عملکردی قرار دارد. در حقیقت بسیاری از کاربران سراغ استفاده از برنامه ESET NOD32 رفته‌اند و از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به رابط کاربری ساده برنامه اشاره کرد. کاربران می‌توانند نسخه‌های مختلف این برنامه را به همراه اشتراک مربوط به آپدیت قابلیت‌های نرم افزاری ESET NOD32 خریداری کرده و از افزایش ضریب ایمنی دستگاه خود نهایت لذت را ببرند. همچنین باید بدانید ESET یکی از بهترین وب سایت‌های اسکن و حذف ویروس آنلاین رایگان بوده که در بازار در دسترس قرار دارد.

8: آنتی ویروس Norton 360

Norton 360

تعجب نکنید، چرا که Norton 360 به عنوان آخرین برنامه از میان برنامه‌های آنتی ویروسی بوده که قصد داریم به شما معرفی کنیم. Norton 360 تاریخچه‌ای نامنظم دارد و در دوره‌ای به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شد و در دوره‌ای دیگر، فروغ کمی داشته است. در حال حاضر Norton 360 موفق شده است با حرکت سریع خود به سمت پیشرفت، شرایط ایده‌آل را برای کاربران در زمینه افزایش ضریب ایمنی سیستم‌ها رقم زده و باعث شد نام آن را به عنوان هشتمین برنامه آنتی ویروس در میان تمام آنتی ویروس‌های موجود قرار دهیم.

یکی دیگر از ویژگی‌های برنامه Norton 360 را باید قابلیت‌هایی همانند SafeCam دانست که در صورت تلاش هکرها برای دسترسی یافتن به وب کم لپ تاپ، هشدارهای لازم را ارائه خواهد کرد. توجه داشته باشید برنامه آنتی ویروس Norton 360 در سه طرح مختلف و با قیمت‌های مختلف در دسترس قرار دارد، اما شما می‌توانید از نسخه رایگان آن برای بررسی و ارزیابی قابلیت‌های اپلیکیشن به مدت زمان 7 روز استفاده کنید.

سخن آخر

یکی از نیازمندی‌های مهم کاربران کامپیوتر را باید داشتن آنتی ویروس قدرتمند دانست که می‌تواند روی ضریب ایمنی دستگاه تاثیر زیادی داشته باشد. در صورتی که انتخاب یک آنتی ویروس قدرتمند برای شما کار سختی بوده یا اطلاعی از بهترین آنتی ویروس‌های لپ تاپ یا کامپیوتر ندارید، باید بگوییم ما در این مقاله سعی کردیم بهترین آنتی ویروس‌های موجود را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از آن‌ها برای انجام کارهای خود و افزایش ضریب ایمنی استفاده کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا آنتی ویروس می‌تواند از حمله هکرها جلوگیری کند؟

بسیاری از آنتی ویروس‌ها می‌توانند با شناسایی باج افزارها و بدافزارها نسبت به هرگونه سوء استفاده احتمالی هکرها از سیستم‌های کامپیوتری هشدارهای لازم را ارائه دهند.

آیا آنتی ویروس NOD32 از KasperSky بهتر است؟

هر دو برنامه آنتی ویروس را باید به عنوان قدرتمندترین برنامه‌های در دسترس کاربران معرفی کرد، اما به نظر می‌رسد اقبال عمومی به سمت برنامه‌هایی همانند ESET NOD32 بیشتر از Kaspersky بوده که دلایل خاص خود را دارد و در میان آن‌ها می‌توان به قابلیت آپدیت ساده‌تر و حجم پایین‌تر اشاره کرد؛ این مسائل می‌توانند روی سرعت دستگاه‌های کامپیوتر تاثیر زیادی داشته باشند و به همین علت برای کاربران اهمیت زیادی خواهند داشت.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *