تاریخ انتشار: 23 آبان 1402 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

می‌خواهیم به آموزش اتصال لپ تاپ لنوو به تلویزیون بپردازیم و ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌های متصل ساختن لپ تاپتان به تلویزیون را به شما آموزش دهیم.

یکی از کمپانی‌های مطرح در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ‌های میان‌رده و قدرتمند کمپانی لنوو نام دارد که موفق شده در سراسر جهان برای خود مشتریان ثابت زیادی کسب کند. محصولات این شرکت با قیمت اقتصادی و مشخصات فنی بسیار عالی روانه بازار می‌شوند و همین مسئله توانسته باعث فروش بالای محصولات آن شود.

معمولا لپ تاپ‌ها دارای نمایشگرهای قدرتمند هستند، اما گاهی وقت‌ها ممکن است کاربران علاقه‌مند به برقراری اتصال لپ تاپ لنوو به تلویزیون باشند که در این صورت روش‌هایی برای انجام کار وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم روش‌های اتصال لپ تاپ لنوو به تلویزیون را آموزش دهیم تا شما بتوانید این کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهید؛ با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

روش اتصال لپ تاپ لنوو به تلویزیون

روش اتصال لپ تاپ لنوو به تلویزیون

زمانی که قصد دارید لپ تاپ لنوو خود را به تلویزیون متصل کنید، باید بدانید که نخستین راه برای انجام این کار استفاده از پورت HDMI است. در حقیقت شما می‌توانید با تهیه یک کابل HDMI باکیفیت، اتصال موردنظرتان را برقرار کرده و از تلویزیون به عنوان نمایشگر استفاده کنید. لازم است توجه داشته باشید که انجام این کار می‌تواند به عنوان یکی از ساده‌ترین اقداماتی باشد که امکان انجام آن برای شما وجود دارد. اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کرده تا نتیجه دلخواه شما حاصل شود:

  • ابتدا یک کابل HDMI باکیفیت را خریداری کنید.
  • در ادامه باید یک سر کابل HDMI را به لپ تاپ لنوو متصل کرده و یک سر دیگر را به پورت HDMI موجود روی تلویزیون وصل کنید.
  • همانطور که می‌دانید، تلویزیون‌ها دارای پورت‌های مختلف هستند و بعد از برقراری اتصال، باید از کنترل تلویزیون استفاده کرده تا بتوانید پورت آن را به خوبی تعیین کنید. به عنوان مثال، فرض کنید کابل HDMI را به پورت شماره دو تلویزیون متصل کرده‌اید، بنابراین می‌توانید آن را از طریق کنترل تلویزیون و گزینه Source انتخاب کرده تا به صورت خودکار، صفحه نمایش لپ تاپ خود را روی تلویزیون مشاهده کنید.

هم اکنون شما موفق شدید اتصال لپ تاپ لنوو به تلویزیون را در سریع‌ترین زمان ممکن و تنها با استفاده از یک کابل HDMI انجام دهید. توجه داشته باشید که استفاده از کابل HDMI باکیفیت برای انجام این کار توصیه شده و لازم است این مسئله را جدی تلقی کنید، چرا که می‌تواند تاثیر زیادی روی کیفیت داشته باشد.

نکته مهم: اگر اتصال لپ تاپ لنوو به تلویزیون از طریق پورت HDMI انجام نشود، ممکن است تنظیمات نمایشگر شما در وضعیت مناسب قرار نداشته باشد. برای بررسی تنظیمات نمایشگر لپ تاپ کافی است کلید ویندوز و P را به صورت همزمان روی صفحه کلید فشار دهید تا بدین ترتیب، امکان سفارشی سازی و تنظیم قابلیت موردنظر انجام شود.

برای مشاهده قیمت لپ تاپ ، از این صفحه درپلازادیجیتال بازدید نمایید.

روش آینه کردن لپ تاپ لنوو به تلویزیون

یکی دیگر از روش‌های اتصال لپ تاپ لنوو به تلویزیون را باید استفاده از قابلیت Mirror یا همان آینه کردن عنوان کرد. با فشار دادن کلید Windows می‌توانید به تنظیمات مهم لپ تاپ دسترسی داشته باشید. سپس شما می‌توانید با کلیک کردن روی پیوند افزودن دستگاه (Add Device) در بخش دستگاه‌های متصل (Connected Devices)، دستگاه جدیدی را به بخش موردنظرتان اضافه کنید. یک منوی کشویی در دسترس قرار خواهد داشت و باعث می‌شود تمام دستگاه‌هایی که می‌توانید آینه کنید به صورت فهرست نمایش داده شوند. پس از انتخاب، صفحه نمایش لپ تاپ لنوو را به سادگی و در کمترین زمان ممکن روی تلویزیون مشاهده خواهید کرد.

این مورد را باید به عنوان یکی دیگر از ساده‌ترین روش‌های متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون معرفی کرد که کاربران می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن از آن برای انجام کار خود، استفاده کنند.

روش فعال کردن قابلیت HDMI در لپ تاپ

روش فعال کردن قابلیت HDMI در لپ تاپ

در صورتی که قصد دارید حالت اچ دی ام آی را در لپ تاپ لنوو خود فعال‌سازی کنید، باید روی نماد صدا (Volume) واقع در نوار وظیفه ویندوز راست کلیک کرده و در ادامه گزینه Sounds را از برگه Playback انتخاب کنید. هم اکنون شما می‌توانید عملکردهای صوتی و تصویری پورت HDMI را با کلیک کردن روی Apply موجود در پایین گزینه Digital OutPut Device HDMI روشن کنید. در ادامه کار شما موفق خواهید شد تا یکی از نیازمندی‌های خود را به سرانجام برسانید.

در صورتی که لپ تاپ نتواند پورت HDMI را به خوبی تشخیص دهد، باید مراحل زیر را برای انجام کار خود دنبال کنید:

  • شما می‌توانید با تایپ کردن عبارت عیب‌یابی (Troubleshooting) کار خود را آغاز کنید.
  • انتخاب گزینه عیب‌یابی به شما اجازه می‌دهد این روش را انجام دهید.
  • شما باید وارد گوشه سمت چپ قسمت بالا شوید و گزینه View All را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار باید بخش سخت افزار و دستگاه‌ها (Hardware and Devices) را انتخاب کنید.
  • عیب یابی را می‌توان با دنبال کردن دستورالعمل‌های روی صفحه اجرا کرد.

هم اکنون شما موفق شدید کار خود را به پایان برسانید. در ادامه باید وضعیت حل مشکل را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

علت عدم دریافت سیگنال از سوی تلویزیون بعد از اتصال HDMI

گاهی وقت‌ها پس از اتصال لپ تاپ لنوو به تلویزیون ، خواهید دید که عبارت هیچگونه سیگنالی دریافت نشد (No Signal) نمایش داده می‌شود. در این لحظه باید یک بار کابل HDMI را جدا کرده و مجددا اتصال را برقرار کنید. اگر باز هم تغییر خاصی ایجاد نشود، توصیه می‌کنیم از کابل HDMI دیگری برای بررسی مشکل و رفع آن استفاده کنید. احتمالا این مشکل فقط با تعویض کابل اچ دی ام آی حل می‌شود و جایی برای نگرانی وجود ندارد.

سخن آخر

متصل کردن لپ تاپ لنوو به تلویزیون به عنوان یکی از نیازهای مهم کاربران شناخته می‌شود. اگر قصد دارید لپ تاپ لنوو را به تلویزیون متصل کنید، لازم است بدانید روش‌های گوناگونی برای انجام کار در دسترس شما قرار دارد. در این مقاله سعی شد بهترین روش‌های برقراری اتصال لپ تاپ لنوو به تلویزیون را به شما آموزش دهیم تا بتوانید از آن به خوبی برای انجام کار استفاده کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا امکان خرابی پورت HDMI لپ تاپ لنوو وجود دارد؟

یکی از مواردی که هنگام عدم نمایش اطلاعات نمایشگر لپ تاپ لنوو روی تلویزیون به ذهن ما خواهد آمد، خرابی پورت HDMI است و این در حالی است که ممکن است کابل HDMI دچار مشکل باشد. توصیه می‌کنیم قبل از این که به فکر خرابی پورت لپ تاپ باشید، کابل خود را تعویض کرده و شرایط حل مشکل را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

آیا امکان آینه کردن لپ تاپ لنوو روی تلویزیون وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید از روش آینه کردن نمایشگر لپ تاپ روی تلویزیون در لپ تاپ‌های لنوو که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، استفاده کرده و به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

 

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *