تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1403 |
زمان مطالعه: 3 دقیقه

استارلینک به زودی اینترنت ماهواره ای را بدون نیاز به تجهیزات خاصی برای گوشی های معمولی ارسال میکند. حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاید که سرعت اینترنت استارلینک در گوشی چقدر است. ما به این سوال پاسخ میدهیم.

سرعت اینترنت استارلینک در گوشی

ایلان ماسک به تازگی خبری جذاب منتشر کرد که نشان می‌دهد سرویس اینترنت Direct to Cell توانسته اینترنت استارلینک را در گوشی‌ موبایل عادی قابل استفاده کند.

اینطور که پیداست، آزمایش انجام شده روی یک مدل از گوشی‌های کمپانی سامسونگ انجام شد که هیچگونه تغییری پیدا نکرده بود. حال این سوال پیش می آید که سرعت اینترنت استارلینک در گوشی معمولی چقدر است؟

starlink

بر اساس اطلاعات منتشرشده، کاربران موفق شدند در گوشی ذکرشده به سرعتی بالغ بر 17 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند؛ این سرعت بالای اینترنت استارلینک در گوشی‌های عادی نشان می‌دهد کاربران می‌توانند بهترین شرایط را در زمینه‌های مختلف تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: چرا اینترنت گوشی وصل نمیشه؟

بد نیست بدانید در این سرویس خبری از پایانه‌های زمینی نبوده و ماهواره‌ها به صورت مستقیم ارتباط برقرار خواهند کرد. اینطور که پیداست، اسپیس ایکس با قابلیت ارتباط مستقیم در تلاش بوده تا بتواند تعداد کاربران زیادی را در سراسر جهان به اینترنت آزاد متصل کند.

بر اساس اطلاعات موجود، قابلیت Direct to Cell در سال جاری میلادی به صورت اولیه راه‌اندازی خواهد شد و در کوتاه‌مدت می‌تواند شرایط استفاده از اینترنت را در سراسر جهان ساده‌تر کند.

همانطور که گفته شد، استفاده و دسترسی ساده به اینترنت از مهم‌ترین ویژگی‌های اینترنت استارلینک به حساب می‌آید و شما باید به این مسئله توجه داشته باشید.

از طرف دیگر دستیابی به سرعت و قابلیت‌های ویژه از دیگر مزایای اینترنت ذکرشده بوده و زمانی که امکان دریافت آن در گوشی‌های عادی فراهم شود، شرایط بهتری را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین اینترنت خانگی کدام است؟ (مقایسه تعرفه اینترنت شرکتها)

سخن آخر

تست های ابتدایی نشان می دهند که سرعت اینترنت استارلینک در گوشی معمولی فوق العاده است. با این حال استفاده از اینترنت استارلینک در کشورهای مختلف به اجازه دولت ها بستگی دارد.

پرسش‌های متداول کاربران

سرعت اینترنت استارلینک در گوشی معمولی چقدر است؟

آزمایش های اولیه نشان می دهند که سرعت اینترنت استارلینک در گوشی معمولی به ۱۷ مگابیت برثانیه می‌رسد.

آیا امکان استفاده از اینترنت استارلینک در ایران روی گوشی عادی وجود دارد؟

این کار قانونی نیست، اما بعید به نظر می‌رسد در آینده بتوان مانعی برای آن پیدا کرد، مگر در شرایط خاص!

الهه مسعودی

علاقه من به نوشتن باعث شد که به صورت حرفه‌ای در حوزه تولید محتوا کار کنم. خلق محتوا یکی از بهترین حس هایی است که تا الان تجربه کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *