تاریخ انتشار: 26 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 8 دقیقه

یادگیری زبان‌های بین‌المللی به یکی از نیازمندی‌های جوامع امروزی تبدیل شده است، اما در این میان به زبان انگلیسی به عنوان زبان نخست در جهان توجه ویژه‌ای شده است. گاهی وقت‌ها ممکن است افراد در سراسر جهان نیازمند یادگیری زبان‌های دیگری همانند زبان‌های پیچیده ژاپنی باشند. امروزه گسترش فناوری و توسعه برنامه‌های مختلف یادگیری زبان سبب شده است امکان آموزش به سادگی فراهم باشد و ما در این مقاله قصد داریم بهترین برنامه‌های یادگیری زبان ژاپنی را به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

لیست بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان ژاپنی

برنامه Quizlet

quizlet

یکی از بهترین برنامه‌هایی که می‌توانید از آن برای یادگیری زبان ژاپنی استفاده کنید، بدون تردید Quizlet بوده که قابلیت‌های ویژه زیادی دارد. Quizlet در درجه اول به عنوان یک فلش کارت شناخته می‌شود که می‌توانید از آن برای بررسی واژگان ژاپنی استفاده کنید. برخلاف سایر برنامه‌هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، هیچ محتوای ژاپنی در آن وجود ندارد و شما باید خودتان شرایط را به بهترین شیوه ممکن رقم بزنید.

با این حال شما می‌توانید مجموعه‌های مطالعه ژاپنی را که دیگران ایجاد کرده‌اند، جستجو کنید. برنامه یادگیری زبان ژاپنی Quizlet دارای کتاب‌های درسی رایج ژاپنی مانند Nakama بوده که تمام آن‌ها با مجموعه‌های مطالعاتی ساخته شده توسط کاربر در دسترس قرار دارند و می‌توانید به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنید.

در ادامه ایجاد مجموعه‌هایی برای مطالعه خود در Quizlet می‌تواند روشی عالی با هدف شخصی‌سازی یادگیری زبان ژاپنی باشد. برنامه Quizlet می‌تواند در کنار سایر روش‌های یادگیری زبان ژاپنی و کتاب‌ها بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

استفاده از ویژگی‌های اساسی و مهم در برنامه Quizlet کاملا رایگان است. با این حال، اگر به ویژگی‌های پولی آن علاقه‌مند هستید، می‌توانید برنامه Quizlet Plus را به مدت هفت روز مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید پس از بررسی رایگان و در صورت مفید بودن نسبت به خرید آن اقدام کنید. پس از اتمام دوره رایگان برنامه ذکرشده، باید قیمت 35.99 دلار را به صورت سالیانه پرداخت کنید.

برنامه Duolingo

duolingo

برنامه یادگیری زبان ژاپنی Duolingo را باید به عنوان یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های توسعه یافته از سوی تیم‌های مختلف توسعه‌دهنده با هدف یادگیری زبان ژاپنی عنوان کرد. برنامه Duolingo می‌تواند یاگیری زبان ژاپنی را به یک بازی شبیه‌سازی کند و این مسئله می‌تواند برای دانش‌آموزان زبان، یک قابلیت مهم به حساب آید.

برنامه Duolingo را باید به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی معرفی کرد که می‌توانید از آن برای برنامه‌ریزی خاص با هدف بهره‌وری هر چه بیشتر در عملکرد یادگیری زبان ژاپنی استفاده کنید. این برنامه سعی می‌کند به کاربران جوایزی اهدا کرده و همانند یک گیم، یادگیری زبان ژاپنی را جذاب‌تر کند. در صورتی که با شنیدن نام زبان ژاپنی، ترس بر شما غلبه می‌کند، باید بگوییم برنامه Duolingo می‌تواند شرایط را برای شما در ساده‌ترین حالت ممکن قرار دهد و این خبر خوبی است.

شما می‌توانید برنامه Duolingo را به صورت رایگان دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید، اما اگر قصد دارید از آن بدون تبلیغات استفاده کرده یا امکان استفاده از سایر قابلیت‌ها فراهم شود، باید بدانید که به صورت ماهانه لازم است مبلغ 7 دلار را پرداخت کنید.

برنامه AnkiMobile/AnkiDroid

AnkiMobile

برنامه یادگیری زبان ژاپنی AnkiMobile/AnkiDroid برای دستگاه‌های اندروید، یک اپلیکیشن متن باز بوده که قابلیت‌های ویژه زیادی دارد. این برنامه به عنوان یک فلش کارت هوشمند شناخته شده بوده و مورد علاقه زبان‌آموزان و علاقه‌مندان به یادگیری زبان ژاپنی است. برنامه AnkiMobile/AnkiDroid شباهت زیادی به Quizlet دارد، اما نخستین مورد از یک الگوریتم پیچیده استفاده می‌کند تا به صورت دوره‌ای به شما یادآوری کند که فلش کارت‌های خاص را باید با هدف جلوگیری از فراموشی مطالعه کنید. در حقیقت به نوعی سعی می‌کند به شما کمک کند تا مانع از فراموشی عبارت‌هایی شوید که در معرض فراموشی قرار دارند.

برنامه یادگیری زبان ژاپنی AnkiMobile/AnkiDroid برای آیفون با قیمت 24.99 دلار در دسترس قرار دارد و می‌توان آن را یکی از گران قیمت‌ترین برنامه‌ها معرفی کرد، اما هر خرید به پشتیبانی از نسخه‌های رایگان آن کمک می‌کند. این برنامه به عنوان بهترین اپلیکیشن های اندروید در سال 2024 برای نسخه اندروید به صورت رایگان است، چرا که توسط یک تیم دیگر گسترش یافته است.

AnkiMobile/AnkiDroid و برنامه‌های همراه آن را می‌توان برای مطالعه هر چیزی و نه فقط محدود به زبان ژاپنی مورد استفاده قرار داد. شما می‌توانید قبل از هر کاری، نسخه رایگان را مورد بررسی قرار دهید.

برنامه italki

italk

گوش دادن و صحبت کردن برای کسانی که قصد دارند به صورت عملی و واقع‌گرایانه زبان ژاپنی یاد بگیرند، اهمیت زیادی دارد. در صورتی که قصد دارید مهارت‌های گفتاری و شنیداری ژاپنی خود را تمرین کنید، italki می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس به حساب آید. شما می‌توانید از میان بیشتر از 1000 معلم مختلف ژاپنی انتخاب کرده و یک درس را برنامه‌ریزی کنید. در ادامه کار شما می‌توانید از طریق Zoom با مربی خود ملاقات کنید.

استفاده از برنامه یادگیری زبان ژاپنی italki می‌تواند رایگان باشد، اما زمانی که معلم تدریس ژاپنی خود را پیدا کردید، باید هزینه موردنظر را پرداخت کنید. بسیاری از معلم‌های ژاپنی در کشور ژاپن زندگی می‌کنند و شما باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید. شما باید تلاش کنید که italki را برای درک مکالمه و شنیداری ژاپنی مورد آزمایش قرار دهید. همچنین شما می‌توانید از معلم و دبیر خود تقاضا کنید تا بهترین روش‌ها یا کتاب‌ها را برای یادگیری زبان ژاپنی به شما معرفی کنند.

برنامه Memrise

memrise

اپلیکیشن Memrise را می‌توان به تیک تاک یا Duolingo تشبیه کرد. در کنار عنصرهای آموزشی همانند فلش کارت‌ها و سوال‌های چند گزینه‌ای، می‌توانید ویدیوهای کوتاه به سبک تیک تاک که توسط زبان مادری ژاپنی ساخته شده‌اند، تماشا کنید؛ شما با این روش می‌توانید دستور زبان، واژگان و سایر موارد را بیاموزید. همچنین شما می‌توانید برقراری ارتباط به زبان ژاپنی را با یک ربات هوش مصنوعی در برنامه Memrise شبیه‌سازی کرده و تمرین کنید.

سناریوهای مختلف وجود دارد که می‌توانید در میان آن‌ها، موارد و گزینه‌های موردنظرتان را انتخاب کنید. توجه داشته باشید استفاده از برنامه Memrise برای دانلود و استفاده رایگان است، اما در صورتی که قصد دارید قفل تمام قابلیت‌های آن را بازگشایی کنید، باید هزینه‌ای برابر با 9 دلار را در ماه پرداخت کنید.

برنامه Tsurukame

Tsurukame

یکی دیگر از بهترین برنامه‌هایی که کاربران می‌توانند برای یادگیری زبان ژاپنی مورد استفاده قرار دهند، Tsurukame نام دارد که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. این برنامه به کاربران کمک خواهد کرد تا بتوانند در بهترین شرایط و در سریع‌ترین زمان ممکن، زبان ژاپنی را یاد بگیرند. برنامه Tsurukame فقط برای iOS و iPadOS در دسترس قرار دارد، اما به زودی و در آینده نزدیک شاهد یک نسخه برای اندروید خواهیم بود.

جالب است بدانید امکان استفاده از برنامه Tsurukame به صورت آفلاین و حتی زمانی که از رایانه دور هستید، فراهم باشد و این خبر خوبی است. دنبال کردن و مرور هنگام یادگیری زبان ژاپنی می‌تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد و خوشبختانه برنامه Tsurukame می‌تواند این قابلیت مهم را به عنوان بهترین اپلیکیشن های آیفون در سال 2024 ارائه کند.

برنامه Flaming Durtles

Flaming Durtles

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های یادگیری زبان ژاپنی را باید Flaming Durtles معرفی کرد. این برنامه می‌تواند بهترین شرایط را برای یادگیری زبان ژاپنی ارائه کند که این خبر خوبی برای کاربران است. البته برنامه Flaming Durtles فقط برای سیستم عامل اندروید در دسترس قرار دارد. کاربران می‌توانند ویژگی‌های مهم مرور کردن بخش‌های مختلف را در برنامه Flaming Durtles تجربه کنند که بهترین شرایط را برای کاربران رقم خواهد زد. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین برنامه‌های یادگیری زبان ژاپنی را دانلود و نصب کنید، می‌توانید Flaming Durtles را مدنظر قرار دهید.

سخن آخر

یادگیری زبان‌های خارجی می‌تواند یکی از دغدغه‌های کاربران باشد، اما یادگیری زبان ژاپنی قطعا دشواری خاص خود را خواهد داشت. این زبان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و شما باید به این مسئله مهم توجه داشته باشید. در صورتی که قصد دارید زبان ژاپنی را با استفاده از بهترین برنامه‌های منتشرشده و توسعه یافته تجربه کرده و یاد بگیرید، باید بدانید که ما در این مقاله بهترین برنامه‌های یادگیری زبان ژاپنی را شناسایی کرده و به شما معرفی کرده‌ایم.

پرسش‌های متداول کاربران

1. آیا برنامه Flaming Durtles پولی است؟

خیر؛ شما می‌توانید از برنامه Flaming Durtles به صورت رایگان برای یادگیری زبان ژاپنی استفاده کنید.

2. آیا برنامه‌های یادگیری زبان ژاپنی می‌توانند موثر باشند؟

بله؛ شما می‌توانید از این برنامه‌ها برای یادگیری اصولی زبان ژاپنی استفاده کنید. همچنین برخی از این برنامه‌ها می‌توانند میان شما و اساتید ژاپنی ارتباط برقرار کرده تا بتوانید یادگیری زبان ژاپنی را به خوبی و در کمترین زمان ممکن انجام دهید. همچینین در بلاگ معرفی بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان کره ای هم به راحتی میتوانید زبان کره ای را مانند ژاپنی به آسانی یاد بگیرید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *