تاریخ انتشار: 15 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 12 دقیقه

بازی‌ها در گوشی موبایل عمدتاً برای بازی در حال حرکت طراحی شده‌اند، اما بسیاری از بازی‌های خوب اندروید از حالت آفلاین پشتیبانی نمی‌کنند. همین باعث می‌شود انتخاب بازی برای زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید، نسبتاً چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از جذاب‌ترین بازی‌های آفلاین اندرویدی بپردازیم که سلیقه‌ همه را هم پوشش داده باشیم.

همچنین می‌توانید مطمئن باشید هر بازی معرفی شده در این مطلب به صورت دستی تست شده است تا تضمین شود که می‌توانید آنها را به صورت آفلاین بازی کنید. بنابراین اگر برای تعطیلات یا در سفر بعدی خود به یک یا دو بازی موبایلی نیاز دارید، جای درستی آمده‌اید. در ادامه همراه پلازا دیجیتال باشید.

android games

معرفی بهترین بازی‌های آفلاین اندرویدی

Pocket City 2

  • سبک: شبیه سازی
  • سازنده: Codebrew Games

pocket city

یکی از بهترین بازی‌های شهرسازی در اندروید دنباله‌ای هم دارد و با حرکت به سمت سه‌بعدی همه چیز را بهتر کرده است، تا جایی که می‌توانید با آواتار سه‌بعدی در شهر ساخته ‌شده خود قدم بزنید؛ همه اینها با خیال راحت روی گوشی انجام می‌شود. برخلاف دیگر بازی‌های شهرسازی در اندروید، Pocket City 2 نسخه‌ای پریمیوم است که هیچ گونه خرید درون‌برنامه‌ای یا تبلیغاتی ندارد، به همین دلیل است که می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید به صورت آفلاین بازی کنید. پس از نصب بازی نیازی به اتصال به سرور نیست. بررسی‌ها هم ثابت کرده‌اند این بهترین بازی سه بعدی شهرسازی در اندروید است. بنابراین، اگر به این سبک علاقه دارید، درنگ نکنید!

Stardew Valley

  • سبک: نقش آفرینی
  • سازنده: ConcernedApe

stardew valley

Stardew Valley یک بازی شبیه ساز کشاورزی و زندگی است، یک ژانر خاص با هواداران اختصاصی خودش. اگر قبلاً با بازی‌هایی مانند Harvest Moon سرگرم می‌شدید، این بازی هم گیم پلی مشابه (اما در دامنه وسیع‌تری) دارد. باید بگوییم شما به راحتی می‌توانید صدها ساعت بدون تکرار صرف این بازی کنید.

مطمئناً همه چیز به سادگی با کاشت چند محصول و شاید پرورش یک یا دو مرغ شروع می‌شود. این خیلی هم خوب است اگر ترجیح می‌دهید با سرعت معمولی بازی کنید. اما اگر به دنبال ماجراجویی بیشتر هستید، افزون بر کمپین بی‌پایان، Stardew Valley به راحتی می‌تواند یک انتخاب برتر در میان گزینه‌های ما باشد، به خصوص که از گیم پد یا دسته هم پشتیبانی می‌کند.

این یک بازی سرگرم‌کننده در دسته بازی‌های با کنترل‌ لمسی روی گوشی است و به لطف پشتیبانی از آن همراه و بدون نیاز به اتصال به اینترنت، می‌توانید آن را روی تبلت‌ و کروم‌بوک‌ هم بازی کنید.

Final Fantasy VI

  • سبک: نقش آفرینی
  • سازنده: SQUARE ENIX Co.,Ltd.

final fantasy vi

نظرتان با یک شروع انفجاری چیست؟ ششمین بازی از سری فاینال فانتزی اغلب به عنوان یکی از بهترین JRPG های ساخته شده در نظر گرفته می‌شود و با اینکه اسکوئر انیکس شاید به لطف سال‌ها به‌روزرسانی نکردن بسیاری از بازی‌ها، بهترین شهرت را در مورد نسخه‌های اندرویدی خود نداشته باشد، نسخه‌های جدید برای شش بازی اصلی واقعاً باکیفیت هستند. با اینکه عدم پشتیبانی از کنترلر ممکن است اعصابتان را خرد کند، کنترل‌های لمسی به خوبی کار می‌کنند و گیم‌پلی RPG مبتنی بر نوبت به همان اندازه که باید عالی است. همچنین جلوه‌های بصری بازی برای حالت HD فوق‌العاده به نظر می‌رسند.

بنابراین اگر از طرفداران سری فاینال فانتزی و به خصوص بازی ششم آن هستید، به خودتان لطف کنید و ریمستر جدید را از پلی استور بگیرید. این ماجراجویی ارزشش را دارد!

Super Meat Boy

  • سبک: اکشن
  • سازنده: NVIDIA Lightspeed Studios

super meat boy

مطمئناً بازی‌های سبک دونده‌ خودکار در پلی استور خیلی زیاد هستند و با این حال Super Meat Boy موفق شده همه آنها را با بازی فوق‌العاده اعتیادآور خود شکست دهد که به همان سختی عنوانی است که Forever می‌گوید. این بازی واقعاً دشوار است، اما این همان چیزی است که لذت بسیار زیادی به بازیکن می‌دهد، حتی اگر از احساس غرور هنگام رد کردن یک مرحله بگذریم! شما باید پیشرفت خود را در بازی به دست آورید که به مراحل کوتاه تقسیم می‌شود؛ اما خوشبختانه کنترل‌های لمسی در جای خود قرار دارند و شرایطی را ایجاد می‌کنند که نه تنها برای بازی سرگرم کننده است، بلکه احساس بسیار خوبی به بازیکن می‌دهد.

My Friend Pedro: Ripe for Revenge

  • سبک: اکشن
  • سازنده: DevolverDigital

my friend

My Friend Pedro برای اولین بار روی کامپیوترهای شخصی و نینتندو سوییچ عرضه شد، که می‌توانستید از مکانیک نرم‌افزاری کاهش سرعت برای از بین بردن دشمنان خود استفاده کنید. با توجه به اینکه این بازی کنسول/کامپیوتر بر اساس یک بازی محبوب فلش ساخته شده، منطقی است که آن را در موبایل هم داشته باشیم. ما آن را روی کنسول تست نکردیم، اما یک نسخه گوشی را بررسی کردیم که در یک هواپیمای دو بعدی بازی می‌کند و به همان اندازه کنسول عالی است. به علاوه می‌توان آن را به صورت آفلاین بازی کرد که آن را به یک گزینه پیشنهادی خوب تبدیل می‌کند.

نسخه آزمایشی این بازی رایگان است. اگر آنچه را که می‌بینید دوست دارید، باید نسخه کامل را با قیمت 3 دلار بخرید و این نسخه را به یک نسخه برتر تبدیل کنید. هر چند نسخه‌های مود شده عمدتاً در سایت‌های ایرانی پیدا می‌شوند.

Dead Cells

  • سبک: اکشن
  • سازنده: Playdigious

deadcell

Dead Cells یکی از بهترین پلتفرمرهای نسبتاً سرکشانه موجود در پلی استور است که در لیست بررسی سنگین‌ترین بازی‌های اندروید قرار نمی‌گیرد. نسخه اندرویدی این بازی واقعاً بی‌نظیر است. در تنظیمات بازی می‌توانید از بین 30 فریم در ثانیه، 60 فریم در ثانیه و فریم بر ثانیه نامحدود انتخاب کنید و همچنین یک گزینه گرافیکی HD برای همه افرادی با گوشی‌های پرقدرت وجود دارد. ما زمان زیادی را صرف این بازی در اندروید کرده‌ایم و می‌توانیم با اطمینان بگوییم که با حداکثر تنظیمات روی سخت‌افزار رده بالا مانند کَره اجرا می‌شود. همچنین با اینکه این بازی به کنترل‌های دقیق نیاز دارد، به طور کامل با صفحه نمایش لمسی و همچنین یک کنترل کننده فیزیکی قابل اجرا است.

وقتی صحبت از پلتفرمرها به میان می‌آید، Dead Cells بهترین گزینه است. اگر هنوز آن را بازی نکرده‌اید، اصلاً آن را از دست ندهید زیرا بازی است که می‌توانید در هر جایی از ان لذت ببرید.

Grand Mountain Adventure

  • سبک: ورزشی
  • سازنده: Toppluva AB

gma

بازی‌های ورزشی زمستانی در روزگار PS1/PS2 بسیار محبوب بودند. این ژانر اکنون از بین رفته است و تنها Ubisoft همچنان به آن ادامه می‌دهد. از آن زمان، Toppluva AB یکی از بهترین بازی‌های ورزشی زمستانی چند سال اخیر را عرضه کرد. اگرچه این یک بازی موبایلی است، اما مملو از محتوایی است که همه آنها را می‌توان به صورت آفلاین بازی کرد.

در مجموع هفت کوه جهان باز برای کاوش وجود دارد که بیش از 100 چالش را در سراسر این نقشه‌ها گسترش می‌دهند. می‌توانید اسکی کنید، اسنوبرد انجام دهید و پشتیبانی از کنترلر نیز دارد. حتی یک حالت ذن بازی آزاد برای کسانی که می‌خواهند با آرامش از شیب‌ها عبور کنند هم وجود دارد. به طور کلی این یک بازی عالی است که نباید آن را از دست داد، به خصوص اگر از طرفداران بزرگ Coolboarders/SSX هستید.

Monument Valley

  • سبک: معمایی
  • سازنده: ustwo games

monument valley

Monument Valley یک بازی قدیمی اما محشر است! این بازی در سبک پازل نرم است که در آن با هر سطح تعامل کرده و آن را به میل خود خم می‌کنید تا مطمئن شوید که شخصیت شما به موقعیت مکانی دلخواه خود می‌رود تا معما را حل کند. گرافیک آن دلنشین اسست، کنترل‌ها پاسخگو هستند و بازی چالش برانگیز است. این همه آن چیزی است که یک بازی باید باشد و همچنین به لطف گیم پلی کوچکش، برای موبایل نیز عالی است.

با اینکه پس از نصب بازی یک بررسی مجوز وجود دارد، پس از اتصال در اولین راه‌اندازی، می‌توانید بدون اتصال به اینترنت بازی کنید، دقیقاً به همین دلیل است که Monument Valley در مقاله ما قرار گرفته است. اگر این شاهکار را تاکنون تجربه نکرده‌اید، حتماً به سراغش بروید.

Streets of Rage 4

  • سبک: آرکید
  • سازنده: Playdigious

streets of rage

این بازی همان «شورش در شهر» خودمان است! Streets of Rage 4 دنباله‌ای 20 ساله برای سومین بازی منتشر شده در دهه 90 میلادی است که برخی از بهترین بازی‌های سبک Beat’em up (بزن بهادری) و یا  همانند بهترین بازی های جنگی اندروید 2024 را ارائه می‌دهد. حالا که این بازی به اندروید راه پیدا کرده، باید گفت یکی از بهترین نسخه‌های این پلتفرم است و به لطف گیم‌پلی لذت‌بخش، افزون بر موسیقی متن، پشتیبانی از کنترلر و DLC اختیاری، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

Streets of Rage 4 در بازار جهانی قیمتی معادل 8 دلار دارد و DLC اختیاری که دو شخصیت جدید و حالت بقا را اضافه می‌کند 3.99 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. با این حال نسخه مود شده در سایت‌های معتبر موجود است.

Super Hexagon

  • سبک: آرکید
  • سازنده: Terry Cavanagh

super

اگر از بازی‌های چالش برانگیز آرکید لذت می‌برید، خوش شانس هستید. Super Hexagon کاملاً با این توصیف مطابقت دارد و با پشتیبانی از نرخ فریم بالا همراه با پشتیبانی از کنترلر به‌روز شده است؛ بنابراین نسخه برجسته‌ای است که شاید قدیمی باشد اما همچنان پشتیبانی می‌شود. افزون بر این، می‌توان آن را به صورت آفلاین بازی کرد و به لطف گیم پلی کوتاه، آن را به عنوانی عالی برای بازی در سفر تبدیل می‌کند.

مراحل معمولاً سریع هستند و شکست یک چیز ثابت است، اما مطمئناً در مورد تلاش مکرر برای غلبه بر قوانین ساده و حرکت سریع بازی چیز فوق‌العاده سرگرم کننده‌ای وجود دارد. قیمت آن هم 3 دلار است اما می‌توانید نسخه مود شده را به سادگی پیدا کنید.

LIMBO

  • سبک: ماجراجویی
  • سازنده: Playdead

limbo

پس از شروع بازی‌هایی مانند Braid، توسعه‌دهندگان مستقل به سمت ایجاد پلتفرم‌های معمایی روی آوردند. نتیجه آن به پلتفرم‌های معمایی فوق‌العاده‌ای منجر شد که یکی از آنها Limbo است؛ بازی که نخست به عنوان یک بازی انحصاری برای ایکس باکس عرضه شد. در سال‌های بعد، این پلتفرمر سیاه و سفید تقریباً به همه پلتفرم‌ها از جمله موبایل راه پیدا کرد و نسخه اندرویدی آن هم بسیار عالی است.

شما می‌توانید آن را به صورت آفلاین بازی کنید و از دسته نیز پشتیبانی می‌کند. این یک بازی عجیب و غریب با تم کمی ترسناک است، اما همین امر به جذابیت آن می‌افزاید: ماهیتی خارج از دیوار داستان. بهتر است بدانید، هیچ متن و صدایی وجود ندارد. کل بازی داستان خود را از طریق گیم پلی بازگو می‌کند. اگر هنوز به سراغ Limbo نرفته‌اید، حتماً این کار را بکنید! این بازی ارزش یک بار تجربه کردن دارد. ما که از آن حسابی لذت بردیم!

Dragon Quest

  • سبک: نقش آفرینی
  • سازنده: Square Enix

dragon quest

Dragon Quest مجموعه‌ای محبوب از بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) است که توسط Yuji Horii ساخته شده و توسط Square Enix منتشر شده است. این سری یکی از نمادین‌ترین و تاثیرگذارترین‌ها در سبک JRPG است و از زمان انتشار اولین نسخه در سال 1986 طرفداران زیادی پیدا کرده است.

شما می‌توانید مجموعه کاملی از بازی‌های Dragon Quest را روی گوشی بازی کنید و به عنوان یکی از مورد احترام‌ترین سری‌های JRPG در تاریخ، این بازی فوق‌العاده است. مطمئناً، نسخه اصلی بازی بسیار قدیمی است؛ اما اگر علاقه داشته باشید، سفر در همه آنها لذت بخش است.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی تعدادی از محبوب‌ترین بازی‌های آفلاین اندرویدی پرداختیم. امیدواریم آنها را دانلود کنید و از بازی لذت ببرید!

اگر قصد خرید یک گوشی اندرویدی خوب از بهترین گوشی های موبایل مناسب بازی در ایران را دارید، بی‌شک فروشگاه پلازا دیجیتال انتخاب مناسبی برای شماست. ما در وب سایت خود تنوع وسیعی از گوشی‌هایی از برندهای مطرح دنیا نظیر بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ، بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی، ریلمی و … خرید اینترنتی تمامی گوشی‌ها با به‌روز‌ترین تکنولوژی های روز دنیا، به صورت نقد و اقساط در پلازا دیجیتال امکان پذیر است.

سوالات متداول کاربران

آیا بازی‌های آفلاین گزینه‌های چند نفره دارند؟

برخی از بازی‌های آفلاین گزینه‌های چندنفره دارند و به شما امکان می‌دهند با دوستانی که از نظر فیزیکی نزدیک شما هستند بازی کنید. با این حال، بازی چند نفره آنلاین واقعی معمولاً به اتصال به اینترنت نیاز دارد.

آیا بازی‌های آفلاین رایگان هستند؟

بسیاری از بازی‌های آفلاین برای دانلود و بازی رایگان هستند، اما برخی ممکن است دارای ویژگی‌های ممتاز یا خریدهای درون‌برنامه‌ای باشند. می‌توانید بازی‌های رایگان بازی کنید یا به دنبال نسخه‌های مود شده باشید.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *