تاریخ انتشار: 15 شهریور 1403 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

با اینکه برنامه ادیت عکس خود اپل برای کارهای معمولی مانند برش تصاویر کاربردی است، ویژگی‌های ویرایش پیشرفته کمی ارائه می‌دهد. اینجا است که دیگر اپ‌های ویرایش تصویر به کار می‌آیند. در این مقاله به چند برنامه اشاره می‌کنیم که برای ویرایش بهتر عکس در آیفون می‌توانید به آنها اعتماد کنید. همراه پلازا دیجیتال باشید.

VSCO

VSCO از سال‌های پیش تا کنون یکی از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس محبوب برای آیفون بوده است. نسخه رایگان VSCO 17 پریسِت رایگان ارائه می‌دهد. در حالی که ما اغلب تنظیمات خودمان را اعمال می‌کنیم، ترجیح می‌دهیم شدت را با استفاده از نوار لغزنده به جای استفاده از آنها همانطور که هستند کاهش دهیم.

برای برخی از تصاویر، بهتر است نوردهی، کنتراست، اشباع و تعادل رنگ سفید را به ‌صورت دستی انجام دهیم، همچنین از جلوه‌های Vignette و Fade موجود در برنامه حتماً استفاده کنید. پس از اتمام ویرایش یک تصویر، می‌توانید تمام ویرایش‌های خود را ذخیره کرده و با ایجاد یک حالت آماده، از آنها مجدداً استفاده کنید.

vsco jpg

برخلاف بسیاری از برنامه‌های ویرایشی که فقط با تصاویر گالری شما کار می‌کنند، VSCO یک دوربین داخلی نیز دارد. بنابراین اگر می‌خواهید بلافاصله پس از عکاسی، عکس‌هایتان را بهتر از خود دوربین آیفون تنظیم کنید، VSCO یک جایگزین قوی ارائه می‌کند.

با اینکه این برنامه اشتراک پریمیوم ارائه می‌دهد، نسخه رایگان آن کافی است. برای مشترکین پولی، VSCO ابزار Remove مبتنی بر هوش مصنوعی را برای پاک کردن عناصر ناخواسته از تصاویر ارائه می‌دهد. این ارتقاء همچنین به شما امکان دسترسی به بیش از 200 پیش تنظیم و ابزار مانند HSL (رنگ، ​​اشباع و روشنایی) را می‌دهد که در نتیجه می‌توانید رنگ‌های فردی را به خوبی تنظیم کنید.

Snapseed

این روزها یافتن یک برنامه ویرایش کاملاً رایگان با تمام ابزارهای لازم بسیار نادر است، اما Snapseed گوگل یک استثنا است. این نرم افزار 29 ابزار و فیلتر مختلف را ارائه می‌کند، از ویژگی‌های ویرایش اولیه مانند Crop و Rotate گرفته تا گزینه‌های پیشرفته مانند Perspective و HDR Scape.

از بین تمام برنامه‌های ویرایشی که تا کنون استفاده کرده‌ایم، Snapseed راحت‌ترین استفاده را دارد. از همان لحظه‌ای که برنامه را باز می‌کنید، متوجه خواهید شد که رابط کاربری برنامه چقدر مرتب است.

به عنوان کسی که دوست دارد یک قالب منسجم را در شبکه‌های اجتماعی حفظ کند، ترجیح می‌دهیم تصاویری با نورهای مشابه برای ظاهری یکپارچه بارگذاری کنیم. از آنجایی که تکرار نور یکسان در همه تصاویر تقریبا غیرممکن است، از فیلترها برای رسیدن به این یکپارچگی استفاده می‌کنیم.

snapseed jpg

اینجاست که Snapseed وارد بازی می‌شود؛ این اپ به شما امکان می‌دهد از پیش تنظیمات سفارشی خود را ایجاد کنید. هنگامی که یک تصویر را ویرایش کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به برگه Looks بروید، تا انتها اسکرول کنید، روی نماد مثبت (+) ضربه بزنید و پریسِت خود را معرفی کنید.

با اینکه این روند مشابه ایجاد یک قالب آماده در VSCO است، Snapseed به شما اجازه می‌دهد تا از پیش تنظیمات سفارشی نامحدود ایجاد کنید. بنابراین به جای تکیه بر همان فیلتری که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند، ترجیح می‌دهیم فیلتر خود را ایجاد کنم و هر زمان که در شبکه‌های اجتماعی عکسی می‌گذاریم از آن استفاده کنیم.

Facetune

آیا تا به حال شده که یک سلفی عالی گرفته باشید اما به دلیل یک لکه روی گونه خود نتوانید آن را پست کنید؟ این برای همه ما پیش آمده است. Facetune برنامه کاربردی پیشنهادی ما برای چنین شرایطی است. اگر بخواهید سیاهی دور چشم را پنهان کنید یا کفش‌های گل آلود خود را سفید کنید، Facetune می‌تواند تصاویر شما را به سرعت بهبود بخشد و آنها را بی‌عیب و نقص نشان دهد.

علاوه بر حذف عیوب از سلفی‌ها، ما اغلب از این برنامه برای حذف عوامل حواس پرتی از تصاویر استفاده می‌کنیم. Facetune دارای یک ابزار Vanish با استفاده رایگان است که پس‌زمینه را با هم ترکیب می‌کند تا اشیای ناخواسته را از تصویر شما ناپدید کند.

facetune jpg

مانند سایر برنامه‌های ویرایش این لیست، Facetune نیز چندین سطح اشتراک پولی را ارائه می‌دهد، از جمله گزینه خرید یکباره که به شما دسترسی نامحدود به برنامه می‌دهد. اگر چه نسخه پولی به شما امکان دسترسی به ویژگی‌های ویرایش پیشرفته‌تر را می‌دهد، از جمله ویژگی ارتقای هوش مصنوعی با یک ضربه که به طور خودکار کل عکس شما را روتوش می‌کند، نسخه رایگان برای بیشتر افراد کافی است.

با اینکه موافقیم که اپلیکیشن‌هایی مانند Facetune استانداردهای زیبایی غیرواقعی را تعیین می‌کنند، اما هنوز کارهای خلاقانه و مفید زیادی وجود دارد که می‌توانید با Facetune در صورت استفاده درست از آن انجام دهید.

Picsart

Picsart یکی از برنامه‌های مورد علاقه ما برای ویرایش عکس موبایل است و دلیل خوبی هم برایش داریم. با اینکه ما اغلب از ابزارهای پایه مانند برش، چرخش و تنظیم نور و رنگ استفاده نمی‌کنیم، ویژگی‌های پیشرفته Picsart واقعاً برجسته است. Clone و Stretch دو ابزاری هستند که اغلب مورد استفاده ما قرار می‌گیرند. ابزار Clone به رفع نواقص جزئی کمک می‌کند، در حالی که ابزار Stretch به شما اجازه می‌دهد تا قسمت‌هایی از تصاویر را تغییر دهید.

اگر بخواهید با یک سلبریتی مورد علاقه خود یک تصویر خنده‌دار ایجاد کنید، دیگر نیازی به فتوشاپ ندارید. ویژگی Cutout Picsart با حذف پس‌زمینه، به طور خودکار یک برچسب از شما (یا هر چیز دیگری) ایجاد می‌کند که می‌توانید آن را در هر جایی بچسبانید. اگر می خواهید از خرید اشتراک Picsart برای ابزار Remove BG اجتناب کنید، این ویژگی یک راه حل عالی است.

picsart jpg

برای کسانی که از افزودن استعداد هنری به تصاویر خود لذت می‌برند، Picsart فیلترهای مختلفی را در بخش افکت‌ها ارائه می‌دهد. می‌توانید شدت این افکت ها را با استفاده از نوار لغزنده Fade تنظیم کنید تا با حال و هوای تصویر خود مطابقت داشته باشد.

مانند اکثر برنامه‌های ویرایشی امروزه، Picsart نیز ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری را معرفی کرده است. بنابراین در حالی که می‌توانید به مولدهای هنری AI متوسل شوید، ویژگی‌های Picsart مانند پس‌زمینه هوشمند، تبدیل متن به تصویر، جایگزینی هوش مصنوعی و AI Expand ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهد.

سخن آخر

در این مقاله 4 اپلیکیشن ضروری ادیت عکس برای آیفون را معرفی کردیم و مختصری در مورد هر یک توضیح دادیم. امیدواریم برایتان کاربردی بوده باشد.

چنانچه قصد خرید لپ تاپ را داشته باشید، همواره می‌توانید به فروشگاه پلازا دیجیتال سری بزنید. این فروشگاه آنلاین عرضه کننده انواع لپ تاپ از برندهای مطرح و بنام جهانی از جمله ایسوس، لنوو، ایسر و … است که این دستگاه‌ها را با شرایط ویژه و قیمت بروز به فروش می‌رساند. پلازا همچنین دارای 16 شعبه در شهر تهران است که خرید حضوری را نیز برای شما عزیزان تسهیل کرده است.

سوالات متداول کاربران

بهترین برنامه ویرایش عکس رایگان برای آیفون چیست؟

Snapseed یک انتخاب محبوب است که طیف گسترده‌ای از ابزارها و فیلترها را بدون هیچ هزینه‌ای ارائه می‌دهد.

آیا برنامه ویرایش عکس با رابط کاربری آسان وجود دارد؟

VSCO به دلیل رابط کاربر پسند و انواع پیش تنظیماتی که ویرایش را ساده می‌کند، شناخته شده است.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *