تاریخ انتشار: 29 تیر 1403 |
زمان مطالعه: 29 دقیقه

در دنیای شلوغ و پرشتاب امروز، گاه به دنبال راهی برای فرار از روزمرگی و غرق شدن در دنیایی دیگر هستیم. بازی‌های ویدیویی، به خصوص عناوین جهان باز، این امکان را به ما می‌دهند تا پا به سرزمین‌های ناشناخته بگذاریم، ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز را تجربه کنیم و داستان‌های حماسی را رقم بزنیم.

در این مقاله، به دنیای شگفت‌انگیز بازی‌های جهان باز سفر می‌کنیم و به سراغ بهترین عناوینی می‌رویم که تاکنون ساخته شده‌اند. از گشت و گذار در دشت‌های وحشی غرب وحشی گرفته تا کاوش در کهکشان‌های دور دست، این لیست شامل بازی‌هایی برای هر سلیقه‌ای است.

با ما همراه باشید تا با تعدادی از برترین بازی‌های جهان باز که تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهند زد، آشنا شوید.

دنیای بی‌رحم غرب وحشی در Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 jpg

Red Dead Redemption 2، شاهکاری از استودیوی راکستار گیمز، حماسه‌ای حماسی در دنیای بی‌رحم غرب وحشی را روایت می‌کند. این بازی پیش‌درآمدی بر نسخه اول Red Dead Redemption است و بازیکنان را در نقش آرتور مورگان، یک یاغی در گروه داچ ون در لیند قرار می‌دهد.

داستان بازی در سال 1899 روایت می‌شود، زمانی که قانون به دنبال باند داچ است و ‌آن‌ها مجبور به فرار از ایالتی به ایالت دیگر برای زنده ماندن هستند. در طول این سفر، آرتور شاهد فروپاشی دنیای غرب وحشی و ظهور دنیای مدرن است.

Red Dead Redemption 2 دنیایی وسیع و پرجزئیات را برای کاوش به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید از دشت‌های وسیع، کوه‌های مرتفع، جنگل‌های انبوه و شهرک‌های شلوغ دیدن کنید. هر گوشه‌ای از این دنیا پر از داستان‌ها، شخصیت‌ها و فعالیت‌های جانبی است که شما را مجذوب خود خواهد کرد.

گیم‌پلی بازی ترکیبی از اکشن، ماجراجویی و RPG است. می‌توانید با استفاده از انواع سلاح‌ها با دشمنان بجنگید، سوار بر اسب در دشت‌ها بتازید، شکار کنید، ماهی بگیرید، با مردم تعامل داشته باشید و در ماموریت‌های مختلف شرکت کنید.

یکی از نقاط قوت Red Dead Redemption 2، داستان آن است. راکستار گیمز داستانی عمیق و پیچیده را روایت می‌کند که به بررسی مفاهیمی مانند وفاداری، خانواده، رستگاری و مرگ می‌پردازد. شخصیت‌های بازی به خوبی نوشته شده‌اند و به راحتی با ‌آن‌ها می‌توان همذات‌پنداری کرد.

گرافیک بازی نیز فوق‌العاده است. دنیای بازی با جزئیات شگفت‌انگیزی طراحی شده و انیمیشن‌ها بسیار روان و طبیعی هستند. موسیقی متن بازی نیز بسیار زیبا و حماسی است و به خوبی حس و حال دنیای غرب وحشی را القا می‌کند.

غرق شدن در دنیای فانتزی و حماسه: Skyrim، فراتر از یک بازی

skyrim1 jpg

The Elder Scrolls V: Skyrim، محصول استودیوی خلاق Bethesda Game Studios، شما را به سفری بی‌نظیر در سرزمینی پر از جادو، اژدها و موجودات افسانه‌ای می‌برد. این بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز، دروازه‌ای به سوی دنیایی اسرارآمیز و حماسی می‌گشاید که در آن، شما نقش دوواکین، اژدهازاده افسانه‌ای را بر عهده دارید.

در سرزمین یخ‌زده اسکایریم، زمزمه‌هایی از بازگشت اژدهاها به گوش می‌رسد. Alduin، اژدهای قدرتمند و ویرانگر، از خواب بیدار شده و قصد دارد دنیا را به خاک و خون بکشد. شما، به عنوان دوواکین، تنها کسی هستید که می‌توانید با استفاده از قدرت‌های افسانه‌ای خود، جلوی او را بگیرید.

اما Skyrim فراتر از یک داستان حماسی ساده است. این بازی، دنیایی وسیع و نفس‌گیر را پیش روی شما قرار می‌دهد که پر از جزئیات شگفت‌انگیز و رازهای ناگفته است. از کوه‌های پوشیده از برف و دشت‌های سرسبز گرفته تا غارهای تاریک و سیاه‌چاله‌های مخوف، هر گوشه‌ای از این دنیا داستانی برای روایت کردن و ماجراجویی برای تجربه کردن دارد.

در Skyrim، شما آزاد هستید که هر طور که می‌خواهید بازی کنید. می‌توانید به یک جنگجوی شجاع تبدیل شوید که با شمشیر و سپر به مصاف دشمنان می‌رود، یا به یک جادوگر قدرتمند که با طلسم‌های ویرانگر خود همه چیز را نابود می‌کند. حتی می‌توانید به یک دزد زیرک تبدیل شوید که در سایه‌ها حرکت می‌کند و گنجینه‌های گرانبها را به سرقت می‌برد.

شما در Skyrim می‌توانید با شخصیت‌های مختلف تعامل داشته باشید، به گروه‌های مختلف بپیوندید، در ماموریت‌های متنوع شرکت کنید و سرنوشت خود را در این دنیای حماسی رقم بزنید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های آنلاین ps5

افسانه زلدا: نفس وحش – حماسه‌ای در سرزمینی بی‌کران

the Legend of Zelda Breath of the Wild jpg

The Legend of Zelda: Breath of the Wild، اثری فوق‌العاده از استودیوی نینتندو، دروازه‌ای به سوی سرزمینی بی‌کران به نام هایرول می‌گشاید. در این حماسه‌ جهان‌باز، شما در نقش لینک، شمشیرزن افسانه‌ای، پا به سفری پرمخاطره برای نجات پرنسس زلدا از چنگال تاریکی می‌گذارید.

هایرول، که زمانی سرزمینی سرسبز و آباد بود، اینک به ویرانه‌ای تبدیل شده و زلدا در اعماق قلعه‌ای نفرین‌شده گرفتار آمده است. شما به عنوان لینک، باید با شجاعت و ذکاوت خود، از میان دشمنان شیطانی عبور کنید، معماهای پیچیده را حل کنید و گنجینه‌های پنهان را کشف کنید تا زلدا را نجات دهید و هایرول را به شکوه گذشته‌اش بازگردانید.

نفس وحش، دنیایی وسیع و نفس‌گیر را به شما هدیه می‌کند که در آن، هر گوشه‌ای پر از شگفتی و ناشناخته‌هاست. از دشت‌های سرسبز و کوه‌های سر به فلک کشیده تا جنگل‌های انبوه و بیابان‌های سوزان، هر منطقه داستانی برای روایت کردن و ماجراجویی برای تجربه کردن دارد.

Breath of the Wild با گرافیک چشم‌نواز و کارتونی، موسیقی متن حماسی و گیم‌پلی عمیق و آزادانه، شما را مجذوب دنیای خود می‌کند. اگر به دنبال یک بازی هستید که غرق در آن شوید و برای ساعت‌ها سرگرمتان کند، این عنوان بی‌نظیر را از دست ندهید.

Elden Ring: حماسه‌ای تاریک در سرزمین‌ میانی

Elden Ring jpg

الدن رینگ، زاده ذهن خلاق هیدتاکا میازاکی و جورج آر. آر. مارتین، شما را به سفری حماسی در سرزمینی پهناور به نام سرزمین میانی می‌برد. در این بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز، شما در نقش یک تارنیشد تبعیدی‌ که زمانی از درخشش حلقه الدن محروم شده بوده، پا به سفری پرمخاطره برای تبدیل شدن به الدن لرد می‌گذارید.

سرزمین میانی قلمرویی پهناور و پر رمز و راز است که زمانی توسط ملکه ماریکا، اداره می‌شد. اما با شکستن حلقه الدن، صلح از این سرزمین رخت بربست و تکه‌های آن در میان تفرقه و تاریکی پراکنده شد. تارنیشد، که زمانی از این سرزمین رانده شده بود، بار دیگر به سرزمین میانی بازگشته است تا با جمع‌آوری تکه‌های حلقه الدن و شکست دادن نیمه‌خدایانی که بر این سرزمین تسلط یافته‌اند، به اریکه‌ قدرت برسد.

الدن رینگ، دنیایی وسیع و مملو از چالش‌ها و خطرات را پیش روی شما قرار می‌دهد. از دشت‌های وسیع و غارهای تاریک گرفته تا قلعه‌های عظیم و ویرانه‌های باستانی، هر گوشه‌ای از این سرزمین داستانی برای روایت کردن و خطری برای مقابله دارد.

در این بازی می‌توانید به دنبال داستان اصلی بروید، به کاوش در دنیای پهناور سرزمین میانی بپردازید، با شخصیت‌های مختلف تعامل داشته باشید، در ماموریت‌های جانبی شرکت کنید و رازهای این سرزمین باستانی را کشف کنید. هیچ محدودیتی برای شما در الدن رینگ وجود ندارد. می‌توانید با شمشیر و سپر به مصاف دشمنان بروید، با استفاده از جادوهای قدرتمند ‌آن‌ها را از بین ببرید، سوار بر اسب در دشت‌ها بتازید و حتی از صخره‌ها بالا بروید.

No Man’s Sky: گم شدن در میان ستارگان

No Mans Sky jpg

فرض کنید در انباری مادربزرگتان هستید، اما به جای قوطی‌های لوبیا و مجسمه‌های شکسته، با کهکشان‌های بی‌انتها و سیارات عجیب و غریب روبرو می‌شوید. No Man’s Sky تقریباً همین حس را به شما می‌دهد – البته با لیزرهای فضایی و موجودات چندش‌آور دوست‌داشتنی!

این بازی یک جعبه‌ شگفتی فضایی است. هر سیاره‌ای که کشف می‌کنید منحصر به فرد است، با مناظر نفس‌گیر، موجوداتی عجیب و غریب (برخی دوست‌داشتنی، برخی واقعاً عجیب) و منابعی که باید جمع‌آوری کنید تا سفینه فضایی قراضه‌تان را ارتقا دهید.

هیچ داستانی به معنای واقعی کلمه در کار نیست، اما این به این معنی نیست که ماجراجویی وجود ندارد! خودتان را در حال اسکن کردن سیارات برای یافتن حیوانات کمیاب، فرار از طوفان‌های فضایی وحشتناک، یا ساختن پایگاه فضایی روی یک سیاره رؤیایی تصور کنید. و نگران گم شدن نباشید (خب، زیاد نگران نباشید)، زیرا همیشه می‌توانید به مرکز کهکشان پرواز کنید و ببینید در آنجا چه چیزی در انتظار شماست.

GTA V: لس‌آنتوس، شهری پر از جنایت و فرصت

GTA V jpg

به لس‌آنتوس خوش آمدید! شهری پر از نور، زرق و برق، و البته جنایت. در Grand Theft Auto V، شما در نقش سه شخصیت مجرم، یعنی مایکل، فرانکلین و ترور، پا به دنیایی از خلافکاری، سرقت و ماجراجویی می‌گذارید.

مایکل، یک سارق بانک بازنشسته، به دنبال زندگی آرامی در کنار خانواده‌اش است. اما گذشته‌ او رهایش نمی‌کند و او دوباره به دنیای خلافکاری کشیده می‌شود. فرانکلین، یک جوان جاه‌طلب از محله‌های فقیرنشین لس‌آنتوس، به دنبال فرصتی برای رهایی از زندگی سخت خود است. ترور، یک قاچاقچی روان‌پریش، به دنبال هرج و مرج و هیجان است.

این سه شخصیت از طبقات مختلف اجتماعی، با انگیزه‌های متفاوت، در سرنوشتی مشترک به هم می‌پیوندند. شما می‌توانید با هر کدام از این شخصیت‌ها بازی کنید، داستان ‌آن‌ها را دنبال کنید و در ماموریت‌های مختلف شرکت کنید.

GTA V دنیایی وسیع و پرجزئیات را پیش روی شما قرار می‌دهد. از خیابان‌های شلوغ لس‌آنتوس گرفته تا تپه‌های سرسبز و سواحل آفتابی، هر گوشه‌ای از این شهر داستانی برای روایت کردن و رازی برای کشف کردن دارد.

در این بازی، شما آزاد هستید که هر طور که می‌خواهید بازی کنید. می‌توانید به دنبال داستان اصلی بروید، در شهر بگردید و با شخصیت‌های مختلف تعامل داشته باشید، در ماموریت‌های جانبی شرکت کنید، یا حتی به گلف یا یوگا بروید!

هیچ محدودیتی برای شما در GTA V وجود ندارد. می‌توانید با ماشین، موتور، دوچرخه یا حتی هلیکوپتر در شهر بچرخید، در دزدی‌های بزرگ شرکت کنید، با پلیس‌ها مسابقه بدهید، یا امپراطوری جنایی خود را بنا کنید.

Fallout: New Vegas – قمار بر سر سرنوشت یک سرزمین ویران

Fallout New Vegas jpg

خوش آمدید به نیو وگاس، صحرایی بی‌رحم که در آن بقایای تمدن بشری زیر آفتاب سوزان می‌پوسد. در Fallout: New Vegas، شما نقش یک پیک را بازی می‌کنید که قرار بود بسته‌ای را تحویل دهد، اما مورد اصابت گلوله قرار گرفتید و نیمه‌مرده رها شدید. برخلاف تصور، زنده می‌مانید و حالا با دنیایی روبرو هستید که در آن وفاداری کمیاب است و هر تصمیمی می‌تواند عواقب بزرگی داشته باشد.

اینجا سرزمین نیو وگاس است، واحه‌ای درخشان در وسط این ویرانی، که توسط گروه‌های مختلفی برای کنترل آن در حال جنگ هستند. شما می‌توانید با این گروه‌ها معامله کنید، برایشان ماموریت انجام دهید و یا حتی علیه آن‌ها بجنگید. انتخاب با شماست.

Fallout: New Vegas یک بازی نقش‌آفرینی کلاسیک است که در آن می‌توانید شخصیت خود را به طور کامل شخصی‌سازی کنید. مهارت‌های مختلف را ارتقا دهید، سلاح‌های قدرتمند پیدا کنید و با هر کسی که ملاقات می‌کنید، با دیالوگ‌های جذاب و پرانتخاب، تعامل برقرار کنید.

این بازی دنیایی بی‌رحم را به تصویر می‌کشد، اما در عین حال پر از طنز سیاه و لحظات به یاد ماندنی است. با ربات‌های عجیب و غریب، غول‌های تشنه به خون و بازماندگان عجیب و غریب روبرو خواهید شد. هر گوشه‌ای از این دنیا داستانی برای روایت کردن و رازی برای کشف کردن دارد.

Fallout: New Vegas شبیه به قمار در یک کازینوی فرسوده است. نمی‌دانید چه چیزی در انتظار شماست، اما هیجان و ریسک بالا، آن را به تجربه‌ای منحصر به فرد تبدیل می‌کند. آیا با تاس‌های سرنوشت خود به درستی بازی خواهید کرد و بر سرنوشت نیو وگاس و شاید کل بشریت تاثیر خواهید گذاشت؟

Horizon Zero Dawn: شکارچی در سرزمین ربات‌های مرگبار

Horizon Zero Dawn jpg

فراموش کنید که در راس زنجیره غذایی قرار دارید. در Horizon Zero Dawn، ماشین‌های عظیم و مرگبار با ظاهری ترکیبی از جانوران و فناوری پیشرفته، حاکمان بلامنازع زمین هستند. شما در نقش آلوی، یک شکارچی تبعید شده با گذشته‌ای مرموز، پا به دنیایی می‌گذارید که در آن انسانیت برای بقای خود می‌جنگد.

برخلاف دیگر اعضای قبیله‌تان که از ابزارهای ابتدایی استفاده می‌کنند، شما باهوش، چابک و مجهز به تیر و کمان و نیزه‌ای هستید که از تکنولوژی مرموز کهن ساخته شده‌اند. این مهارت‌ها و ابزارها، به همراه هوش ذاتی‌تان، تنها دارایی‌های شما برای شکار این ماشین‌های غول‌آسا و کشف رازهای دنیای فراموش شده‌ای است که در آن زندگی می‌کنید.

Horizon Zero Dawn ترکیبی هیجان‌انگیز از اکشن، نقش‌آفرینی و حل معماست. با کاوش در سرزمین‌های سرسبز و خرابه‌های تمدن‌های کهن، به دنبال سرنخ‌هایی درباره گذشته‌ خود و منشأ ماشین‌ها می‌گردید. در این راه با قبایل مختلفی با آداب و رسوم متفاوت روبرو می‌شوید که می‌توانید با آن‌ها تجارت کنید، ماموریت انجام دهید و یا حتی علیه آن‌ها بجنگید.

گیم‌پلی بازی بر اساس چابکی، استراتژی و استفاده از سلاح و تجهیزاتی است که از شکار ماشین‌های کوچک‌تر به دست می‌آورید. هر ماشینی نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد و برای شکست دادنشان، باید با دقت نقاط ضعف آن‌ها را هدف قرار دهید و از حملات مرگبارشان فرار کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس و اس

The Witcher 3: Wild Hunt – دنیایی پرماجرا در جستجوی فرزند سرنوشت

The Witcher 3 Wild Hunt jpg

در دنیایی تاریک و پرآشوب، جایی که هیولاها در سایه‌ها کمین کرده‌اند و جنگ در حال شعله‌ور شدن است، شما پا در کفش گرالت ریویایی، یک شکارچی هیولا حرفه‌ای به نام ویچر می‌گذارید. اما این بار، گرالت به دنبال قراردادی معمولی نیست. او در جستجوی یری، دخترخوانده‌اش و تجسم یک پیشگویی باستانی به نام فرزند سرنوشت است.

The Witcher 3: Wild Hunt یک بازی نقش‌آفرینی عظیم با دنیایی باز و نفس‌گیر است. می‌توانید در سرزمین‌های پهناور توسنت و ولن، از جنگل‌های انبوه و کوه‌های سر به فلک کشیده گرفته تا شهرها و روستاهای پرجنب و جوش، به کاوش بپردازید. هر گوشه از این دنیا پر از داستان‌های فرعی، ماموریت‌های جانبی، هیولاهایی برای شکار و رازهایی برای کشف است.

در این ماجراجویی، با شخصیت‌های به یادماندنی روبرو می‌شوید، از دوستان وفادار و رفقای قدیمی گرالت گرفته تا دشمنان سرسخت و موجودات افسانه‌ای. انتخاب‌های شما در طول بازی بر سرنوشت این شخصیت‌ها و حتی کل دنیا تاثیر می‌گذارد.

اما The Witcher 3 فراتر از مبارزه و هیولاهاست. این بازی روایت‌گر داستانی حماسی و احساسی است. پیوند عمیق گرالت با یری، دنیای خاکستری و پر از انتخاب‌های دشوار، و موسیقی متن فوق‌العاده، همه دست به دست هم می‌دهند تا تجربه‌ای به یادماندنی و عمیق را برای شما رقم بزنند.

Halo Infinite: بازگشت مسترچیف، نبردی برای بشریت در حلقه‌ای بی‌انتها

Halo Infinite jpg

مسترچیف بازگشته است! نه تنها او، بلکه هیجان و نبردهای فضایی نمادین سری Halo نیز با Halo Infinite درخشان‌تر از همیشه به دنیای بازی‌های ویدیویی بازگشته‌اند. این بازی، دنباله‌ای مستقیم داستان Master Chief در Halo 5: Guardians است و او را در جدالی نفس‌گیر برای نجات بشریت و کشف رازهای یک حلقه‌ Halo آسیب‌دیده به نام Zeta Halo قرار می‌دهد.

از طرف دیگر، ویژگی‌های جدیدی به گیم‌پلی اضافه شده که حس تازگی و آزادی عمل بیشتری به بازیکن می‌دهد. قلاب خوش‌دست Grapple Shot این امکان را به شما می‌دهد تا به سرعت از موانع بالا بروید، دشمنان را به خود نزدیک کنید یا حتی اسلحه‌هایشان را از چنگشان درآورید. نقشه بازی یک دنیای نیمه‌باز وسیع است که آزادی زیادی برای کاوش و انتخاب مسیر به بازیکن می‌دهد. می‌توانید مستقیماً به سراغ ماموریت‌های اصلی بروید یا در گوشه و کنار این حلقه‌ عظیم به دنبال پایگاه‌های دشمن، سلاح‌های مخفی و جمجمه‌های افسانه‌ای بگردید که قدرت‌های ویژه‌ای به شما اعطا می‌کنند.

Halo Infinite حالت چندنفره رایگان و همیشگی‌ای را نیز ارائه می‌دهد که طرفداران قدیمی سری را به وجد خواهد آورد. حالت‌های محبوب و کلاسیکی مانند Slayer و Capture the Flag با گرافیک خیره‌کننده و گیم‌پلی روان و به یاد ماندنی بازگشته‌اند. علاوه بر این، بخش Forge نیز قوی‌تر از همیشه بازگشته است و به بازیکنان امکان می‌دهد تا نقشه‌های اختصاصی خود را ساخته و با دیگران به اشتراک بگذارند.

Mafia II: غرق شدن در دنیای زیرزمینی خشن و پرماجرای دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰

Mafia II jpg

مافیا ۲ یک بازی اکشن-ماجراجویی و جهان باز است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این بازی دنباله‌ای مستقل برای مافیا (۲۰۰۲) است و دومین قسمت در سری مافیا به شمار می‌رود.

داستان بازی در شهر خیالی امپایر بی (Empire Bay) که بر اساس شهرهای مختلف ایالات متحده مانند نیویورک، شیکاگو و لس آنجلس الگوبرداری شده، روایت می‌شود. بازیکن در نقش ویتو اسکالِتا، یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم که به دنبال زندگی بهتر در دنیای زیرزمینی شهر است، بازی می‌کند.

ویتو به همراه دوست صمیمی‌اش جو باربارا، به تدریج در سلسله مراتب مافیای شهر رده ترقی می‌کنند و درگیر کارهای کثیف و خطرناکی مانند قاچاق، اخاذی و قتل می‌شوند.

مافیا ۲ به خاطر داستان جذاب، شخصیت‌های به یاد ماندنی، گیم‌پلی سرگرم‌کننده و دنیای وسیع و پرجزئیات مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

Dying Light: پارکور در شب، بقا در روز

dying light jpg

Dying Light یک بازی ترسناک بقا و اول شخص است که توسط Techland توسعه و توسط Warner Bros. Interactive Entertainment در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است.

قهرمان داستان، کایل کرِین، یک مامور مخفی است که به شهر قرنطینه‌شده حران (Harran) در خاورمیانه فرستاده می‌شود تا با نفوذ به یک گروه، اطلاعاتی درباره یک ویروس مرگبار به دست آورد. اما اوضاع طبق برنامه پیش نمی‌رود و کایل مجبور می‌شود برای بقا در این شهر مملو از زامبی‌ها مبارزه کند.

Dying Light دارای چرخه شب و روز پویایی است. در طول روز، بازیکنان می‌توانند با استفاده از پارکور (حرکات آکروباتیک و دویدن روی دیوار) از ساختمان‌ها بالا بروند، با بازماندگان تعامل داشته باشند و برای یافتن منابع و سلاح به کاوش بپردازند. در این زمان، زامبی‌ها کند و ضعیف هستند و به راحتی قابل اجتناب‌اند.

اما با غروب آفتاب، همه چیز تغییر می‌کند. زامبی‌های معمولی به موجودات خشن و تهاجمی به نام ولایل (Volatiles) تبدیل می‌شوند که با سرعت و قدرت بالایی بازیکن را تعقیب می‌کنند. در شب، بازیکنان باید با احتیاط بیشتری حرکت کنند و از منابع کمیاب نور برای دور نگه داشتن ولایل‌ها استفاده کنند.

Mad Max – خشم جاده‌ای در دنیای آخرالزمانی

Mad Max 1 jpg

Mad Max یک بازی اکشن-ماجراجویی و جهان باز است که توسط Avalanche Studios توسعه و در سال ۲۰۱۵ توسط Warner Bros. Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی بر اساس مجموعه فیلم‌های Mad Max، به خصوص فیلم Mad Max: Fury Road ساخته شده است.

شما در نقش مکس راکاتانسکی، راننده‌ای بی‌رحم و تنها در دنیای پساآخرالزمانی خشن و بی‌رحم بازی می‌کنید. هدف شما این است که با استفاده از وسیله نقلیه خود به نام Magnum Opus، در میان طوفان‌های شن و جاده‌های خطرناک، به دنبال بنزین، آب و قطعات یدکی برای زنده ماندن باشید.

در طول سفر خود، با گروه‌های مختلفی از بازماندگان، راهزنان و قاتلان روبرو خواهید شد. می‌توانید با آن‌ها درگیر نبرد شوید، از آن‌ها معامله کنید یا حتی به آن‌ها در نبردهایشان کمک کنید. انتخاب‌ها و اقدامات شما در بازی تاثیرگذار خواهد بود و سرنوشت خودتان و دیگر بازماندگان را رقم خواهد زد.

Mad Max گیم‌پلی‌ای متنوع و هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد. می‌توانید با استفاده از Magnum Opus در جاده‌های خاکی رانندگی کنید، با دشمنان در نبردهای تن به تن و با ماشین مبارزه کنید، و از سلاح‌های مختلفی مانند تفنگ، شمشیر و نیزه استفاده کنید.

The Elder Scrolls III: Morrowind – سفری به سرزمین قارچ‌های غول پیکر و جادوهای ممنوعه

elder scrolls jpg

The Elder Scrolls III: Morrowind شاهکاری حماسی در دنیای بازی‌های نقش‌آفرینی است که توسط استودیوی Bethesda Softworks در سال ۲۰۰۲ ساخته شد. این بازی، سومین قسمت از سری پرطرفدار The Elder Scrolls به شمار می‌رود و شما را به سرزمین موروویند (Morrowind) می‌برد، جزیره‌ای وسیع و عجیب در دنیای تامریل (Tamriel).

موروویند سرزمینی با منظره‌ای منحصربه‌فرد است. در این جزیره، با سرزمین‌های پوشیده از خاکستر آتشفشانی، تپه‌های سرسبز پوشیده از قارچ‌های غول‌پیکر، مرداب‌های مسموم و معابد باستانی روبرو خواهید شد. ساکنان این سرزمین نیز متنوع هستند، از انسان‌های معمولی گرفته تا الف‌های بلندقامت و دوونرها (Dunmer) با پوست خاکستری و چشمان قرمز که ساکنان اصلی موروویند به شمار می‌روند.

The Elder Scrolls III: Morrowind به خاطر آزادی عمل بالایی که به بازیکن می‌دهد، شناخته شده است. شما می‌توانید به هر جایی که می‌خواهید سفر کنید، با هرکسی که می‌خواهید تعامل داشته باشید و هر طور که می‌خواهید بازی کنید. می‌توانید به دنبال خط اصلی داستان بروید، به انجمن‌های مختلف بپیوندید، برای پاداش کار کنید، دزدی کنید، جادو یاد بگیرید و معجون بسازید.

این بازی، سیستم مبارزه‌ای مبتنی بر مهارت را ارائه می‌دهد. هر چه بیشتر از یک مهارت خاص استفاده کنید، در آن مهارت بهتر می‌شوید. همچنین، جادوهای قدرتمندی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید و در نبردها استفاده کنید.

Death Stranding: تحویل در دنیایی آخرالزمانی با پیوندهای اسرارآمیز

Death Stranding Video Game jpg

Death Stranding یک بازی اکشن و ماجراجویی با چاشنی المان‌های آنلاین غیرهمزمان (Asynchronous Online) است که توسط Kojima Productions به رهبری خلاقانه‌ هیدئو کوجیما ساخته شده و در سال ۲۰۱۹ برای پلی‌استیشن ۴ و در سال 2020 برای کامپیوتر منتشر شد.

این بازی تجربه‌ای منحصر به فرد و کمی عجیب ارائه می‌دهد که ممکن است برای همه سلیقه‌ها مناسب نباشد، اما قطعا برای طرفداران آثار خاص و روایت‌های مرموز جذاب خواهد بود.

داستان در دنیایی پساآخرالزمانی روایت می‌شود که با پدیده‌ای به نام Death Stranding دچار فروپاشی شده است. در این پدیده، دنیای مردگان و دنیای زندگان با یکدیگر تلاقی پیدا کرده‌اند و موجودات خطرناکی به نام BTs از دنیای مردگان وارد دنیای زندگان می‌شوند.

بازیکن در نقش سم بریجز (Sam Bridges)، یک پیک حرفه‌ای بازی می‌کند که وظیفه دارد دوباره ایالات متحده‌ جدا شده را به هم وصل کند. او این کار را با برقراری ارتباط با شهرهای مختلف و تحویل منابع برای بازسازی زیرساخت‌ها انجام می‌دهد.

Batman: Arkham City – سایه عدالت بر فراز شهری جنایت‌زده

Batman Arkham City jpg

در Batman: Arkham City، دنباله‌ مهیج Batman: Arkham Asylum، به گاتهام باز می‌گردید. اما این‌بار، با شهری روبرو می‌شوید که به زندان جنایتکاران تبدیل شده است – Arkham City. در این حصار بتنی عظیم، اراذل و اوباش جولان می‌دهند و سوپرشروران افسانه‌ای نقشه‌های شوم خود را می‌کشند.

شما در نقش بروس وین، میلیاردر خیرخواه و در عین حال، بتمن، شوالیه‌ تاریکی گاتهام، بازی می‌کنید. با تکیه بر زرادخانه‌ای از ابزارهای پیشرفته و مهارت‌های رزمی بی‌نظیر، باید در سایه‌ها حرکت کنید، دشمنان را از پای درآورید و رازهای تاریک Arkham City را کشف نمایید.

سیستم مبارزه‌ بازی، FreeFlow Combat، به شما امکان می‌دهد تا با ضربات زنجیره‌ای و فنون رزمی، گروهی از دشمنان را به زیبایی مغلوب کنید. با پیشرفت در بازی، می‌توانید مهارت‌های مبارزه‌ جدیدی را برای بتمن آزاد کنید و سبک مبارزه‌ خود را شخصی‌سازی نمایید.

اما بتمن تنها یک مبارز نیست. شما باید از هوش و مهارت کارآگاهی خود برای حل معماهای چالش‌برانگیزی که توسط ریدلر، شخصیت شرور بازی، طراحی شده‌اند، استفاده کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند Batarang و Detective Vision، سرنخ‌ها را کشف کنید و نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی نمایید.

آرخام سیتی دنیایی گسترده و پویا است که می‌توانید آزادانه در آن به گشت‌وگذار بپردازید. بر فراز ساختمان‌ها سر بخورید، با شهروندان تعامل داشته باشید و با ماموریت‌های فرعی متنوعی که در سرتاسر شهر پراکنده شده‌اند، خود را سرگرم کنید.

Shadow of the Colossus: قصیده‌ای در سکوت، رقصی با غول‌ها

Shadow of the Colossus jpg

شما در نقش Wander، پسر جوانی غمگین، در دنیایی ویران و خالی از سکنه قدم می‌گذارید. هدف شما؟ شکار شانزده موجود غول‌پیکر به نام Colossus است. هر Colossus موجودی منحصر به فرد با ظاهری باشکوه و نقاط ضعفی پنهان است. شما باید با صبر و حوصله، از صخره‌ها بالا بروید، بر پشت غول‌ها سوار شوید و با شمشیر خود ‌آن‌ها را در نقاط حساسشان از پا درآورید. هر نبرد با یک Colossus، چالشی نفس‌گیر و طاقت‌فرسا است. شما باید از تمام مهارت‌ها و استراتژی‌های خود برای غلبه بر این موجودات عظیم‌الجثه استفاده کنید.

دنیای Shadow of the Colossus عاری از هرگونه موسیقی متن است. تنها صدایی که می‌شنوید، وزش باد، قدم‌های Wander و غرش Colossusها است. این سکوت عمیق، فضایی حماسی و روح‌انگیز به بازی می‌بخشد و شما را در عمق داستان غوطه‌ور می‌کند.

با هر Colossus که شکار می‌کنید، بخشی از راز تاریک این سرزمین و سرنوشت Wander برملا می‌شود. داستانی غم‌انگیز و پر از رمز و راز که تا انتهای بازی شما را مجذوب خود خواهد کرد.

Assassin’s Creed IV: Black Flag – دزدی دریایی در اعماق تاریخ

Assassins Creed IV Black Flag jpg

باد در موها، شمشیر در دست، گنج در انتظار. در اعماق قرن هجدهم میلادی، به دنیای دزدان دریایی کارائیب قدم می‌گذارید. شما در نقش Edward Kenway، کاپیتان بی‌رحم و فرصت‌طلب، سکان کشتی خود را به دست می‌گیرید و در میان جزایر سرسبز و آب‌های فیروزه‌ای، به دنبال گنج و ثروت هستید.

عصر طلایی دزدان دریایی فرا رسیده است. با کشتی خود به قلب نبردهای دریایی حماسی بشتابید، کشتی‌های دشمن را غرق کنید و گنج‌های ‌آن‌ها را به یغما ببرید. از توپخانه‌ قدرتمند خود استفاده کنید، ملوانان خود را به نبرد فراخوانید و با شمشیر و تپانچه، دشمنانتان را از پا درآورید.

دنیای Assassin’s Creed IV: Black Flag بزرگ و پر از راز و رمز است. جزایر سرسبز، غارهای پنهان، و شهرهای شلوغ را کاوش کنید، با شخصیت‌های مختلفی ملاقات کنید و در ماموریت‌های متنوعی شرکت نمایید.

اما Edward Kenway تنها یک دزد دریایی نیست. او عضوی از انجمن مخفی اخوان نیز هست. با گذر زمان، رازهای این انجمن را کشف کنید، مهارت‌های قاتلانه‌ خود را ارتقا دهید و با دشمنان دیرینه‌ اساسین‌ها مبارزه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ترسناک PS5

Marvel’s Spider-Man: تارهای عنکبوتی بر فراز منهتن

Marvels Spider Man jpg

در Marvel’s Spider-Man، در نقش پیتر پارکر، عکاس جوان و ابرقهرمان محبوب، به گشت‌وگذار در خیابان‌های شلوغ منهتن می‌پردازید. اما این شهر پر از جنایتکار و خلافکار است و وظیفه‌ شما، به عنوان مرد عنکبوتی، نجات جان مردم و دستگیری تبهکاران است.

با حرکات آکروباتیک شگفت‌انگیز در میان آسمان‌خراش‌های شهر تاب بخورید، از دیوارها بالا بروید و با تارهای خود دشمنانتان را غافلگیر کنید. گیم‌پلی بازی ترکیبی روان و لذت‌بخش از مبارزات تن به تن، حرکات پارکور و معماگشایی است.

در طول بازی، با شخصیت‌های شرور مشهوری مانند Kingpin، Rhino و Scorpion روبرو خواهید شد و باید برای نجات نیویورک از نقشه‌های شوم ‌آن‌ها تلاش کنید. داستان بازی پر از پیچ و خم، غافلگیری و لحظات احساسی است که شما را تا انتهای بازی مجذوب خود خواهد کرد.

منهتن در Marvel’s Spider-Man زنده و پویا است. می‌توانید با شهروندان تعامل داشته باشید، به ماموریت‌های فرعی متنوعی بپردازید و از گشت‌وگذار در این شهر عظیم لذت ببرید.

با پوشیدن لباس مرد عنکبوتی و استفاده از قدرت‌های او، حس واقعی یک ابرقهرمان را تجربه خواهید کرد. از تاراندازی برای جابجایی، از قدرت عنکبوتی برای بالا رفتن از دیوارها و از حواس تیز خود برای کشف دشمنان استفاده کنید.

Borderlands 2: دیوانه‌ها دور هم جمع شده‌اند؛ جای شما خالی است!

Borderlands 2 jpg

آماده‌اید که دوباره به سیاره‌ آشفته و پرماجرای پاندورا سفر کنید؟ در Borderlands 2، دنباله‌ دیوانه‌وار و پر از اکشن بازی محبوب Borderlands، به جمع Vault Hunters دیوانه ملحق می‌شوید و برای نجات پاندورا از دست Handsome Jack، دیکتاتور خبیث، راهی سفری پرماجرا می‌شوید.

در Borderlands 2، هرج و مرج حرف اول را می‌زند. دشمنان عجیب و غریب، از موجودات فضایی تا ربات‌ها و انسان‌های جهش‌افته، در گوشه و کنار پاندورا کمین کرده‌اند و شما باید با استفاده از انبوهی از اسلحه‌های عجیب و غریب و دیوانه‌وار ‌آن‌ها را به خاک و خون بکشید.

در این سفر پرماجرا، تنها نیستید. می‌توانید از بین شش Vault Hunter منحصر به فرد با شخصیت‌ها و توانایی‌های خاص، یکی را انتخاب کنید و در کنار دیگر Vault Hunterها و شخصیت‌های دوست‌داشتنی بازی، برای نجات پاندورا تلاش کنید.

بردرلند 2 فقط یک بازی تیراندازی نیست، بلکه داستانی خنده‌دار و پر از طعنه و کنایه را نیز روایت می‌کند. Handsome Jack با دیالوگ‌های بامزه‌اش شما را سرگرم می‌کند و شخصیت‌های بازی با شوخی‌هایشان لبخند را بر لبانتان می‌نشانند.

پاندورا سیاره‌ای پهناور و پر از راز و رمز است. غارها، مخفیگاه‌ها و مکان‌های مختلفی در سراسر پاندورا پراکنده شده‌اند که منتظر کشف شدن توسط شما هستند. در این مکان‌ها می‌توانید اسلحه‌های جدید، گنج‌های پنهان و ماموریت‌های فرعی چالش‌برانگیز را پیدا کنید.

Genshin Impact: سفری جادویی در سرزمینی پهناور و پرماجرا

Genshin Impact jpg

در Genshin Impact، پا به سرزمینی پهناور و پر از رمز و راز به نام Teyvat می‌گذارید. در این دنیای فانتزی و جادویی، هفت عنصر حاکم بر جهان هستند و شما در نقش یک مسافر مرموز، به دنبال خواهر گمشده‌ خود می‌گردید.

Genshin Impact دنیایی وسیع و پر از مناظر چشم‌نواز را برای کاوش در اختیار شما قرار می‌دهد. از دشت‌های سرسبز و کوه‌های مرتفع گرفته تا جنگل‌های انبوه و غارهای تاریک، هر گوشه‌ای از این دنیا رازها و شگفتی‌های خاص خود را برای شما آشکار خواهد کرد.

در طول سفر خود، با شخصیت‌های مختلفی با توانایی‌های منحصر به فرد روبرو خواهید شد. هر کدام از این شخصیت‌ها به یکی از هفت عنصر Teyvat تسلط دارند و می‌توانید ‌آن‌ها را به تیم خود اضافه کنید و با ترکیب قدرت‌هایشان، دشمنان را شکست دهید و معماها را حل کنید.

Genshin Impact با گرافیک انیمه‌ای چشم‌نواز و انیمیشن‌های روان، تجربه‌ای بصری فوق‌العاده را به شما ارائه می‌دهد. شخصیت‌ها، محیط‌ها و جلوه‌های بصری بازی به زیبایی طراحی شده‌اند و حس واقعی یک دنیای فانتزی و جادویی را به شما القا می‌کنند.

گنشین ایمپکت داستانی حماسی و پرماجرا را روایت می‌کند که در طول بازی به تدریج آشکار می‌شود. با پیشرفت در بازی، رازهای Teyvat و سرنوشت شخصیت‌های مختلف را کشف خواهید کرد و در نبردی حماسی برای نجات این سرزمین تلاش خواهید کرد.

Minecraft: دنیایی بی‌پایان، خلاقیت بی‌حد

Minecraft jpg

Minecraft دنیایی بی‌کران و بی‌انتها را در اختیار شما قرار می‌دهد که از بلوک‌های ساده تشکیل شده است. در این دنیای مجازی، هیچ محدودیتی برای خلاقیت شما وجود ندارد. شما می‌توانید هر چیزی که در ذهنتان دارید را بسازید، از خانه‌های ساده و قلعه‌های عظیم گرفته تا مجسمه‌های غول‌پیکر و ماشین‌های پیچیده.

در دنیای Minecraft، منابع بی‌پایانی برای استخراج و جمع‌آوری وجود دارد. با گشت‌وگذار در این دنیا، می‌توانید معادن، غارها و مکان‌های پنهان را کشف کنید و مواد خام مختلفی مانند سنگ، چوب، فلزات و گنجینه‌های ارزشمند را پیدا کنید.

اما دنیای Minecraft خالی از خطر نیست. در طول شب، موجودات خطرناکی مانند زامبی‌ها، اسکلت‌ها و عنکبوت‌ها پدیدار می‌شوند که به شما حمله خواهند کرد. شما باید با استفاده از ابزارها و سلاح‌هایی که خودتان ساخته‌اید، از خودتان در برابر این موجودات محافظت کنید.

با بازی‌های جهان‌باز در دنیایی از آزادی و ماجراجویی غرق شوید

بازی‌های جهان باز با ارائه دنیاهای وسیع و پر از جزئیات، به بازیکنان آزادی بی‌نظیری برای کاوش، گشت‌وگذار و ماجراجویی می‌دهند. این نوع بازی‌ها تجربه‌ای منحصر به فرد و فراموش‌نشدنی را برای بازیکنان رقم می‌زنند که در آن، داستان‌ها، شخصیت‌ها و چالش‌های متعددی در انتظارشان است.

برخی از ویژگی‌های بارز بازی‌های جهان باز عبارتند از:

  • دنیای وسیع و پر از جزئیات: برخلاف بازی‌های خطی، در بازی‌های جهان باز، بازیکنان می‌توانند آزادانه در دنیای بازی حرکت کنند و هر گوشه‌ای از آن را کاوش کنند. این دنیاها غنی از جزئیات هستند و مکان‌های مختلفی مانند شهرها، روستاها، جنگل‌ها، کوه‌ها و غارها را برای کشف در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند.
  • داستان‌های غیرخطی: در بسیاری از بازی‌های جهان باز، داستان بازی به صورت غیرخطی روایت می‌شود و بازیکنان می‌توانند با انتخاب‌های خود، مسیر داستان را تغییر دهند. این انتخاب‌ها می‌توانند بر شخصیت‌ها، روابط و اتفاقات بازی تاثیر بگذارند و تجربه‌ای منحصر به فرد را برای هر بازیکن رقم بزنند.
  • فعالیت‌ها و ماموریت‌های متنوع: بازی‌های جهان باز مملو از فعالیت‌ها و ماموریت‌های متنوع هستند که بازیکنان می‌توانند به دلخواه خود ‌آن‌ها را انجام دهند. این فعالیت‌ها می‌توانند شامل نبرد با دشمنان، حل معماها، انجام چالش‌های مختلف، جمع‌آوری آیتم‌ها و اتمام ماموریت‌های داستانی یا فرعی باشند.
  • حس آزادی و کاوش: مهم‌ترین ویژگی بازی‌های جهان باز، حس آزادی و کاوش است. بازیکنان در این نوع بازی‌ها محدود به یک مسیر مشخص نیستند و می‌توانند آزادانه دنیای بازی را کشف کنند، رازهای آن را فاش کنند و با هر چالشی که روبرو می‌شوند، به دلخواه خود با آن روبرو شوند.
مصطفی پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی

نه برای برد، نه برای باخت؛ بازی برای بازی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *