تاریخ انتشار: 11 بهمن 1402 |
زمان مطالعه: 19 دقیقه

اگر دوست دارید خودتان را حسابی بترسانید، ما یکسری از بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر را به شما معرفی کردیم. در این مطلب قصد داریم بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر یا لپ تاپ گیمینگ را به شما معرفی کنیم. پس اگر طرفدار این نوع بازی‌ها هستید، چراغ‌ها را خاموش کنید و از مطالعه مقاله لذت ببرید!

horror games for pc 1

بازی ترسناک برای کامپیوتر

The Medium

تاریخ انتشار: 2021| توسعه دهنده: Bloober Team

The Medium

The Medium یک بازی ویدئویی ترسناک است که توسط استودیوی Bloober Team توسعه یافته و در ژانویه 2021 منتشر شده است. در این بازی برقراری ارتباط با ارواح و کشف رازهای دنیای مردگان، را دنبال می‌کنید.The Medium  یک بازی سوم شخص است که در سبک دلهره‌آور و فضای تاریک، تجربه بسیار هیجان‌انگیزی را برای کاربر ایجاد می‌کند. شما در این بازی در نقش یک روان‌شناس وارد دنیایی ترسناک در شهر متروکه ارواح می‌شوید که در شرق اروپا واقع شده است. طراحی هنری زیبا، موسیقی متن جذاب و داستانی جالب، تجربه‌ای عمیق و دلهره‌آور را برای علاقه‌مندان به سبک ترسناک ارائه می‌دهد.

Back 4 Blood

تاریخ انتشار: 2021| توسعه دهنده: Turtle Rock Studios

Back 4 Blood

بازی “Back 4 Blood” یک عنوان تیراندازی اول شخص است که توسط استودیوی Turtle Rock Studios توسعه یافته و توسط Warner Bros. Interactive Entertainment در اکتبر ۲۰۲۱ منتشر شد. این بازی که به نوعی جانشین Left 4 Dead نیزشناخته می‌شود و بازیکنان را در قالب یک تیم، به مبارزه با انبوهی از زامبی‌ها و موجودات جهش‌یافته دعوت می‌کند. Back 4 Blood یک بازی سریع، اکشن و بدون وقفه است که ترس و هیجان بالایی را به کاربر منتقل می‌کند. سیستم همکاری تیمی، از ویژگی‌های مهم این بازی محسوب می‌شود. این بازی با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته، دشمنان را بسیار باهوش طراحی کرده و قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی برای کاراکترها و سلاح‌ها ایجاد کرده است.

Amnesia Rebirth

تاریخ انتشار: 2020| توسعه دهنده: Frictional Games

amnesia-rebirth-game

Amnesia Rebirth یک بازی ویدئویی ترسناک اول شخص است که توسط استودیوی سوئدی Frictional Games توسعه یافته و در اکتبر 2020 منتشر شده است. این بازی شما را در نقش تاسی ، زنی که در بیابان الجزایر گم شده، قرار می‌دهد. تاسی با از دست دادن حافظه و مواجهه با کابوس‌های وحشتناک، باید راهی برای زنده ماندن و بازگرداندن خاطرات خود پیدا کند. این بازی با طراحی محیط‌های تاریک و ترسناک، معماهای زیادی را در مسیر شما قرار می‌دهد. در مجموع بازی Amnesia Rebirth فضایی بسیار ترسناک و سنگین دارد که برای علاقه‌مندان به بازی‌های ترسناک بسیار جذاب خواهد بود.

Layers of Fear 2

تاریخ انتشار: 2019| توسعه دهنده: Bloober Team

Layers of Fear 2

یکی از بازی‌های بسیار جذاب که با نظرات مثبت کاربران و منتقدین همراه بوده است. این بازی ساخت استودیوی Bloober Team است و یک بازی معمایی و ترسناک محسوب می‌شود که به شدت فکر کاربر را مشغول می‌کند. در این بازی کاربر با صحنه‌های اکشن مواجه می‌شود. Layers of Fear 2 در یک کشتی متروکه جریان دارد و کاربر در این فضای بسیار ترسناک، با اتفاقات زیادی روبرو می‌شود. در این بازی شما در نقش یک بازیگر هالیوودی هستید که در این کشتی نفرین شده به‌دنبال یک راه مناسب برای فرار است.

Resident Evil 4 Remake

تاریخ انتشار: 2023 | توسعه دهنده: Capcom | Steam

horror games for pc 2

راستش را بخواهید Resident Evil 4 هرگز ترسناک‌ترین بازی در سری خود نبوده است، اما بازی کردن آن واجب است.

شما بایستی همزمان مدیریت موجودی خوبی داشته باشید و جمعیت دیوانه‌وار زامبی‌ها زا نیز کنترل کنید، که تجربه‌ای بسیار پرتنش است و در عین حال برخی از ویژگی‌های ترسناک واقعاً برجسته را در بخش‌های میانی و بعدی خود ارائه می‌دهد.

الهام گرفتن این بازی از دشمن گارادور واقعاً جالب توجه است. قلعه Act 2 همچنان یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها در بازی است و فضای داخلی مجلل و رو به زوال قرن هفدهمی آن جان تازه‌ای به موتور RE داده است. سایر بازی‌های معرفی شده در این فهرست ممکن است ترسناک‌تر باشند، اما حتماً دلیلی وجود دارد که این ژانر در ۱۸ سال گذشته نتوانسته است از Resident Evil 4 عبور کند.

Alan Wake 2

تاریخ انتشار: 2023 | توسعه دهنده: Remedy Entertainment | Epic

horror games for pc 3

آلن ویک اولی بیشتر دلهره‌آور بود تا ترسناک، اما دنباله‌ای که مدت‌ها منتظرش بودیم واقعاً ترسناک است.

ترسناک نیمه بقا، نیمه مارپیچی به کابوسی سورئال، آخرین نسخه Remedy یک تجربه داستان سرایی جسورانه و جاه طلبانه بوده که همچنین مملو از نبردهای پرتنش و هیجان انگیز علیه Taken تسخیر شده سایه است.

با بازی در نقش مامور اف‌بی‌آی، ساگا اندرسون، تحقیق در مورد یک سری قتل‌های آیینی و آلن ویک، نویسنده‌ای که ناامیدانه تلاش می‌کند از یک بعد رویایی همیشگی فرار کند، در ماجرایی کاوش می‌کنید که در آن داستان‌های تاریک با واقعیت گره خورده است. جسورانه، درخشان و عجیب و غریب.

Dead Space Remake

تاریخ انتشار: 2023 | توسعه دهنده: Motive | Steam

horror games for pc 4

 

Dead Space زمانی منادی جسورانه آینده ترسناک بقا بود و نسخه اصلی سال 2008 نشان می‌دهد که مبارزه‌های اکشن و از روی شانه مانع از ترس سبک قدیمی نمی‌شود. علیرغم احتمال نزول آن، ترس بقا در نسل Xbox 360 زنده و جذاب بود.

اما ما در سال 2023 یک بازسازی عالی، درست همانطور که همیشه بوده است دریافت می‌کنیم؛ اگر چه ایزاک کلارک، قهرمان داستان، در نسخه جدید پرحرف و موقرمز است و احتمالاً در بازسازی Dead Space تغییراتی دیگری نیز داشته است.

رندر و امکانات مدرن در اینجا با محتوای داستانی جدید و حالت New Game Plus با پایانی جایگزین تقویت شده است. برای اولین بار در 10 سال گذشته، آینده Dead Space روشن به نظر می‌رسد. از بازی لذت ببرید.

Scorn

تاریخ انتشار: 2022 | توسعه دهنده: Ebb Software | Steam

horror games for pc 5

Scorn مانند بازی Myst است، Myst با اسلحه و وحشت مطلق. این ماجراجویی اول شخص، شما را در حال خزیدن در دل یک تمدن سقوط کرده می‌بیند، تمدنی که مدت‌ها پیش به رستاخیز رفته و شما را رها کرده تا بقایای آن‌ها را کشف کنید.

آیا شما یکی از شهروندان بدشانس آن هستید که وقتی همه فرار کرده‌اند، در آنجا رها شده‌اید؟ به احتمال زیاد شما در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آن‌ها هستید که به نوعی از آن سرنوشت هولناک در امان مانده‌اند و اکنون برای سرنوشتی متفاوت و احتمالاً وحشتناک‌تر بیدار شده‌اید.

مبارزه چالش برانگیز است و روندی مشابه یک بازی ترسناک بقای قدیمی و کنترل شده توسط تانک PS1 دارد.

اگرچه ممکن است به نظر بیاید که Scorn صرفاً بر روی کاوش و حل معما تمرکز کرده، مبارزات بازی نیز دارای تنش خاص و جذاب است و همان مهارت حرکتی را می‌طلبد که در بازی Resident Evil Remake شاهد بودیم. Ebb به سرعت سیستم پست بازرسی اولیه بازی را پس از راه‌اندازی پچ کرده و Scorn را به یک بازی ترسناک جذاب در نوع خود مبدل کرد.

Left 4 Dead 2

تاریخ انتشار: 2009 | توسعه دهنده: Valve | Steam

horror games for pc 6

گروهی 4 نفره از تیرانداز در آغاز بازی Left 4 Dead ظاهر می‌شوند که بی‌شباهت به زامبی‌هایی که قهرمانان آن را دنبال می‌کنند، نیستند.

برخی از این شوترها عملکردی فوق‌العاده دارند و شما آنها را در لیست بهترین بازی‌های FPS ما خواهید یافت؛ اما Left 4 Dead 2 یکی از آن بازی‌هایی است که هر زمان که شما و حداکثر 3 دوست دیگرتان بخواهید، همچنان ارزش نصب را دارد. این 4 نفر با هم کار می‌کنند تا بخشی از آمریکای آلوده به زامبی‌ها را نجات دهند.

ریتم Left 4 Dead به این صورت است که همیشه داستانی برای روایت دارد. هم لحظات آرام و هم حملات ازدحامی توسط دشمنان؛ حملاتی که شما را مجبور می‌کند با هم کار کنید و بازماندگان Left 4 Dead 2 – کوچ، روشل، نیک و الیس، و همچنین شخصیت‌های بازگشته از بازی اصلی – با هم شوخی و صحبت کرده و یکدیگر را مانند یک گروه دوستی خوب به ادامه تشویق می‌کنند.

Phasmophobia

تاریخ انتشار: 2014 (دسترسی اولیه) | سازنده: Kinetic Games | Steam

horror games for pc 7

برنامه‌های تلویزیونی مانند شکارچیان ارواح به محبوبیت نوعی تحقیقات ماوراء الطبیعه شبه علمی کمک کرد و Phasmophobia به شما و حداکثر 3 دوست دیگر این امکان را می‌دهد که تبدیل به محققین ماوراء الطبیعه شوید.

هر یک از شما فقط می‌توانید تعداد انگشت شماری ابزار را حمل کنید، به همین دلیل است که برای سبک کردن بار به آن دوستان نیاز دارید. ابزارهای فنی از Detector EMF گرفته تا چراغ قوه و دوربین‌های ساده در کنار ابزارهای ماوراء طبیعی مانند صلیب که ممکن است به کار بیایند.

با این ابزارها، یک مکان خالی از سکنه را کاوش کرده و سعی می‌کنید سرنخ‌هایی در مورد اینکه با چه روحی سروکار دارید پیدا کنید. در همین حال، آن روح به لطف تشخیص صدای ویندوز هنگام گوش دادن به مکالمات وحشت زده شما از طریق ترفندهای خبیثانه خود، شروع به مزاحمت می‌کند تا بداند چه زمانی باید ترس را افزایش دهد.

البته همیشه همه چیز خیلی هم ترسناک نیست. گاهی پیش می‌آید که روح شما را به حال خود بگذارد و هنگامی که با مکان‌ها و ترفندهای آن آشنا شدید، می‌تواند مثل نوعی گردش با دوستان باشد. یا شاید ما در یک احساس امنیت کاذب غوطه‌ور شده‌ایم و این همان چیزی است که ارواح می‌خواهند که فکر کنیم!

Killing Floor 2

تاریخ انتشار: 2016 | توسعه دهنده: Tripwire Interactive | Steam

horror games for pc 8

Killing Floor 2 نوع مشابهی از تعداد زیاد زامبی و بقای دیوانه‌وار مانند Left 4 Dead را ارائه می‌کند، اما با تأکید بیشتر بر بقا با موج ثابت تا ادامه بازی به صورت خطی.

همچنین مزیت بسیار مهم این بازی این است که یک بازی زنده و با پشتیبانی خوب است. Left 4 Dead با کیفیت و شهرت محض زنده خواهد ماند، اما Tripwire توانسته بازیکنان Killing Floor را غرق در نقشه‌ها و روش‌های جدید کند.

یک بازی عالی برای چند ساعت در هفته با دوست‌تان، البته اگر تا دوستی دارید!

Faith: The Unholy Trinity

تاریخ انتشار: 2022 | سازنده: Airdorf Games | Steam

horror games for pc 9

به جن گیر اما در کمودور 64 فکر کنید. Faith عمدتاً با پیکسل‌های روشن در پس‌زمینه‌های سیاه تیره، با کات‌سین‌های روتوسکوپی فوق‌العاده ارائه می‌شود. مثل این است که بازی‌های وهم‌آور و بدیع غیرسازگار با رایانه‌های شخصی آی‌بی‌ام در دهه 1980 اجرا کنید: محاسبات 8 بیتی.

ایردورف می‌تواند مقدار زیادی ترس و عمق شگفت انگیز را از این سبک هنری استخراج کند و سه گانه Faith یک تجربه وحشتناک ماوراء طبیعی قابل توجه است. بازی کردن آن را پیشنهاد می‌کنیم.

Iron Lung

تاریخ انتشار: 2022 | توسعه دهنده: David Szymanski| Steam

horror games for pc10

اگر بازی ترسناک دوست دارید، Iron Lung را باید حتماً بازی کنید، چون هر دقیقه آن یک شوک است! در واقع 90 دقیقه تجربه فراموش نشدنی خواهید داشت.

شما به عنوان یکی از خدمه یک زیردریایی که در اقیانوسی از خون در یک ماه بیگانه فرو رفته است بازی می‌کنید. درها و پنجره‌ها از شدت فشار مهر و موم شده و شما باید از مختصات X و Y و نمودار مبهم کف دریا برای عبور از شکاف‌های تاریک آن استفاده کنید.

هدف این است که از چیزهای ناراحت کننده در ته این دریا عکس بگیرید، اما چیز دیگری در اعماق منتظر شماست. با این حال پیشنهاد نمی‌کنیم Iron Lung را نیمه شب بازی کنید، چون ممکن است برای تمدد اعصاب به سراغ Super Mario Land 2 بروید!

Oxenfree

تاریخ انتشار: 2016 | توسعه دهنده: Night School Studio | Steam، GOG، Epic، itch.io

horror games for pc11

Oxenfree داستان گروهی از نوجوانان است که در جزیره‌ای پر از اتفاقات عجیب و مرموز به دام افتاده‌اند. با گذشت زمان، جزیره بیشتر و بیشتر ترسناک می‌شود، و اگر چه پدیده‌های غیرقابل توضیح رادیویی می‌توانند ناراحت کننده باشند، اما لذت واقعی Oxenfree در تنش بین دوستان (و آشنایان کینه توز) است که در غالب گفتگوی سریع و پراسترس میان نوجوانان اتفاق می‌افتد.

Oxenfree ترفندهای هوشمندانه زیادی دارد تا توجه شما را به خود جلب کند و شما را تا انتهای بازی بکشاند.

Signalis

تاریخ انتشار: 2022 | توسعه دهنده: Rose Engine | Steam

horror games for pc12

Signalis یکی از بازی‌های برجسته 2022 بود؛ یک تجربه بقای فوق‌العاده غنی که توجه و تفکر شما را می‌طلبد. نزدیکترین پسر عموی سیگنالیس رزیدنت اویل کلاسیک است. ترس ناشی از دوربین ثابت آن در بهترین حالت، از شما می‌خواهد هنگام عبور از یک گودال بسیار خطرناک و خداحافظی از یک مرکز تحقیقاتی، فضا و منابع محدود خود را با دقت مدیریت کنید.

از نظر داستان، Signalis عالی است و شما را به عنوان یک قهرمان مشابه Blade Runner در جستجوی افسر فرمانده و عشق مخفی خود معرفی می‌کند.

تنش بین امیال، نیازها و ماهیت ضروری اِلستِر، قهرمان داستان به عنوان موجودی ساخته و بَرده شده، تأثیری غم‌انگیز بر جای می‌گذارد، و همه ما می‌دانیم که هیچ روانشناسی شکننده‌ای از اولین تماس با سبک وحشت لاوکرافت جان سالم به در نمی‌برد. همه چیز در آینده‌ای شبیه به دهه 1970 و تحت نظارت یک دولت مستبد شیطانی که با نیروهای ناشناخته درگیر است، اتفاق می‌افتد.

Soma

تاریخ انتشار: 2015 | توسعه دهنده: Frictional Games | Steam

horror games for pc 13

شاهکار ترسناک علمی-تخیلی زیر آب Frictional Games ، برای ما تداعی کار قبلی خود در مورد بازی فراموشی (Amnesia) است.

در سوما، شما همان ترس قایم باشک طور را با فضایی خوفناک دارید، اما جذابیت اصلی داستان علمی-تخیلی بودن آن است. پیچ و خم داستان، کارهای فیلیپ کی دیک یا هارلان الیسون را به یاد می‌آورد: اینکه چقدر روح انسان می‌تواند قبل از شکسته شدن کامل، دچار انحطاط شود و توانایی ما برای نقض هر چیز خوب و شایسته در مورد خودمان چقدر است.

قبل از دانلود بهتر است هیچ چیز دیگری در مورد آن نخوانید تا داستان برایتان جذابیت داشته باشد.

Pathologic 2

تاریخ انتشار: 2019 | توسعه دهنده: Ice-Pick Lodge | استیم، GOG

horror games for pc 14

پاتولوژیک 2 واقعاً ترسناک است. درست مانند اندام قانقاریایی که نیاز به قطع عضو دارد، روی هارد دیسک شما می‌نشیند.

شاید این یک انتقاد به نظر برسد، اما اینطور نیست. فراتر از فضای کثیف و پوسیده بازی، Pathologic 2 عجیب و غریب است، اغلب تصورات ذهنی شما را می‌شکند و نقش‌تان را به عنوان بازیکن زیر سوال می‌برد.

شما 12 روز فرصت دارید تا یک شهر مبتلا به بیماری، پارانویا، سلطه اوباش و اتفاقات ماوراء الطبیعه را نجات دهید. این تیک تاک ساعت فقط جنبه نمایشی ندارد- رویدادها در زمان واقعی رخ می‌دهند و شما باید تصمیمات دشواری در مورد آنچه می‌خواهید انجام دهید و چه کسی را می‌خواهید نجات دهید بگیرید.

خسته کننده و طاقت فرسا است، بله. اما همچنین منحصربه‌فرد و فراموش نشدنی هم هست.

The Mortuary Assistant

تاریخ انتشار: 2022 | توسعه دهنده: DarkStone Digital | Steam

horror games for pc 15

یک بازی ترسناک فراطبیعی/روانی و تا حدودی شبیه ساز محل کار. دستیار مرده شورخانه به شما آن حس سوررئال ترسی که هنگام کار کردن در یک شیفت بسته یا قبرستان به دست می‌آورید را می‌دهد و تمام وحشت‌های شما احساس می‌شود.

مانند کاغذبازی‌های Gotcha Papers Please، شما باید اجساد را برای وسایلشان بررسی کنید. جسدهای معمولی را مومیایی کنید و بدها را مستقیماً به جهنم بفرستید (از طریق کوره مرده سوز).

Vampire: The Masquerade – Bloodlines

تاریخ انتشار: 2004 | سازنده: Troika Games | Steam، GOG

horror games for pc 16

Bloodlines هنوز هم شاهزاده بی‌رقیب بازی‌های خون‌آشام است و به شما اجازه استفاده از توانایی‌های خون‌آشامی خود را می‌داد. می‌توانید NPC‌ها را از خیابان بیرون بکشید تا از آن‌ها تغذیه کنید، تا جایی که می‌توانید آزادانه در یک محیط شبیه ساز حرکت کنید، سوسک‌های حفاری را به سوی دشمنانتان پرتاب کنید و خون آن‌ها را آنقدر به جوش آورید تا منفجر شوند.

این به خون آشام‌ها اجازه می‎دهد نه تنها از طریق قدرت‌هایشان، بلکه با شوخی یا صحبت‌هایشان،اسرارآمیز و جذاب باشند، که نشان می‌دهد چرا افراد می‌خواهند یکی از آنها باشند.

این بازی دقیقاً همینطور شما را جذب می‌کند. با بازگشت به RPG اصلی دهه 1990، Vampire: The Masquerade همیشه اذعان داشته که این یک بازی ترسناک شخصی است.

تنها پس از تسلیم شدن به وسوسه‌های درونی است که شروع به فکر کردن در مورد اینکه عضوی از جامعه خونخوار باشید، می‌کنید؛ البته در اداممه هزینه و پیامد آن را نیز خواهید دید.

System Shock 2

تاریخ انتشار: 1999 | سازنده: بازی های غیر منطقی | استیم، GOG

horror games for pc 17

قبل از اینکه BioShock،  BioShock شود، سیستم شوک بود: ترکیبی کاملاً عجیب‌ از RPG و FPS، و ترکیبی که در نسخه دوم (و بهترین) خود داستان یک هوش مصنوعی سرکش را در یک سفینه فضایی خالی از سکنه روایت می‌کرد. آن هوش مصنوعی سرکش، SHODAN است.

این هوش مصنوعی قاتل راه را برای GlaDOS هموار کرد. اما این ترکیبی از پیشرفت معنادار شخصیت، کاوش‌های ارزشمند، دشمنان وحشتناک و (در آن زمان) استفاده بدیع از خاطرات صوتی است که System Shock 2 را به یک بازی ترسناک به یاد ماندنی تبدیل می‌کند.

اساساً این بازی Deus Ex در یک سفینه فضایی بود؛ البته اگر تا به حال Deus Ex را بازی کرده باشید یا در یک سفینه فضایی بوده باشید، می‌توانید تصور کنید که چقدر جالب به نظر می‌رسد.

Dread Delusion

تاریخ انتشار: 2022 (دسترسی اولیه) | توسعه دهنده: Lovely Hellplace | Steam

horror games for pc 18

تقریباً مانند Resident Evil 4 یا Bloodlines، این بازی هم فضا و موضوعی دارد آن را برای هر طرفدار ژانر وحشت ضروری می‌کند.

در این بازی شما در حال شکار یک جنایتکار خطرناک در یک جامعه ملحد ستیزه جویانه هستید که قصد کشتن آخرین خدایان را دارد، در حالی که تمدن بشری به سیارک‌هایی که در اطراف «ستارگان نورون» هستند، گره خورده است.

این محیط داستان کلاسیک و عجیب و غریب سبک‌های D&D مانند Spelljammer، Planescape یا Dark Sun را به یاد می‌آورد و حساسیت کلاسیک علمی تخیلی آمریکایی را دارد.

یک مأموریت جانبی موفق می‌شود مقابله با سردترین و بی‌رحم‌ترین ارواح را با حداقل منابع به تجربه‌ای میخکوب کننده تبدیل کند، در حالی که مأموریت‌های دیگر هم چیزهای زیادی برای عرضه دارند. چیزهایی مثل زامبی‌های آدمخوار و در عین حال حساس!

Amnesia: The Bunker

تاریخ انتشار: 2023 | توسعه دهنده: Frictional Games | Steam، GOG، Epic

horror games for pc 19

یکی از بهترین بازی‌های ترسناکی که تا به حال بازی دیده‌اید، Amnesia: The Bunker است؛ یک استرس خالص و فشرده از اول تا آخر! شما به عنوان آخرین مرد زنده در پناهگاه فرانسوی جنگ جهانی اول بیدار می‌شوید و چیزی در دیوارها منتظر شماست.

The Bunker گیم پلی فرار و پنهان شدن Amnesia را با توانایی مقابله با تعقیب کننده خود (به شکل بسیار محدود) با شعله‌های آتش و یک هفت تیر قدیمی گسترش می‌دهد؛ اما شما همچنین برای مقابله با خطرات محیطی مانند موش‌های جهش یافته نیاز به حفظ منابع دارید. و درهای قفل شده هم انتظار شما را می‌کشند!

در تمام این موارد، شما دو منبع اصلی را به دست می‌آورید: یک موجودی بسیار محدود و کلاسیک به سبک Resident Evil، و سوخت برای روشن نگه داشتن ژنراتور (و چراغ‌های Bunker). طرح داستان به اندازه بازی‌های قبلی این کمپانی مثل Soma یا Amnesia: Rebirth جذابیت ندارد، اما هنوز هم به نوعی یک افسانه به حساب می‌آید.

Alien Isolation

تاریخ انتشار: 2014 | توسعه دهنده: | Creative Assembly Steam، GOG، Epic

horror games for pc 20

بهترین بازی Alien تا کنون، با فاصله زیاد، Alien Isolation است که باهوش‌ترین و ترسناک‌ترین دشمنان را دارد. غریزه قاتل زنومورف فقط با کنجکاوی آن مطابقت دارد.

هنگامی که شما را در طول 12 ساعت بازی دنبال می‌کند، درها را از کمدها جدا کرده و زیر میزها را در جستجوی طعمه خود نگاه می‌کند، حسابی هم به گوشه و کنارهای ایستگاه فضایی سواستوپل آگاه می‌شود. البته شما همان شکار جذاب هستید.

ردیاب حرکت می‌تواند به شما کمک کند از چنگ زنومورف فرار کنید، اما بیگانه می‌تواند صدا را بشنود و حتی نور سبز ملایم صفحه نمایش آن را ببیند، که باعث م‌شود هر نگاهی به دستگاه ریسکی باشد.

این بسیار ترسناک است، اما زمانی که به زور وارد دریچه‌ها می شوید و می‌توانید صدای آن موجود در آنجا بشنوید، آن وقت است که Alien Isolation به یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های موجود تبدیل می‌شود.

Outlast 2

تاریخ انتشار: 2017 | توسعه دهنده: | Red Barrels Steam، GOG، Epic

horror games for pc 21

به عنوان یک بازی سبک مخفی کاری آزمون و خطا، Outlast 2 ممکن است برای همه جذاب نباشد، اما از نظر موضوعی در میان جالب‌ترین بازی‌های این لیست قرار دارد.

روزنامه‌نگاری که در آریزونا به دنبال یک زن گمشده می‌گردد، همسر شماست در اوایل بازی توسط یک فرقه دیوانه ربوده می‌شود. منشأ این دزدی از طریق تکه‌هایی از نامه‌های مختلف در طول بازی گفته می‌شود.

شما با استفاده از حالت دید در شب دوربین خود در محیط‌های تاریک پیمایش می‌کنید و این بسیار ترسناک است؛ چرا که یک دهکده کامل به دنبال شماست و صحنه‌های وحشتناک بسیاری منتظر شما هستند.

در انتها برای گیمرهایی به دنبال بازی های کم حجم هستند پلازادیجیتال در بلاگ بهترین بازی‌های کم حجم برای کامپیوتر + بررسی 50 بازی کم حجم بازی‌های زیادی را به آن‌ها معرفی کرده است.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی و بررسی تعدادی از بهترین بازی‌های ترسناک مناسب کامپیوتر پرداختیم. اما بلاگ بهترین بازی های استراتژیک 2023 و بهترین بازی های اکشن 2023 را هم داریم که جزء جدیدترین بازی‌ها هستند.

تمامی بازی‌های معرفی شده در این لیست ارزش امتحان کردن دارند و بستگی به سلیقه گیمر دارد که بخواهد به تجربه کدام یک بپردازد. امیدواریم این مقاله توانسته باشد برای شما مفید باشد و شما را سرگرم کند.

شما می‌توانید انواع کالاهای دیجیتال مختلف را از وب سایت پلازا دیجیتال و با قیمت مناسب و پشتیبانی عالی خریداری کنید. همچنین اگر مایلید با بهترین بازی‌های فکری کامپیوتر آشنا شوید، بلاگ مربوط به آن در وبسایت پلازا دیجیتال قرار داده شده است. این سال شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در تکنولوژی‌های گرافیکی بوده‌ایم که تجربه بازی‌های کامپیوتری را به سطوحی جدید برده‌اند.

سوالات متداول کاربران

در حال حاضر بهترین بازی ترسناک برای کامپیوتر کدام است؟

عناوین پرطرفدار اغلب شامل مجموعه‌های رزیدنت اویل، Outlast، Amnesia: The Dark Descent، The Evil Within و Dead Space هستند. این بازی‌ها به دلیل داستان سرایی همه جانبه، محیط‌های جذاب و گیم پلی خوب خود مشهور هستند.

برای اجرای بازی ترسناک برای کامپیوتر به چه سیستمی نیاز دارم؟

بسته به بازی متفاوت است، اما بازی‌های ترسناک مدرن معمولاً حداقل به یک پردازنده Core i5 یا AMD معادل اینتل، 8 گیگابایت رم و یک کارت گرافیک اختصاصی مانند NVIDIA GTX 1060 یا AMD Radeon RX 580 نیاز دارند. شرایط خاص هر بازی را در پلتفرم‌هایی مانند Steam یا وب سایت رسمی بازی بررسی کنید.

آیا بازی‌های ترسناک مستقل خوبی برای رایانه شخصی وجود دارد؟

قطعاً! بازی‌های ترسناک مستقل مانند Phasmophobia، Little Nightmare»، Layers of Fear و Soma به دلیل مفاهیم منحصربه‌فرد و رویکردهای خلاقانه‌شان به ترس محبوبیت پیدا کرده‌اند.

کدام بازی ترسناک برای کامپیوتر بهترین داستان را دارند؟

پاسخ: بازی‌هایی مانند Silent Hill 2، Alan Wake و Until Dawn اغلب به دلیل عمق روایت، توسعه شخصیت و تکنیک‌های داستان‌گویی که تجربه ترسناک را بهبود می‌بخشد، تحسین می‌شوند.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *