تاریخ انتشار: 15 دی 1402 |
زمان مطالعه: 10 دقیقه

با گسترش روزافزون شبکه‌های بلاک‌چین، عموم بازی‌ها و سرگرمی‌های نیز به این سمت حرکت می‌کنند. بازی‌های کریپتویی، شکل و شمایلی جدید از بازی‌ها را به ما نشان می‌دهند. بازی‌های کریپتویی با استفاده از قراردادهای هوشمند،‌ توکن‌های غیرقابل تعویض و توکن‌های حاکمیتی، سرگرمی‌های پرسودی را برایمان رقم می‌زنند. چه چیزی از این بهتر که در اوقات فراغتمان و انجام بازی به سود برسیم! در ادامه بهترین بازی‌های کریپتویی 2024 را باهم بررسی می‌کنیم.

بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

axie infinity game

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کریپتویی اکسی اینفینیتی است. این بازی از بازی پوکمون الهام گرفته شده است و بازیکنان می‌توانند موجوداتی به نام اکسی را بخرند و پرورش دهند. با استفاده از این موجودات بامزه به نبرد سایر بازیکنان می‌روید تا آن‌ها را شکست دهید. نبرد شما می‌تواند با بازیکنان دیگر یا با کامپیوتر باشد.

بازی اکسی اینفینیتی بر بلاک‌چین اتریوم ساخته شده و برای کاهش میزان تاخیر و کارمزد، از زنجیره جانبی به نام رونین استفاده می‌شود. در بازی اکسی اینفینیتی در ازای انجام نبرد، توکن SLP دریافت می‌کنید. توکن‌های SLP را می‌توان در داخل بازی استفاده کرد یا در صرافی ارز دیجیتال فروخت.

اکسی اینفینیتی توکن بومی به نام AXS دارد که مبتنی بر شبکه اتریوم و نوعی توکن حاکمیتی است. با نگه داشتن توکن‌های AXS می‌توانید سود کنید.

برای دیدن پست بهترین بازی های فکری کامپیوتر کلیک کنید.

بازی سندباکس  (The Sandbox)

The Sandbox game

Sandbox نوعی دنیای مجازی غیر‌متمرکز ساخته شده بر اساس فناوری بلاک‌چین اتریوم است. بازی سندباکس نیز مانند بازی ماین کرفت به بازیکن امکان طراحی دنیای مجازی و مبادله دارایی‌های داخل بازی با سایر بازیکنان را می‌دهد. سندباکس هیچ محدودیتی برای بازیکن در نظر نگرفته است. می‌توانید مانند دنیای واقعی زمین بخرید، ساختمان بسازید و شخصیت‌های مختلف ایجاد کنید.

دارایی‌های داخل بازی در قالب NFT هستند و امکان خرید و فروش آن‌ها وجود دارد.

در حال حاضر بازی سندباکس طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد که با یکدیگر تعامل می‌کنند و ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. این بازی مورد توجه بسیاری از برندهای مطرح مانند سامسونگ، آتاری، گوچی، آدیداس و… قرار گرفته است. این برندها در حال ساخت پروژه‌های خود داخل بازی هستند. برای خرید، فروش و مبادله دارایی‌ها داخل پلتفرم از توکن SAND استفاده می‌شود.

بازی دیسنترالند (Decentraland)

Decentraland game

یکی دیگر از بازی‌های کریپتویی 2024 که مانند سندباکس می‌توانید در آن دنیای غیرمتمرکز مورد علاقه‌تان را بسازید، دیسنترالند است. در این بازی شما می‌توانید زمین‌هایی که در قالب NFT هستند را بخرید. دیسنترالند بر بلاک‌چین اتریوم ساخته شده و به عنوان نمادی برای زندگی در دنیای مجازی شناخته می‌شود.

اگر به دنبال بازی کریپتویی امن برای کسب درآمد هستید، دیسنترالند بهترین گزینه‌ پیش رویتان است. بازیکنان با انجام فعالیت‌های مختلف داخل پلتفرم توکن MANA کسب می‌کنند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت بازی دیسنترالند، برگزاری رویدادهای مجازی مانند جشنواره موسیقی و هفته مد متاورس است.

راه‌های دیگر  کسب درآمد از طریق بازی دیسنترالند فروش آثار هنری و معرفی کسب و کار است. با خرید توکن MANA می‌توانید در بازی دیسنترالند فعالیت کنید.

بازی لایت نایت (Light nite)

Light nite game

بازی فورت نایت یکی از بازی‌های محبوب برای گیمرها است و بازی کریپتویی لایت نایت نیز از آن الهام گرفته شده است. در این بازی که می‌توان به صورت گروهی انجام داد، با شلیک به حریفان خود، می‌توانید دارایی‌هایشان را به دست آورید. نکته قابل توجه این است که پس از جمع آوری دارایی‌های حریفان، می‌توانید آن‌ها را بفروشید و بیت‌کوین کسب کنید.

بازیکنان پس از خروج از بازی می‌توانند بیت‌کوین‌های خود را از طریق شبکه لایتنینگ نقد کنند. بازی لایت نایت جزئیات زیادی ندارد و حالت‌های مختلفی برای بازی وجود دارند که عبارت‌اند از: Deathmatch تیمی و Battle-Royale برای بازی‌های انفرادی و گروهی. بدین ترتیب می‌توانید نبردهای پیش رویتان را به صورت انفرادی یا با پیوستن به گروه انجام دهید.

بازی کریپتوپاپ (Cryptopop)

cryptopop game

علاقه‌مندان بازی با گوشی،‌ قطعا بازی کندی کراش را می‌شناسند. بازی کریپتوپاپ که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، از کندی کراش الهام گرفته است. با این تفاوت که با انجام این بازی می‌توانید درآمد کسب کنید. انجام بازی به این صورت است که نماد ارزهای دیجیتال مختلفی روی صفحه ظاهر می‌شوند و با کنار هم قرار دادن نمادهای مشابه، امتیاز کسب می‌کنید.

برای دریافت توکن‌ از بازی، در بخش کیف پول بازی کریپتوپاپ، آدرس کیف پول اتریوم خود را وارد کنید و با کلیک بر گزینه Claim به سادگی ارزهای جمع‌آوری شده را به کیف پول خود منتقل کنید.

بازی زوکی موبا (Zuki Moba)

Zuki Moba game

یکی دیگر از بازی‌های جذابی که برای گوشی و دسکتاپ ایجاد شده زوکی موبا است. این بازی چند نفره آنلاین براساس اقتصاد غیرمتمرکز ساخته شده است. بازیکنان می‌توانند با انجام این بازی دارایی‌های NFT کسب کنند و از دارایی‌های خود برای مبادله آیتم‌های داخل بازی، شخصیت‌ها و ساختمان‌های متاورس استفاده کنند.

برای ساخت و توسعه بازی زوکی موبا از بازی سنتی ژاپنی گلوله برفی الهام گرفته شده است. بازی زوکی موبا عرصه نبرد آنلاین گروهی را برای بازیکنان فراهم کرده و توکن بومی آن Zuki Moba است.

بازی متاورس دراگون مستر (Dragon Master)

Dragon Master metaverse game

بازی اندرویدی دراگون مستر اولین بازی استراتژیک ساخته شده بر بلاک‌چین پالیگان است. در ساخت این بازی از دو سبک RTS و MOBA استفاده شده است. سرزمینی به نام لموریا، تحت سلطه چندین اژدها، داخل بازی وجود دارد. این سرزمین از قلمروهای مختلفی تشکیل شده و هر اژدها قلمروی منحصربه‌فرد خود را دارد.

در بازی متاورس دراگون مستر بازیکنان برای به دست آوردن سنگ توتم با یکدیگر مبارزه می‌کنند. برای انجام فعالیت‌های داخل بازی نیز از توکن بومی بازی یعنی TOTEM استفاده می‌شود.

 بازی هش راش (Hash Rush)

Hash Rush game

بازی استراتژیک هش راش برای سیستم‌های کامپیوتری و دسکتاپ بر بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. این بازی شباهت زیادی به بازی  Clash Of Clans  دارد. رقابت اصلی بازیکنان بازی بر سر منابع، توکن‌های Rush‌ و آیتم‌های داخل بازی است. کسب درآمد در این بازی از طریق ساخت مقرهای کریستال و حمله به دشمنان و دریافت دارایی‌های آن‌ها انجام می‌شود. همچنین باید از مقرهایی که ساخته‌اید در برابر حملات دشمنان محافظت کنید.

بازی هش راش شامل سه حالت است که هریک از آن‌ها قابلیت‌های منحصربه‌فردی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهند. حالت‌های بازی عبارت‌اند از: استاندارد، Dungeon و Boss Assault. در این بازی می‌توانید نیروهای خود را پرورش دهید و آن‌ها را برای حملات آماده کنید.

بازی گادز آنچیند (Gods Unchained)

Gods Unchained game

یکی دیگر از بهترین بازی‌های کریپتویی مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم، گادز آنچیند است. اگر به بازی‌های کارتی علاقه دارید، قطعا ساختار این بازی برایتان جذاب خواهد بود. در این بازی کارت‌های مختلفی را جمع‌آوری می‌کنید و مالک آن‌ها محسوب می‌شوید. بدین ترتیب می‌توانید کارت‌ها را خرید، فروش و معامله کنید. در شروع بازی نیازی به پرداخت هزینه نیست؛ اما در ادامه باید کارت‌های قوی‌تری در اختیار داشته باشید.

گادز آنچیند شامل تورنومنت‌های مختلفی است که با شرکت در آن‌ها، امکان کسب جوایز متعدد وجود دارد. برخی از کارت‌های داخل بازی کمیاب هستند و از ارزش بالایی برخوردارند.

بازی تتان آرنا  (Thetan Arena)

Thetan Arena

بازی تتان آرنا دارای ساختاری دو بعدی و مینیمال است. با تشکیل گروه‌های ۴نفره داخل بازی می‌توانید به رقابت با سایر گروه‌ها بپردازید؛ بنابراین اگر به بازی‌های گروهی علاقه دارید، تتان آرنا گزینه مناسبی برای شما است.

بازیکنان در حین بازی در تلاش هستند که بیشترین امتیاز را به دست آورند و درنهایت بازیکنی که بیشترین امتیاز را به دست‌ آورد، به عنوان بازیکن برتر شناخته می‌شود. بازی تتان آرنا به بازیکنان امکان ساخت آثار هنری و فروش آن‌ها را می‌دهد.

بازی اسپیس میسفیتس (Space Misfits)

Space Misfits Arena

اسپیس میسفیتس نوعی بازی گروهی مبتنی بر پروتکل بلاک‌چین انجین است. در این بازی برای گسترش قلمرو خود در کهکشان و کسب جوایز در قالب BITS با سایر بازیکنان مبارزه می‌کنید. BITS ارز دیجیتال اصلی داخل پلتفرم است و می‌توان با آن فعالیت‌های مختلفی داخل بازی انجام داد.

سبک بازی بسیار سرگرم کننده و روان است و افراد در بازه‌های سنی مختلف می‌توانند به سادگی با آن ارتباط برقرار کنند. بازی اسپیس میسفیتس علاوه بر توکن BITS از توکن‌های NFT متنوعی پشتیبانی و بهترین ابزارهای توسعه این نوع توکن‌ها را فراهم می‌کند. برای دیدن مقاله بهترین بازی‌های کم حجم برای کامپیوتر + بررسی 50 بازی کم حجم کلیک کنید.

بازی اسپلینترلند (Splinterlands)

 

Splinterlands

اسپلینترلندز یکی دیگر از بازی‌های کارتی مبتنی بر بلاک‌چین است. بازیکنان کارت‌های دیجیتالی که هیولاهای مختلفی روی آن‌ها وجود دارد را جمع‌آوری می‌کنند و با استفاده از آن‌ها به مبارزه می‌پردازند. هریک از این کارت‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. بازیکنان با شرکت در نبردها می‌توانند توکن‌های رمزنگاری به دست آورند.

بازیکنان برای برنده شدن باید دسته‌ای از کارت‌های مکمل یکدیگر را ایجاد کنند. برای خرید کارت‌ها داخل بازی از توکن DEC استفاده می‌شود. همچنین بازی اسپلینترلندز توکن دیگری به نام SPS دارد که توکن حاکمیتی پلتفرم محسوب می‌شود. دارندگان این توکن می‌توانند در اداره بازی مشارکت داشته باشند و در ازای آن پاداش کسب کنند.

بازی استپ ان (StepN)

StepN

ازجمله بازی‌های مشهور و محبوب میان گیمرها بازی استپ ان (StepN) است. نکته جذاب درباره بازی کریپتویی StepN این است که شما با راه رفتن می‌توانید ارز دیجیتال به دست آورید. فضای این بازی بسیار جذاب است و عموم کاربران نسبت به استفاده از آن اشتیاق نشان می‌دهند. برای شروع تنها باید یک جفت کفش الکترونیکی بخرید و کسب درآمد خود را شروع کنید.

بازی سیلکس (Silks)

Silks game

اگر از بازی‌هایی با ژانر جنگی و کارتی خسته شده‌اید و به دنبال بازی با فضای جدید هستید، سیلکس را امتحان کنید. سیلکس یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین بازی‌های موجود است که اسب‌ها نقش اصلی را در آن ایفا می‌کنند. بازی سیلکس این امکان را می‌دهد که اسب‌های مورد علاقه‌تان را بخرید، آن‌ها را پرورش دهید و از آن‌ها در مسابقات استفاده کنید. در بازی آواتارها، زمین‌ها، اسب‌ها و اسطبل‌ها در قالب NFT  وجود دارند. بدون شک سیلکس یکی از جذاب‌ترین بازی‌های P2E است که شما را وارد فضای جدیدی می‌کند.

جمع بندی

در دنیای امروز که ارزهای دیجیتال به بسیاری از عرصه‌ها ورود پیدا کرده‌اند، فرصت‌های کسب درآمد متنوعی پیش روی افراد قرار گرفته‌اند. یکی از این فرصت‌ها بازی‌های کریپتویی جذابی هستند که درعین حال که شما را سرگرم می‌کنند، امکان کسب درآمد هم می‌دهند.

تا اینجا با بهترین بازی‌های کریپتویی 2024 آشنا شدیم؛ همانطور که دیدید بازی‌های بسیار جذاب در ژانرهای مختلف ایجاد شده‌اند تا سلیقه عموم بازیکنان را پوشش دهند. چه به دنبال بازی‌های جنگی باشید یا بازی‌های کارتی را ترجیح دهید، می‌توانید بازی مورد علاقه‌تان را پیدا کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا امکان درآمدزایی از بازی‌های کریپتویی وجود دارد؟

بله. اکثر این بازی‌ها به شما بابت انجام وظایف مختلف، رمز ارز جایزه می‌دهند که بعد از رسیدن امتیازتان به حد خاصی، امکان برداشت و انتقال جایزه به کیف رمز ارزتان وجود خواهد داشت؟

چرا برخی از بازی‌های درون فهرست رایگان هستند؟

اصولا بازی‌های رایگان از طریق ارائه تبلیغات یا خرید‌های درون‌بازی کسب درآمد می‌کنند و به همین علت نیز رایگان هستند. البته شما می‌توانید به اکثر امکانات موجود در بازی‌های رایگان دسترسی داشته باشید و هزینه‌ای نیز پرداخت نکنید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *