تاریخ انتشار: 20 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 9 دقیقه

شرکت‌های زیادی در حال طراحی و تولید انواع لپ تاپ‌ها هستند که در میان آن‌ها می‌توان به اپل اشاره کرد. کمپانی اپل موفق شده است با تولید بهترین لپ تاپ‌های اپل ، انواع مک بوک‌ها شرایط خوبی را در بازار برای خود رقم بزند، اما یکی از نکات مهمی که باید مدنظر قرار دهید، این است که تفاوت محصولات اپل یا همان مک بوک با لپ تاپ‌های معمولی چیست؟ در این مقاله قصد داریم به تفاوت مک بوک با لپ تاپ‌ معمولی اشاره کنیم و شما را با مزایای مک بوک‌های اپل آشنا کنیم تا بدانید در حال خرید چه دستگاه‌های قدرتمندی هستید؛ با ما همراه باشید.

اکوسیستم اپل

macbook 1

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های مک بوک‌های تولیدشده از سوی کمپانی اپل با سایر لپ تاپ‌های معمولی را باید در اکوسیستم اپل دانست. در حقیقت از مزایا و معایب مک بوک (لپ تاپ اپل) کمپانی اپل میتوان گفت، تمام سخت افزارها و نرم افزارهای انحصاری خود برای دستگاه‌های دیجیتال استفاده می‌کند و این مسئله می‌تواند شرایط ایده‌آل و خوبی را رقم بزند. اکوسیستم اپل به گونه‌ای بوده که می‌تواند شرایط خوبی را برای کاربران در زمینه‌های مختلف رقم بزند. به عنوان مثال، گوشی‌ آیفون، iCluod و سایر موارد را می‌توان در زمره یک اکوسیستم به حساب آورد.

زمانی که درباره اکوسیستم اپل صحبت می‌کنیم به این مسئله اشاره کرده‌ایم که باید مدنظر قرار دهید. این اکوسیستم به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به صورت همزمان یک کاری را در آیفون آغاز کرده و همان کار را در مک مدیریت و کنترل کنید. چنین برقراری ارتباط در میان تمام محصولات خانواده اپل باعث می‌شود کاربران بتوانند شرایط ایده‌آل و خوبی را تجربه کنند.

سبک برقراری ارتباط یکپارچه میان مک بوک و سایر محصولات کمپانی اپل در مقایسه با سایر لپ تاپ‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌هایی بوده که باید مدنظر کاربران قرار داشته باشد. با این که سایر تولیدکنندگان تلاش کرده‌اند اکوسیستم‌های خاص خود را ایجاد کنند، اما هیچ کدام از آن‌ها همانند اپل موفق به انجام کار نبوده‌اند.

یکی از مهم‌ترین مزایای منحصر به فرد اکوسیستم اپل را که به لطف سال‌ها تحقیق و توسعه بنا شده است، همین ارتباط میان کلیه دستگاه‌های اپل بوده که باعث می‌شود شرایط ایده‌آل برای کاربران رقم بخورد. در ادامه به تعدادی دیگر از مزایای مهم و تفاوت میان مک بوک‌ها و سایر لپ تاپ‌های معمولی اشاره خواهیم کرد تا با آن‌ها به خوبی آشنا شوید.

تجربه فراگیر و همه جانبه

windows laptop 1

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که می‌توان میان مک بوک و سایر لپ تاپ‌های معمولی متصور شد، این است که تجربه صوتی، تصویری و تایپ باکیفیت آن‌ها سبب می‌شود کاربران بتوانند شرایط ایده‌آل و بسیار خوبی را تجربه کنند. وجود نمایشگرهای Retina در مک بوک‌ها باعث می‌شود تراکم پیکسلی بالاتری نسبت به سایر مانیتور موجود در انواع لپ تاپ‌ها را شاهد باشید که در نتیجه می‌تواند جزئیات را با وضوح بیشتری نمایش دهد. فقط لپ تاپ‌های ویندوزی بسیار رده بالا با کیفیت نمایشگر قابل مقایسه عرضه می‌شوند.

کیبورد مک بوک‌ها دارای قابلیت‌های بسیار خوبی بوده و می‌تواند باعث شود شما تجربه‌ای دلنشین داشته باشید. تایپ کردن با صفحه کلیدهای مک بوک بسیار راحت‌تر بوده و همانند بیشتر لپ تاپ‌های ویندوزی، دشوار نخواهد بود. اسپیکرهای موجود در مک بوک‌ها در مقایسه با سایر رقیبان، بسیار جلوتر بوده و شما می‌توانید روی عملکرد آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید.

لپ تاپ‌های ویندوزی با کیبوردهای باکیفیت خود بیشتر برای بازی مناسب هستند، اما هنوز دارای اسپیکرهای باکیفیت و خوبی نیستند. از سوی دیگر کمپانی اپل تلاش کرده است شرایط را برای کاربران در حالت ایده‌آل قرار دهد تا آن‌ها بتوانند یکی از بهترین عملکردها را تجربه کنند.

تاچ پد جادویی

macbook 2

یکی دیگر از مزایای مهم مک بوک‌های اپل در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های معمولی را باید تاچ پد آن‌ها عنوان کرد. در حقیقت یک تاچ پد باکیفیت باعث می‌شود کاربران بتوانند تجربه ردیابی روان و پاسخگویی منحصر به فرد را تجربه کنند؛ این نوع تاچ پد به دلایل مختلف در هیچگونه لپ تاپ دیگری دیده نمی‌شود.

نخستین موردی که باید در نظر داشته باشید، این است که پد لمسی بر اساس بازخورد لمسی ساخته شده است؛ بنابراین به جای وجود کلیدهایی در زیر تاچ پد می‌توانید در هر نقطه از آن ضربه‌ای وارد کرده تا تایید همانند یک کلیک ساده شناسایی شود. اینطور که پیداست در تاچ پد از آهن ربا استفاده شده که باعث می‌شود عملکرد در بهترین حالت احساس شود. تاچ پد‌ها دارای قابلیت‌های زیادی هستند که کنترل مک را ساده‌تر می‌کند.

به عنوان مثال، شما می‌توانید تقریبا در هر جایی با دو انگشت کوچک‌نمایی و بزرگ‌نمایی را انجام دهید. از دیگر ویژگی‌های مهم تاچ پد می‌توان به سایز بزرگ آن اشاره کرد که سبب می‌شود کاربران بتوانند کنترل بهتری روی آن داشته باشند. بیشتر لپ تاپ‌های تولید شده از سوی برندهای دیگر دارای تاچ پدهای کوچک‌تر هستند، چرا که تمرکز آن‌ها روی سایر ابزارها معطوف شده است.

macOS و برنامه‌ها

یکی دیگر از نقاط قوت و فروش مک بوک‌های اپل را باید سیستم عامل‌ آن‌ها دانست. مک بوک‌ها با macOS عرضه می‌شوند و به عنوان یک سیستم عامل بسیار پایدار و کاربرپسند که به صورت خاص برای رایانه‌های اپل ساخته شده است، شناخته می‌شوند. تصور عمومی این است که macOS کاربرپسند نیست، اما کاربرانی که برای نخستین بار از آن استفاده می‌کنند در حقیقت استفاده از macOS را در مقایسه با ویندوز آسان‌تر می‌دانند.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید پیرامون عملکرد مک بوک در نظر بگیرید، روش طراحی آن‌ها بوده و می‌تواند با سایر دستگاه‌های اپل ارتباط خوبی برقرار کند. اپ استور (App Store) سرشار از برنامه‌های باکیفیت‌تر بوده که برای بهره‌وری، خلاقیت و سرگرمی می‌توانند عالی باشند.

تفاوت کیفیت و دوام مک بوک با لپ تاپ معمولی

windows laptop 2

لپ تاپ‌های اپل نه تنها دارای سخت افزار پیشرو در صنعت هستند، بلکه باکیفیت و دوام بالاتری خواهند بود. با مراقبت منظم و متوسط، مک می‌تواند به راحتی برای مدت زمان شش سال یا بیشتر دوام بیاورد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که به درستی از سیستم عامل مک خود مراقبت کنید.

با این که بسیاری از لپ تاپ‌ها به شدت در این زمینه رقابت می‌کنند، اما باید بدانید مک بوک‌ها حرف نخست را خواهند زد. آن‌ها طراحی یکپارچه آلومینیومی دارند که باعث می‌شود محکم و به صورت قابل توجهی در برابر سایش و پارگی مقاومت نشان دهند. گاهی وقت‌ها ممکن است مشکلی به وجود آید که این مسئله توسط گارانتی مورد پوشش قرار خواهد گرفت.

طول عمر و ارزش فروش مجدد مک بوک بیشتر است یا لپ تاپ های معمولی

یکی از بهترین ویژگی‌های کمپانی اپل را باید طول عمر و حفظ ارزش آن‌ها دانست. اگر بخواهیم یک مثال ساده به شما ارائه کنیم، گوشی‌های آیفون می‌توانند بهترین مثال برای شما به حساب آیند. همانطور که می‌دانید، کاربران با خرید یک گوشی آیفون می‌توانند زمانی که تصمیم به فروش آن دارند، قیمت خوبی فروخته و این نشان می‌دهد ارزش دستگاه برای طولانی مدت حفظ شده است، اما این مسئله در گوشی‌های اندروید وجود ندارد و آن‌ها بیشتر ارزش خود را از دست خواهند داد. خوشبختانه مک بوک‌ها همانند گوشی‌های آیفون می‌توانند ارزش خود را حفظ کرده و این خبر خوبی است.

این مسئله سبب شده است تا بتوان روی خرید مک بوک‌ها در مقایسه با سایر لپ تاپ‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد. شما می‌توانید روی عملکرد و ماندگاری ارزش یا قیمت مک بوک‌ها در طول زمان فکر کنید، چرا که یکی از ویژگی‌های مهم آن به حساب می‌آید.

تفاوت طراحی مک بوک با لپ تاپ معمولی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مک بوک‌ها در مقایسه با لپ‌تاپ‌های عادی را باید طراحی منحصر به فرد آن‌ها دانست. در حقیقت کاربران در یک نگاه مجذوب طراحی زیبا و جذاب مک بوک‌ها خواهند شد. شما می‌توانید با مشاهده طراحی مک بوک‌ها و زیبایی طراحی آن‌ها در مقایسه با سایر لپ تاپ‌ها، جذب زیبایی منحصر به فرد دستگاه‌ها شوید. در صورتی که زیبایی لپ تاپ‌ها برای شما حائز اهمیت است، بدون تردید مک بوک‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

سخن آخر

یکی از بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی اپل را باید مک بوک دانست. در حقیقت مک بوک‌ها می‌توانند عملکردی بی‌نظیر از خود نشان دهند و در کنار مشخصات فنی ایده‌آل، طراحی زیبا و منحصر به فرد از خود نشان خواهند داد. در صورتی که قصد دارید بهترین لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی اپل را خریداری کنید، مک بوک‌ها بهترین گزینه هستند و این در حالی است که کار کردن با ویندوز می‌تواند برای کاربران ساده‌تر باشد، اما مک بوک‌ها در عملکرد و ظاهر انعطاف‌پذیرتر هستند. شما می‌توانید جدیدترین لپ تاپ‌های ویندوزی یا مک بوک‌ها را به همراه راهنمای خرید لپ تاپ اپل به سادگی از فروشگاه پلازا دیجیتال به صورت نقد یا اقساط خریداری کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

1. آیا مک بوک‌ها برای برنامه‌نویسی بهتر از ویندوز هستند؟

معمولا برنامه‌نویس‌ها علاقه زیادی به بهترین لپ تاپ مک برای برنامه نویسی دارند که دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. به عنوان مثال، سرعت بالا در اجرای دستورها یکی از مهم‌ترین مواردی بوده که برای برنامه‌نویسان اهمیت دارد. همچنین سرعت بالای تایپ در این سری از دستگاه‌های اپل بهتر از سری محصولات ویندوزی خواهد بود.

2. آیا مک بوک‌ها برای کارهای گرافیکی مناسب هستند؟

بله؛ مک بوک‌ها تطبیق‌پذیر هستند و بهینه‌سازی میان سیستم عامل و حافظه رم در کنار سی پی یو (پردازنده‌) باعث می‌شود یکی از بهترین عملکردها را شاهد باشید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *