تاریخ انتشار: 18 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 13 دقیقه

گوشی‌های هوشمند را باید به عنوان یکی از محبوب‌ترین کالاهای دیجیتال معرفی کرد که توسط کمپانی‌های مختلف در سراسر جهان تولید می‌شود. شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید گوشی‌های موبایل مشغول فعالیت هستند و هر کدام توانسته‌اند سهم زیادی از بازارهای جهانی را به دست آورند. گاهی وقت‌ها خرید یک گوشی موبایل هوشمند می‌تواند برای کاربران به یک دغدغه مهم تبدیل شود، اما آیا می‌دانید کدام یک از برندهای فعال در صنعت اسمارتفون می‌توانند بهترین عملکرد را از خود نشان دهند؟ آیا با بهترین برند گوشی آشنا هستید؟ در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین برند گوشی موبایل در دنیا را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

بهترین برند گوشی

اپل (Apple)

apple

کمپانی اپل به لطف تولید گوشی‌ آیفون و اکوسیستم فوق‌العاده مستحکم خود موفق شده است در بازار اسمارتفون‌ها پیشرو باشد. و قطعا بهترین برند گوشی در دنیا به شمار می‌رود. با این که غول فناوری ایالات متحده آمریکا در سه ماهه سوم سال 2023 میلادی شاهد سقوط بود، اما موفق شده است با عملکرد منحصر به فرد ارائه شده، رتبه نخست را در میان تمام برندهای فعال در زمینه تولید اسمارتفون به دست آورد.

بهترین گوشی آیفون کدام است؟ گوشی‌ آیفون سری 15 با لطف پورت‌های تایپ سی و جزیره داینامیک موفق شده‌اند در تمام مدل‌ها، طراحی راحت‌تر، بدنه‌ای مستحکم‌تر و شرایط جذاب را از خود ارائه کنند. کمپانی اپل موفق شده است در مجموع 78.7 میلیون گوشی را در سه ماهه چهارم سال 2023 میلادی به ثبت برساند که بالاترین میزان برای کمپانی آمریکایی از سه ماهه چهارم سال 2021 میلادی است. در بلاگ های پلازا دیجیتال مقاله ای تحت عنوان راهنمای جامع خرید گوشی آیفون را داریم که اطلاعات جامعی را برای خرید گوشی موبایل از این برند خواهد داد.

سامسونگ (Samsung)

samsung

سامسونگ را هم می‌توان بهترین برند گوشی در دنیا نام برد. گوشی های این شرکت در تمام دنیا طرفدار دارد و افراد زیادی گوشی سامسونگ می‌خرند. بیشتر گوشی‌های هوشمند تولید شده از سوی کمپانی سامسونگ دارای طراحی قابل مقایسه و ویژگی‌های نرم افزاری منحصر به فرد هستند. برای خرید گوشی موبایل سامسونگ دیگر نگران بودجه ای که دارید نباشید در بلاگ راهنمای خرید گوشی سامسونگ با هر بودجه ای انتخاب را برای شما آسان تر کردیم.

شیائومی (Xiaomi)

کمپانی چینی شیائومی موفق شده است با طراحی و تولید گوشی‌های قدرتمند و در عین حال ارزان قیمت، سهم قابل توجهی از بازار اسمارتفون را در جهان به دست آورد. به همین دلیل شیائومی هم به عنوان بهترین برند گوشی در ایران و سایر کشورهای دنیا شناخته می‌شود. بر اساس داده‌های جدید منتشرشده باید گفت کمپانی شیائومی جایگاه سوم را در میان سایر تولیدکننده‌ها به دست آورده و این خبر خوبی است. به عنوان مثال، بهترین گوشی شیائومی در بازار ایران شیائومی 14 پرو دارای دوربین سه‌گانه بوده که هر کدام از آن‌ها 50 مگاپیکسل هستند و می‌توانند عملکردی بی‌نظیر از خود ارائه کنند.  برای راهنمای خرید گوشی شیائومی باید بگوییم این دستگاه با در اختیار داشتن شارژر 120 وات، پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 و صفحه نمایش 120 هرتز، وضعیتی ایده‌آل را برای کاربران رقم زده است. در سه ماهه چهارم سال 2023 میلادی، کمپانی شیائومی موفق شده است 41.2 میلیون دستگاه را به فروش برساند که در مقایسه با سه ماهه قبل، کاهش اندکی داشته است.

اوپو (OPPO)

oppo

کمپانی اوپو وان پلاس به صورت یکپارچه موفق شده‌اند عملکردی ایده‌آل از خود نشان دهند و 24.4 میلیون دستگاه را در سه ماهه چهارم سال 2023 میلادی فروخته‌اند که در مقایسه با سال قبل، 2.8 درصد افزایش داشته است. اوپو را باید یک بازیگر و کمپانی اصلی در بازار هندوستان به حساب آورد که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای گوشی در جهان شناخته می‌شود. این کمپانی دارای چندین مدل پرچمدار بوده که شامل Find X5 می‌شود و با دوربین‌های قدرتمند خود توانسته‌اند بهترین عملکرد را ارائه کنند. همچنین وجود شارژر 80 وات باعث شده است باتری با سرعت بالا مجددا شارژ شود و این خبر خوبی است، چرا که کاربران این گوشی اوپو می‌توانند در مدت زمان کم برای استفاده مجدد از دستگاه‌ها، ابتکار عمل را در دستان خود بگیرند. همچنین وجود تراشه‌های قدرتمند کوالکام اسنپدراگون را نباید نادیده گرفت که از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات کمپانی اوپو به حساب می‌آید.

ویوو (VIVO)

VIVO

کمپانی ویوو پیشنهادهای عالی دارد و به عنوان پنجمین شرکت فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. به عنوان مثال، سری ایکس 90 دارای مشخصات فنی پیشرفته بوده و کیفیت دوربین استثنایی آن می‌تواند باعث جلب رضایت کاربران شود. از طرف دیگر گوشی‌های هوشمند تولید شده از سوی کمپانی ویوو موفق شده‌اند با فروش بالا، شرایط خوبی در بازارهای جهانی به دست آورند.

آنر (Honor)

Honor

کمپانی آنر به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هواوی شناخته می‌شد، اما هم اکنون موفق شده است استقلال خود را به دست آورد و عملکردی مستقل داشته باشد. این دستگاه‌ها از خدمات گوگل پشتیبانی می‌کنند و در بسیاری از آن‌ها شاهد قرارگیری تراشه‌های سری کوالکام هستیم. همانطور که می‌دانید، تراشه‌های کوالکام می‌توانند بهترین عملکرد را از خود در زمینه‌های مختلف نشان دهند و همواره در مقایسه با سایر برندها، توانمندتر خواهند بود.

یکی از بهترین گوشی آنر تولید شده از سوی کمپانی را باید آنر 90 دانست به که دلیل ویژگی‌هایی همانند صفحه نمایش آمولد و دوربین 200 مگاپیکسل موفق شده است فروش بالایی را به دست آورد. جالب است بدانید برند آنر موفق شده است در سه ماهه چهارم سال 2023 میلادی، تعداد 15 میلیون نسخه از محصولات خود را به فروش برساند.

موتورولا (Motorola)

Motorola

موتورولا را باید برندی کهنه‌کار دانست که هنوز هم در زمینه تولید گوشی موتورولا به عنوان گوشی‌های اقتصادی و قدرتمند موفق شده است از خود عملکردی ایده‌آل نشان دهد. کمپانی موتورولا به یک مسئله در تولید گوشی‌های هوشمند جدید توجه کرده و آن هم کیفیت بالا در کنار قیمت‌گذاری ایده‌آل است. شرکت موتورولا در سه ماهه گذشته موفق شده است 12.5 میلیون دستگاه از محصولات تولید شده خود را به فروش برساند که آماری ایده‌آل به حساب می‌آید.

هواوی (Huawei)

Huawei

زمانی کمپانی هواوی در حال دستیابی به جایگاه سامسونگ بود، اما تحریم‌های ناشی از سوی آمریکا باعث شد تا دیگر امکان استفاده از خدمات گوگل و پردازنده‌های روز دنیا را نداشته باشد؛ بنابراین این کمپانی در تلاش است تا بتواند اکوسیستم خود را در کنار پردازنده‌های انحصاری ارائه کند. با این که مدت زمان زیادی از تلاش شرکت هواوی با هدف دستیابی به خودکفایی گذشته است، اما موفق شد در سه ماهه چهارم سال 2023 میلادی، 12.3 میلیون گوشی هواوی از تولیدهای خود را به فروش برساند که آماری خیره‌کننده به حساب می‌آید.

سخن آخر

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند و هر کدام از آن‌ها موفق شده‌اند سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورند. در حقیقت گوشی‌های هوشمند آیفون به عنوان قدرتمندترین محصولات جهان شناخته می‌شوند و در جایگاه‌های بعد، نام کمپانی سامسونگ و شیائومی نمایان است. ما در این مقاله بهترین برندهای گوشی در جهان به همراه برخی از محصولات پرچمدار آن‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم. شما می‌توانید بهترین گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط کمپانی‌های برتر جهان را از فروشگاه پلازا دیجیتال به صورت نقد یا اقساط خریداری کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین برند گوشی از نظر فروش کدام است؟

در حال حاضر سامسونگ در جایگاه اول فروش در دنیا قرار دارد و اپل در جایگاه دوم قرار دارد.

آیا گوشی‌های آیفون از محصولات سامسونگ قدرتمندتر هستند؟

کمپانی اپل با تولید سری آیفون 15 و استفاده از تراشه‌های 3 نانومتری موفق شده است قدرتمندترین دستگاه‌ها را روانه بازار کند.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *