تاریخ انتشار: 19 بهمن 1402 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آیا می‌دانید لپ تاپ دارای انواع گوناگون بوده و هر کدام دارای قابلیت‌های خاص خود هستند؟ لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های عادی را باید به عنوان دو نوع از انواع لپ تاپ‌ها به حساب آورد که هر کدام قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارند. کسانی که قصد دارند از لپ تاپ خود برای اجرای بازی استفاده کنند، نیازمند خرید لپ تاپ گیمینگ خواهند بود و این در حالی است که سایر کاربران باید سراغ خرید لپ تاپ‌های عادی باشند. در این مقاله قصد داریم تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

لیست تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی

همانطور که گفته شد، لپ تاپ‌های گیمینگ مخصوص گیم هستند و سایر لپ تاپ‌ها برای انجام کارهای عادی در دسترس قرار دارند، اما در این بخش قصد داریم به صورت کامل تفاوت‌های این دو نوع لپ تاپ را مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانید با آن‌ها به خوبی آشنا شوید. البته اگر قصد خرید لپ تاپ گیمنیگ را دارید، می‌توانید راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ را مطالعه نمایید.

تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی از نظر طراحی

design

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان لپ تاپ‌های گیمینگ و سایر دستگاه‌های عادی را باید طراحی آن‌ها دانست. همانطور که در تصاویر لپ تاپ‌های گیمینگ مشاهده کرده‌اید، ظاهر آن‌ها کمی خشن‌تر بوده و دارای خروجی‌های هوای زیادی هستند.

علت تعبیه شدن خروجی‌های هوای گسترده به دلیل داغ شدن دستگاه بوده و این حرارت ناشی از کار کردن و پردازش‌های جزئیات گرافیکی باید از طریق خروجی‌ها به بیرون محفظه هدایت شود. این مسئله باعث می‌شود طول عمر قطعه‌های سخت افزاری در طولانی مدت افزایش یابد و شما بتوانید از دستگاه برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید.

زمانی که به لپ تاپ‌های عادی نگاه کنید، ظاهر آن‌ها به یکدیگر شباهت زیادی دارد و دیگر خبری از طراحی خشن نیست. از طرف دیگر لپ تاپ‌های گیمینگ دارای نورپردازی و RGB هستند که این مسئله از نظر زیبایی روی نظر گیمرها تاثیر زیادی دارد. زمانی که شما به لپ تاپ‌های معمولی نگاه کنید، خبری از نورپردازی RGB نخواهد بود که این مسئله نشان می‌دهد کاربران می‌توانند روی زیبایی و تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ با لپ تاپ‌های عادی دقت ویژه‌ای به خرج دهند.

تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی از نظر قیمت

price

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های میان لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های عادی را باید قیمت آن‌ها عنوان کرد. همانطور که می‌دانید، لپ تاپ گیمینگ دارای پردازنده‌های اصلی قدرتمندتری هستند و جنس بدنه آن‌ها تفاوت زیادی با لپ تاپ معمولی دارد؛ بنابراین واضح است که لپ تاپ‌های گیمینگ در مقایسه با لپ تاپ‌های معمولی از قیمت بیشتری برخوردار خواهند بود.

از مهم‌ترین مواردی که باید مدنظر قرار دهید، این است که قابلیت‌های جانبی همانند نورپردازی‌های روی کیبورد و وجود خروجی‌های گسترده در کنار فن‌های قدرتمند باعث می‌شوند که قیمت دستگاه تا حد زیادی افزایش یابد؛ بنابراین توجه به این نکته و قیمت نهایی دستگاه با توجه به مشخصات فنی آن، نشان می‌دهد لپ تاپ‌های گیمینگ ارزشمندتر به نظر می‌رسند.

تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی از نظر پردازنده

cpu

همانطور که می‌دانید، لپ تاپ‌های گیمینگ برای این که بتوانند از عهده پردازش جزئیات گرافیکی موردنیاز بازی‌ها یا برنامه‌های گرافیکی برآیند، باید دارای پردازنده‌های قدرتمندتر باشند؛ بنابراین واضح است لپ تاپ‌های گیمینگ در مقایسه با لپ تاپ‌های عادی مجهز به پردازنده‌های قدرتمندتری هستند.

در حقیقت سی پی یو (پردازنده‌) موجود در لپ تاپ‌های گیمینگ به گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند که بتوانند پردازش‌های مختلف را به سرعت انجام دهند و توجه به این مسئله امری ضروری به حساب می‌آید. در صورتی که قصد دارید لپ تاپ‌های گیمینگ خریداری کنید، بدان معنا است که دستگاه شما دارای قابلیت‌های منحصر به فرد بوده که در لپ تاپ‌های عادی در دسترس قرار ندارند.

تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی از نظر سایز صفحه نمایش

sizes

یکی دیگر از مواردی که باید به عنوان تفاوت میان لپ تاپ‌های عادی و لپ تاپ‌های گیمینگ بیان کنیم، سایز مانیتور است. لپ تاپ‌های گیمینگ باید بتوانند تصاویر را با جزئیات بیشتری نمایش دهند، بنابراین واضح است نیازمند صفحه نمایش‌های عریض‌تر خواهید بود. این در حالی است که لپ تاپ‌های عادی دارای صفحه نمایش با سایزهای استاندارد هستند. در صورتی که قصد دارید دستگاه خریداری شده از سوی شما دارای صفحه نمایش عریض‌تری باشد، بنابراین باید گفت لپ تاپ‌های گیمینگ می‌توانند رضایت شما را به دست آورند.

تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی از نظر حافظه رم

ram

ما معمولا در لپ تاپ‌های عادی شاهد استفاده از حافظه‌های رم در بازه 4 الی 8 گیگابایت هستیم، اما برای اجرای سریع دستورها در لپ تاپ‌های گیمینگ شاهد وجود داشتن حافظه‌های رم از 16 گیگابایت به بالاتر هستیم. همانطور که می‌دانید، حافظه‌ رم کامپیوتر تاثیر زیادی روی عملکرد دستگاه خواهند داشت و در صورتی که به دنبال قدرت بالا هستید، باید بدانید لپ تاپ‌های گیمینگ در مقایسه با لپ تاپ‌های عادی می‌توانند سرعت بیشتری ارائه کنند که یکی از دلایل دستیابی به این سرعت اجرا همان حافظه‌های رم قدرتمند است.

تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی از نظر گرافیک

graphics

بعید است نیازی به توضیح باشد که لپ تاپ‌های گیمینگ دارای پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندتری در مقایسه با لپ تاپ‌های عادی هستند. از آن جایی که برای پردازش دستورهای گرافیکی باید تراشه‌های گرافیکی قدرت بیشتری داشته باشند، بنابراین لپ تا‌پ‌های گیمینگ شرایط بهتری خواهند داشت.

ما در لپ تاپ‌های معمولی شاهد کارت گرافیک منحصر به فرد که بتوان آن‌ها را با پردازنده‌های گرافیکی موجود در لپ تاپ‌های گیمینگ مقایسه کرد، نیستیم یک تعداد آن‌ها انگشت‌ شمار است. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین و قدرتمندترین پردازنده‌های گرافیکی را شاهد باشید، باید سراغ خرید لپ تاپ‌های گیمینگ بروید.

تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی از نظر عمر باتری

battery

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های هر لپ تاپ را باید باتری آن دانست. خوشبختانه لپ تاپ‌های گیمینگ دارای باتری‌های قدرتمندی هم هستند که باید آن را به عنوان یکی دیگر از تفاوت‌های میان دستگاه‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های عادی به حساب آورد. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌ها از نظر باتری را خریداری کنید، توصیه می‌کنیم لپ تاپ‌های گیمینگ را مدنظر قرار دهید.

تفاوت لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی از نظر کیبورد، اسپیکر و سیستم خنک‌کننده

کیبوردهای موجود در لپ تاپ‌های گیمینگ دارای طراحی خاص و همراه با نورپردازی‌های ویژه هستند؛ بنابراین شما باید بدانید که کاربران می‌توانند از کیبوردهای موجود روی لپ تاپ‌های گیمینگ به خوبی بهره‌مند شوند. از طرف دیگر این دستگاه دارای سیستم خنک‌کننده خاص بوده که می‌تواند باعث شود دستگاه زودتر خنک شود و به کارایی اولیه خود بازگردد. همچنین کیفیت صدا در اسپیکر لپ تاپ‌های گیمینگ شرایط بهتری در مقایسه با لپ تاپ‌های معمولی دارد.

سخن آخر

خرید لپ تاپ را باید یکی از مهم‌ترین مواردی دانست که نیازمند تحقیق کامل از سوی کاربران است. برای خیلی از کاربران این سوال به وجود می‌آید که لپ تاپ چی بخرم؟ لپ تاپ‌های گیمینگ دارای قابلیت‌های منحصر به فرد هستند و می‌توان گفت در مقایسه با لپ تاپ‌های عادی، عملکردی بهتر خواهند داشت. در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین تفاوت‌‌های میان لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی را بیان کنیم تا بتوانید نسبت به آن‌ها، آگاهی بیشتری کسب کنید. شما می‌توانید انواع لپ تاپ‌های گیمینگ و لپ تاپ‌های معمولی را به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا لپ تاپ‌های گیمینگ دارای پردازنده‌های گرافیکی قوی‌تر هستند؟

بله؛ لپ تاپ‌های گیمینگ برای اجرای صحیح بازی‌ها نیازمند در اختیار داشتن پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند هستند و این نشان می‌دهد دستگاه‌های گیمینگ می‌توانند قدرت بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند.

آیا باتری موجود در لپ تاپ‌های گیمینگ ظرفیت بیشتری دارند؟

بله؛ باتری‌های موجود در لپ تاپ‌های گیمینگ از ظرفیت و قدرت بیشتری برخوردار هستند که می‌توان این مسئله را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم دستگاه‌های ذکرشده به حساب آورد.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

2 دیدگاه

یعقوب

برای بازی و برنامه های سنگین،کیس مناسب تر می باشد…

سینا

گویا نویسنده طرفدار متعصب لپتاپ گیمینگ می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *