تاریخ انتشار: 18 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 12 دقیقه

شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ موفق شده‌اند از خود عملکرد بسیار خوبی ارائه کنند و یکی از آن‌ها را باید اپل معرفی کرد. کمپانی اپل به عنوان بزرگ‌ترین غول فناوری ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شود و از مهم‌ترین محصولات آن باید به گوشی‌ آیفون و انواع مک بوک‌ها اشاره کرد. یکی از انواع لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی اپل را باید مک بوک پرو معرفی کرد که قابلیت‌های فنی بسیار زیادی دارد و می‌تواند بهترین عملکرد را از خود در اجرای دستورهای مختلف نشان دهد. اگر تصمیم دارید در میان انواع مدل‌های مک بوک پرو یک مدل را به عنوان محصول نهایی انتخاب کنید، باید بدانید در این بخش با راهنمای خرید مک بوک پرو در کنار شما هستیم.

مزایا و تفاوت‌های مک بوک پرو با سایر لپ تاپ‌ها

1 8

قبل از این که بخواهیم وارد بخش معرفی بهترین لپ تاپ‌های مک بوک پرو شویم، بهتر است به مزایا و تفاوت‌های آن با یکدیگر بپردازیم. در حقیقت مک بوک‌های پرو دارای قابلیت‌های ویژه و منحصر به فرد هستند که همین مسئله باعث شده است کاربران زیادی نسبت به خرید آن از خود علاقه نشان دهند.

نخستین تفاوتی که می‌توانیم میان مک بوک پرو و سایر لپ تاپ‌ها به آن اشاره کنیم، قطعا سیستم عامل است. همانطور که می‌دانید، کمپانی اپل تلاش می‌کند تا همواره بتواند اکوسیستم خود را در بالاترین سطح نگه دارد و این مسئله سبب شده است تا با سیستم عامل macOS مواجه باشیم، اما در سایر لپ تاپ‌ها شاهد سیستم عامل ویندوز هستیم. این مورد را در مزایا و معایب مک بوک هم میتوانیم اشاره کنیم.

از طرف دیگر می‌توان به قابلیت‌های سخت افزاری مک بوک پرو اشاره کرد. مک بوک پرو دارای صفحه کلید بسیار نرم بوده که می‌تواند برای تایپ کاربران، گزینه‌ای ایده‌آل به حساب آید. در حقیقت کاربران با استفاده از کلیدهای نرم روی صفحه کلید، می‌توانند برای مدت زمان طولانی تایپ انجام دهند و تاثیر زیادی روی رابط کاربری خواهد داشت. زمانی که از یک برنامه‌نویس سوال بپرسید که آیا مک بوک پرو را خریداری خواهید کرد یا به جای آن سراغ لپ تاپ‌های ویندوزی خواهید رفت، قاطعانه پاسخ خواهد داد که مک بوک پرو می‌تواند برای آن گزینه‌ای بهتر باشد؛ چرا که یک برنامه نویس استفاده زیادتری از صفحه کلید خواهد داشت و کیبورد مک بوک می‌تواند عملکردی بهتر ارائه کند. همین موارد را هم در بلاگ مقایسه مک بوک پرو و مک بوک ایر می‌توانید مطالعه کنید.

2 9

یکی دیگر از مزایای مک بوک پرو  به عنوان بهترین لپ تاپ های اپل را باید توانایی بالا در مقابله با ویروسی شدن دانست. در حقیقت مک بوک‌ پرو به دلیل نوع اکوسیستم و سیستم عامل خود، می‌تواند در برابر ویروس‌ها از خود مقاومت زیادی نشان دهد و این مسئله سبب می‌شود کاربران بتوانند عملکردی ایده‌آل و بادوام را از سوی آن شاهد باشند.

زمانی که تصمیم داشته باشید مک بوک پرو را با خود حمل کرده و در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید، نخستین چیزی به ذهن خواهد رسید، وزن دستگاه است. در حقیقت کاربران می‌توانند به لطف وزن پایین مک بوک‌ها در مقایسه با سایر لپ تاپ‌ها، دستگاه را با خود حمل کرده و در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار دهند.

قبل از این که تصمیم به خرید مک بوک پرو داشته باشید، باید تفاوت میان مک بوک پرو و سایر لپ تاپ‌ها را به خوبی مورد شناسایی و ارزیابی قرار دهید. در حقیقت کاربران می‌توانند از مک بوک پرو و قابلیت‌های آن در زمینه‌های مختلف استفاده کنند. عملکرد بی‌نظیر مک بوک پرو و دوام بالای آن از نظر متریال به کارگیری شده در تولید و سایر موارد موردنظر می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما با یک دستگاه قدرتمند مواجه هستید. در ادامه مقاله تعدادی از بهترین مک بوک‌های پرو را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانند به عنوان بهترین دستگاه‌های در دسترس به حساب آیند. بدون تردید علاقه‌مندان به مک بوک‌های پرو ارزش و اهمیت این محصولات اپل را به خوبی می‌دانند.

فهرست بهترین مدل های مک بوک پرو در بازار

لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 PRO مدل MRX33

macbook pro m3 pro mrx33 apple laptop

یکی از بهترین و قدرتمندترین لپ تاپ‌های تولید شده از سری مک بوک پرو را باید لپ تاپ 14 اینچی اپل MacBook Pro M3 PRO مدل MRX33 معرفی کرد. این دستگاه دارای مشخصات فنی و قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی بوده که می‌تواند بهترین شرایط را برای کاربران در زمینه‌های مختلف رقم بزند. از مهم‌ترین مزیت‌های این دستگاه در مقایسه با سایر لپ تاپ‌ها را باید ظاهر جذاب و وزن ایده‌آل آن توصیف کرد. همانطور که می‌دانید، لپ تاپ‌های سری مک بوک از وزن بسیار خوبی برخوردار هستند که می‌توانند باعث شوند شما بتوانید دستگاه را با خود حمل کرده و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار دهید. در حقیقت وزن دقیق لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 PRO مدل MRX33 برابر با 1.5 کیلوگرم بوده که در نوع خود، بی‌نظیر است.

توجه داشته باشید لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 PRO مدل MRX33 مجهز به پردازنده اصلی M3 Pro بوده و با 11 هسته انحصاری خود، می‌تواند بهترین عملکرد را ارائه کند. از طرف دیگر نباید فراموش کنید که لپ تاپ مک بوک پرو دارای حافظه رم 18 گیگابایت بوده که در نوع خود، بی‌نظیر است. لپ تاپ‌های اپل به اندازه کافی دارای قدرت بالایی هستند، اما زمانی که ببینیم حافظه رم 18 گیگابایت را ارائه می‌کنند، می‌توان گفت قدرت بالا تنها چیزی است که از خود ارائه خواهند کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 PRO مدل MRX33 را باید حافظه ذخیره‌سازی داخلی دانست. همانطور که می‌دانید، حافظه ذخیره‌سازی داخلی باعث می‌شود کاربران بتوانند اطلاعات مهم خود را در آن نگه‌داری کرده و همواره از آن‌ها استفاده کنند. زمانی که نیازمند فضای ذخیره‌سازی برای حفظ و نگه‌داری اطلاعات هستید، باید بدانید این دستگاه دارای فضای داخلی 512 گیگابایت اس اس دی است. کاربران به لطف این فضای ذخیره‌سازی می‌توانند سرعت بالایی را در اجرای دستورهای مختلف شاهد باشند. همچنین سرعت نقل و انتقال اطلاعات در بالاترین سطح خود قرار دارد و این خبر خوبی است.

در کنار پردازنده اصلی قدرتمند و انحصاری اپل در لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 PRO مدل MRX33 باید به پردازنده گرافیکی آن هم اشاره کنیم که از نوع Apple-14Core است. این پردازنده گرافیکی قدرتمند تولید شده از سوی کمپانی اپل در کنار سایر بخش‌های سخت افزاری همانند تراشه اصلی می‌تواند عملکردی بی‌نظیر را ارائه کند. کاربران می‌توانند از این پردازنده گرافیکی برای اجرای دستورهای مختلف و اجرای جزئیات گرافیکی مختلف استفاده کرده و تجربه‌ای جذاب را کسب کنند.

در بخش جلوی لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 PRO مدل MRX33 یک صفحه نمایش بزرگ 14 اینچ قرار دارد. همانطور که می‌دانید، نمایشگرهای موجود در مک بوک پرو سایز ایده‌آل و خوبی دارد که همان 14 اینچ بوده و می‌تواند جزئیات مختلف را با وضوح بالایی نمایش دهد. وضوح بالای 3024×1964 پیکسل باعث می‌شود یکی از بهترین عملکردها را در نمایش جزئیات مختلف شاهد باشید. یکی از مزایای مهم لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 PRO مدل MRX33 را باید مجهز بودن به سنسور در بخش جلو دانست که از قابلیت FaceTime HD 1080p پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مزایای مهم لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 PRO مدل MRX33 می‌توان به پشتیبانی از Thunderbolt 4.0 و USB 4.0 اشاره کرد که می‌تواند تاثیر زیادی روی سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات داشته باشد. همچنین اسپیکرهای داخلی استریو، پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی، فناوری Force Touch در کنار تمام قابلیت‌های ذکرشده دیگر، می‌توانند به عنوان بخشی از مزایای لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 PRO مدل MRX33 به حساب آیند. شما در این لپ تاپ به یک آداپتور برق 96 وات USB-C دسترسی خواهید داشت که می‌تواند باعث شارژ زودهنگام لپ تاپ شود. ساختار و جنس بدنه آلومینیومی این لپ تاپ نشان می‌دهد دستگاه از طول عمر بسیار زیادی برخوردار بوده و شما می‌توانید روی ماندگاری و طول عمر آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

در صورتی که قصد دارید لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 PRO مدل MRX33 را خریداری کنید، می‌توانید آن را به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

 

لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 مدل MTL83

macbook pro m3 mtl83 apple laptop

یکی دیگر از بهترین و قدرتمندترین مک بوک‌های پرو تولید شده از سوی کمپانی اپل را به عنوان غول فناوری آمریکا باید لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 مدل MTL83 معرفی کرد. این دستگاه دارای قابلیت‌های بسیار خوبی بوده و می‌تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. توجه داشته باشید لپ تاپ 14 اینچی اپل MacBook Pro M3 مدل MTL83 قدرت خود را از پردازنده اصلی اپل M3 دریافت می‌کند که یک تراشه 8 هسته‌ای است. این پردازنده اصلی باعث می‌شود شما بتوانید روی قدرت بالای دستگاه در زمینه‌های مختلف حساب ویژه‌ای باز کنید. از دیگر مزایای مهم این لپ تاپ اپل می‌توان به پردازنده گرافیکی آن اشاره کرد.

ابتدا باید بدانید پردازنده گرافیکی موجود در لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 مدل MTL83 از تراشه‌های گرافیکی انحصاری اپل بوده و جایی برای گلایه باقی نخواهد گذاشت. شما باید بدانید این دستگاه با پردازنده گرافیکی قدرتمند Apple 10-Core می‌تواند بهترین شرایط را برای کاربران در زمینه‌های مختلف و پردازش‌های سنگین گرافیکی فراهم کند.

لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 مدل MTL83 مجهز به حافظه رم 8 گیگابایت است. توجه داشته باشید دستگاه‌های اپل به اندازه‌ای قدرتمند هستند که می‌توانند عملکردی بی‌نظیر از خود ارائه کنند. بهینه بودن رابطه میان پردازنده‌های مختلف در دستگاه‌های مک بوک پرو را باید از مهم‌ترین ویژگی آن به حساب آورد که می‌تواند بهترین شرایط را در زمینه اجرای دستورهای صادر شده از سوی کاربران فراهم کند.

از دیگر مزایای مهم لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 مدل MTL83 را باید حافظه ذخیره‌سازی داخلی آن عنوان کرد. خوشبختانه لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 مدل MTL83 دارای حافظه ذخیره‌سازی داخلی 1 ترابایت از نوع اس اس دی بوده و می‌تواند وظیفه مهم نگه‌داری اطلاعات را فراهم کند. توجه داشته باشید حافظه ذخیره‌سازی اس اس دی طول عمر بسیار زیادی دارد و از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به سرعت بالا در جابه‌جایی اطلاعات اشاره کرد. از طرف دیگر باید به این مسئله دقت کنید امکان ارتقا حافظه ذخیره‌سازی داخلی برای کاربران وجود ندارد.

در بخش جلوی لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 مدل MTL83 یک نمایشگر باکیفیت 14 اینچ قرار دارد که وضوح بالای 3024×1964 پیکسل را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش باکیفیت می‌تواند جذابیت بسیار زیادی داشته باشد و شما محتواهای تصویری و ویدیویی را با بالاترین کیفیت روی آن مشاهده کنید. لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 مدل MTL83 دارای نسخه بلوتوث 5.3 بوده و می‌تواند ارتباط پایدار را به شما هدیه کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 مدل MTL83 را باید وجود دوربین در بخش جلو دانست که امکان برقراری ارتباط را فراهم می‌کند. مک بوک‌ پرو تولید شده از سوی کمپانی اپل قابلیت‌های مختلف زیادی دارد که در میان آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از فناوری Force Touch اشاره کرد. همچنین شما باید بدانید که فناوری Silent Design از مهم‌ترین مزیت آن بوده که باعث می‌شود کمترین میزان صدا را شاهد باشید. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی اپل را خریداری کنید، بدون تردید لپ تاپ اپل MacBook Pro M3 مدل MTL83 می‌تواند باعث جلب رضایت شما شود. این دستگاه را می‌توانید به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

سخن آخر

در میان کلیه شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ باید به کمپانی اپل اشاره کنیم که موفق شده محصولات قدرتمند زیادی را روانه بازار کند. مک بوک پرو را باید یکی از قدرتمندترین محصولات تولید شده از سوی کمپانی اپل به حساب آورد که می‌تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. کمپانی اپل موفق شده است در این دستگاه، بهترین متریال را در کنار قطعه‌های سخت افزاری قدرتمند روانه بازار کند و این مسئله را می‌توان یک امتیاز مهم از دستگاه به حساب آورد. در صورتی که قصد دارید بهترین مک بوک پرو را خریداری کنید، بهتر است بدانید در این مقاله تعدادی از بهترین مدل‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم. شما می‌توانید بهترین دستگاه‌های تولید شده از سوی کمپانی اپل را به سادگی از فروشگاه پلازا دیجیتال به صورت نقد یا اقساط خریداری کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

1. سیستم عامل مک بوک پرو چیست؟

کمپانی اپل از سیستم عامل انحصاری خود استفاده می‌کند و شما در این دستگاه شاهد قرارگیری سیستم عامل macOS خواهید بود.

2. مهم‌ترین تفاوت میان مک بوک پرو و لپ تاپ‌های ویندوزی چیست؟

هر کدام از این دو مدل لپ تاپ دارای قابلیت‌های خاص خود هستند، اما در حالت کلی می‌توان گفت مهم‌ترین تفاوت میان این دو سری از لپ تاپ‌ها را باید سیستم عامل و توجه به مشخصات سخت افزاری قدرتمند از سوی اپل با بهینه‌سازی‌های گسترده میان قطعه‌های سخت افزاری آن عنوان کرد.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *