تاریخ انتشار: 13 مهر 1403 |
زمان مطالعه: 6 دقیقه

اخبار اخیر تکنولوژی تلگرام را در کانون توجه قرار داده است. مدیر عامل این اپلیکیشن پاول دوروف، در فرانسه به اتهام اجازه دادن به فعالیت‌های مجرمانه در این پلتفرم مواجه است.

اما مطمئن باشید تلگرام تعطیل نمی‌شود! با این حال برخی از کاربران ممکن است احساس کنند اکنون زمان خوبی برای بررسی سایر گزینه‌های پیام رسانی است. اگر در نظر دارید به پیام رسان دیگری مهاجرت کنید، در این مقاله سه ​​برنامه را به شما معرفی می‌کنیم که ممکن است مناسب باشند. پس همراه پلازا دیجیتال باشید.

برای خرید گوشی به پلازا دیجیتال مراجعه کنید.

Signal

اگر حفظ حریم خصوصی اولویت اصلی شماست، سیگنال بهترین گزینه خواهد بود. سیگنال از رمزگذاری سرتاسری برای همه ارتباطات خود استفاده می‌کند و اطمینان می‌دهد که پیام‌ها، تماس‌ها و لینک‌های شما فقط برای شما و گیرنده مورد نظر قابل دسترسی هستند.

پروتکل رمزگذاری سیگنال یعنی Signal Protocol به طور گسترده به عنوان استاندارد طلایی در پیام‌های امن در نظر گرفته می‌شود. این همان پروتکلی است که توسط سایر برنامه‌ها از جمله واتساپ پذیرفته شده است، اما Signal با جمع‌ آوری نکردن حتی یک متادیتای کاربر آن را یک قدم جلوتر می‌برد.

3 alternatives telegram jpg

فراتر از امنیت، سیگنال یک رابط تمیز و ساده ارائه می‌دهد که به جای ویژگی‌های پر زرق و برق، بر عملکرد تمرکز دارد. اگر از تلگرام می‌آیید، ممکن است ویژگی‌هایی مانند کانال یا ربات را از دست بدهید. با این حال سیگنال از پیام‌های امن، صوت و تماس‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. سیگنال همچنین شامل ویژگی‌های مفیدی مانند پیام‌های ناپدید شونده و امنیت صفحه نمایش است.

سیگنال در حال حاضر از خروجی چت از برنامه‌های دیگر مانند تلگرام پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین باید مکالمات خود را از نو شروع کنید.

برای اینکه متوجه شوید که چه کسی پروفایل تلگرام شما را چک می‌کند هم می‌توانید مطلب ما را مطالعه کنید.

Viber

وایبر یک جایگزین عالی برای کاربرانی است که خواهان ترکیبی از امنیت بالا و مجموعه‌ای غنی از ویژگی‌ها هستند. مانند سیگنال، وایبر رمزگذاری سرتاسری را ارائه می‌کند و از خصوصی ماندن پیام‌های شما اطمینان می‌دهد. علاوه بر این Viber طیف منحصر به فردی از ویژگی‌های دیگر را هم دارد که تجربه کلی پیام رسانی را بهبود می‌بخشد.

ویژگی‌های Viber شامل تماس‌های صوتی و تصویری رایگان، چت‌های گروهی، طیف گسترده‌ای از استیکرها و GIF‌ها و حتی امکان برقراری تماس‌های بین‌المللی (با مخاطبین غیر وایبر) با نرخ‌های ارزان از طریق Viber Out است. همچنین دارای یک ویژگی گفتگوی مخفی است که به شما امکان می‌دهد مکالمات خاصی را پشت یک پین مخفی کرده و یک لایه امنیتی اضافی داشته باشید.

viber jpg

وقتی صحبت از خروجی چت به میان می‌آید انتقال از تلگرام به وایبر یکپارچه نیست، زیرا وایبر از ورودی چت مستقیم از سایر برنامه‌ها پشتیبانی نمی‌کند. با این حال می‌توانید قبل از تغییر به صورت دستی مکالمات مهم را از تلگرام ذخیره کنید. هنگامی که به Viber منتقل شدید، تنظیم گروه‌ها و مخاطبین سریع و آسان است.

WhatsApp

و در نهایت واتساپ که نیازی به معرفی ندارد. با نزدیک به 3 میلیارد کاربر در سراسر جهان، واتساپ یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام رسان موجود است. با اینکه همواره رمزگذاری انتها به انتها را ارائه نمی‌داد، این ویژگی در سال 2016 معرفی شد و آن را در امنیت پیام با سیگنال و وایبر برابر کرد.

چیزی که واتساپ را متمایز می‌کند، سادگی و پذیرش گسترده آن است. رابط کاربری این برنامه بصری بوده و حتی برای کسانی که به فناوری آشنا نیستند نیز قابل دسترسی است. همچنین از طیف گسترده‌ای از انواع رسانه از جمله عکس، فیلم، اسناد و پیام‌های صوتی با محدودیت حجم فایل نسبتاً بالا پشتیبانی می‌کند.

قابلیت چت گروهی واتساپ یکی دیگر از نقاط قوت آن است. واتساپ از گروه‌های بزرگ با ابزارهایی برای مدیریت اعضا و مکالمات پشتیبانی می‌کند. این برنامه همچنین پشتیبان‌های رمز گذاری‌شده را در Google Drive یا iCloud ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد در صورت تعویض دستگاه، به راحتی چت‌های خود را بازیابی کنید.

whatsapp jpg

با این حال، مالکیت واتساپ توسط متا (فیسبوک سابق) ممکن است کاربران آگاه به حریم خصوصی را دلسرد کند. در حالی که یک پیام ‌رسان امن است، روش‌های جمع‌ آوری داده‌های گسترده‌تر متا می‌تواند یک نقطه ضعف باشد اگر حریم خصوصی را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار دهید.

ذکر این نکته ضروری است که در حالی که واتساپ به شما امکان می‌دهد چت‌ها را به تلگرام بفرستید، برعکس آن امکان پذیر نیست؛ به این معنی که نمی‌توانید چت‌های تلگرام خود را مستقیماً به واتساپ ارسال کنید. مانند سیگنال و وایبر اگر تصمیم به تغییر دادن دارید، باید مکالمات خود را از نو شروع کنید.

سخن آخر

تلگرام در حال حاضر به مشکلی نخواهد خورد. با این حال، جایگزین‌های امن و غنی از ویژگی‌های خوب کم نیستند. در حالی که هیچ یک از این برنامه‌ها امکان خروجی مستقیم چت از تلگرام را ارائه نمی‌دهند، شروع تازه ممکن است چیز بدی نباشد؛ به خصوص اگر به دنبال افزایش امنیت خود یا کشف ویژگی‌های جدید هستید.

چنانچه قصد خرید لپ تاپ را داشته باشید، همواره می‌توانید به فروشگاه پلازا دیجیتال سری بزنید. این فروشگاه آنلاین عرضه کننده انواع لپ تاپ از برندهای مطرح و بنام جهانی از جمله ایسوس، لنوو، ایسر و … است که این دستگاه‌ها را با شرایط ویژه و قیمت بروز به فروش می‌رساند. پلازا همچنین دارای 18 شعبه در شهر تهران است که خرید حضوری را نیز برای شما عزیزان تسهیل کرده است.

سوالات متداول کاربران

آیا می‌توانم از جایگزین‌های تلگرام برای چت گروهی استفاده کنم؟

بله، اکثر گزینه‌های جایگزین مانند واتساپ، سیگنال و وایبر از چت‌های گروهی پشتیبانی می‌کنند.

آیا جایگزین های تلگرام در همه دستگاه‌ها کار می‌کنند؟

بله، برنامه‌هایی مانند سیگنال، واتساپ و Wire در چندین پلتفرم (iOS، اندروید و دسکتاپ) در دسترس هستند.

 

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *