تاریخ انتشار: 31 خرداد 1403 |
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر شما هم جز افرادی هستید که می‌خواهید در مورد نحوه خاموش کردن سیری در آیفون، آیپد، مک یا اپل واچ بیشتر بدانید، در این مطلب با ما همراه باشید. خبر خوب برای شما این هست که بدانید غیرفعال کردن دستیار مجازی اپل در دستگاه‌های شما بسیار آسان است. اگرچه سیری ابزار مفیدی است، اما بی‌نقص نیست و دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است بخواهید آن را خاموش کنید. خوشبختانه، غیرفعال کردن سیری در هر دستگاه اپلی که دارید بسیار آسان است. ما به شما نحوه خاموش کردن سیری را نشان می‌دهیم.

نحوه خاموش کردن سیری در آیفون، آیپد و مک


 

چطوری سیری را در آیفون یا آیپد خاموش کنیم؟

شما می‌توانید سیری را غیرفعال کرده و تمام قسمت‌های صوتی سیری را از سرورهای اپل حذف کنید، آن هم با استفاده از قسمت Settings در آیفون یا آیپد خود!
اگر می‌خواهید سیری به طور کامل روشن نباشد و کار نکند، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. Settings را باز کنید، به پایین بروید و روی Siri & Search ضربه بزنید.
  2. گزینه Press Side button for Siri را غیرفعال کنید. اگر آیفون شما دکمه Home دارد، به جای آن گزینه Press Home for Siri را غیرفعال کنید.
  3. سپس Listen For لمس کرده و گزینه Off را انتخاب کنید.
  4. حالا یک پنجره ظاهر می‌شود، روی گزینه Stop Using Siri ضربه بزنید تا این ویژگی غیرفعال شود.

چطوری سیری را در آیفون یا آیپد خاموش کنیم؟

شما همچنین می‌توانید گزینه Allow Siri When Locked را غیرفعال کنید، البته اگر می‌خواهید سیری تنها زمانی فعال شود که آیفون در حالت قفل قرار نگرفته است.

برای پاک کردن history سیری، به مسیر Setting > Siri & Search > Siri & Dictation History بروید و روی Delete Siri & Dictation History ضربه بزنید.

چطوری سیری را در مک خاموش کنیم؟

معمولاً افراد کمی هستند که در مک از سیری استفاده کنند به همین دلیل به سراغ نحوه خاموش کردن سیری در مک خواهیم رفت، زیرا شما یک کیبورد و ماوس برای انجام سریع کارها دارید. بهترین کار این است که ویژگی‌هایی که استفاده نمی‌کنید را غیرفعال کنید و می‌توانید هم سیری را غیرفعال کنید و هم صداهای سیری را در مک حذف کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

چطوری سیری را در مک خاموش کنیم؟

  1. روی لوگوی اپل در نوار منو کلیک کنید و System Settings را انتخاب کنید.
  2. در صفحه نمایش داده شده، Siri & Spotlight را انتخاب کنید.
  3. گزینه Ask Siri را در بالا غیرفعال کنید.
  4. اگر فقط می‌خواهید تنظیمات صوتی برای سیری را غیرفعال کنید، گزینه Listen For را روی Off تنظیم کنید.
  5. اگر فقط می‌خواهید صداهای سیری خود را حذف کنید، روی Delete Siri & Dictation History در پایین کلیک کنید.

چطوری سیری را در مک خاموش کنیم؟

چطوری سیری را در اپل واچ خاموش کنیم؟

نحوه خاموش کردن سیری در ساعت هوشمند اپل بسیار آسان است. 2 راه دارید، شما می‌توانید سیری را در اپل واچ خود با استفاده از اپلیکیشن Watch در آیفون یا مستقیماً در watchOS غیرفعال کنید. در اپل واچ خود، به مسیر Settings > Siri بروید، گزینه‌های Listen for “Hey Siri”، Raise to Speak و Press Digital Crown را غیرفعال کنید و وقتی پنجره ظاهر شد، روی Turn Off Siri ضربه بزنید.

چطوری سیری را در اپل واچ خاموش کنیم؟

روش دیگر به این شکل است که اپلیکیشن Watch را در آیفون خود باز می‌کنید، روی Siri ضربه می‌زنید و گزینه‌های مشابهی که در بالا ذکر شد را غیرفعال می‌کنید.

چطوری سیری را هنگام راه‌اندازی یک دستگاه جدید غیرفعال کنیم؟

هنگام راه‌اندازی یک آیفون که به تازگی خریداری کرده‌اید، iOS شما را در یک مرحله خاص به تنظیم Siri هدایت می‌کند. اگر قصد استفاده از سیری در این دستگاه جدید را ندارید، بهترین کار این است که از همان ابتدا آن را خاموش کنید.

وقتی از شما خواسته می‌شود سیری را configure کنید، به سادگی گزینه Set Up Later in Settings را انتخاب کنید. به این ترتیب، دستیار مجازی غیرفعال باقی خواهد ماند.

همانطور که اشاره شد، سیری راه مناسبی برای یافتن اطلاعات است و کمک زیادی به افرادی می‌کند که از محصولات اپل استفاده می‌کنند. با این حال، همه آن را دوست ندارند. اگر به دستیار مجازی Siri نیاز ندارید، روش‌های ذکر شده به شما کمک می‌کند تا سیری را از دستگاه‌های اپل خود حذف کنید.

اگر به دلیل کار نکردن سیری در آیفون خود، دستیار صوتی اپل را غیرفعال می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا راه‌حل‌های ممکن برای رفع مشکل سیری را بررسی کنید.

سخن آخر

اگرچه سیری می‌تواند یک دستیار مجازی هوشمند و بسیار کارآمد باشد، اما همیشه هم نیازهای همه را برآورده نمی‌کند. غیرفعال کردن این ویژگی ممکن است به شما حس کنترل بیشتری بر روی دستگاه‌های اپل بدهد و باتری یا انرژی آن را بیشتر ذخیره کند. اگر تصمیم گرفته‌اید که سیری را خاموش کنید، از این راهنما استفاده کنید تا به راحتی این کار را انجام دهید. با این حال، همیشه می‌توانید در صورت نیاز دوباره آن را فعال کنید و از امکانات هوشمند آن استفاده کنید. حق انتخاب با شماست.

سوالات متداول

آیا خاموش کردن سیری باعث کاهش مصرف باتری می‌شود؟

بله، غیرفعال کردن سیری می‌تواند مصرف باتری را کاهش دهد، زیرا دستگاه شما دیگر به صورت مداوم منتظر فرمان‌های صوتی نخواهد بود.

آیا پس از خاموش کردن سیری، همچنان می‌توان از ویژگی‌های نوشتن صوتی استفاده کرد؟

بله، حتی پس از غیرفعال کردن سیری، همچنان می‌توانید از ویژگی صوتی در اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *