تاریخ انتشار: 01 دی 1398 |
زمان مطالعه: 11 دقیقه

بیوگرافی بهترین مارک های لپ تاپ

1. ASUS :7 77460 hd asus rog republick of gamer logo wallpapers

شرکت ASUSTeK Computer Incorporated یا همان ایسوس،از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده رایانه و تجهیزات جانبی آن در دنیا است که مرکز آن در تایپه پایتخت کشور تایوان قرار دارد.محصولات اصلی آن شامل مادربورد، مادربورد سِرور، رایانهٔ شخصی، سیستم سِرور، لپ‌تاپ، نمایشگر کریستال مایع (LCD)، کارت ویدئو (Graphic Cards) و کارت ویدئوی 3 بعدی. از دیگر محصولات این شرکت، تلفن همراه، رایانهٔ جیبی، دیسک‌گردان‌های نوری، روتر WiFi، قطعات شبکه و دیگر ابزارهای جانبی مانند ابزار حکاکی بر روی دیسک و وب‌کم را می‌توان نام برد.

شرکت ایسوستک بعنوان یکی از برترین برندهای لپ تاپ که معمولاً با نام اختصاری آن ایسوس (یا اَسوس) شناخته می‌شود، توسط چهار مهندس کامپیوتر که سابقاً در شرکت رایانه‌ای (اِیسر) فعالیت می‌کردند در تاریخ 2 آوریل 1990 در تایوان تأسیس شد.در حال حاضر این شرکت، به غیر از کشور مبدا، محصولات خود را در سایر کشورهای 5 قارهٔ جهان نیز توزیع می‌کند. نام آن از 4 حرف آخر کلمه پگاسوس (اسب بالدار افسانه‌های یونان باستان) گرفته شده‌است. ایسوس بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده مادربورد در دنیاست و در یک‌سال منتهی به 26 نوامبر 2009، در بیش از 29 درصد رایانه‌های دنیا و بیش از هر شرکت دیگری، از مادربوردهای این شرکت استفاده شده‌است. درآمد شرکت ایسوس در سال 2009 میلادی، 21/9 میلیارد دلار و سود آن حدود 522 میلیون دلار بوده‌است.

از محصولات موفق ایسوس، رایانهٔ شخصی (ای) (Eee PC) می‌باشد که در سال 2007 به بازار ارائه شده و جوایز متعددی را از آن خود کرده‌است. این نوت‌بوک کوچک، ارزان و سبک وزن برای کاربران کم تجربه که به تمام ابزارهای یک رایانهٔ کامل احتیاجی ندارند، طراحی شد و به‌خاطر برنامه‌های سازگار با اینترنت در آن، به (نِت‌بوک) شهرت یافت. با استقبال بازار از این محصول، دیگر شرکت‌های رقیب مانند ایسر، لِنووُ، توشیبا، دِل و هیولت پاکارد نیز، بیدرنگ به ساخت نت‌بوک‌های مشابه پرداختند و شرکت ایسر در فروش این نوع محصول، از ایسوس پیشی گرفت.

در سال 2010 این شرکت یک خانوادهٔ جدید را با نام (ای‌پَد) (EeePAD) به سبد تولیدی خود اضافه نمود. همچنین ایسوس، نخستین نوت‌بوک سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را در نمایشگاه سبیت 2011 رونمایی کرد.

Asus در لپ تاپ : امروزه شرکت ایسوس در تولید لپ تاپ های قدرتمند شهرت گرفته است. البته نا گفته نماند که از قوی ترین سری لپ تاپ های ایسوس سری ROG یا همان Republic of Gamers که مخصوص بازی های رایانه ای طراحی شده اند است. که در باره قویترین انها توضیح کاملی در خدمت شما قرار خواهیم داد.

2. HP :Hewlett Packard Logo Icon Vector Free Download

شرکت هیولِت پاکارد Hewlett-Packard یا به اختصار اِچ پی (HP) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی فناوری اطلاعات است. ساختمان مرکزی این شرکت در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا واقع شده‌است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری اطلاعات است و تقریباً در تمامی کشورها فعالیت می‌کند.

HP در لپ تاپ :

لپ تاپ‌ اچ پی اولین بار در سال 1984 به بازار عرضه شد و اچ پی تا کنون با تولید لپ تاپ هایی قدرتمند، باکیفیت و متنوع همواره یکی از پرطرفدارترین برندها در عرصه لپ تاپ بوده است.

3. ACER :logo acer compusystem 2

ایسر (Acer Incorporated)، یک شرکت سخت افزاری و الکترونیکی چند ملیتی تایوانی است که به طور ویژه روی تکنولوژی پیشرفته الکترونیک کار می کند و در شهر نیو تایپه تایوان واقع شده است. محصولات ایسر عبارتند از رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها، تبلت ها، هارد ها، دستگاه های واقعیت مجازی، نمایشگر ها، گوشی های هوشمند و لوازم جانبی. ایسر همچنین تحت نام تجاری پیشین خود، رایانه های شخصی و لوازم جانبی نیز به فروش می رساند.

در اوایل سال 2000، ایسر یک مدل کسب و کاری جدیدی را اجرا کرد و طی آن از یک سازنده به طراح، بازاریاب و توزیع کننده محصولات تبدیل شد ؛ در حالی که از فرایندهای تولید از طریق تولیدکنندگان قراردادی استفاده می کرد. در سال 2015، ایسر ششمین فروشنده بزرگ رایانه های شخصی در جهان شد. برخی شرکت‌ های فناوری بزرگ اروپا مانند Gateway، پاکارد بل و eMachines از مشتریان دائم ایسر بوده و برخی قطعات خود را از تجهیزاتی با مارک ایسر تأمین می کنند. ذکر این نکته لازم است که رقبای شرکت در مارکت های جهانی شرکت‌ های بزرگ فناوری مانند دل وHP و NEC و توشیبا هستند.

4. Rezer :

شرکت ریزر (RΛZΞR) توسط Min-Liang Tan و Robert Krakoff پایه گذاری و تاسیس شد. در ابتدای تاسیس، مراکز مدیریتی این شرکت در سن‌دیگو و سنگاپور بودند که پس از مدتی، دفتر سن‌دیگو به سان فرانسیسکو منتقل شد. ریزر یکی از برندهای لوکس و باکیفیت تجهیزات گیمینگ است که به عنوان پیشگام مسابقات بازی‌های ویدیویی و یکی از بزرگترین برندهای آن نیز شناخته می‌شود. برند ریزر همواره یکی از برندگان جوایز نمایشگاه CES بوده است. این شرکت با عرضه‌ی محصولات باکیفیت با طراحی ویژه، هرساله توانسته جایزه‌های متعددی را از این نمایشگاه کسب کند و توجه مخاطبان را بیش از پیش به خود جلب کند.

برخی از گزارش‌های آماری، سهم ریزر را از تجهیزات جانبی گیمینگ حدود ۳۰ درصد عنوان می‌کنند. در حال حاضر این شرکت ارزشی بیش از یک میلیارد دلار دارد و شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت، به عنوان خریداران احتمالی آن مطرح شده‌اند. علاوه بر آن، ریزر در لیست استارتاپ‌های یونیکورن فورچون نیز قرار دارد.

Rezer در لپ تاپ :

شرکت Razer بزرگترین و با کیفیت ترین تولید کننده محصولات گیمیک حال حاظر جهان است. ریزر علاوه بر موس، کیبورد، هدست و… ، در صنعت لپ تاپ هم به تازگی شروع به رقابت کرده است. از انجا که محصولات ریزر دارای کیفیت بالای ساخت هستند وبعلاوه وجود سخت افزار های بسیار قدرتمند جزو بهترین سیستم های گیمینگ قابل حمل‌ونقل حال حاظر هستند.

5. MSI :

شرکت مایکرواِستار اینترنشنال :Micro-Star International یا اِم‌اِس‌آی (MSI) یک شرکت تایوانی تولیدکننده رایانه و تجهیزات جانبی آن می‌باشد. این شرکت در سال 1986 در چین تایپه تأسیس شد و اکنون یکی از بزرگترین فروشندگان مادربورد در دنیاست، چنان‌که در سال 2009، پس از دو شرکت ایسوس و گیگابایت تکنولوژی، در جایگاه سوم در زمینه تولید و فروش این محصول جای گرفت. دیگر محصولات ام‌اس‌آی به عنوان یکی از بهترین برندهای لپ تاپ شامل کارت گرافیک، لپ‌تاپ، رایانه سرور، دستگاه‌های ارتباطی و پخش موسیقی ام‌پی‌تری می‌شود. شرکت مایکرواستار اینترنشنال با شرکت‌های تولید میکروچیپ مانند Intel و Nvidia، همکاری نزدیک دارد و محصولات خود را به قاره آسیا، اروپا، کشور استرالیا و همچنین کشورهای آمریکای شمالی عرضه می‌کند.

MSI در لپ تاپ : شرکت MSI دارای محبوبیت خاصی بین گیمر ها هست به دلیل وجود لپ تاپ های گیمینگ با ارزش خرید بالا و سخت افزاری قدرتمند بعلاوه ظاهری جذاب و جنس بدنه با کیفیت.

6. Apple :MFHVMYQCeJHMGop4u8VkzJ

شرکت اپل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تأسیس شد.

این شرکت در دههٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود.

اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آیپد، آی‌مک، مک بوک و آی پاد و آیفون و اپل واچ و اپل تی وی را نام برد.

همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، آی ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.

مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز بوده‌است. وی یک ماه قبل از مرگش از ریاست این شرکت کناره‌گیری کرد و به جای آن تیم کوک ریاست این شرکت را بر عهده گرفته‌است. استیو جابز همراه با استیو وزنیاک و رونالد وین این شرکت را بنیان‌گذاری کردند. رونالد وین در کمتر از دو هفته پس از تأسیس شرکت سهام خود را به جابز و وزنیاک واگذار کرد.

شرکت اپل در سال 2018 برای دهمین سال متوالی، عنوان تحسین شده‌ترین شرکت فناوری اطلاعات در جهان را به خود اختصاص داد.

این شرکت از سوی مجله فوربز یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان برای هشتمین سال پیاپی (از سال 2011 تا سال 2018) به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان انتخاب شد.

در ماه اوت سال 2018 ارزش سهام شرکت اپل در بازار از مرز یک تریلیون دلار گذشت. این اولین باری است که مجموع ارزش سهام یک شرکت به چنین سطحی می‌رسد و به این ترتیب اپل به نخستین شرکت در جهان با ارزشی بیش از یک تریلیون دلار تبدیل شد.

Apple در لپ تاپ :

لپ تاپ های اپل بعنوان یکی از لوکس ترین برندهای لپ تاپ در سه گروه کلی تقسیم بندی شده اند. مک بوک (Macbook) و مک بوک پرو (Pro Macbook) و مک بوک ایر(Air Macbook).

هر کدام از این 3 گروه نیز دارای مدل های مختلفی هستند. یعنی در واقع کانفیگ سخت افزاری متفاوتی دارند. برای نمونه در گروه مک بوک پرو، کانفیگ دیگری با حافظه SSD به مقدار 512 وجود دارد. فرق لپ تاپ های اپل در این است که مک بوک برای قابلیت حمل بسیار بالا طراحی شده، مک بوک ایر برای قابلیت حمل خوب و عمر باتری بیشتر و مک بوک پرو نیز  برای نمایشگر بهتر و عملکرد قوی.

7. LENOVO :8 1

لِنُوُو (Lenovo) شرکت رایانه‌ای چینی و چندملیتی است، که از بزرگترین شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده لپ‌تاپ، رایانه شخصی، تجهیزات جانبی و دیجیتالی در دنیاست.

دفاتر مرکزی شرکت لنوو در شهرهای پکن و موریزویلِ کارولینای شمالی قرار دارند. این شرکت با نام اصلی (لِجند) (Legend) در سال 1984 توسط لیو شوانژی در شهر پکن تأسیس شد و در سال 1993 با پیشی گرفتن از دو شرکت اِی‌اِس‌تی و کامپک به بزرگترین تولیدکننده داخلی رایانه در چین تبدیل گشت. شرکت لجند به سال 1999 به مقام بزرگترین فروشنده رایانه شخصی در منطقه آسیا-اقیانوسیه (به غیر از کشور ژاپن) دست یافت و به منظور نوآوری در تولید رایانه و تأمین نیازهای مشتریان خود، اقدام به ایجاد چند مرکز تحقیق و توسعه نمود.

این شرکت، نام (لنوو) را در سال 2003 برای خود برگزید که برگرفته از (Le) ابتدای (Legend) و (novo) به معنای (نُوین) در زبان لاتین می‌باشد. (نام چینی آن: 联想) درپین‌یین: liánxiǎng به معنای (تداعی ایده‌ها) یا (خلاقیت) است لنوو دو سال بعد از این تاریخ با واحد مربوط به تولید رایانه شخصی شرکت آی‌بی‌ام ادغام شد و و این واحد را که پیشتر زیان‌ده بود به سوددهی رساند و میزان فروش آن در سطح جهان افزایش یافت. طبق برآوردهای دو شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای فناوری اطلاعات گارتنر و آی‌دی‌سی در ماه اکتبر سال 2010، شرکت لنُووُ چهارمین شرکت بزرگ فروش رایانه شخصی در دنیا اعلام شد. (سه شرکت دیگر به ترتیب اچ‌پی، ایسر و دِل بودند) گارتنر میزان رایانه‌های فرستاده شده به نقاط مختلف جهان توسط شرکت لنوو را 9.14 میلیون واحد تخمین زد. در سال 2012 لنوو با ارسال 13.8 میلیون دستگاه رایانه (لپ تاپ)، پس از اچ‌پی، در رتبه دوم قرار گرفت.

در سطح جهانی، لپ‌تاپهای تینک‌پد و رایانه‌های رومیزی تینک‌سِنتر که به همراه بسته‌های نرم‌افزاری تینک‌وَنتِج ارائه شده و همچنین نمایشگرهای تینک‌ویژن و انواع لوازم جانبی رایانه را شامل می‌شود. این شرکت برای بازار داخلی چین، رایانه سرور و سایر ابزارهای دیجیتالی را نیز ارائه می‌دهد. لنوو محصولات خود را با تولید دوربین دیجیتال، تلفن همراه و تجهیزات شبکه نیز توسعه بخشیده است.

پلازا دیجیتال

پلازا دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *