تاریخ انتشار: 03 تیر 1403 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بارها پیش آمده است که بسیاری از ما برای انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ اقدام کرده‌ایم؛ اما دقیقا نمی‌دانستیم که چطور باید این کار خیلی سریع و به شکلی کارآمد انجام دهیم. روش‌های مختلفی برای انتقال فایل از موبایل به لپ تاپ وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا اسناد، تصاویر، عکس‌ها، ویدیوها و سایر اطلاعات خود را به دستگاه دیگری منتقل کنید. در این مقاله از وب‌سایت «پلازا دیجیتال» به سه روش اصلی برای انتقال فایل از گوشی اندرویدی یا آیفون به لپ تاپ می‌پردازیم.

نحوه انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با استفاده از کابل USB

فرقی نمی‌کند یک فایل یا تعداد زیادی فایل مختلف را از گوشی به لپ تاپ منتقل کنید، استفاده از کابل USB همچنان راحت‌ترین روش برای انتقال فایل‌هاست؛ اما باید توجه داشته باشید که لپ تاپ ویندوزی با گوشی اندروید به خوبی کار می‌کند، اما برای گوشی آیفون تنها اطلاعات داخل حافظه اصلی قابل‌دسترس است و شما به اطلاعات داخل iCloud دسترسی نخواهید داشت. اگر لپ تاپ شما مک است، پس دسترسی راحتی به همه اطلاعات خود در گوشی آیفون خواهید داشت. انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با کابل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اولین قدم این است که گوشی خود را (فرقی نمی‌کند آیفون یا اندروید باشد) از طریق کابل USB به لپ تاپ وصل کنید.
  • در مرحله بعد، دستگاه متصل شناسایی می‌شود، در پنل «This Computer» در گوشه سمت چپ ظاهر می‌شود. ممکن است پیغامی در گوشی شما نمایش داده شود. بهتر است تایید کنید تا اتصال برقرار شود.
  • روی دستگاه متصل کلیک کنید. سپس صفحه اختصاصی ویندوز باز می‌شود و تمام محتوای گوشی هوشمند شما را نمایش می‌دهد.
  • فایل‌هایی را که می‌خواهید از گوشی همراه به لپ تاپ منتقل کنید انتخاب کنید.
  • از پنل بالا روی «Move To» کلیک کنید و مقصدی را در لپ تاپ خود انتخاب کنید که می‌خواهید داده‌ها را به آنجا انتقال دهید.

transfer files from phone to laptop 1 jpg

نکته: تنها ایراد منفی مربوط به انتقال عکس از گوشی به لپ تاپ با کابل این است که زمان زیادی برای انتقال فایل‌های با حجم زیاد صرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: انتقال فایل بین دو کامپیوتر یا لپتاپ

نحوه انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با استفاده از برنامه Dr.Fone

استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث مانند Dr.Fone می‌تواند مشکل زمان‌بر بودن انتقال فایل از طریق USB را رفع کند. این نرم‌افزار رایگان است و با نسخه‌های اندروید و iOS سازگازی دارد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید انواع محتوا را از عکس، تصویر، موسیقی و غیره را به لپ تاپ خود منتقل کنید. مراحل کار به شرح زیر است:

  • نرم‌افزار «Fone» را روی لپ تاپ خود دانلود کنید. کاری که باید انجام دهید این است که روی فایل «exe» دوبار کلیک کرده و آن را مانند هر نرم‌افزاری دیگری روی سیستم خود نصب کنید. فرایند نصب چند دقیقه طول می‌کشد.

drfone home 1 jpg

  • مرحله بعدی، اتصال تلفن هوشمند به لپ تاپ از طریق کابل USB است. نرم‌افزار «Fone» به طور خودکار گوشی همراه شما را شناسایی می‌کند. این کار در کسری از ثانیه انجام خواهد شد.

connect android 5 jpg

  • هنگامی که صفحه اختصاصی نرم‌افزار «Fone» باز است، نوع فایل مانند عکس، موسیقی و غیره را مشاهده می‌کنید، باید روی «To PC» کلیک کنید تا فایل‌های مورد نظر خود را به لپ تاپ منتقل کنید.

manage android photos 3 jpg

  • در این مرحله، باید روی گزینه «Photos» در پنل سمت چپ نرم‌افزار «Fone» کلیک کنید، یا می‌توانید گزینه «Export all data» را در صفحه اصلی انتخاب کنید. فرآیند انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ آغاز می‌کند.

export data from android 2 jpg

مزیت استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث این است که فایل‌ها را با سرعت بیشتری انتقال می‌دهند و عملاً بهترین و سریع‌ترین روش محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال فایل از لپ تاپ به گوشی موبایل

نحوه انتقال فایل از موبایل به لپ تاپ از طریق دراپ‌باکس

پلتفرم دراپ‌باکس (Dropbox) یک سرویس ابری محبوب است که به شما امکان می‌دهد انواع محتوای دیجیتال را تا حداکثر 5 گیگابایت در فضای ابری ذخیره کنید. اگر فضای بیشتری می‌خواهید، باید هزینه بپردازید. دراپ‌باکس هم به عنوان برنامه و هم نرم‌افزار برای اندروید و iOS در دسترس است. همچنین امکان استفاده از گوگل درایو (Google Drive) نیز وجود دارد. هم اندروید و آیفون از گوگل درایو پشتیبانی می‌کنند. مراحل انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر از طریق دراپ‌باکس به شرح زیر است:

  • اپلیکیشن دراپ‌باکس را در تلفن هوشمند خود دانلود کنید و با استفاده از اطلاعات کاربری به سیستم وارد شوید. اگر دراپ‌باکس ندارید، باید یکی بسازید.
  • هنگامی که به گوشی هوشمند خود وارد شدید، اکنون باید داده‌ها را از موبایل در فضای ذخیره‌سازی دراپ‌باکس آپلود کنید.
  • در این مرحله باید نرم‌افزار دراپ‌باکس را دانلود و روی دسکتاپ لپ تاپ خود نصب کنید. برنامه را اجرا کنید و سپس داده‌های آپلود شده از تلفن همراه خود را روی لپ تاپ دانلود کنید.

transfer files from phone to laptop 4 ezgif.com webp to jpg converter jpg

نحوه انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ با استفاده از بلوتوث

شما همچنین می‌توانید فایل‌ها را از طریق بلوتوث به لپ تاپ خود انتقال دهید، بااین‌حال، سرعت انتقال از این روش بسیار کند است، بنابراین توصیه می‌شود فایل‌ها با حجم کم را از طریق بلوتوث انتقال دهید.

مراحل کار در ویندوز به شرح زیر است:

  • بلوتوث را در تلفن اندرویدی و لپ تاپ خود فعال کنید.
  • در لپ تاپ خود، به بخش « Settings > Bluetooth & other devices > Add Bluetooth or other device» بروید، سپس گوشی خود را انتخاب کنید.

add a device bluetooth

  • در گوشی همراه خود، گزینه «Pair > OK» را انتخاب کنید.

bluetooth pairing request

 

  • برای انجام انتقال فایل از موبایل به لپ تاپ، فایل مورد نظر برای انتقال را در تلفن خود پیدا کنید، سپس نماد «Share» را انتخاب کرده و بلوتوث را انتخاب کنید.

select file android

  • در لپ تاپ خود، روی نماد «Bluetooth» از نوار ابزار کلیک راست کرده و روی «Receive a File» کلیک کنید.

bluetooth receive a file

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال فایل از لپ تاپ به کامپیوتر

مراحل کار در مک به شرح زیر است:

  • بلوتوث را در گوشی خود و لپ تاپ مک فعال کنید.
  • در مک، دستگاه‌های موجود را جستجو کنید، تلفن خود را پیدا کرده و با آن لپ تاپ همگام‌سازی کنید.

mac pair bluetooth

  • در موبایل همراه خود، درخواست اتصال را بپذیرید.
  • در مک خود، به بخش «System Preferences > Sharing» بروید و «Bluetooth Sharing» را علامت بزنید.

mac bluetooth sharing

  • فایلی را که می‌خواهید روی گوشی خود انتقال دهید پیدا کنید، روی نماد «Share» گذاری کلیک کرده و «Bluetooth» را انتخاب کنید.

 

  • فایل به طور خودکار به پوشه «Downloads» ارسال می‌شود، جایی که می‌توانید بلافاصله به فایل دسترسی داشته باشید.

کلام آخر

راه‌های انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ شامل استفاده از کابل USB، بلوتوث، برنامه Dr.Fone و پلتفرم دراپ‌باکس هستند؛ اما باید بگوییم که بهترین روش، استفاده از برنامه Dr.Fone است. فرآیند انتقال داده‌ها از این طریق فوق‌العاده سریع است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این نرم‌افزار را بر روی لپ تاپ خود دانلود کنید و سپس فایل‌های مورد نیاز خود را منتقل کنید.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم فایل‌ها را از گوشی به لپ تاپ منتقل کنم؟

راه‌های انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ شامل استفاده از کابل USB، بلوتوث، برنامه Dr.Fone و پلتفرم دراپ‌باکس هستند.

سریع‌ترین راه برای انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ چیست؟

بهترین و سریع‌ترین روش، استفاده از برنامه Dr.Fone است. فرآیند انتقال داده‌ها از این طریق فوق‌العاده سریع است.

از چه خدمات ابری می‌توانم برای انتقال فایل از گوشی به لپ تاپ استفاده کنم؟

سرویس‌هایی مانند Google Drive، Dropbox و OneDrive به شما امکان می‌دهند فایل‌ها را از تلفن خود آپلود کرده و سپس آنها را در لپ تاپ خود دانلود کنید.

کیوان کاری

کیوان کاری

به معنای واقعی کلمه نمی‌توان گفت آدم تو چه سنی به چی علاقه داره، اما رسیدن به به چیز دلخواه یا شانس یا تقدیر؛ هر کدوم از ماها در مسیری میفتیم که یا بهش علاقه داریم یا از سر اجبار انجامش میدیم، ولی برای من تولید محتوا هم علاقس و هم اجباره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *