تاریخ انتشار: 23 تیر 1403 |
زمان مطالعه: 4 دقیقه

زد فلیپ ۶ رسما معرفی شد.

آپید ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۳

گوشی زد فلیپ ۶ در مقایسه با مدل سال ۲۰۲۳ باریک‌تر ساخته و کمی هم بلندتر است. البته که در قسمت دوربین هم پیشرفت خوبی داشته است. این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شده و از هوش مصنوعی هم پشتیبامی می‌کند. همچنین باید بگوییم که این گوشی ۱۲ گیگابایت رم هم دارد.

Flip6 jpg

در قسمت دوربین گوشی زد فلیپ ۶ به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده که OIS دارد و از زوم ۲ برابر پشتیبانی می‌کند. همچنین با قابلیت AI Zoom می‌توانید بیشتر زوم کنید. دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه هم روی این گوشی قرار گرفته است. دوربین سلفی هم ۱۰ مگاپیکسلی است.

این گوشی از صفحه اصلی LTPO استفاده می‌کند که نرخ نوسازی آن بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز خواهد بود. صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی با وضوح تصویر Full HD+ که کیفیت مناسبی دارد. صفحه نمایش بیرونی این گوشی که Flex Display نام دارد ۳٫۴ اینچی است که وضوح تصویر آن ۷۲۰ در ۷۴۸ پیکسل خواهد بود. نرخ نوسازی این صفحه نمایش ۶۰ هزتر است و تا ۱۶۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند.

Flip6 2 jpg

گوشی زد فلیپ ۶ از کواهی IP48 استفاده می‌کند که در برابر نفوذ آب تا عمق ۱٫۵ متری آن هم به مدت ۳۰ دقیقه مقاوم است. این گوشی با Armor Aluminum و Gorilla Glass Victus 2 محافظت می‌شود. همچنین گفته شده تمام قطعات از مواد بازیافتی ساخته شده است.

زد فلیپ ۶ تا ۷ سال آپدیت جدید اندروید دریافت می‌کند.

باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات هم از دیگر مشخصات این گوشی به شمار می‌رود.

قیمت این گوشی از ۱۱۰۰ دلار شروع می‌شود.

آپدیت ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۳

امروز تصاویر بسیار با کیفیتی از گوشی Z Flip 6 منتشر شد که می‌توانید آن‌ها را ببینید.
آپدیت ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۳

مدل ارزان‌تر FE

خبرهایی به گوش می‌رسد در مورد اینکه ظاهراً سامسونگ آماده است تا مدلی ارزان‌تر در کنار مدل پرچم‌دار Flip ارائه دهد.

این گوشی به صورت موقت Galaxy Z Flip FE نامیده می‌شود، مانند سری Galaxy S FE. ابعاد آن در حالت باز شده 165.2×71.9×6.9 میلی‌متر است که با Z Flip5 یکی خواهد بود، در حالی که Z Flip6 کمی ضخیم‌تر است.

نمایشگر بیرونی بزرگتر Z Flip6

Galaxy Z Flip6

یکی از ویژگی‌های Galaxy Z Flip5، نمایشگر دوم ۳.۴ اینچی آن بود. که در مقایسه با نمایشگر خطی ۱.۹ اینچی مدل قبلی بهتر شده بود. این نمایشگر می‌تواند ویجت‌های مهم و برنامه‌های اندوریدی را به شکل کامل‌تری نمایش دهد.

حالا سامسونگ متوجه شده که این ویژگی برای کاربران بسیار جذاب بوده است و ظاهراً می‌خواهد آن را بزرگ‌تر کند. گفته می‌شود که Galaxy Z Flip6 دارای نمایشگر بیرونی ۳.۹ اینچی خواهد بود.

باتری بزرگ‌تر

طراحی ضخیم‌تر به معنای باتری بزرگ‌تر است. گفته می‌شود که Z Flip6 دارای باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر از Z Flip5 است. این باتری به دو سلول ۱۰۹۷ میلی‌آمپر و ۲۷۹۰ میلی‌آمپر تقسیم می‌شود.

تراشه مرکزی Z Flip

گزارش‌ها نشان می‌دهند که Galaxy Z Flip6 با Exynos 2400 جدید روانه بازار خواهد شد. همان تراشه‌ای که در مدل‌های Galaxy S24 استفاده می‌شود. گزارش دیگری نشان داد که تست Galaxy Z Flip6 با Snapdragon 8 Gen 3 برای Galaxy انجام شده است.

دوربین گوشی Galaxy Z Flip6

گفته می‌شود که Galaxy Z Flip6 دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. این دوربین احتمالاً با زوم 2x در سنسور و عکس‌های با کیفیت‌تر روز و شب همراه خواهد بود.

جزییات دیگر از گوشی Galaxy Z Flip6

سامسونگ Galaxy Z Flip6 دارای ویژگی‌های جدید Galaxy AI خواهد بود. به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل احتمالاً تا ۷ سال مانند سری S24 ادامه خواهد داشت.

در مورد قیمت؟ هنوز نمی‌دانیم، اما انتظار داریم که Galaxy Z Flip6 در همان محدوده قیمت Z Flip5 باشد، در حالی که Z Flip FE یک مقدار پایین‌تر خواهد بود.

گلکسی Z Flip 6 و ویژگی های شگفت انگیز آن

انتظار می‌رود که این گوشی در میانه امسال معرفی شود. البته سامسونگ با در نظر گرفتن نظرات کاربران، ظرفیت باتری گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ 6 را افزایش خواهد داد. اگرچه به نظر می‌رسد که این میزان افزایش تنها 8% خواهد بود.

ظرفیت باتری گلکسی Z Flip 6

ظاهرا سامسونگ گلکسی Z Flip6 و گلکسی رینگ، تاییدیه FCC را دریافت کرده‌اند و جزئیات باتری آن‌ها مشخص شده است.

گلکسی Z Flip6 با باتری 2 سلولی ارائه خواهد شد. ظرفیت این باتری ۳۷۹۰ است. البته طبق خبرها ممکن است این ظرفیت حدود ۳۸۰۰، ۳۸۵۰ یا حتی ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت هم باشد.

می‌دانیم که این باتری با حداکثر سرعت ۲۵ وات شارژ می‌شود. در ساخت این گوشی از تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 SoC و ۸ گیگابایت رم استفاده شده است. همچنین این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

گلکسی Z Flip 6 با باتری بزرگتر از Z Flip 5 رونمایی خواهد شد!

برای مقایسه، توجه کنید که گلکسی Z Flip5 یک باتری با ظرفیت 971 میلی‌آمپرساعت و یک باتری دیگر با 2,620 میلی‌آمپرساعت دارد، که در مجموع با یک باتری 3,591 میلی‌آمپرساعتی ارائه شده است.

تغییرات مهم در Galaxy Z Flip6: باتری بزرگتر و ویژگی‌های جدید

یکی از مشکلات مداومی که مردم با مدل‌های تاشویی سامسونگ با آن مواجه شده بودند، عمر باتری نسبتاً کم آن بوده است. به عنوان مثال، گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی Z Flip5، تنها با 3,700 میلی‌آمپرساعت باتری عرضه شد که سبب اعتراض کاربران شده بود. به گونه‌ای نیاز داشتند تا در فاصله‌های زمانی کم گوشی خود را به شارژ بزنند!

گلکسی Z Flip 6 با باتری بزرگتر از Z Flip 5 رونمایی خواهد شد!

تازگی‌ در زمینه صفحه نمایش و دوربین

به گفته شایعات گذشته، گلکسی Z Flip6 دارای نمایشگر کاور 3.9 اینچی خواهد بود که 0.5 اینچ از صفحه 3.4 اینچی مدل قبلی خود، بزرگتر است. همچنین از دوربین اصلی 50 مگاپیکسل به جای 12 مگاپیکسلی در گوشی سامسونگ سری Z مدل filip 5 بهره‌مند خواهد شد.

گلکسی Z Flip 6 با باتری بزرگتر از Z Flip 5 رونمایی خواهد شد!

جمع بندی: پیشرفت‌های چشمگیر در تاشوهای سامسونگ

تغییرات اعلام‌شده در Galaxy Z Flip6 نشان‌دهنده توجه سامسونگ به بازخوردهای کاربران و تلاش برای بهبود نقاط ضعف مدل‌های پیشین است. با این به‌روزرسانی‌ها، امیدواریم که تجربه کاربری با گلکسی Z Flip6 بهبود یابد و مشکلات مربوط به عمر باتری کمتر به چشم نخورند.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *