تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1403 |
زمان مطالعه: 10 دقیقه

سری سرفیس پرو مایکروسافت مدت‌هاست که در صدر دستگاه‌های 2 در 1 ممتاز قرار دارد و تطبیق پذیری تبلت را با بهره‌وری لپ ‌تاپ ترکیب می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی سرفیس پرو ۹ بپردازیم.

برای خرید تبلت سرفیس به پلازا دیجیتال مراجعه کنید.

معرفی اجمالی سرفیس پرو 9

قبل از بررسی سرفیس پرو ۹ بد نیست با این محصول بیشتر اشنا شوید. مایکروسافت سرفیس پرو 9 جدیدترین محصول اضافه شده به مجموعه همه کاره دستگاه‌های هیبریدی یا ترکیبی این غول فناوری است. این ابزار قدرتمند که مرز بین تبلت و لپ‌ تاپ را از بین برده، نوید انقلابی در تجربه دیجیتالی شما را با ویژگی‌های پیشرفته می‌دهد.

Surface Pro 9 برای پاسخگویی به نیازهای افرادی طراحی شده که خواهان عملکرد، قابلیت حمل و انعطاف پذیری، همه و همه در یک دستگاه هستند. با طراحی شیک و مشخصات درجه یک، هدف این دستگاه ترکیبی این است که ابزار مورد علاقه شما برای کار، بازی و هر چیز دیگری باشد.

Surface Pro 9

جدول مشخصات مایکروسافت سرفیس پرو 9

پیش از بررسی تخصصی‌تر این دستگاه، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات آن بیندازیم:

پردازندهIntel Core i7-1255U
رم16 گیگابایت
فضای هارداز 256 گیگابایت
ابعاد و رزولوشن صفحه نمایش13 اینچ 2880 در 1920 پیکسل
صفحه نمایش لمسیدارد
تکنولوژی پنلIPS
نرخ تازه سازی صفحه نمایش120 هرتز
پردازنده گرافیکیIntel Iris Xe
سیستم عامل پایهویندوز 11

بررسی سرفیس پرو ۹ ؛ طراحی

بررسی سرفیس پرو ۹ را با نگاهی به طراحی این محصول شروع می‌کنیم.

وقتی صحبت از طراحی و کیفیت ساخت به میان می‌آید، سرفیس پرو 9 مایکروسافت ناامیدتان نمی‌کند. این دستگاه که با دقت و توجه به جزئیات ساخته شده است، از آن چنان دوامی برخوردار است که دیگر نگرانی شما را از بابت جابه‌جایی مکرر از بین می‌برد.

سرفیس پرو 9در 4 رنگ عرضه می‌شود: پلاتینیوم، جنگل، گرافیت و گزینه یاقوت کبود. از هر زاویه‌ای که به آن نگاه کنید، ظریف و نرم است. صفحه نمایش شیشه‌ای و بقیه چیزها از جنس آلومینیوم جامد سنگی است؛ این لپ تاپ به طرز عجیبی بی‌عیب و نقص ساخته شده است.

Surface Pro 9-1

هیچ چیز بیش از پایه سرفیس پرو 9 تجربه مایکروسافت در طراحی تبلت را نشان نمی‌دهد. دو بریدگی در پایه تبلت باعث می‌شود بتوانید آن را با نوک انگشت باز کنید. لولا به اندازه‌ای سفت است که می‌توانید بدون ترس از تغییر زاویه، صفحه را لمس کنید یا روی آن بکشید، با این حال هنوز امکان دستکاری آسان را فراهم می‌کند. پایه تا حدود 170 درجه باز می‌شود، بنابراین می‌تواند تقریباً با تمام سبک‌های طراحی سازگار شود.

ارگونومی و قابلیت حمل

سرفیس پرو 9 با بدنه باریک و طراحی سبک وزن خود، در مورد ارگونومی و قابل حمل بودن به همه نکات لازم توجه کرده است. فرقی ندارد آن را در چه شرایطی استفاده می‌کنید، این دستگاه یک تجربه کاربری راحت و بی‌دردسر را ارائه می‌دهد و ارگونومی فوق‌العاده‌ای دارد.

عملکرد و مشخصات سرفیس پرو 9

در ادامه بررسی سرفیس پرو ۹ باید به قدرت سخت افزاری این محصول اشاره کنیم. عملکرد جایی است که مایکروسافت سرفیس پرو 9 در آن واقعاً می‌درخشد؛ آن هم به لطف مشخصات قوی آن که یک تجربه محاسباتی یکپارچه را حتی برای سنگین‌ترین پردازش‌ها ارائه می‌دهد.

پردازنده و رم

مدل‌های مبتنی بر اینتل سرفیس پرو 9 با پردازنده Core i5-1235U یا Core i7-1255U عرضه می‌شوند که دومی دارای سرعت کلاک کمی بالاتر و گرافیک یکپارچه سریع‌تر است. خواه بخواهید ویرایش سند، پخش زنده ویدیو یا اجرای نرم افزارهای سنگین را داشته باشید، این دستگاه پشت شما را خالی نخواهد کرد.

Surface Pro 9-2

گزینه‌های هارد و فضای ذخیره سازی

در بحث فضای ذخیره سازی، سرفیس پرو 9 طیف وسیعی از گزینه‌ها را متناسب با نیازهای شما در نظر گرفته است. درب ذخیره سازی قابل ارتقا این سرفیس در زیر پایه قرار دارد. یک SSD M.2 2240 (40 میلی‌متری) شبیه تمبر پستی در داخل است. درایوهایی به این شکل معمولاً بیشتر از درایوهای M.2 2280 که معمولاً در لپ ‌تاپ‌ها استفاده می‌شوند، قیمت دارند، اما این واقعیت که شما اصلاً می‌توانید فضای ذخیره‌سازی این تبلت را ارتقا دهید، ستودنی است!

این لپ تاپ با حداقل حافظه ذخیره سازی 256 گیگابایت و 16 گیگابایت رم عرضه شده که فضای کافی برای ذخیره فایل و نصب انواع برنامه‌ها را به شما می‌دهد. همچنین این مقدار رم اجرای روان و بدون مشکل برنامه‌ها و امور چندوظیفگی را تسریع می‌کند.

صفحه نمایش و کیفیت تصویر سرفیس پرو 2

صفحه نمایش از ویژگی های مهمی است که باید در بررسی سرفیس پرو ۹ به آن اشاره کنیم.

جذابیت ستاره سرفیس پرو 9 صفحه نمایش لمسی 13 اینچی آن است که به اندازه کافی روشن و رنگارنگ است که حتی به کارهای اداری معمولی نیز هیجان می‌بخشد. وضوح دقیق 2880 در 1920 پیکسل آن با نسبت تصویر 3:2 واقعاً ستودنی است.

با تغییر روی نرخ تازه‌سازی 60 هرتز، می‌توانید با استفاده از تنظیمات ویندوز، نمایشگر را با سرعت 120 هرتز نرم‌تر به‌روزرسانی کنید. (فقط مراقب باشید که انجام این کار باعث افزایش مصرف انرژی و کاهش عمر باتری می‌شود.) تنها عیب واقعی صفحه نمایش سطح شیشه‌ای بسیار بازتابنده آن است که می‌تواند گاهی اذیت کننده باشد. همچنین می‌تواند بازتاب‌های کورکننده در فضای باز ایجاد کند، بنابراین به زاویه خود نسبت به خورشید توجه کنید.

Surface Pro 9-4

دقت رنگ و روشنایی

سرفیس پرو دقت رنگ و روشنایی را کاملاً در اولویت قرار داه و تضمین می‌کند که محتوای شما واقعی و زنده به نظر می‌رسد و روی صفحه نمایش خوش رنگ و لعاب است. در حال انجام هر کاری که باشید، وضوح و روشنایی صفحه نمایش این دستگاه شما را مجذوب خود می‌کند.

عمر باتری و اتصالات سرفیس پرو 9

باتری از جمله قسمت‌های مهمی است که باید در بررسی سرفیس پرو ۹ آن را مطالعه کنید.

سرفیس پرو 9 با تمرکز بر جابه‌جایی پذیری طراحی شده و عمر باتری آن نیز از این امر پشتیبانی می‌کند. این دستگاه حداکثر 11 تا 12 ساعت استفاده در حالت عادی را پشتیبانی می‌کند که برای یک تبلت لپ تاپ هیبریدی 2 در 1 کاملاً مناسب است.

بازده عمر باتری بسته به انتخاب پردازنده کمی متفاوت است؛ مدل SQ3 مبتنی بر ARM عموماً بازده باتری کمی بهتری دارد، به خصوص در هنگام استفاده از ویژگی‌های اتصال مانند 5G. این استقامت از طریق بهینه‌سازی سخت ‌افزار و نرم ‌افزار مایکروسافت به دست می‌آید و تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند با یک بار شارژ، بهره‌وری خود را به حداکثر برسانند.

پورت‌ها و اتصالات بی‌سیم

موضوع دیگری که در بررسی سرفیس پرو ۹ باید به آن پپردازیم، پورت‌ها است.

تبلت‌ها معمولاً انتخاب پورت متنوعی ندارند و سرفیس پرو 9 هم از این قائده مستثنی نیست: فقط دو پورت Thunderbolt 4 (USB-C) در لبه سمت چپ آن قرار دارد. همچنین جک هدفون که در سرفیس پرو 8 وجود داشت، به دلایلی از بین رفته است.

Surface Pro 9-5

در لبه بالایی تبلت، دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا را خواهید دید؛ در حالی که تنها ویژگی در سمت راست آن، اتصال برق اختصاصی سرفیس است. هر یک از درگاه‌های Thunderbolt 4 نیز می‌توانند دستگاه را تغذیه کنند، در صورتی که سرفیس پرو 9 را با سرفیس داک 2 اختیاری جفت کنید.

پشتیبانی از لوازم جانبی سرفیس پرو 9

کانکتور صفحه کلید سرفیس در پایین قرار دارد که آخرین بار برای سرفیس پرو 8 دوباره طراحی شد و با لوازم جانبی Type Cover که برای دستگاه‌های سرفیس قدیمی‌تر ساخته شده بودند، کار نمی‌کند.

مایکروسافت یک صفحه‌کلید Surface Pro اختیاری ( که هر چند مسلماً ضروری است و قبلاً صفحه‌کلید Surface Pro X بود) و همچنین صفحه‌ کلید Signature را که در اینجا مشاهده می‌کنید به فروش می‌رساند. هر دو دارای نور پس‌زمینه هستند، اما نسخه Signature با پوشش آلکانترای مبهم موجود در رنگ‌های مشکی، پلاتینیوم، یاقوت کبود، قرمز خشخاش و جنگلی، لوکس بودن دستگاه را بیشتر می‌کند.

Surface Pro 9-5

صفحه کلید Signature مایکروسافت دارای یک بخش داخلی برای شارژ Slim Pen 2 خود است که مسلماً کمتر ضرورت دارد. همچنین همان طور که مشخص است، این نسخه نیز مانند نسخه‌های قبلی از قلم‌های نوری مخصوص مایکروسافت پشتیبانی می‌کند که ویژگی بسیار خوبی برای هنرمندان و افراد علاقه مند به نوشتن است. سرفیس پرو 9 با قلم معمولی سرفیس هم کار می‌کند، اگرچه آن را نمی‌توان روی کیبورد Signature گذاشت.

کیبورد Signature به صورت مغناطیسی به سرفیس پرو 9 متصل می‌شود. به سادگی آن را زیر رابط آن در لبه پایین تبلت قرار دهید و آهنرباها دقیقاً با یک کلیک رضایت بخش به هم می‌چسند. صفحه کلید در مقابل صفحه نمایش جمع می‌شود و به عنوان محافظ آن عمل می‌کند.

دوربین سرفیس پرو 9

دوربین‎های سرفیس پرو 9 مایکروسافت نیز تاثیرگذار هستند. وب‌کم جلویی وضوح 1080p دارد و از Windows Hello برای ورود از طریق تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند. همانطور که در این نمونه عکس با نویز ناچیز می‌بینید، دوربین با وجود یک پس زمینه فوق‌العاده روشن، توانسته چهره این فرد را به درستی در معرض دید قرار دهد.

شما همچنین یک دوربین کلی 10 مگاپیکسلی خواهید یافت که از ویدئوهای 1080p و 4K پشتیبانی می‌کند. این دوربین همچنین موقعیت‌ها را به درستی نشان داده و نویز کمی دارد.

قیمت و ارزش پیشنهادی سرفیس پرو 9

وقتی سرفیس پرو 9 را با رقبای آن مقایسه می‌کنیم، با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و عملکرد رقابتی مواجه می‌شویم که بی‌شک آن را متمایز از بقیه می‌کند. این دستگاه یک گزینه خوب برای کسانی است که به دنبال یک دستگاه همه کاره و قابل اعتماد هستند.

سرفیس پرو 9 با توجه به ویژگی‌ها و عملکردی که دارد، قیمت نسبتاً بالایی نیز دارد. با این حال، برای کاربرانی که به دنبال دستگاهی ممتاز هستند، ایده‌آل است.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی سرفیس پرو ۹ مایکروسافت پرداختیم و آن را از جنبه‌های گوناگون بررسی کردیم. این دستگاه به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند کارهای محاسباتی روزمره را انجام دهد، صفحه نمایش مناسبی برای تماشای ویدیوها دارد و به اندازه کافی سبک است تا به راحتی هر کجا که می‌روید، آن را با خود ببرید. اگر چیزی مناسب به عنوان لپ تاپ یا تبلت می‌خواهید، این دستگاه مناسب شماست.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مایکروسافت سرفیس

 

اگر قصد خرید لپ تاپ مایکروسافت را دارید، پلازا دیجیتال در خدمت شماست. با خرید هر مدل از لپ تاپ مایکروسافت از مزایای نظیر مشاوره تخصصی رایگان، ارسال فوری و رایگان در تهران، مهلت تست و تعویض 14 روزه در صورت خرابی و خرید قسطی نیز برخوردار خواهید شد.

سوالات متداول کاربران

آیا سرفیس پرو 9 مایکروسافت برای بازی مناسب است؟

همان طور که در بررسی سرفیس پرو ۹ به آن اشاره کردیم. این محصول از پس اجرای بازیهای سبک و نچندان سنگین بر می‌آید.

آیا سرفیس پرو 9 مایکروسافت دارای قلم است؟

سرفیس پرو 9 مایکروسافت با سرفیس پن سازگار است که به صورت جداگانه فروخته می‌شود.

آیا سرفیس پرو 9 مایکروسافت می‌تواند جایگزین لپ تاپ‌های معمولی شود؟

مایکروسافت سرفیس پرو 9 با طراحی 2 در 1 و عملکرد قدرتمند خود می‌تواند جایگزینی همه کاره برای لپ تاپ‌های سنتی باشد.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *