تاریخ انتشار: 15 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 13 دقیقه

اگر به دنبال بهترین سخت افزار همراه با سیستم عامل ویندوز در بازار هستید، به سراغ هیچ چیز غیر از خرید سرفیس نروید. مایکروسافت که به خاطر طراحی‌های بدیع و تبلت ‌مانند خود معروف است، خط سرفیس خود را در گذر زمان گسترش داده و اکنون خانواده کاملی از کامپیوترها، از لپ ‌تاپ استاندارد گرفته تا یک دسکتاپ غول‌پیکر را ارائه می‌کند. در مطلب راهنمای خرید مایکروسافت سرفیس به شما می‌گوییم که در زمان خرید این محصولات باید به چه المان‌های توجه کنید. همچنین بهترین مدل‌های سرفیس را هم به شما معرفی کردیم.

microsoft surface 1

راهنمای خرید مایکروسافت سرفیس ؛ به این موارد توجه کنید

پیش از خرید لپ‌ تاپ سرفیس، به عوامل مختلفی باید توجه کنید تا مطمئن شوید دستگاه مناسبی را برای نیازهای خود می‌خرید. برویم برخی از این موارد را با یکدیگر بررسی کنیم:

  1. هدف از استفاده

هدف اصلی خرید لپ تاپ را مشخص کنید. برای کار، مدرسه و دانشگاه، تولید محتوا یا استفاده عمومی؟ کدام یک هدف اصلی شماست؟

  1. کارایی

سی پی یو (پردازنده) ، رم و میزان هارد را بر اساس استفاده خود در نظر بگیرید. برای کارهای روتین، پردازنده Core i5 اینتل با 8 گیگابایت رم کفایت می‌کند، اما برای کارهای سنگین‌تر، پردازنده Core i7 اینتل با 16 گیگابایت رم را در نظر بگیرید.

  1. قابل حمل بودن

اگر به یک دستگاه قابل حمل نیاز دارید، وزن و اندازه لپ تاپ را در نظر بگیرید. برای مثال سرفیس لپ‌تاپ 4 در انواع 13.5 و 15 اینچی عرضه می‌شود که قابلیت حمل مورد نظر شما را دارد.

  1. صفحه نمایش

کیفیت نمایشگر، وضوح و قابلیت‌های لمسی را بر اساس ترجیحات خود بررسی کنید. سری Surface Laptop مجهز به مانیتور PixelSense با رنگ‌های زنده و پشتیبانی از لمس است.

  1. طول عمر باتری

عمر باتری را بر اساس الگوهای استفاده خود در نظر بگیرید. مدل‌های لپ‌ تاپ سرفیس معمولاً عمر باتری خوبی دارند، اما مهم است بدانید که مدل مورد نظر با نیازهای شما مطابقت دارد.

microsoft surface 8

  1. سیستم عامل

با کدام یک راحت‌تر هستید؟ ویندوز 10 یا ویندوز 11؟ به این مورد توجه ویژه داشته باشید؛ زیرا سیستم عامل می‌تواند بر تجربه کلی شما تأثیر بگذارد.

  1. گزینه‌های اتصال

پورت‌های موجود و گزینه‌های اتصال را در نظر بگیرید. سرفیس لپ تاپ معمولا USB-A، USB-C و جک هدفون 3.5 میلی متری دارد. تعداد درگاه‌های USB در آن هم معمولاً از دو عدد تجاوز نمی‌کند.

  1. لوازم جانبی و سازگاری

اگر برای تولید محتوا یا موارد کاری خود به لوازم جانبی نیاز دارید، سازگاری با انواع قلم سرفیس یا سرفیس داک را در نظر بگیرید.

  1. بودجه

بودجه مشخص کرده و مدلی را انتخاب کنید که بهترین تعادل از ویژگی‌ها را در محدوده قیمتی شما ارائه دهد. سری لپ ‌تاپ‌های سرفیس پیکربندی‌های مختلفی را در قیمت‌های متنوع ارائه می‌دهند.

microsoft surface 9

  1. پشتیبانی مشتری و گارانتی

در مورد پشتیبانی مشتری و ضمانت لپ تاپ تحقیق کنید تا در صورت نیاز از پوشش و کمک کافی برخوردار باشید.

با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید هنگام خرید لپ تاپ سرفیس مایکروسافت یک تصمیم آگاهانه اتخاذ کنید.

بررسی بهترین لپ تاپ‌های سرفیس موجود در بازار

لپ تاپ سرفیس مایکروسافت 4

  • بهترین انتخاب برای اغلب افراد

این مدل به اندازه بقیه مدل‌های جذاب و انعطاف‌پذیری که نام تجاری سرفیس را معروف کردند، شیک یا هوشمند نیست؛ اما برای اغلب افراد کاملاً پاسخگو است. تبلت‌ها، پایه‌های تبلت و روکش‌های کیبورد مغناطیسی در هر شرایطی به خوبی کار نمی‌کنند، به همین دلیل است که Surface Laptop 4 بهترین انتخاب برای اکثر افراد است.

لپ تاپ 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop 4-D صفحه نمایش 13.5 اینچی با رزولوشن بالا، کیبورد زیبا، صفحه نمایش شیشه‌ای درخشان و یک قاب باریک دارد. پورت‌ها تنها نقطه ضعفی است که سرفیس‌ها (مانند مک‌بوک‌) در آن کم‌کاری می‌کنند، اما یک پورت USB-C و یک پورت USB-A قدیمی در این لپ تاپ تعبیه شده است. همچنین دارای پورت شارژ مغناطیسی می‌باشد. اگر طرفدار این نوع شارژرها هستید، این می‌تواند نقطه قوت برای پیشی گرفتن ارزش بازار مایکروسافت از اپل! باشد.

این لپ تاپ با پردازنده AMD Ryzen یا سی پی یو اینتل در دسترس است. هر دوی آنها تست شده‌اند و با اینکه هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند، تفاوت آنقدر زیاد نیست که به چشم بیاید. هر کدام از این مدل‌ها را که انتخاب کنید، Surface Laptop 4 شما به راحتی از عهده اکثر کاربری‌ها و برنامه‌ها بر می‌آید.

microsoft surface 2

 Microsoft همچنین استانداردهای فنی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند دوربین Windows Hello IR که به شما امکان می‌دهد با تشخیص چهره به ویندوز وارد شوید. وقتی به آن عادت کردید، دیگر تایپ رمز عبور کار دشواری است. حتی حسگرهای اثر انگشت هم چنین حس خوبی به شما نمی‌دهند.

اگر می‌خواهید مانیتور بزرگ‌تری داشته باشید، می‌توانید به سراغ لپ ‌تاپ 15 اینچی Surface 4 بروید که با پردازنده‌های قدرتمندتر Ryzen 7 یا Intel Core i7 نیز عرضه می‌شود.

لپ تاپ سرفیس مایکروسافت 5

  • یک انتخاب عجیب!

مایکروسافت با لپ تاپ سرفیس 5 آغازگر تغییراتی تدریجی شد. طبق معمول، شما بین مدل‌های 13.5 اینچی و 15 اینچی حق انتخاب خواهید داشت. هر دو با همان پورت‌های قبلی خود عرضه می‌شوند: یک پورت USB-A، یک جک هدفون 3.5 میلی متری، یک پورت Surface Connect و یک پورت USB-C. این بار، پورت USB-C از Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید آن را به یک مانیتور 4K متصل کنید و فایل‌های بزرگ را با سرعت‌های بیشتر انتقال دهید.

همچنین هر دو اندازه با پردازنده نسل دوازدهم اینتل عرضه می‌شوند. شما می‌توانید بین i5 یا i7 برای مدل 13 اینچی یکی را انتخاب کنید در حالی که نسخه 15 اینچی فقط با i7 عرضه می‌شود. با این حال، جدا از پردازنده جدید، لپ تاپ 13.5 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop 5-A به طور کلی قدیمی به نظر می‌رسد (به خصوص در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های موجود در بازار). هیچ اسکنر اثر انگشتی وجود ندارد، حاشیه‌ها به طرز چشمگیری ضخیم هستند و مایکروسافت دیگر گزینه پردازنده ای ام دی را هم ارائه نمی‌دهد.

microsoft surface 3

در چند نقد و بررسی لپ تاپ‌های سرفیس مایکروسافت ، به این نتیجه رسیدیم به آن افتخار بدهیم و در این راهنما از آن اسم ببریم. این لپ تاپ حتی با وجود داشتن صفحه کلید زیبا و طراحی بیرونی شیک، به طور کلی قدیمی به نظر می‌رسد و توجیه قیمت آن را سخت می‌کند. بهتر است پول خود را پس انداز کنید و سرفیس لپ تاپ 4 را بخرید که اکنون از 700 دلار از مایکروسافت و از 647 دلار از آمازون (بسته به مدل) شروع می‌شود.

مایکروسافت سرفیس پرو 9

  • بهترین لپ تاپ 2 در 1

طراحی اصلی سرفیس با پایه و روکش کیبوردش، پس از گذشت این سال‌ها هنوز هم چشم نواز است.

تبلت 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Pro 9-C با ظرفیت 512 گیگابایت و رم 16 گیگابایت به خوبی فاصله بین لپ تاپ و تبلت را پر می‌کند. نسخه جدید آن هم تفاوت چندانی با سرفیس پرو 8 ندارد، به جز پردازنده به‌روز شده و گزینه 5G.

در معرفی انواع سرفیس تمام محصولات پرو مایکروسافت سرفیس دارای پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل هستند (مدل 5G از تراشه مایکروسافت SQ 3 از کوالکام پشتیبانی می‌کند) و صفحه نمایش با وضوح 2880 در 1920 پیکسل با نسبت تصویر 3:2 دارد . صفحه نمایش را می‌توان با نرخ تازه سازی 120 هرتز (120 فریم در ثانیه) تنظیم کرد، اما این به طور قابل توجهی بر عمر باتری تأثیر می‌گذارد. شما همچنین دو پورت USB-C، یک درگاه شارژ مغناطیسی و یک وب‌کم p1080 سازگار با Windows Hello دریافت می‌کنید. همچنین دیگر اسلات microSD وجود ندارد. اگر می‌خواهید پروی شما یک لپ‌ تاپ هیبریدی واقعی باشد، باید صفحه کلید Microsoft Type Cover را نیز خریداری کنید (که البته روی آن نمی‌آید).

microsoft surface 4

تنها مشکل Surface Pro 9 (به غیر از اسلات microSD nixed) عمر باتری کمتر آن نسبت به Surface Pro نسل قبلی بود. مایکروسافت ادعا می‌کند که همان 15.5 ساعت باتری با مدل وای‌فای را دارد، در حالی که نسخه 5G 19 ساعت دوام خواهد آورد. با این حال، پس از آزمایش تنها 7.5 ساعت دوام آورد. این هنوز هم نیاز ما را در کل روز کاری برآورده کرده و برنامه‌های معمولی را به طور همزمان پشتیبانی می‌کندد، اما به 19 ساعت ادعای مایکروسافت نزدیک نیست.

مایکروسافت سرفیس گو 3

  • بهترین گزینه برای دانش آموزان و دانشجویان

مقرون‌به‌صرفه‌ترین و کوچکترین عضو سری سرفیس، سرفیس گو 3 10.5 اینچی است. اگر نیازهای حداقلی دارید یا لپ تاپ‌های کوچک را ترجیح می‌دهید، این همان چیزی است که باید بخرید. علیرغم داشتن پردازنده ضعیف‌تر اینتل، این لپ تاپ برایتان کافی خواهد بود. این مدل نسل سوم فاقد عمر باتری زیادتر نسبت به نسل قبلی خود است، اما ویندوز 11 تجربه لذت بخشی از صفحه نمایش لمسی به شما می‌دهد.

microsoft surface 5

به دلیل سازگاری عالی با قلم سرفیس، Go برای یادداشت برداری عالی است. با یک Type Cover که صفحه کلید متصل به آن است، یک تبلت و لپ‌ تاپ ترکیبی بسیار خوب خواهید داشت. ممکن است از نظر قدرت محاسباتی نتواند با iPad Pro رقابت کند، اما Go 3 قیمت مناسبی دارد و برای دانشجویان یا هر کسی که بودجه خرید یک لپ تاپ کوچک را دارد، به قدر کافی خوب است.

نسخه 400 دلاری آن قطعاً وسوه کننده است، اما اگر به Surface Go 3 به عنوان سیستم اصلی خود نیاز دارید، انتخاب خوبی نیست. هارد کم ظرفیت‌تر و کندتر و رم کمتر آن می‌تواند شما را محدود کند. اگر می‌توانید، به سراغ نسخه 630 دلاری بروید.

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس استودیو

  • انتخاب افراد حرفه‌ای

Surface Laptop Studio حکم ترانسفورماتور نیروگاه خط سرفیس را دارد. به لطف لولای هوشمند آن، یک لپ‌ تاپ 2 در 1 و یک تبلت و در کنار آن، یک کارت گرافیک قوی دریافت می‌کنید. این لپ تاپ ترکیبی نادر از قدرت و انعطاف است که آن را به یک انتخاب قانع کننده برای افراد حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

لپ تاپ 14.4 اینچی مایکروسافت مدل Surface Studio-F با پردازنده i7 اینتل و کارت گرافیک اختصاصی GeForce RTX انویدیا قدرت فوق‌العاده‌ای دارد، به خصوص اگر قصد ویرایش ویدیو یا بازی کردن دارید. قدرت گرافیکی اضافی آن ارزش سرمایه گذاری را دارد. همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی زیبا 14 اینچی با نرخ تازه سازی 120 هرتز برای پیمایش نرم و روان است. ترک پد لمسی نیز یکی از بهترین تاچ پدهایی است که تا به حال دیده‌ایم.

microsoft surface 6

به عنوان مزایا و معایب لپ تاپ های مایکروسافت باید بگوییم یکی از مشکلاتی که سرفیس لپ تاپ استودیو را قدری غیر ایده‌آل می‌کند، وزن آن است. با اینکه حالت تبلت برای یادداشت برداری و طراحی عالی است، اما یک تبلت 1.8 کیلوگرمی چیزی نیست که بخواهید برای مدت طولانی در دست بگیرید. این تبلت روی میز یا روی پای شما بهترین عملکرد را دارد.

لپ تاپ مایکروسافت سرفیس گو 2

  • اگر علاقه مند به لپ تاپ کوچک‌تری هستید

این یک لپ‌ تاپ ساده و شاید بامزه‌ترین لپ‌ تاپ خانواده سرفیس است. البته پسوند Go به معنای تأکید بر قابلیت حمل و قیمت است، نه قدرت. Surface Laptop Go 2 قطعاً شما را چندان شگفت زده نمی‌کند، اما بسیار قابل حمل و شیک بوده و استفاده از آن بسیار سرگرم کننده است.

لپ تاپ 12.4 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop Go 2 کوچک و شیک، با خطوط تمیز و حس خوب و محکم است؛ چیزی که با این قیمت کمتر پیدا می‌شود. رویه آلومینیومی و بخش پایینی آن از رزین پلی کربنات است که از پلاستیک معمولی محکم‌تر به نظر می‌آید. این لپ تاپ 1000 دلاری به نظر می‌آید، اما برای پایین نگه داشتن قیمت، ویژگی‌هایی مانند نور پس زمینه صفحه کلید حذف شده است. عمر باتری نیز می‌توانست بهتر باشد. مایکروسافت ادعا می‌کند که Surface Go 2 می‌تواند تا 13.5 ساعت دوام بیاورد، اما به طور میانگین 7 ساعت بیشتر دوام ندارد.

microsoft surface 7

با این حال، اگر شما سبکی سرفیس گو ترکیبی را دوست دارید اما طراحی سنتی‌تر تاشو را می‌خواهید، Surface Laptop Go 2 یک گزینه فوق‌العاده است. سه پیکربندی مختلف برای آن موجود است که همگی از یک پردازنده Core i5 اینتل استفاده می‌کنند، اما در اندازه رم و  حافظه SSD متفاوت هستند. گزینه میانی بهترین قیمت است که 8 گیگابایت رم کامپیوتر و 128 گیگابایت SSD را ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی یک راهنمای جامع برای خرید لپ تاپ مایکروسافت سرفیس پرداختیم. ابتدا به نکات مهم پیش از خرید لپ تاپ مایکروسافت سرفیس اشاره کردیم و سپس مشخصات تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های سرفیس را بررسی نمودیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

اگر قصد خرید لپ تاپ مایکروسافت را دارید، پلازا دیجیتال در خدمت شماست. فروشگاه ما مجموعه متنوعی از بهترین لپ تاپ‌هایSurface  را در خود جای داده است که برای هر سلیقه‌ای چندین مدل مختلف ارائه می‌دهد. همچنین، با خرید هر مدل از لپ تاپ مایکروسافت از مزایای نظیر مشاوره تخصصی رایگان، ارسال فوری و رایگان در تهران، مهلت تست و تعویض 14 روزه در صورت خرابی و خرید قسطی نیز برخوردار خواهید شد.

سوالات متداول کاربران

1. آیا باید برای خرید لپ تاپ سرفیس صبر کنم؟

مایکروسافت مدل‌های جدیدی مانند Surface Laptop Studio 2 و Surface Laptop Go 3 را معرفی کرده است. اگر به دنبال یک لپ تاپ 2 در 1 یا یک لپ تاپ با صفحه لمسی سبک وزن هستید، این مدل‌های جدید اکنون در دسترس هستند. اما اگر به Surface Pro 10، Surface Laptop 6 یا Surface Studio 3 جدید علاقه مند هستید، توصیه می‌شود حداقل تا اوایل سال آینده صبر کنید.

2. ویژگی‌های کلیدی لپ تاپ سرفیس 5 چیست؟

لپ تاپ سرفیس 5 قدرت، سبکی و باتری بادوام را با طراحی شیک ارائه می‌دهد. با این حال، در مقایسه با سایر لپ‌ تاپ‌های موجود در بازار قدیمی به نظر می‌رسد و فاقد برخی ویژگی‌های مدرن است.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *