تاریخ انتشار: 04 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 1 دقیقه

01 آموزش نرم افزار any desk راهنمای تصویری

بدون شک بسیاری از کاربران شرایطی را تجربه کرده‌اند که نیاز به دسترسی به یک سیستم کامپیوتر و لپ تاپ از راه دور به منظور تعمیر و نگهداری، نصب نرم‌افزار، تغییر تنظیمات و غیره داشته‌اند. خوشبختانه پیشرفت فناوری در دنیای امروز شرایطی را به وجود آورده که کاربران بتوانند به راحتی و بدون نیاز به حضور فیزیکی به یک سیستم کامپیوتر در هر مکان و هر زمانی دسترسی داشته باشند. این امکان توسط نرم‌افزارهای ریموت دسکتاپ مانند Any Desk فراهم شده و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق این نرم‌افزارها به سیستم‌های مختلف دسترسی داشته و فعالیت‌های مختلف را انجام دهند. به همین منظور در این مقاله از پلازا دیجیتال قصد داریم با نرم‌افزار Any Desk آشنا شده و نحوه کار کردن با آن را مورد بررسی قرار دهیم.


 

نرم‌افزار Any Desk چیست؟

02 نرم افزار Any Desk چیست؟

امروزه به منظور دسترسی به یک کامپیوتر یا مجموعه‌ای از سیستم‌ها، نرم‌افزارها و سرویس‌های متعددی وجود دارد که به نام نرم‌افزارهای ریموت دسکتاپ شناخته می‌شوند. یکی از بهترین نرم‌افزارها در این حوزه که از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار است، Any Desk نام دارد. نرم‌افزار Any Desk به منظور استفاده شخصی نیز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.

نرم‌افزار نرم‌افزار Any Desk این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند به راحتی و در کمترین زمان از راه دور به هر دستگاهی که این نرم‌افزار بر روی آن نصب و اجرا شده دسترسی داشته و متصل شوند. در واقع به بیان ساده‌تر با استفاده از این برنامه می‌توان از راه دور به کامپیوتر دسترسی داشت و به منظور دسترسی بدون نظارت، رمز عبور تعیین کرد. نرم‌افزار Any Desk این امکان را فراهم کرده که بتوان با استفاده از گوشی موبایل نیز به کامپیوتر متصل شده و از آن استفاده کرد و فایل‌های مورد نیاز را انتقال داده و یا نسبت به پرینت آن‌ها از راه دور اقدام کرد.

یکی از ویژگی‌های نرم‌افزار Any Desk این است که در همه سیستم‌ عامل‌ها از جمله ویندوز، اندروید، لینوکس، Mac OS، iOS، Chrome OS، Free BSD و غیره در دسترس قرار دارد. مهم‌ترین کار برای استفاه از این نرم‌افزار این است که آن را دانلود کرده و بر روی هر دو کامپیوتر یا یک کامپیوتر و دستگاه دیگر نصب کرده و از آن برای برقراری ارتباط بین دو دستگاه استفاده کرد.

 

کاربرد نرم‌افزار Any Desk چیست؟

03کاربرد نرم افزار Any Desk چیست؟

نرم‌افزار Any Desk به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های ریموت دسکتاپ که از محبوبیت و کاربرد زیادی در بین کاربران برخوردار است، کاربردهای متنوعی دارد. از مهم‌ترین کاربردهای این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متخصصان IT: امروزه میلیون‌ها متخصص فناوری اطلاعات از نرم‌افزار Any Desk در سراسر جهان استفاده می‌کنند؛ این افراد از این برنامه به منظور اتصال به دستگاه‌های مختلف به منظور رفع مشکلات فنی استفاده می‌کنند.
  • نیروهای دورکار: بسیاری از افراد فضای خانه را بهترین گزینه برای کار کردن کردن می‌دانند و برخی دیگر حضور در محیط کار را گزینه بهتری می‌دانند. یکی از کاربردهای نرم‌افزار Any Desk برای نیروهای دورکار است که می‌توانند بدون نیاز در محل کار به سیستم خود دسترسی داشته و به انجام امور بپردازند.
  • مراکز آموزشی: استفاده از نرم‌افزار Any Desk در مراکز آموزشی مختلف به معلمان، اساتید،‌ دانش‌آموزان و دانشجویان این امکان را می‌دهد که از هر مکان و در هر زمان به شبکه دانشگاه دسترسی داشته باشند.
  • فریلنسرها: نرم‌افزار Any Desk ویژگی‌های مختلفی از جمله عملکرد و کارایی بالا و همچنین انتقال سریع و ایمن داده‌ها دارد و به همین دلیل یکی از بهترین ابزارها به منظور توسعه پروژه توسط فریلنسرها است.
  • استفاده شخصی: کاربران عادی با استفاده از این نرم‌افزار نیز می توانند به راحتی به دستگاه‌های مختلف خود دسترسی داشته و حتی در صورت لزوم از آن برای رفع مشکلات سیستم‌های دوستان و اعضای خانواده استفاده کنند.
  • کار تیمی کارآمد: افراد یک تیم که در مکان‌های مختلفی هستند با استفاده از نرم‌افزار Any Desk می‌توانند کار گروهی خود را کارآمد کرده و در هر زمان و مکان به آسانی و با امنیت بالا با یکدیگر همکاری کنند.

 

نحوه کار با نرم‌افزار Any Desk چگونه است؟

همانطور که گفته شد نرم‌افزار Any Desk یکی از مفیدترین و کاربردی‌ترین ابزارها به منظور دسترسی از راه دور به سیستم‌ها در محیط‌های اداری و سازمان‌های مختلف و حتی استفاده شخصی است. در خصوص Any Desk باید به این موضوع اشاره کرد که یک برنامه رایگان بوده و به راحتی در دسترس همه کاربران به منظور استفاده بر روی سیستم‌های مختلف قرار دارد. در واقع در صورتی که قصد برقراری ارتباط بین دو دستگاه یا دو سیستم دارید با نصب کردن نرم‌افزار Any Desk بر روی این دستگاه‌ها می‌توانید به راحتی اتصال لازم را برقرار کنید. به منظور استفاده از این نرم‌افزار و اتصال دو دستگاه باید به شیوه زیر عمل کنید:

  • برای شروع اتصال ابتدا نرم‌افزار Any Desk را روی سیستم اجرا کنید.
  • هر سیستم دارای یک شناسه یا ID منحصر به فرد به منظور اتصال است. شناسه 9 رقمی یکی از دستگاه‌ها را به منظور اتصال به دستگاه دیگر در قسمت Remote Desk وارد کنید. (‌در خصوص ID باید به این نکته اشاره کرد که می‌توان به جای کد 9 رقمی یک نام مستعار برای هر سیستم در نظر گرفته و از آن برای اتصال استفاده کرد)

04 نحوه کار با نرم افزار Any Desk چگونه است؟1

  • پس از وارد کردن شناسه ID یا نام مستعار در سیستم ریموت، بر روی گزینه Connect کلیک کنید تا فرایند اتصال دستگاه‌ها آغاز شود.

05 نحوه کار با نرم افزار Any Desk چگونه است؟2

  • پس از انتخاب گزینه Connect بر روی سیستم ریموت، بر روی سیستم دوم پیغامی مبنی بر موافقت با اتصال دستگاه از طریق نرم‌افزار Any Desk ظاهر می‌شود. به منظور قبول و تأیید درخواست اتصال، در پیغام نمایش داده شده، بر روی گزینه Accept کلیک کنید.

06 نحوه کار با نرم افزار Any Desk چگونه است؟3

  • پس از تأیید و انتخاب گزینه Accept اتصال بین دو دستگاه برقرار می‌شود و با استفاده از دستگاه ریموت می‌توان به دستگاه دوم دسترسی داشته و کارهای مختلف انجام داد.

07 نحوه کار با نرم افزار Any Desk چگونه است؟4

خطرات نرم‌افزار Any Desk چیست؟

در خصوص استفاده از نرم‌افزار Any Desk باید گفت که به طور کلی به دلیل استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری TLS 1.2 و RSA 2048 به منظور تأیید هویت کاربران و انتقال ایمن اطلاعات، یکی از امن‌ترین برنامه‌ها به حساب می‌آید. با این حال با توجه به انتقال داده‌ها بر بستر اینترنت، در صورتی که این نرم‌افزار به صورت اصولی و صحیح پیکربندی نشده باشد و کاربران با فرد ناشناس از طریق این برنامه ارتباط برقرار کنند، احتمال دسترسی به داده‌ها و اطلاعات وجود دارد.

08 خطرات نرم افزار Any Desk چیست؟

در واقع بزرگ‌ترین خطری که در مورد نرم‌افزار Any Desk می‌توان به آن اشاره کرد،‌ دسترسی غیر مجاز به فایل‌ها و اطلاعات مختلف است. در صورتی که کاربران گزینه‌هایی مانند دسترسی از راه دور، دسترسی به ماوس و کیبورد و به طور کلی دسترسی کلی به کنترل کامپیوتر را بدون در نظر گرفتن رمز عبور فعال کرده و شماره شناسه را در اختیار سایر افراد قرار داده باشند، این احتمال وجود دارد که فرد بتواند به اطلاعات موجود در سیستم دسترسی داشته باشد.

 

جمع‌بندی

برنامه‌های ریموت دسکتاپ در دنیای امروز جزو کاربردی‌ترین برنامه‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها به منظور اتصال دو یا چند کامپیوتر به یکدیگر و همچنین اتصال کامپیوتر به گوشی موبایل استفاده کرد. این قابلیت برای بسیاری از سازمان‌ها، مراکز آموزشی، متخصصان IT، فریلنسرها و همچنین کاربران عادی بسیار کاربردی بوده و می‌توانند در هر زمان و هر مکان به راحتی به سیستم خود دسترسی داشته و آن را مدیریت نمایند. در این مقاله از پلازا دیجیتال با نرم‌افزار Any Desk آشنا شده و نحوه کار با آن برای اتصال دو سیستم به یکدیگر را آموختیم.

 

سوالات متداول

نرم‌افزار Any Desk چیست؟

یکی از نر‌م‌افزارهای کاربردی از دسته برنامه‌های ریموت دسکتاپ است که امکان اتصال دو یا چند کامپیوتر و همچنین اتصال کامپیوتر به گوشی و سایر دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.

نرم‌افزار Any Desk در چه سیستم‌ عامل‌هایی در دسترس است؟

این نرم‌افزار به صورت رایگان در همه سیستم عامل‌ها مانند لینوکس، ویندوز، مک، اندروید، iOS و غیره در دسترس بوده و می‌توان از آن استفاده کرد.

آیا نرم‌افزار Any Desk امن است؟

این نرم‌افزار از الگوریتم‌های رمزنگاری پیشرفته به منظور اتصال کاربران و انتقال فایل بهره می‌برد و در صورتی که کاربران تنظیمات امنیتی آن را فعال کرده و اطلاعات مربوط به اتصال را در اختیار افراد قرار ندهند، بسیار ایمن است.

عاطفه طالبی

از سال 97 در حوزه تکنولوژی روز و سرگرمی و ... در سایت‌های مختلف مشغول به تولید محتوا و نوشتن مطالب روز هستم و توانسته ام در این زمینه فعالیت زیادی داشته باشم، اکنون در پلازا دیجیتال هستم تا بتوانم در کنار شما عزیزان به پیشرفت‌های بالاتری در این زمینه برسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *