تاریخ انتشار: 27 دی 1402 |
زمان مطالعه: 10 دقیقه

8 روش تشخیص شارژر اصل سامسونگ

01 مقدمه 4

تجهیزات جانبی که برای گوشی‌ موبایل هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار متنوع بوده و توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند. متاسفانه افراد سودجویی وجود دارند که از شهرت و اعتبار برندها استفاده کرده و محصولات تقلبی و غیر اصل را ساخته و به بازار عرضه می‌کنند. یکی از لوازم جانبی مهم برای گوشی‌های هوشمند شارژر است. با توجه به اینکه همراه با مدل‌های جدید گوشی‌ موبایل سامسونگ، شارژر ارائه نمی‌شود، تشخیص شارژر اصل سامسونگ از نمونه‌های تقلبی در بازار بسیار دشوار بوده و کاربران را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند. در این شرایط آشنایی با روش‌های تشخیص شارژر اصل سامسونگ از اهمیت زیادی برخوردار است.

چرا خرید شارژر اصلی اهمیت دارد؟

02 چرا خرید شارژر اصلی اهمیت دارد؟

زمانی تشخیص شارژر اصل سامسونگ از انواع تقلبی آن اهمیت پیدا می‌کند که بدانید سلامت گوشی به میزان قابل توجهی به این موضوع بستگی دارد. شارژر یکی از تجهیزاتی است که می‌تواند تأثیرات منفی زیادی بر روی گوشی داشته باشد. با توجه به افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند در بازار ایران زمانی که افراد برای خرید یکی از مدل‌های گوشی سامسونگ اقدام می‌کنند، انتظار دارند که بتوانند از آن برای مدت زمان چند سال استفاده کنند. زمانی می‌توان به این هدف دست پیدا کرد که به خوبی از گوشی محافظت کرده تا عملکرد آن با مشکل روبرو نشود.

یکی از عوامل مهم و اثرگذار در طول عمری گوشی‌های سامسونگ مربوط به شارژر و اصل بودن آن می‌شود. ولتاژ ثابت و استاندارد شارژر در گوشی‌های هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورت عدم آگاهی از روش‌های تشخیص شارژر اصل سامسونگ و استفاده از نمونه‌های تقلبی، عمکلرد عادی باتری مختل شده و باعث وارد شدن آسیب به آن می‌شود. همین امر تشخیص شارژر اصل از فیک گوشی موبایل سامسونگ را به یک مسئله حیاتی تبدیل کرده است.

 

استفاده از شارژر تقلبی چه مضراتی دارد؟

03 استفاده از شارژر تقلبی چه مضراتی دارد؟

در خصوص اهمیت تشخیص شارژر اصل سامسونگ باید گفت که کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند معمولا برای گوشی و شارژر یک جریان ولتاژ ثابت را مشخص کرده و در نظر می‌گیرند. به این معنی که باتری گوشی باید با یک جریان ثابت شارژ شود تا سلامت آن حفظ شده و کاربران بتوانند بدون مشکل برای مدت زمان چند سال از گوشی خود استفاده کنند.

با توجه به قیمت به مراتب ارزان‌تر شارژرهای تقلبی در بازار بسیاری از کاربران موضوع تشخیص شارژر اصل سامسونگ جدی نگرفته و اقدام به خرید نمونه‌های غیر اصل می‌کنند. در خصوص شارژرهای تقلبی باید به این موضوع اشاره کرد که قادر به تولید جریان الکتریسیته ثابت نبوده و جریان برق مورد نیاز را همراه با نوسان فراهم می‌کنند که می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به گوشی هوشمند و باتری آن شود.

 

آیا عمر باتری به خرید نوع شارژر بستگی دارد؟

04 آیا عمر باتری به خرید نوع شارژر بستگی دارد؟

زمانی که باتری گوشی یک بار خالی شده و مجدد پر می‌شود به این فرایند چرخه شارژ باتری گفته می‌شود. کمپانی‌های تولید کننده باتری طول عمر محصول خود را بر اساس این چرخه‌ها تعیین می‌کنند. در صورتی که کاربران از شارژر مناسب و جریان برق استاندارد برای شارژ کردن باتری استفاده کنند، تعداد چرخه‌های شارژ کاهش پیدا کرده که نتیجه آن افزایش طول عمر باتری خواهد بود. در صورتی که کاربر به تشخیص شارژر اصل سامسونگ از نمونه تقلبی اهمیت نداده و از شارژر استاندارد استفاده کند، بدون شک در طول روز باید دفعات بیشتری از شارژر برای شارژ کردن گوشی استفاده کند منجر به افزایش تعداد چرخه‌هایی شارژ باتری و کاهش عمر آن می‌شود.

 

از چه روش‌های می‌توان برای تشخیص شارژر اصل سامسونگ استفاده کرد؟

05 از چه روش های می توان برای تشخیص شارژر اصل سامسونگ استفاده کرد؟

در صورتی که قصد دارید برای گوشی سامسونگ خود یک شارژر اصلی خریداری کنید، می‌توانید از یک سری روش‌های ساده به منظور تشخیص شارژر اصل سامسونگ استفاده کرده و با خیال راحت شارژر مناسب را بدون نگرانی از وارد شدن آسیب به باتری و سایر قطعات خریداری کنید. در ادامه با مهم‌ترین روش‌های تشخیص شارژر اصل سامسونگ از نمونه‌های تقلبی آشنا می‌شویم.

 

بررسی نوشته‌های روی شارژر

06 بررسی نوشته های روی شارژر

یکی از راه‌های تشخیص آداپتور شارژر اصل سامسونگ توجه به حروف لاتین برند سامسونگ درج شده بر روی آداپتور است. در نمونه‌های اصل شارژر این نوشته‌ها با ظرافت بیشتری نوشته شده است. البته برای پی بردن به این تفاوت به دقت زیادی نیاز بوده و زمانی که یک نمونه اصل و نمونه تقلبی را در کنار هم قرار دهید،‌ می‌توانید به این تفاوت پی ببرید. این موضوع را به خصوص در نوع طراحی حرف A سامسونگ می‌تواند مشاهده کرد؛ زیرا که این حرف در نمونه اصلی باریک‌تر، ظریف‌تر و نازک‌تر طراحی شده است.

 

بررسی مشخصات شارژر

07 بررسی مشخصات شارژر

اطلاعاتی که بر روی شارژر درج شده و معمولا مورد توجه قرار نمی‌گیرد، یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای تشخیص شارژر اصل سامسونگ است. در صورتی که پس از بررسی این نوشته‌ها با عبارت Made in China روبرو شدید، شک نکنید که این شارژر تقلبی بوده و باید از خرید آن اجتناب کرد. همچنین در صورتی که پس از بررسی نوشته‌های درج شده روی محصول علامت A+ را مشاهده کردید، با یک شارژر تقلبی روبرو هستید. نمونه‌های اصلی شارژر سامسونگ معمولا دارای یک لوگو به نام UL داخل یک دایره توخالی هستند که در سمت چپ یا پایین شارژر قرار دارد. در صورتی که این لوگو که مربوط به یک سازمان ایمنی است را مشاهده کردید، شارژر اصل است.

 

متریال و کیفیت ساخت

08 متریال و کیفیت ساخت

برندهای مطرح و معتبر مانند سامسونگ همواره برای تولید محصولات خود حتی لوازم جانبی مانند شارژر، از بهترین متریال و بالاترین کیفیت ساخت استفاده می‌کنند. به همین منظور یکی از روش‌های تشخیص شارژر اصل سامسونگ توجه به کیفیت ساخت آن است. یکی از ساده‌ترین راه‌های پی بردن به کیفیت ساخت شارژر بررسی ورودی پورت USB شارژر است. در صورتی که در این قسمت سطح ناصاف یا پلاستیک‌های بی‌کیفیت مشاهده کردید، شک نکنید که شارژر غیر اصل و تقلبی است.

 

توجه به وزن شارژر

09 توجه به وزن شارژر

شاید این روش تشخیص شارژر اصل سامسونگ روش استانداردی نباشد اما یکی از روش‌هایی است که به سادگی در زمان خرید می‌توان برای تشخیص اصل یا غیر اصل بودن محصول مورد استفاده قرار داد. با توجه به اینکه برند سامسونگ از متریال با کیفیت بالا در ساخت شارژرهای گوشی هوشمند استفاده می‌کند، این محصولات در مقایسه با نمونه‌های تقلبی از وزن بیشتری برخوردار هستند. البته این تفاوت وزن در حد چند گرم است که شاید خیلی محسوس نباشد. یکی از راه‌های تشخیص به این روش در دست گرفتن شارژر اصلی و تقلبی در یک دست است تا بتوان تفاوت وزن آن‌ها را احساس کرد.

 

میزان حرارت ایجاد شده در شارژر

10 میزان حرارت ایجاد شده در شارژر

همانطور که اشاره شد در طراحی و ساخت شارژرهای اصل سامسونگ از متریال با کیفیت بالا استفاده می‌شود؛ این متریال منحصر به ظاهر محصول نبوده و در مورد بردها و قطعات الکترونیکی نیز صدق می‌کند. یکی از راه‌های تشخیص شارژر اصل سامسونگ میزان حرارتی است که در شارژر ایجاد می‌شود. در نمونه‌های تقلبی با توجه به استفاده از قطعات با کیفیت پایین و غیر استاندارد، پس از اتصال شارژر به برق حرارت زیادی در آن ایجاد می‌شود. این موضوع به قدری محسوس است که پس از اتصال شارژر به برق برای مدت زمان کوتاهی می‌توان حرارت زیاد تولید شده را احساس کرد. در صورتی که شارژر پس از اتصال به برق حرارت زیادی تولید کند، نمونه تقلبی است.

 

وجود تفاوت در دوشاخه شارژر

11 وجود تفاوت در دوشاخه شارژر

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان از آن برای تشخیص شارژر اصل از فیک گوشی موبایل سامسونگ استفاده کرد، بررسی دو شاخه آداپتور شارژر است. سامسونگ در طراحی و ساخت محصولات خود به قدری به جزئیات اهمیت می‌دهد که با بررسی و توجه به آن‌ها به راحتی می‌توان محصول اصل را از تقلبی متمایز کرد. در صورتی که دوشاخه شارژر اصل سامسونگ را بررسی کنید، در قسمت پلاستیکی آن با برآمدگی‌هایی مواجه می‌شود که بخش پلاستیکی از بخش فلزی به خوبی جدا کررده است. در صورتی که در شارژر مورد نظر برای خرید این برآمدگی‌ها وجود نداشته و دوشاخه آن کاملا صاف باشد، در حال خرید نمونه تقلبی هستید.

 

مدت زمان شارژ شدن گوشی توسط شارژر

12 مدت زمان شارژ شدن گوشی توسط شارژر

با توجه به اینکه در ساخت شارژرهای تقلبی از قطعات بی‌کیفیت استفاده شده، آن‌ها کیفیت خوبی برای انتقال جریان الکتریسیته برخوردار نبوده و پس از گذشت مدت زمانی ضعیف شده و جریان ثابت و استاندارد لازم برای شارژ باتری گوشی را نمی‌توانند تأمین کنند. این روش تشخیص شارژر اصل سامسونگ در زمان خرید امکان‌پذیر نبوده و پس از مدتی استفاده می‌توان به این وسیله اصل یا تقلبی بودن شارژر را تشخیص داد. اگر در زمان استفاده از یک شارژر متوجه شدید که زمان شارژ شدن گوشی طولانی‌تر از حد معمول است، مطمئن باشید که در حال استفاده از یک شارژر تقلبی هستید.

 

شکل ظاهری کابل شارژر

13 شکل ظاهری کابل شارژر

یکی از روش‌های تشخیص شارژر اصل سامسونگ بررسی شکل ظاهری کابل شارژر است. در کابل شارژر اصلی در طراحی قسمت کانکتور اصلی که به گوشی متصل می‌شود، به منظور جلوگیری از شکسته شدن، از رابط کوتاه‌تری استفاده می‌شود که به بدنه کابل نزدیک‌تر است؛ در حالی که این رابط در مدل‌های تقلبی بلندتر بوده و فاصله بیشتری از بدن دارد. همچنین بر روی رابط شارژرهای اصل، یک فرورفتگی کوچک دیده می‌شود که در نمونه‌های تقلبی نمی‌توان مشاهده کرد. نکته دیگر برای تشخیص شارژر اصل سامسونگ این است که علامت USB درج شده بر روی شارژرهای اصلی کمرنگ بوده در حالی که این علامت در مدل‌های تقلبی پررنگ‌تر است.

 

جمع‌بندی

14 جمع بندیی

شارژرها یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات جانبی هستند که برای گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. به غیر از کمپانی‌های سازنده گوشی هوشمند، سایر کمپانی‌ها و برخی از افراد سودجو اقدام به تولید و عرضه شارژرهایی به بازار می‌کنند که برخی از آن‌ها تقلبی بوده و از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند. در این شرایط در صورتی که کاربران نسبت به راه‌های تشخیص شارژر اصل سامسونگ از نمونه‌های تقلبی آگاهی نداشته باشند، با خرید شارژر تقلبی می‌توانند سلامت باتری و قطعات مختلف گوشی خود را با خطر جدی مواجه کنند. برای آشنایی بیشتر با شارژر بی سیم پست شارژر وایرلس چیست؟ را می‌توانید مطالعه کنید.

 

سوالات متداول

آیا شارژر تقلبی عمر گوشی را کم می‌کند؟

با توجه به اینکه شارژر تقلبی نمی‌تواند جریان و ولتاژ استاندارد برای شارژ شدن باتری را تأمین کند می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به باتری و سایر قطعات گوشی شود که نتیجه آن کاهش عمر گوشی خواهد بود.

چرا خرید شارژر اصل سامسونگ اهمیت دارد؟

به این دلیل که این شارژرها از کیفیت بالایی برخوردار بوده می‌توانند جریان و ولتاژ استاندارد مورد نیاز برای شارژ گوشی را تأمین کنند.

شارژر اصل سامسونگ از کجا بخریم؟

در صورتی که قصد دارید برای گوشی سامسونگ خود شارژر اصل خریداری کنید، می‌توانید به پلازا دیجیتال مراجعه کرده و شارژر مورد نظر را با اطمینان از اصالت خریداری کنید.

عاطفه طالبی

از سال 97 در حوزه تکنولوژی روز و سرگرمی و ... در سایت‌های مختلف مشغول به تولید محتوا و نوشتن مطالب روز هستم و توانسته ام در این زمینه فعالیت زیادی داشته باشم، اکنون در پلازا دیجیتال هستم تا بتوانم در کنار شما عزیزان به پیشرفت‌های بالاتری در این زمینه برسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *