تاریخ انتشار: 17 آذر 1402 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

یکی از اقداماتی که ممکن است کاربران تمایل داشته باشند برای دسترسی به صفحه نمایش بزرگ‌تر انجام دهند، متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون است، اما روش انجام این کار چگونه است و چطور باید  لپ تاپ را به تلویزیون متصل کرد؟ گاهی وقت‌ها به دلیل تمایل کاربران برای مشاهده فایل‌های ویدیویی در یک نمایشگر بزرگ‌تر یا به دلایل آموزشی، امکان دارد اتصال لپ تاپ به تلویزیون یکی از اقداماتی باشد که قصد دارند انجام دهند، اما باید بدانید که روش‌هایی برای انجام این کار وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند شما را به هدف مدنظرتان که همان نمایش محتوای روی نمایشگر لپ تاپ در تلویزیون است، برساند. در این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های اتصال لپ تاپ به تلویزیون را به شما آموزش دهیم.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI

یکی از روش‌های متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون را باید کابل HDMI عنوان کرد که کاربران می‌توانند از آن برای انجام کار موردنظر استفاده کنند. معمولا تلویزیون‌ها دارای حداقل یک پورت HDMI هستند که این مسئله باعث می‌شود به عنوان نخستین راه اتصال لپ تاپ به تلویزیون، پورت HDMI را مدنظر قرار دهیم. از طرف دیگر لپ تاپ‌ها مجهز به پورت HDMI هستند و این نشان می‌دهد که روش ذکرشده تا چه اندازه می‌تواند ساده باشد.

در صورتی که لپ تاپ دارای پورت HDMI است، دیگر نیازی به آداپتور یا تجهیزات خاص نیست. شما کافی است یک سر کابل HDMI استاندارد خود را که تهیه کرده‌اید به لپ تاپ متصل کرده و یک سر دیگر را به تلویزیون متصل کنید. در ادامه کار خواهید دید که محتوای روی لپ تاپ بعد از گذشت یک الی دو ثانیه روی نمایشگر تلویزیون قرار خواهد گرفت. جالب است بدانید برخی از لپ تاپ‌های جدید به جای پورت HDMI مجهز به پورت تایپ سی هستند که باز هم قابلیت اتصال را امکان‌پذیر می‌کند. شما می‌توانید با خرید یک رابط تایپ سی به HDMI مشکل را حل کرده و اتصال لپ تاپ به تلویزیون را برقرار کنید.

گاهی وقت‌ها کاربران ممکن است بعد از متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI، موفق به دریافت تصویر لپ تاپ روی تلویزیون نشوند که در این حالت توصیه می‌کنیم ورودی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. یک کلید با عنوان Source روی کنترل تلویزیون قرار دارد که شما می‌توانید با فشار دادن آن بررسی کنید آیا تصویر ورودی روی کانال صحیح قرار دارد یا خیر. به عنوان مثال فرض کنید کابل HDMI را روی ورودی یک دستگاه تنظیم کرده‌اید، بنابراین باید از طریق کلید ذکرشده کانال نخست پورت HDMI را فعال سازی کنید. در صورتی که باز هم تصویر لپ تاپ روی تلویزیون نمایش داده نشده است، باید تنظیمات مربوط به صفحه نمایش لپ تاپ را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

using hdmi

شما می‌توانید در سیستم عامل ویندوز لپ تاپ خود با ورود به Settings و سپس بخش display شرایط را مورد بررسی قرار دهید. از طرف دیگر، در سیستم عامل مک می‌توانید از بخش System Preferences وارد Displays شوید که باعث می‌شود کار برای شما ساده‌تر شود. در این بخش باید بتوانید تنظیمات را به گونه‌ای سفارشی سازی کنید که محتوای روی لپ تاپ را در تلویزیون نمایش دهد.

میرور کردن صفحه نمایش لپ تاپ به تلویزیون

در صورتی که متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون از طریق کابل HDMI برای شما به عنوان گزینه‌ای کارآمد به حساب نمی‌آید، می‌توانید قابلیت آینه کردن را بررسی کنید؛ البته این قابلیت بستگی به نوع دستگاه شما دارد. قبل از این که بخواهید نسبت به عملکرد روش موردنظر اطمینان حاصل کنید، باید مطمئن شوید که تلویزیون و لپ تاپ هر دو به یک شبکه وای فای متصل باشند. البته باید اشاره کرد که فعال بودن بلوتوث در هر دو دستگاه ضروری نیست.

میرور کردن صفحه نمایش کامپیوتر روی تلویزیون

اگر از رایانه شخصی استفاده می‌کنید، این فرایند می‌تواند خیلی سریع وارد پیچیدگی‌های خاص خود شود؛ بنابراین من سعی می‌کنم آن را به ساده‌ترین روش توضیح بدهم. در حقیقت شما می‌توانید از دستگاه کروم کست یا تلویزیون مجهز به آن و مرورگر گوگل کروم استفاده کنید.

برای فرستادن و نمایش کل دسکتاپ به روی تلویزیون، کروم را بازگشایی کرده و سپس روی نماد منوی سه نقطه موجود کلیک کرده تا بتوانید وارد بخش Cast شوید. هم اکنون باید روی Source رفته و در نهایت Cast Desktop را انتخاب کنید تا امکان انتخاب تلویزیون از لیست دستگاه‌های موجود فراهم شود. در صورتی که قصد دارید یک برگه خاص کروم یا یک ویدیو را ارسال کنید، باید روی نماد Cast موجود در برگه یا در رابط ویدیو ظاهر می‌شود، کلیک کنید. هنگامی که ارسال محتوا انجام شد، باید روی کلید آبی رنگ Cast موجود در نزدیک نوار آدرس کلیک کرده و سپس روی نام دستگاهی که در حال حاضر به آن متصل هستید، کلیک کنید.

میرور کردن صفحه نمایش مک روی تلویزیون

میرور کردن صفحه نمایش مک روی تلویزیون

در صورتی که از مک استفاده می‌کنید، بهترین گزینه استفاده از فناوری AirPlay اپل برای بازتاب یا گسترش صفحه نمایش مک است. شما می‌توانید این کار را با استفاده از اپل تی وی که به تلویزیون شما متصل است، انجام دهید. شما باید در سیستم مک خود روی نماد Control center موجود در نوار منو کلیک کنید. در ادامه باید نزدیک گوشه سمت راست بالای صفحه شما قرار داشته باشد. گزینه Screen Mirroring را بیابید، سپس روی آن کلیک کرده و در ادامه کار اپل تی وی یا دستگاه ایر پلی که می‌خواهید صفحه نمایش لپ تاپ خود را به آن آینه کنید، انتخاب کنید.

پس از پایان استفاده از تلویزیون به عنوان مقصد صفحه نمایش مک، کافی است همان مراحل که برای شروع فرایند ایرپلی انجام دادید، تکرار کنید تا کامپیوتر شما از تلویزیون جدا شود.

سخن آخر

اتصال لپ تاپ به تلویزیون کار سختی نیست و شما می‌توانید این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. توجه داشته باشید که انجام این کار در کوتاه‌مدت و با در اختیار داشتن حداقل یک کابل اچ دی ام آی امکان‌پذیر است. در این مقاله سعی شد بهترین روش‌های متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون را به شما آموزش دهیم تا بتوانید این اقدام را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. از طرف دیگر، انجام این کار می‌تواند برای کارهای آموزشی یا سایر موارد کاربرد داشته باشد.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا آینه کردن می‌تواند سرعت نمایش خوبی را ارائه کند؟

بله؛ با آینه کردن صفحه نمایش لپ تاپ روی تلویزیون می‌توانید محتوای در حال نمایش در لپ تاپ را با کیفیت مناسب و میزان تاخیر بسیار کم به نمایش قرار دهید و از تماشای محتوای مدنظرتان لذت ببرید.

آیا جنس کابل HDMI روی کیفیت تاثیر دارد؟

توصیه ما این است که همواره برای انجام این کار از بهترین کابل HDMIهای موجود در بازار استفاده کنید. نه تنها می‌توانید کیفیت بالاتری را تجربه کنید، بلکه سلامت دستگاه هم تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *