تاریخ انتشار: 29 آبان 1402 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

یکی از شرکت‌هایی که موفق شده است در سراسر جهان نام خود را به عنوان یکی از بهترین کمپانی‌های فعال در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ بر سر زبان‌ها بیاورد، بدون تردید ایسوس (ASUS) نام دارد. لپ تاپ‌های کمپانی ایسوس دارای قابلیت‌های بسیار زیادی هستند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند باعث ارائه ویژگی جدید به کاربران شوند.

در صورتی که به تازگی لپ تاپ جدیدی از کمپانی ایسوس خریداری کرده‌اید و قصد دارید آن را به تلویزیون متصل کنید، باید بدانید که انجام این کار دور از ذهن نبوده و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، اقدام موردنظرتان را به سرانجام برسانید. در این مقاله قصد داریم با آموزش روش‌های اتصال لپ تاپ به تلویزیون در کنار شما باشیم تا بتوانید با روش‌های انجام کار آشنا شوید؛ با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

روش اتصال لپ تاپ ایسوس به تلویزیون

روش اتصال لپ تاپ ایسوس به تلویزیون

یکی از روش‌های ساده در اتصال لپ تاپ ایسوس به تلویزیون را باید از طریق پورت HDMI عنوان کرد. در حقیقت لپ تاپ‌های جدید و لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی ایسوس دارای پورت اچ دی ام آی هستند و این خبر خوبی برای کاربران است. در صورتی که قصد داشته باشید اتصال لپ تاپ به تلویزیون را انجام دهید، می‌توانید این کار را به سادگی و در کمترین زمان ممکن انجام دهید. اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید، باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کرده تا نتیجه دلخواه شما حاصل شود:

  • ابتدا یک کابل HDMI باکیفیت را خریداری کنید.
  • در ادامه باید یک سر کابل HDMI را به لپ تاپ ایسوس متصل کرده و یک سر دیگر را به پورت HDMI موجود روی تلویزیون وصل کنید.
  • همانطور که می‌دانید، تلویزیون‌ها دارای پورت‌های مختلف هستند و بعد از برقراری اتصال، باید از کنترل تلویزیون استفاده کرده تا بتوانید پورت آن را به خوبی تعیین کنید. به عنوان مثال، فرض کنید کابل اچ دی ام آی را به پورت شماره یک تلویزیون متصل کرده‌اید، بنابراین می‌توانید آن را انتخاب کرده تا به صورت خودکار، صفحه نمایش لپ تاپ خود را روی تلویزیون مشاهده کنید.

تمام شد! هم اکنون شما موفق شدید لپ تاپ ایسوس خود را در کمترین زمان ممکن به تلویزیون هوشمندتان متصل کنید. این کار در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و جایی برای نگرانی وجود ندارد.

نکته مهم: در صورتی که اتصال لپ تاپ ایسوس به تلویزیون از طریق پورت HDMI انجام نشود، امکان دارد تنظیمات نمایشگر شما به خوبی تنظیم نشده باشد. برای بررسی تنظیمات نمایشگر لپ تاپ خود، کافی است کلید لوگوی ویندوز و کلید P را به صورت همزمان روی صفحه کلید فشار دهید تا بدین ترتیب، امکان سفارشی سازی و تنظیم قابلیت موردنظر انجام شود.

روش آینه کردن لپ تاپ ایسوس به تلویزیون

یکی دیگر از روش‌های اتصال لپ تاپ ایسوس به تلویزیون را باید از طریق قابلیت آینه کردن یا همان Mirror عنوان کرد. با فشار دادن کلید Windows می‌توانید به تنظیمات مهم لپ تاپ دسترسی ویژه داشته باشید. سپس شما می‌توانید با کلیک کردن روی پیوند افزودن دستگاه (Add Device) در بخش دستگاه‌های متصل (Connected Devices)، دستگاه جدیدی را اضافه کنید. یک منوی کشویی وجود دارد و باعث می‌شود تمام دستگاه‌هایی که می‌توانید بازتاب کنید، فهرست شوند. پس از انتخاب، صفحه نمایش لپ تاپ را روی تلویزیون مشاهده خواهید کرد.

این مورد را باید به عنوان یکی دیگر از ساده‌ترین روش‌های متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون معرفی کرد که کاربران می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن از آن برای انجام کار خود، استفاده کنند.

برای مشاهده قیمت لپ تاپ،از این صفحه در پلازادیجیتال بازدید نمایید.

روش فعال کردن HDMI در لپ تاپ

روش فعال کردن HDMI در لپ تاپ

در صورتی که قصد دارید حالت اچ دی ام آی را در لپ تاپ ایسوس خود فعال‌سازی کنید، باید روی نماد حجم صدا در نوار وظیفه ویندوز راست کلیک کرده و گزینه Sounds را از زبانه Playback انتخاب کنید. در ادامه شما می‌توانید عملکردهای صوتی و تصویری پورت HDMI را با کلیک کردن روی Apply موجود در پایین گزینه Digital OutPut Device HDMI روشن کنید. هم اکنون شما موفق شده‌اید یکی از مهم‌ترین کارهای موردنیازتان را به سرانجام برسانید.

در صورتی که لپ تاپ نتواند پورت HDMI را به خوبی تشخیص دهد، باید مراحل زیر را برای انجام کار دنبال کنید:

  • شما می‌توانید با تایپ کردن عبارت عیب‌یابی (Troubleshooting) کار خود را آغاز کنید.
  • انتخاب گزینه عیب‌یابی به شما اجازه می‌دهد این روش را انجام دهید.
  • شما باید وارد گوشه سمت چپ قسمت بالا شوید و گزینه View All را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار باید بخش سخت افزار و دستگاه‌ها (Hardware and Devices) را انتخاب کنید.
  • عیب یابی را می‌توان با دنبال کردن دستورالعمل‌های روی صفحه اجرا کرد.

هم اکنون شما موفق شدید کار خود را به پایان برسانید. در ادامه باید وضعیت حل مشکل را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

چرا تلویزیون بعد از متصل کردن HDMI سیگنال دریافت نمی‌کند؟

گاهی وقت‌ها پس از این که اتصال لپ تاپ ایسوس به تلویزیون را انجام می‌دهید، خواهید دید که عبارت هیچگونه سیگنالی دریافت نشد مشخص می‌شود. در این حالت باید یک بار کابل HDMI را جداسازی کرده و مجددا متصل کنید. در صورتی که باز هم تغییر خاصی ایجاد نشد، توصیه می‌کنیم از کابل HDMI دیگری برای بررسی مشکل و رفع آن استفاده کنید. احتمالا این مشکل فقط با تعویض کابل اچ دی ام آی حل می‌شود و جایی برای نگرانی وجود ندارد.

سخن آخر

بدون تردید متصل کردن لپ تاپ ایسوس به تلویزیون به عنوان یکی از نیازهای مهم کاربران شناخته می‌شود. در صورتی که قصد دارید لپ تاپ ایسوس را به تلویزیون متصل کنید، باید بدانید که روش‌های گوناگونی برای انجام کار در دسترس شما قرار دارد. در این مقاله سعی شد بهترین روش‌های برقراری اتصال لپ تاپ ایسوس به تلویزیون را به شما آموزش دهیم تا بتوانید از آن به خوبی برای انجام کار استفاده کنید. شما می‌توانید این کار را با استفاده از روش‌های گوناگون به سرانجام برسانید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا امکان خرابی پورت اچ دی ام آی لپ تاپ به دلیل عدم نمایش اطلاعات روی تلویزیون بعد از اتصال وجود دارد؟

معمولا لپ تاپ‌های ایسوس دارای قابلیت‌های زیادی هستند و روی آن‌ها شاهد خرابی نیستیم، اما باید بدانید که با تعویض کابل HDMI می‌توانید خطا را رفع کنید. بعید به نظر می‌رسد پورت HDMI موجود روی لپ تاپ یا تلویزیون دچار خرابی باشد.

آیا امکان آینه کردن لپ تاپ ایسوس روی تلویزیون وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید این کار را با استفاده و دنبال کردن از آموزش ارائه شده انجام دهید؛ جایی برای نگرانی وجود ندارد.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *