تاریخ انتشار: 17 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی اوقات ضبط مکالمه‌های تلفنی می‌تواند مفید و حتی برای ضبط مصاحبه، نگهداری سوابق ارتباطات شما یا صرفاً نگهداری گزارش تماس‌های تلفنی ضروری باشد.

شاید ضبط تماس مقوله ساده‌ای به نظر بیاید، اما بسیاری از این برنامه‌ها در مورد سهولت استفاده، پخش و سایر موارد متفاوت هستند. همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا مایل به پرداخت هزینه برای ضبط تماس هستید یا نرم افزار رایگان با ویژگی‌های کمتر می‌خواهید (در صورتی که کاربر آیفون باشید).

در این مقاله از پلازا قصد داریم شما را با تعدادی از بهترین نرم افزارهای ضبط مکالمه برای اندروید و گوشی آیفون آشنا کنیم. پس همراهمان باشید.

البته به خاطر داشته باشید اگر قصد دارید با گوشی موبایل خود تماسی را ضبط کنید، خیلی بهتر است ابتدا از شخصی که با او صحبت می‌کنید بپرسید.

call recorder

بهترین برنامه‌های ضبط صدا برای اندروید

ACR Call Recorder

ACR Call Recorder بهترین برنامه ضبط مکالمه رایگان اندرویدی

مزایا:

  • ضبط خودکار تماس
  • رابط کاربری بصری
  • جستجوی ضبط شده با اسم مخاطب
  • حذف خودکار ضبط‌های قدیمی

معایب:

  • ضبط دستی نیاز به ارتقا دارد
  • به طور خودکار از موارد ضبط شده نسخه پشتیبان تهیه نمی‌کند
  • تماس‌های VoIP را ضبط نمی‌کند

acr call recorder

برای کاربران اندروید، گزینه‌های رایگان بهتری از ACR Call Recorder وجود دارد. این برنامه ساده دارای یک سوئیچ روشن/خاموش است که به شما امکان می‌دهد هر تماسی را که روی تلفنتان انجام می‌شود به ‌طور خودکار ضبط کنید.

یکی از بهترین ویژگی‌های آن این است که بصری است. می‌توانید موارد ضبط شده را با نام مخاطبین جستجو کنید و به راحتی آنها را مستقیماً از برنامه به اشتراک بگذارید. همچنین دارای یک گزینه حذف خودکار است تا فضای ذخیره سازی گوشی شما با موارد قدیمی پر نشود.

تنها نقطه ضعف این است که اگر ضبط خودکار را خاموش کنید و بخواهید به صورت دستی ضبط را برای یک تماس خاص انجام دهید، باید به نسخه پولی ارتقا دهید. با این حال با کمی جستجو قطعاً نسخه مود شده آن را در اینترنت پیدا خواهید کرد.

Blackbox Call Recorder

Blackbox Call Recorder بهترین برنامه ضبط برای افراد حرفه‌ای

مزایا:

  • ضبط قابل اعتماد
  • سازماندهی فایل قابل تنظیم
  • ویجت روی صفحه برای ضبط دستی
  • امنیت با استفاده از رمز عبور یا پین

معایب:

  • نیاز به اشتراک ماهانه
  • از ضبط VoIP پشتیبانی نمی‌کند
  • بدون پشتیبان گیری خودکار در فضای ابری

blackbox recorder

Blackbox Call Recorder خود را به عنوان یک نرم افزار ضبط مکالمه قابل اعتماد برای افراد حرفه‌ای معرفی می‌کند. البته به یک اشتراک ماهانه کوچک نیاز دارد (از نسخه مود شده رایگان استفاده کنید)، اما چندین ویژگی پیشرفته را در یک جا گرد هم می‌آورد که در جای دیگری نخواهید یافت.

مثلاً می‌توانید Blackbox را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز با رمز عبور یا پین قفل کنید. همچنین می‌توانید فهرست فایل‌های خود را برای سازماندهی بهتر تنظیم کرده و ضبط‌ها را بر اساس تاریخ، زمان یا مدت مرتب‌سازی کنید. این برنامه همچنین یک ویجت روی صفحه را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن برای شروع یا توقف ضبط دستی تماس‌ها استفاده کنید.

بزرگترین نقطه ضعف این پلتفرم این است که با تماس‌های VoIP میانه‌ای ندارد. بنابراین، اگر از طریق WhatsApp، Skype یا برنامه دیگری مکالمه دارید، Blackbox Call Recorder نمی‌تواند این مکالمات را ضبط کند.

Cube Call Recorder

Cube Call Recorder بهترین برنامه اندروید برای ضبط تماس‌های VoIP

مزایا:

  • چشتیبانی از برنامه‌های مختلف
  • ضبط بر اساس مخاطب
  • شروع به ضبط در اواسط تماس
  • پشتیبانی از بکاپ‌گیری خودکار

معایب:

  • هزینه‌های امنیتی اضافی
  • نسخه رایگان شامل تبلیغات است
  • فقط در Google Drive پشتیبان‌گیری می‌شود

cube acr

Cube ACR نسبت به سایر برنامه‌ها ویژگی‌های بیشتری دارد. نسخه اصلی رایگان است اما تبلیغات را نمایش می‌دهد و هیچ پشتیبان مبتنی بر ابری برای موارد ضبط شده ندارد. اگر به ویژگی‌های بیشتری نیاز دارید، اشتراک 6.99 دلار به مدت شش ماه یا 9.99 دلار برای یک سال کامل پس از یک هفته آزمایشی رایگان برای شما هزینه خواهد داشت. با این حال، نسخه رایگان کاملاً کار راه انداز است.

مانند سایر برنامه‌های ضبط تماس، باید به Cube ACR اجازه استفاده از سرویس دسترس‌پذیری در اندروید 10 یا بالاتر را بدهید. در تنظیمات برنامه، می‌توانید ضبط خودکار را روشن یا خاموش کنید، تماس‌ها را از شماره‌های ناشناس حذف کنید، وضوح و حجم تماس‌ها را تغییر دهید و ضبط از برنامه‌های VoIP را فعال کنید (در صورت پشتیبانی از تلفنتان). حتی می‌توانید برای شناسایی مکان تماس گیرنده، ضبط‌های خود را برچسب جغرافیایی بزنید.

cube acr 2

برای ضبط یک تماس خروجی، صرفاً کافی است با طرف مقابل تماس بگیرید. اگر شروع خودکار ضبط را انتخاب کنید، تماس‌های ورودی به‌ صورت خودکار شروع به ضبط شدن در پس‌زمینه می‌کنند. پس از پایان تماس، برنامه را برای مشاهده و پخش موارد ضبط شده باز کنید. می‌توانید موارد ضبط ‌شده را به ‌عنوان مهم برچسب‌گذاری کنید، آن‌ها را حذف کنید، مکان تماس‌گیرنده را روی نقشه مشاهده کنید یا آنها را از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

بهترین برنامه‌های ضبط صدا برای آیفون

Rev Call Recorder

مزایا:

  • می تواند به سرعت ضبط تماس‌ها را پس از دانلود شروع کند
  • کیفیت ضبط خوب

معایب:

  • در صورت تمایل برای استفاده از نسخه پریمیوم، قیمت بالایی دارد

rev call recorder

Rev Call Recorder یک برنامه ضبط تماس عالی کاملاً رایگان برای آیفون است. بله درست خواندید! هیچ هزینه‌ای ندارد. اما این برنامه فقط زمانی از شما پول می‌گیرد که بخواهید از تماس‌های خود رونوشت تهیه کنید. این بدان معناست که استفاده از سرویس ضبط تماس رایگان است که خیلی هم خوب است! بهترین بخش این است که هیچ هزینه یا تبلیغات پنهانی وجود نداشته و هیچ محدودیتی در طول تماس‌های ضبط شده وجود ندارد.

موارد ضبط شده کیفیت بالایی دارند و شما یک ضبط دو طرفه دریافت می‌کنید. یعنی می‌توانید تماس‌های ورودی و خروجی را ضبط کنید. حتی می‌توانید به صورت رایگان، موارد ضبط شده را به اشتراک بگذارید و خروجی بگیرید. این برنامه از اشتراک گذاری رکوردها از طریق سرویس‌های ذخیره سازی ابری مانند Dropbox، ایمیل، پیامک و غیره پشتیبانی می‌کند.

Automatic Call Recorder

مزایا:

  • سازماندهی فایل‌های ضبط شده را در دسته‌های مختلف
  • ویرایش صدای ضبط شده
  • قابلیت آپلود در Google Drive، Dropbox و Onedrive
  • صداهای ضبط گفتار به متن به بیش از 50 زبان

معایب:

  • رابط کاربری نه چندان چشمگیر
  • باید برای استفاده از امکانات پریمیوم هزینه کنید

authomatic call recorder

Automatic Call Recorder یکی از بهترین برنامه‌های ضبط تماس برای آیفون در سال 2024 است. بزرگترین مزیت این برنامه رابط کاربری باورنکردنی آن است. استفاده از برنامه ساده است و همین باعث محبوبیت آن می‌شود. از آنجایی که اکثر ضبط کننده‌های تماس از یک سیستم تماس 3 طرفه برای ضبط تماس‌ها استفاده می‌کنند، بسیار مهم است که این کار را تا حد امکان برای کاربران آسان کنند و از این نظر، این نرم افزار بی‌شک بی‌نقص است. این برنامه از ضبط برای تماس‌های خروجی و ورودی پشتیبانی می‌کند، بنابراین تمام نیازهای شما را تامین می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به ساختار سازمانی منظم برای ذخیره تماس‌های ضبط شده، امکان ویرایش صدای ضبط شده و پشتیبانی از سرویس‌های ابری مختلف از جمله Dropbox، One Drive، Google Drive و غیره اشاره کرد. همچنین می‌توانید از آن برای تولید رونوشت تماس‌ها استفاده کنید. بیش از 50 زبان پشتیبانی می‌شود بنابراین اکثر کاربران می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. به طور کلی، این یک برنامه ضبط تماس عالی برای آیفون عالی است و توصیه می‌شود.

TapeACall Pro

مزایا:

  • ضبط درست وسط مکالمه
  • نیازی به دسترسی به اینترنت ندارد

معایب:

  • به عملکرد تماس 3 طرفه از شرکت مخابراتی شما نیاز دارد
  • قابلیت رونویسی مکالمات را ندارد

tape a call

TapeACall Pro به شما امکان می‌دهد هم تماسهای ورودی و هم تماس‌های خروجی را ضبط کنید. همچنین می‌توانید در وسط تماس کار ضبط را انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به برنامه بروید و رکورد را بزنید.

بسیاری از کاربران تاکید می‌کنند که استفاده از این برنامه بسیار آسان است و ضبط تماس را نسبت به برنامه‌های دیگر ساده‌تر می‌کند. توسعه دهندگان هم به طور منظم برنامه را به‌روز می کنند تا رابط کاربری و کارایی نرم افزار را بهبود بخشند.

با این حال این برنامه رونویسی ارائه نمی‌دهد. در صورت نیاز به این قابلیت، باید از برنامه دیگری مانند Notta استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تعدادی از بهترین نرم افزارهای ضبط مکالمه برای اندروید و آیفون پرداختیم و برای هر سیستم عامل، سه مورد از بهترین‌ها را معرفی کردیم. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

چنانچه قصد خرید گوشی هوشمند از بهترین برندهای دنیا از جمله اپل، گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و … را دارید، فروشگاه پلازا دیجیتال بهترین راهنمای خرید گوشی موبایل: نکات مهم و کاربردی برای خرید در خدمت شماست. شما همواره می‌توانید لیستی از جدیدترین مدل‌های موبایل را از فروشگاه اینترنتی ما بررسی نمایید. خرید اینترنتی تمامی گوشی‌ها با به‌روز‌ترین تکنولوژی های روز دنیا، بصورت نقد و اقساط امکان پذیر است.

سوالات متداول کاربران

هنگام انتخاب برنامه ضبط تماس چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیرم؟

هنگام انتخاب یک برنامه ضبط تماس، عواملی مانند سهولت استفاده، کیفیت پخش، ویژگی‌های اضافی مانند پشتیبان‌گیری خودکار و ذخیره‌سازی ابری را در نظر بگیرید و مهم‌تر از همه، اطمینان حاصل کنید که با قوانین و مقررات حریم خصوصی مکان شما مطابقت دارد تا از خطرات قانونی جلوگیری شود.

مشکلات احتمالی برنامه های ضبط تماس چیست؟

برخی از مشکلات احتمالی این برنامه‌ها شامل مشکلات سازگاری با شرکت‌های مخابراتی یا دستگاه‌های خاص، اشکالات فنی مؤثر بر کیفیت ضبط، عملکرد برنامه یا امنیت داده‌ها و پیامدهای قانونی ضبط تماس‌ها بدون رضایت طبق قوانین کشور یا منطقه شما است.

چگونه می‌توانم بهترین برنامه ضبط تماس را برای نیازهای خود انتخاب کنم؟

برای انتخاب بهترین برنامه ضبط تماس، خواندن نظرات کاربران، در نظر گرفتن سازگاری برنامه با دستگاه، ارزیابی ویژگی‌های آن و اطمینان از مطابقت آن با قوانین و مقررات مکان شما در مورد ضبط تماس ضروری است.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *