سایت تولید عکس با هوش مصنوعی

بهترین سایت تولید عکس با هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: 06 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 9 دقیقه

اگر هر روز ساعت‌ها گوگل را بالا و پایین می‌کنید تا تصویر مورد نیاز خود را بیابید، ممکن است هوش مصنوعی بتواند به کمک شما بیاید. با سایت تولید عکس با هوش مصنوعی ، می‌توانید دستوری را با جزئیات یا به طور مبهم بنویسید تا با مجموعه‌ای از اهداف شما مطابقت داشته باشد و تصویر مورد نظر خود را بلافاصله دریافت کنید. این ابزارها می توانند به برندسازی، تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی، آگهی و موارد دیگر کمک کنند. همراه پلازا دیجیتال باشید تا در این مقاله چند ابزار هوش مصنوعی خوب تولید عکس معرفی کنیم و روش کار با آنها را نیز شرح دهیم.


best ai

بهترین سایت تولید عکس با هوش مصنوعی سال 2024

در ادامه شما را به بهترین سایت های تولید عکس با هوش مصنوعی آشنا می‌کنیم که در سال ۲۰۲۴ حسابی سروصدا به پا کرده‌اند.

Image Creator از Microsoft Designer

  • بهترین هوش مصنوعی تولید کننده تصویر در کل

Image Creator از Microsoft Designer (سابقاً Bing Image Creator) توسط DALL-E 3، پیشرفته‌ترین مدل تولید تصویر OpenAI، پشتیبانی می‌شود. در نتیجه، نتایج با کیفیت بالاتری نسبت به نسخه رایگان DALL-E ایجاد می‌کند و استفاده از آن نیز رایگان است.

Image Create 1

ویژگی‌های Image Creator

ساخته شده توسط: DALL-E 3 | دسترسی از طریق: Copilot، مرورگر، موبایل | خروجی: 4 تصویر در هر فرمان | قیمت: رایگان

مزایا

  • ارائه شده توسط DALL-E 3
  • سریع
  • دسترسی راحت

معایب

  • به یک حساب کاربری مایکروسافت نیاز دارید
  • در مرحله پیش نمایش است

نکات مهم Image Creator

بزرگ‌ترین مزیت این هوش مصنوعی این است که می‌توانید از همان جایی که به چت ربات هوش مصنوعی مایکروسافت، Copilot (که قبلا بینگ چت) دسترسی دارید، به آن هم دسترسی داشته باشید.

علاوه بر استفاده از Image Creator در سایت خودش، می‌توانید از آن بخواهید که در Copilot برای شما تصویر تولید کند. برای تولید تصویر، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صورت مکالمه از Copilot بخواهید هر تصویری را که دوست دارید برای شما ترسیم کند.

این ویژگی بسیار راحت است زیرا می‌توانید تمام نیازهای تولید تصویر و چت هوش مصنوعی خود را در یک مکان برآورده کنید. این کار برای تسهیل مواردی است که می‌توانند هم از تولید تصویر و هم تولید متن سود ببرند، مانند برنامه‌ریزی مهمانی؛ چون می‌توانید از چت بات بخواهید چند تم برای مهمانی شما ایجاد کرده و سپس تصاویری مطابق با آن تم‌ها تولید کند.

Image Create 2

روش استفاده از Image Creator

  1. از Designer به Image Creator بروید و وارد شوید.

برای دسترسی به Image Creator از Designer نیازی به Microsoft Edge ندارید. کافی است به Bing.com/Create بروید و روی Join & Create کلیک کنید تا وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شده و به تولید کننده تصویر دسترسی پیدا کنید.

join and create

  1. درخواست (پرامپت) خود را بنویسید

در مرحله بعد، شرح تصویری را وارد کنید که می‌خواهید Image Creator برایتان ایجاد کند. درست مانند زمانی که از چت ربات هوش مصنوعی استفاده می‌کنید، تا حد امکان توضیح دهید تا مطمئن شوید نتیجه دقیق است.

پس از اینکه درخواست خود را در قسمت متن وارد کردید، روی Create کلیک کنید.

prompt1

مثلاً برای این پرامپت قصد داریم موارد زیر را درخواست کنیم: عکس یک پرنده دودو که روی زمین سیمانی یک خانه با نور روشن در مناطق استوایی نشسته است. سپس روی Create کلیک می‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا تصاویر تولید شوند.

  1. نتایج خود را مشاهده کنید

هنگامی که تصاویر شما آماده شد، زمان بررسی نتایج است. DALL-E 3 و Image Creator از Designer هر دو معمولاً چهار تصویر تولید شده را برای هر درخواست نمایش می‌دهند.

این مولدها همیشه عالی نیستند، چون نسخه‌های رایگان تولید تصویر هوش مصنوعی اغلب به اندازه کافی پیشرفته نیستند تا تصاویر واقعی ایجاد کنند، بنابراین ممکن است برخی از خطاها را در جزئیات مشاهده کنید، مانند انگشتان یا موقعیت چشم یک فرد، یا کلیدهای روی صفحه کلید کامپیوتر.

results

  1. تصویر(تصاویر) خود را دانلود کنید

پس از بررسی تصاویر تولید شده، می‌توانید هر کدام را بخواهید دانلود کنید. فقط با کلیک بر روی یک تصویر، بزرگ شده و گزینه‌هایی برای اشتراک‌گذاری، ذخیره در حسابتان، دانلود یا ارائه بازخورد به شما می‌دهد. شایان ذکر است که می‌توانید یکی، همه یا هیچ یک از تصاویر را دانلود کنید.

در یک ویژگی جدید از زمان ادغام این ابزار با Designer، مایکروسافت اکنون به شما امکان می‌دهد تا به سرعت تصویر را نیز سفارشی کنید. با کلیک بر روی Customize، Microsoft Designer باز می‌شود.

DALL-E 2 از OpenAI

  • بهترین تولید کننده تصاویر هوش مصنوعی اگر می‌خواهید نسخه اصلی را تجربه کنید!

OpenAI، شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی پشت ChatGPT، DALL-E را در 2 نوامبر 2022 راه اندازی کرد که به سرعت به محبوب‌ترین هوش مصنوعی تولید عکس در بازار تبدیل شد. اگر چه DALL-E توسط Image Creator مورد استفاده قرار گرفته است، اما همچنان یک تولید کننده تصویر بسیار توانمند و طرح اولیه برای تمام مدل‎های بعدی است.

doll e 2

ویژگی‌های DALL-E 2

طراحی شده توسط: DALL-E 2 از OpenAI | دسترسی از طریق: وب سایت OpenAI | خروجی: 4 تصویر در هر اعتبار | قیمت: رایگان در صورت ثبت نام قبل از 6 آوریل، حداقل 15 دلار در صورت ثبت نام بعد از آن | اعتبار: کمک هزینه اعتبار رایگان هر ماه برای کاربران قبل از 6 آوریل تکمیل می‌شود

مزایا

  • سریع
  • کپی رایت ندارد
  • تصاویر دقیق

معایب

  • اعتبارات گیج کننده
  • فاقد اپلیکیشن

نکات مهم DALL-E 2

وضعیت اعتبارات این سایت ممکن است کمی گیج‌تان کند؛ چون کاربرانی که قبل از 6 آوریل 2023 ثبت نام کرده‌اند، شرایط اصلی را که شامل 15 اعتبار رایگان است که در پایان هر ماه تکمیل می‌شود را دارند. هر کاربر جدید باید حداقل 115 اعتبار را به قیمت 15 دلار بخرد، که یک مشکل بزرگ استفاده از این هوش مصنوعی به جای Image Creator از Designer است.

از آنجایی که گزینه‌های رایگان دیگری هم وجود دارد که در نوع خود خوب هستند، ما کاربران را تشویق می‌کنم که فقط در صورتی که واقعاً می‌خواهند تصاویر بسیار باکیفیت و بی‌خطا را تجربه کنند، برای DALLE-2 هزینه کنند.

dalle2 2

روش استفاده از DALL-E 2

  1. یک حساب کاربری در وب سایت OpenAI’s Labs ایجاد کنید

قبل از تولید تصاویر، از OpenAI Labs بازدید کنید؛ این سایت از شما می‌خواهد که یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد شوید.

می‌توانید به OpenAI Labs در موبایل یا مرورگر وب دسترسی داشته باشید.

dalle2

  1. شروع به تولید عکس کنید

پس از ورود به سیستم، آماده تولید تصویر هستید. در بالای صفحه وب نوار متن قرار دارد. همچنین تصاویر دیگری که توسط کاربران DALL-E 2 ایجاد شده‌اند را مشاهده خواهید کرد. اگر نیاز به الهام گرفتن دارید، ماوس خود را روی هر تصویر بچرخانید تا ببینید هنرمندان دیگر از چه چیزی برای تولید تصویر استفاده کرده‌اند.

  1. یک عبارت خاص را در نوار متن تایپ کنید

هنگامی که برای امتحان ایده خود آماده شدید، عبارت مورد نظرس را در نوار ورودی متن تایپ کنید.

ما از «تصویری از افسانه کلاسیک سیندرلا که در یک محیط سایبرپانک، با نورهای نئون و فناوری آینده‌نگر قرار دارد» استفاده می‌کنیم.

شاید فکر کنید که این عبارت چقدر عجیب است و همینطور هم هست! از آنجایی که هوش مصنوعی برای ایجاد یک تصویر بر توضیحات شما به عنوان یک درخواست تکیه می‌کند، بهتر است هنگام نوشتن درخواست‌های خود تا حد امکان جزئیات زیادی داشته باشید.

با ذکر آن در توضیحات می‌توانید یک سبک هنری برای تصویر خود تعیین کنید. همچنین، اگر می‌خواهید چیزی در پیش‌زمینه در مقابل پس‌زمینه باشد، موقعیت سوژه (ها) را مشخص کنید. در غیر این صورت، DALL-E 2 همه چیز را از طریق تفسیر خود تولید می‌کند.

 

برای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی می‌توانید از سورا استفاده کنید. با این حال بد نیست با هوش مصنوعی سورا (Sora) آشنا شوید.

doll e 2 2

  1. تصویر را ایجاد و اصلاح کنید

پس از رضایت از درخواست خود، Generate را بزنید؛ DALL-E 2 چهار تصویر مختلف را برای پیش نمایش تولید می‌کند. اگر از تصاویر راضی نیستید، اشتراک بین آنها را شناسایی کنید و عبارت جستجوی خود را بر اساس آن تغییر دهید.

مثلاً شاید بخواهید جزئی را به پیش‌زمینه یا پس‌زمینه منتقل کنید، یا ترتیب عبارت‌ها را به گونه‌ای تغییر دهید که یک چیز قبل از دیگری قرار گیرد.

اگر از خروجی راضی هستید، تصویری را که می‌خواهید ذخیره کنید انتخاب کنید.

  1. ذخیره و اشتراک گذاری کنید

هنگامی که یک تصویر را انتخاب کردید، در اندازه کامل ظاهر می‌شود. با انتخاب دکمه ذخیره در گوشه سمت راست بالا می‌توانید تصویر را در گالری DALL-E 2 خود ذخیره کنید.

همچنین گزینه‌ای برای دانلود آن در گوشه سمت راست بالای تصویر وجود دارد. تصویر در دستگاه شما ذخیره می‌شود و می‌توانید آن را برای دوستان و خانواده ارسال کرده یا برای نمایش چاپ کنید.

savedall2

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی تعدادی از بهترین سایت‌های هوش مصنوعی برای تولید تصاویر خلاقانه و زیبا پرداختیم. با خصوصیات و ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر یک آشنا شدیم و سپس روش تولید عکس با آنها را توضیح دادیم. امیدواریم برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

چنانچه قصد خرید لپ تاپ را داشته باشید، همواره می‌توانید به فروشگاه پلازا دیجیتال سری بزنید. این فروشگاه آنلاین عرضه کننده انواع لپ تاپ از برندهای مطرح و بنام جهانی از جمله ایسوس، لنوو، ایسر و … است که این دستگاه‌ها را با شرایط ویژه و قیمت بروز به فروش می‌رساند. پلازا همچنین دارای 16 شعبه در شهر تهران است که خرید حضوری را نیز برای شما عزیزان تسهیل کرده است.

سوالات متداول کاربران

1.سایت‌های هوش مصنوعی تولید عکس چگونه کار می‌کنند؟

مولدهای عکس هوش مصنوعی بر اساس الگوهایی کار می‌کنند که از هزاران تصویر موجود یاد گرفته‌اند. برای استفاده از آنها، باید متنی را وارد کنید که آنچه را که می‌خواهید توصیف می‌کند. سپس برنامه درخواست شما را پردازش کرده و تصویری مطابق با توضیحات شما تولید می‌کند و کلمات شما را به هنر تجسمی تبدیل می‌نماید.

2. چگونه بهترین سایت تولید تصویر هوش مصنوعی را انتخاب کنیم؟

هر ابزار تصویر هوش مصنوعی نقاط قوت منحصربه‌فردی دارد. در هر حرفه‌ای که باشید، گزینه‌های خوبی برای همه وجود دارد.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *