تاریخ انتشار: 27 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 19 دقیقه

باتوجه به قیمت بالای لپ تاپ‌ها انتخاب یک مدل که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم امکانات خوب و قابل‌قبولی را در اختیار قرار دهد چندان کار ساده‌ای نیست. اگر قصد خرید لپ تاپ دارید تنوع گسترده‌ای برای شما وجود دارد. اما اینطور نیست که صرفا لپ تاپی را انتخاب کنید که مشخصات خیلی خوب و یا بسیار ساده‌ای دارد؛ بستگی به نوع کارکرد شما دارد. اگر لپ تاپ را برای بکارگیری نرم‌افزارهای سنگین می‌خواهید مسلما لپ‌ تاپ با کانفیگ معمولی به درد شما نمی‌خورد. اما دقیقا چه لپ تاپی برای کاری که می‌خواهید انجام بدهید مناسب است؟ احتمالا با مطالعه مطلب مقایسه لپ تاپ میان رده و معرفی بهترین لپتاپ های میان رده تا حدودی بتوانید مطابق با نیازتان لپ تاپ موردنظر را خریداری کنید.

لپ تاپ میان‌رده چیست؟

پیش از معرفی مدل‌های مختلف و آشنایی با ویژگی‌های آن‌ها در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده، بهتر است با تعریف لپ تاپ میان‌رده آشنا شویم. کاربری عمومی و روزانه، گیمینگ و کاربری صنعتی جزو انواع کاربردهای لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آیند که افراد با توجه به نیاز خود آن‌ها را از بین مدل‌های موجود انتخاب کرده و خریداری می‌کنند.

بسیاری از افراد مانند دانش‌آموزان و دانشجویان به لپ‌تاپی نیاز دارند که بتواند نیاز آن‌ها برای استفاده روزمره را برآورده و کرده و با توجه به رشته تحصیلی بتواند به خوبی پردازش‌های سنگین را انجام دهد. در واقع این افراد به یک مدل لپ‌تاپ نیاز دارند که بتواند به خوبی برنامه‌هایی مانند مرورگرهای اینترنتی و برنامه‌های آفیس و غیره را بر حسب نیاز، بدون مشکل اجرا کند. در واقع لپ‌تاپ میان‌رده به مدل‌های گفته می‌شود که کانفیگ یا مشخصات سطح بالایی نداشته اما می‌توانند به خوبی از پس انجام کارهای روزانه برآمده و نیاز افراد و کاربران مختلف را برآورده کنند.

نکات مهم در مقایسه لپ تاپ های میان رده کدام است؟

یکی از نکات مهمی که در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده باید به آن اشاره کرد، توجه به برخی معیارها و ویژگی‌ها در زمان انتخاب و خرید لپ‌تاپ‌های میان‌رده است. در واقع کاربران با توجه به نیاز خود می‌توانند با در نظر گرفتن این معیارها، بهترین گزینه را از بین مدل‌های موجود انتخاب کرده و نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

صفحه نمایش

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها که در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده باید مورد توجه قرار بگیرد، صفحه نمایش لپ‌تاپ است. صفحه نمایش یکی از قسمت‌های مهم است زیرا کاربر قصد دارد برای مدت زمان طولانی از آن برای انجام کارهای خود یا حتی تماشایی فیلم و غیره استفاده کند. به همین دلیل صفحه نمایش باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد؛ صفحه نمایش‌هایی که از نوع مات بوده و نور کمتری را بازتاب می‌دهند بهترین گزینه محسوب می‌شوند زیرا می‌توانند از خستگی چشم‌ها در صورت استفاده در مدت زمان طولانی جلوگیری کنند.

پردازنده مرکزی یا CPU

در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده باید به این موضوع اشاره کرد که CPU یا پردازنده مرکزی یکی از مهم‌ترین قطعات لپ‌تاپ به حساب می‌آید که در زمان خرید باید مورد توجه قرار بگیرد. پردازنده مرکزی وظیفه دارد که پردازش‌های مختلف را در زمان استفاده از لپ‌تاپ انجام دهد. به همین دلیل پردازنده مرکزی یک لپ‌تاپ میان‌رده باید بتواند به خوبی پردازش‌های مربوط به انجام کارهای روزمره را انجام دهد.

یکی از معیارهای مهمی که در انتخاب لپ‌تاپ با پردازنده خوب باید مورد توجه قرار بگیرد، تعداد هسته‌های پردازنده و همچنین نسل آن است. بدون شک بالا بودن تعداد هسته‌های یک پردازنده باعث افزایش فرکانس پردازشی آن می‌شوند و می‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. همچنین هر چه پردازنده مرکزی لپ‌تاپ به‌روزتر و از نسل‌های جدیدتر باشد، می‌تواند عملکرد به مراتب بهتری از خود نشان دهد و به خوبی نیازهای کاربران را برآورده نماید.

مقدار حافظه‌ رم

یکی از مهم‌ترین قطعاتی که نقش مهمی در سرعت پردازش و اجرای برنامه‌های مختلف ایفا می‌کند، حافظه رم (RAM) است که در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده از اهمیت زیادی برخوردار است. در خصوص لپ‌تاپ باید به ایین موضوع اشاره کرد که یک محصول مولتی‌ مدیا و مولتی تسکینگ است به طوری کاربر به صورت دائمی نیاز پیدا می‌کند تا چندین برنامه مختلف را به صورت همزمان اجرا کند. هر چه حافظه رم در یک لپ‌تاپ بالاتر باشد می‌تواند عملکرد بهتری در این زمینه از خود نشان دهد.

نوع حافظه

از دیگر بخش‌های مهم در لپ‌تاپ که در زمان خرید باید مورد توجه قرار بگیرد، حافظه ذخیره‌سازی است. برنامه‌های مختلف برای ذخیره داده‌ها و اطلاعات به یک فضای ذخیره‌سازی نیاز دارند؛ اما امروزه در خصوص حافظه ذخیره‌سازی، نوع حافظه از اهمیت بالاتری نسبت به ظرفیت آن برخوردار است. امروزه بهترین نوع حافظه‌های ذخیره‌سازی، حافظه‌های SSD هستند که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در آن‌ها بالا بوده و می‌توانند نقش مهمی در افزایش سرعت لپ‌تاپ ایفا کنند.

حافظه گرافیکی

در نهایت یکی دیگر از قطعات مهم که در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده باید به آن اشاره کرد، حافظه گرافیکی است؛ در صورتی که کاربران قصد داشته باشند از لپ‌تاپ خود برای انجام برخی بازی‌ها و همچنین اجرای برنامه‌ها و نرم‌افزارهای گرافیکی استفاده کنند، باید نوع و ظرفیت حافظه گرافیکی را مورد توجه قرار داده و محصولی را خریداری کنند که بتواند در این زمینه به خوبی نیازهای آن‌ها را برآورده کند.

بهترین لپ تاپ میان رده رده کدام است؟

پس از آشنایی با لپ‌تاپ میان‌رده و معیارهایی که در انتخاب این نوع لپ‌تاپ‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد، در ادامه راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده، با چند نمونه از بهترین مدل‌ها آشنا شده و ویژگی‌ها و امکانات و همچنین نقاط قوت و ضعف آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6 I5 8GB 1TB HDD 256GB SSD 11H

پردازنده مرکزیپردازنده Intel مدل Core i5 11300H
پردازنده گرافیکیGeForce GTX 1650 به همراه 4 گیگابایت حافظه اختصاصی
حافظه رم (RAM)8 گیگابات از نوع DDR5
حافظه ذخیره‌سازی1 ترابایت از نوع HDD به همراه 256 گیگابایت از نوع SSD
صفحه نمایش15.6 اینچ، پنل IPS، نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی، کیفیت Full HD
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده به‌روز
  • پردازنده گرافیکی مستقل
  • صفحه نمایش با کیفیت

 

نقاط ضعف:

  • حافظه SSD کم
  • باتری ضعیف

این محصول که در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده معرفی شده، یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار از برند لنوو است که عملکرد خوبی در طراحی و عرضه لپ‌تاپ‌های اقتصادی و میان‌رده دارد. کانفیگ خوب به همراه صفحه نمایش با کیفیت و همچنین بازه قیمتی مناسب این لپ‌تاپ را به یکی از بهترین گزینه‌های برای انجام کارهای روزمره و استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی تبدیل کرده است.

 

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X515EP I5 16GB 512GB MX330

پردازنده مرکزیپردازنده Intel مدل Core i5 1135G7
پردازنده گرافیکیGeForce MX330 GDDR5 به همراه 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
حافظه رم (RAM)16 گیگابات از نوع DDR4
حافظه ذخیره‌سازی512 گیگابایت از نوع SSD
صفحه نمایش15.6 اینچ، پنل IPS، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی، کیفیت Full HD
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده به‌روز و قدرتمند
  • پردازنده گرافیکی مستقل
  • مجهز به درگاه‌های متنوع
  • استفاده از حافظه SSD

 

نقاط ضعف:

  • نرخ نوسازی تصویر پایین
  • باتری ضعیف

ایسوس یکی از بهترین برندها در زمینه طراحی و تولید انواع لپ‌تاپ به حساب می‌آید که یکی از محصولات آن با نام VivoBook X515EP در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده به عنوان یکی از بهترین محصولات بازار معرفی می‌شود. در خصوص این محصول باید گفت که در مجموع مشخصات متوسط رو به بالا داشته و یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام کارهای روزمره و همچنین استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی سبک به حساب می‌آید.

 

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook M1603QA R5 5600 8G 512 SSD

پردازنده مرکزیپردازنده AMD مدل Ryzen 5 5600 با فرکانس پردازشی 3.3 تا 4.2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیپردازنده گرافیکی یکپارچه RX VEGA 7
حافظه رم (RAM)8 گیگابات از نوع DDR4
حافظه ذخیره‌سازی512 گیگابایت از نوع SSD
صفحه نمایش16 اینچ، پنل IPS، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی، کیفیت Full HD+
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده قدرتمند
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • عدم برخورداری از پردازنده گرافیکی مستقل
  • باتری ضعیف

VivoBook M1603QA یکی دیگر از مدل‌های لپ‌تاپ ایسوس به حساب می‌آید که در راهنمای خرید لپ تاپ میان رده به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های بازار معرفی می‌شود. استفاده از پردازنده قدرتمند به همراه صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت باعث شده که این محصول از ایسوس یکی از بهترین گزینه‌های برای افرادی باشد که قصد خرید لپ‌تاپ میان‌رده برای انجام امور روزمره خود دارند.

 

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6 i3 4GB ITB NOS

پردازنده مرکزیپردازنده Intel مدل Core i3 1115G4
پردازنده گرافیکیپردازنده گرافیکی یکپارچه Intel
حافظه رم (RAM)4 گیگابات از نوع DDR4
حافظه ذخیره‌سازی1 ترابایت از نوع HDD
صفحه نمایش15.6 اینچ، پنل TN، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی، کیفیت Full HD
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده خوب
  • امکان ارتقاء حافظه
  • صفحه نمایش با کیفیت

 

نقاط ضعف:

  • باتری و شارژدهی ضعیف
  • عدم برخورداری از حافظه گرافیکی مستقل
  • پایین بودن حافظه رم

این محصول از لنوو که در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده معرفی شده است، با توجه به عدم برخورداری از حافظه گرافیکی مستقل و همچنین پایین بودن حافظه رم، گزینه مناسبی برای انجام امور روزمره و اداری بوده و نمی‌توان از آن انتظار عملکرد مناسب در اجرا و کار با برنامه‌های گرافیکی داشت؛ اما برای انجام امور روزمره مانند وب‌گردی، تماشای فیلم و غیره گزینه مناسبی بوده و کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

 

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X515JA-212 V15BB i3 8G 256SSD

پردازنده مرکزیپردازنده Intel مدل Core i3 1005G1 دارای محدوده فرکانس 1.2 تا 3.4 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیپردازنده گرافیکی یکپارچه Intel
حافظه رم (RAM)8 گیگابات از نوع DDR4 به همراه قابلیت ارتقاء تا 12 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی256 گیگابایت از نوع SSD
صفحه نمایش15.6 اینچ، پنل IPS، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی، کیفیت Full HD
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده خوب
  • امکان ارتقاء حافظه رم
  • صفحه نمایش با کیفیت

 

نقاط ضعف:

  • باتری و شارژدهی ضعیف
  • عدم برخورداری از حافظه گرافیکی مستقل
  • پایین بودن ظرفیت حافظه SSD

در صورتی که قصد خرید یک لپ‌تاپ میان‌رده با عملکرد خوب و قیمت مناسب دارید، این محصول از برند ایسوس یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده معرفی شده است. با توجه به عدم برخورداری از حافظه گرافیکی مستقل نمی‌توان از این لپ‌تاپ انتظار عملکرد خوب در زمینه انجام کارهای گرافیکی داست اما گزینه مناسبی برای انجام فعالیت‌های روزمره بوده و می‌تواند به خوبی نیازهای کاربران را برآورده کند.

 

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL05 i3 8G 256SSD

پردازنده مرکزیپردازنده Intel مدل Core i3 1115G4 دارای محدوده فرکانس 3.0 تا 4.1 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیپردازنده گرافیکی یکپارچه Intel
حافظه رم (RAM)8 گیگابات از نوع DDR4 به همراه قابلیت ارتقاء تا 12 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی256 گیگابایت از نوع SSD
صفحه نمایش15.6 اینچ، پنل IPS، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی، کیفیت Full HD
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده خوب
  • امکان ارتقاء حافظه رم
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • وزن سبک

 

نقاط ضعف:

  • باتری و شارژدهی ضعیف
  • عدم برخورداری از حافظه گرافیکی مستقل
  • پایین بودن ظرفیت حافظه SSD

در راهنمای خرید لپ تاپ میان رده با یکی دیگر از بهترین مدل‌ها آشنا می‌شویم که با توجه به برخورداری از قیمت مناسب توانسته محبوبیت زیادی در بین کاربران به دست آورد. صفحه نمایش با کیفیت و قدرت پردازشی خوب باعث شده که این محصول به یکی از بهترین لپ‌ تاپ‌های میان‌رده برای انجام امور و کارهای روزمره تبدیل شود. عدم برخورداری از پردازنده گرافیکی مستقل باعث شده که این محصول عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌های گرافیکی نداشته باشد.

 

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6 I5 4G 4G 1T NOS

پردازنده مرکزیپردازنده Intel مدل Core i5 1155G7 دارای محدوده فرکانس 2.4 تا 4.2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیNvidia Geforce MX350 به همراه 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
حافظه رم (RAM)8 گیگابات از نوع DDR4
حافظه ذخیره‌سازی1 ترابایت از نوع HDD
صفحه نمایش15.6 اینچ، پنل IPS، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی، کیفیت Full HD
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده خوب
  • امکان ارتقاء حافظه رم
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • برخوردای از حافظه گرافیکی مستقل

 

نقاط ضعف:

  • باتری و شارژدهی ضعیف
  • عدم برخورداری از حافظه SSD

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث شده این محصول از لنوو در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های معرفی شود، قیمت مناسب و عملکرد خوب آن است. استفاده از پردازنده قدرتمند و به‌روز به همراه پردازنده گرافیکی اختصاصی و صفحه نمایش با کیفیت باعث شده که این محصول از عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌های مختلف به منظور انجام امور روزمره برخوردار باشد؛ به لطف پردازنده گرافیکی می‌توان از این لپ‌تاپ برای انجام کارهای گرافیکی سبک نیز استفاده کرد.

 

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 5 I5 8G 512G

پردازنده مرکزیپردازنده Intel مدل Core i5 1135G7 دارای محدوده فرکانس 2.4 تا 4.2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیNvidia GeForce MX450 به همراه 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
حافظه رم (RAM)8 گیگابات از نوع DDR4
حافظه ذخیره‌سازی512 گیگابایت از نوع SSD
صفحه نمایش15.6 اینچ، پنل IPS، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی، کیفیت Full HD
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده خوب
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • برخوردای از حافظه گرافیکی مستقل
  • برخورداری از حافظه SSD
  • مجهز به اسپیکرهای استریو همراه با فناوری صدای دالبی

 

نقاط ضعف:

  • باتری و شارژدهی ضعیف
  • عدم امکان ارتقاء حافظه رم

در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده با یکی دیگر از مدل‌های برند لنوو آشنا می‌شویم که از عملکرد خوبی برای انجام کارهای روزنه و نیمه‌حرفه‌ای برخوردار بوده و قیمت مناسب آن باعث شده که مورد توجه کاربران زیادی قرار بگیرد. این لپ‌تاپ با مشخصات و ویژگی‌های خوب به راحتی می‌تواند نیاز کاربران برای کارهای روزمره و همچنین کارهای گرافیکی سبک را برآورده کند.

 

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook R565EA-UH31T

پردازنده مرکزیپردازنده Intel مدل Core i3 1115G4 دارای محدوده فرکانس 3.0 تا 4.1 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیپردازنده گرافیکی یکپارچه اینتل
حافظه رم (RAM)4 گیگابات از نوع DDR4
حافظه ذخیره‌سازی128 گیگابایت از نوع SSD از نوع M.2
صفحه نمایش15.6 اینچ، پنل IPS، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی، کیفیت Full HD
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده خوب
  • صفحه نمایش با کیفیت

 

نقاط ضعف:

  • باتری و شارژدهی ضعیف
  • عدم امکان ارتقاء حافظه رم
  • عدم برخورداری از حافظه گرافیکی مستقل
  • کم بودن ظرفیت حافظه SSD

سخت‌افزار و قیمت مناسب باعث شده که این محصول از ایسوس در راهنمای خرید لپ تاپ میان رده از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد. با توجه به مشخصات و ویژگی‌ها، این محصول تنها برای کاربرانی مناسب است که از لپ‌تاپ برای انجام کارهایی مانند وب‌گردی، تماشای فیلم و غیره استفاده می‌کنند. در صورتی که برای انجام کارهای مورد نظر خود به قدرت پردازش زیادی نیاز دارید، این محصول گزینه مناسبی نبوده و می‌توانید سایر مدل‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

 

لپ تاپ لنوو مدل ThinkBook 15 i3 4GB-256GB SSD

پردازنده مرکزیپردازنده Intel مدل Core i3 1115G4 دارای محدوده فرکانس 3.0 تا 4.1 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیپردازنده گرافیکی یکپارچه Intel UHD Graphics
حافظه رم (RAM)4 گیگابات از نوع DDR4 با قابلت ارتقاء
حافظه ذخیره‌سازی256 گیگابایت از نوع SSD از نوع
صفحه نمایش15.6 اینچ، پنل IPS، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی، کیفیت Full HD
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده خوب
  • صفحه نمایش با کیفیت

 

نقاط ضعف:

  • باتری و شارژدهی ضعیف
  • عدم امکان ارتقاء حافظه رم
  • عدم برخورداری از حافظه گرافیکی مستقل
  • کم بودن ظرفیت حافظه SSD

در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده، با یکی دیگر از مدل‌های لپ‌تاپ لنوو از سری ThinkBook آشنا می‌شویم که بهترین گزینه برای افرادی است که به یک لپ‌تاپ برای انجام امور و فعالیت‌های روزانه که نیازی به پردازش سنگین ندارند، نیاز دارند. این محصول برای این دسته از افراد یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های میان‌رده به حساب می‌آید.

 

لپ تاپ اچ پی مدل DW3158NIA

پردازنده مرکزیپردازنده Intel مدل Core i5 1135G7 دارای محدوده فرکانس 2.8 تا 4.2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیپردازنده Nvidia GeForce MX350 GDDR5 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
حافظه رم (RAM)8 گیگابات از نوع DDR4 با قابلت ارتقاء
حافظه ذخیره‌سازی512 گیگابایت از نوع SSD از نوع
صفحه نمایش15.6 اینچ، پنل IPS، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی، کیفیت HD
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده خوب
  • امکان ارتقاء حافظه رم و حافظه داخلی
  • برخورداری از پردازنده گرافیکی مستقل

 

نقاط ضعف:

  • باتری و شارژدهی ضعیف
  • کیفیت پایین صفحه نمایش

برند HP یکی از برندهایی فعال و مطرح در زمینه طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده به حساب می‌آید. این محصول که در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده معرفی شده است، با توجه به سخت‌افزار به کار رفته بهترین گزینه برای افرادی است که به یک لپ‌تاپ با قدرت پردازشی خوب برای انجام امور روزانه با قیمت مناسب نیاز دارند.

 

لپ تاپ ایسوس مدل K413EQ EK369 i5 8GB 512GB SSD

پردازنده مرکزیپردازنده Intel مدل Core i5 1135G7 دارای محدوده فرکانس 2.8 تا 4.2 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیپردازنده Nvidia GeForce MX350 GDDR5 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
حافظه رم (RAM)8 گیگابات از نوع DDR4 با قابلت ارتقاء
حافظه ذخیره‌سازی512 گیگابایت از نوع SSD
صفحه نمایش14 اینچ، پنل IPS، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی، کیفیت Full HD
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده خوب
  • امکان ارتقاء حافظه رم و حافظه داخلی
  • برخورداری از پردازنده گرافیکی مستقل

 

نقاط ضعف:

  • باتری و شارژدهی ضعیف
  • سایز کوچک صفحه نمایش

در این قسمت از راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های میان رده با یکی از بهترین محصولات برند ایسوس در این رده آشنا می‌شویم که با قیمت مناسب و عملکرد سخت‌افزاری خوب توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. این محصول بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال یک لپ‌تاپ با کیفیت برای انجام امور روزانه هستند که نیاز به پردازش سنگین ندارند.

 

لپ تاپ ایسوس مدل R565EP-BQ454 I3 4G 512G

پردازنده مرکزیپردازنده Intel مدل Core i3 1115G4 دارای محدوده فرکانس 3.0 تا 4.1 گیگاهرتز
پردازنده گرافیکیپردازنده Nvidia GeForce MX350 GDDR5 با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی
حافظه رم (RAM)4 گیگابات از نوع DDR4 با قابلت ارتقاء
حافظه ذخیره‌سازی512 گیگابایت از نوع SSD
صفحه نمایش15.6 اینچ، پنل IPS، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی، کیفیت Full HD
سایر امکاناتدرگاه USB Type-A، درگاه USB Type-C، جک هدفون، درگاه HDMI و درگاه LAN

نقاط قوت:

  • پردازنده خوب
  • امکان ارتقاء حافظه رم و حافظه داخلی
  • برخورداری از پردازنده گرافیکی مستقل

 

نقاط ضعف:

  • باتری و شارژدهی ضعیف
  • ظرفیت کم حافظه رم

یکی دیگر از محصولات با کیفیت و خوش‌ساخت که در راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده معرفی می‌شود، یکی از محصولات ایسوس است. این لپ‌تاپ با توجه به کیفیت خوب و عملکرد پردازشی مناسبی که دارند بهترین گزینه برای افرادی است که قصد دارند یک لپ‌تاپ خوش‌قیمت برای انجام امور روزمره خریداری کنند.

 

جمع‌بندی

لپ‌تاپ‌های میان‌رده با توجه به افزایش نرخ ارز و بالارفتن قیمت لپ‌تاپ از سری محصولاتی هستند که به دلیل برخورداری از قدرت پردازشی خوب در کنار قیمت مناسب، مورد توجه درصد زیادی از کاربران قرار دارند. این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند به راحتی نیازهای افراد مختلف را در انجام امور روزانه و نیمه‌حرفه‌ای برآورده کنند. با توجه به متنوع بودن مدل‌های موجود مراجعه به راهنمای خرید لپ تاپ های میان رده و آشنایی با ویژگی‌ها و امکانات هر یک از مدل‌ها این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنند.

 

سوالات متداول

لپ تاپ میان رده چیست؟

به لپ‌تاپ‌هایی گفته می‌شود که از قیمت مناسب برخوردار بوده و با قدرت پردازشی خود می‌توانند به راحتی نیازهای افراد مختلف برای کارهای روزانه و نیمه‌حرفه‌ای را برآورده کنند.

بهترین لپ تاپ میان رده کدام است؟

مدل‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌های میان‌رده در بازار وجود دارد که افراد با بررسی ویژگی‌ها و مشخصات و امکانات هر کدام می‌توانند بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنند.

عاطفه طالبی

از سال 97 در حوزه تکنولوژی روز و سرگرمی و ... در سایت‌های مختلف مشغول به تولید محتوا و نوشتن مطالب روز هستم و توانسته ام در این زمینه فعالیت زیادی داشته باشم، اکنون در پلازا دیجیتال هستم تا بتوانم در کنار شما عزیزان به پیشرفت‌های بالاتری در این زمینه برسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *