تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1403 |
زمان مطالعه: 1 دقیقه

آپدیت ۱۸ اردیبهشت

بالاخره تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ + معرفی شد. تراشه که از از پردازنده‌ای با هسته‌های قدرتمند استفاده می‌کند. در همین ابتدا باید بگوییم که پردازنده از هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۴ گیگاهرتز بهره می‌برد.

این تراشه جدید با معماری ۴ نانومتری TSMC ساخته شده و از پردازنده گرافیکی ARM Immortails-G720 استفاده می‌کند. قسمت APU این تراشه هم بهبود داشته و ۱۰ درصد عملکرد بهتری در قسمت هوش مصنوعی دارد.

هوش مصنوعی این تراشه با تکنولوژی NeuroPilot Speculative Decode Acceleration کار می‌کند. این تراشه می‌تواند LLM ها یا مدل زبانی بزرگ با ۷ میلیارد پارامتر را با سرعت ۲۲ توکن در دقیقه انجام دهد.

9300Plus

هوش مصنوعی تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰+ از مدل زبانی بزرگ از جمله 01.AI Yi-Nano ، Alibaba Cloud Qwe، Baichuan AI، ERNIE-3.5-SE، Google Gemini Nano،  Meta Llama 2، Llama 3 پشتیبانی می‌کند.

این تراشه برای اجرای بازی ها از تکنولوژی MediaTek Adaptive Gaming Technology استفاده می‌کند. این تکنولوژی باعث شده مصرف انرژی کمی داشته باشد و عملکرد بهتری ارائه دهد.

 

آپدیت ۱۱ اردیبهشت

شایعات می گویند که گوشی Vivo X100s با تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰+ معرفی می شود. حالا گفته شده این تراشه هفته آینده از راه می‌رسد.

مشخصات دایمنسیتی ۹۳۰۰+

dimensity 9300

از ویژگی های دایمنسیتی 9300+ می توان به پشتیبانی از هوش مصنوعی اشاره کرد. در واقع ویژگی های هوش مصنوعی از جمله قابلیت های مهم این تراشه به شمار می‌روند.

شایعه شده که دایمنسیتی 9300+ از هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۴ گیگاهرتز، سه هسته X4 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و چهار هسته A720 با فرکانس ۲ گیگاهرتز دارد.

 

مجید نوردوست

فکر کنم نزدیک به ۳۰ سال پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است». اتفاقی که رخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *