تاریخ انتشار: 05 اردیبهشت 1403 |
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در زمان خرید گوشی سامسونگ با دو سری A و S رو به رو می‌شوید. گوشی‌های سری A و S کمپانی سامسونگ توانسته‌اند قابلیت‌های بی‌نظیری از خود ارائه کنند، اما این سوال به وجود خواهد آمد که تفاوت میان این سری از دستگاه‌ها چیست؟ در این مقاله قصد داریم به تفاوت سری A و S سامسونگ اشاره کنیم. برای خرید گوشی سامسونگ به پلازا دیجیتال مراجعه کنید.

تفاوت سری A و S سامسونگ

نرم افزارهای یکسان

s series vs a series

تفاوتی ندارد شما به دنبال خرید کدام گوشی موبایل از کدام سری محصولات تولید شده سامسونگ باشید، چرا که آن‌ها از یک رابط کاربری یکسان استفاده خواهند کرد که مبتنی بر اندروید است. همانطور که می‌دانید، گوشی‌ موبایل سامسونگ دارای رابط کاربری One UI هستند و قطعا گوشی‌های پرچمدار، به‌روزرسانی‌های نرم افزاری را کمی سریع‌تر از سایر گوشی‌های موبایل دریافت خواهند کرد، اما تاخیر میان عرضه آپدیت برای سری‌های ذکرشده باعث آزار نخواهد شد. اینطور که پیداست، کمپانی سامسونگ می‌تواند چهار سال آپدیت اصلی اندروید را برای سری‌های پرچمدار ارائه کند و از طرف دیگر پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای دستگاه‌هایی همانند A53 و مدل‌های جدیدتر عرضه کند.

عمر باتری یکسان

تفاوت سری A و S سامسونگ می تواند در میزان باتری هم باشد. عمر باتری گوشی‌های گلکسی اس و گلکسی A با یکدیگر تفاوت زیادی ندارد. جالب است بدانید گوشی‌های مقرون به صرفه سامسونگ با باتری‌هایی که ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت دارند، عرضه می‌شوند که برای یک الی دو روز کامل با استفاده متوسط کافی خواهد بود.

اینطور که پیداست، گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در کنار فناوری شارژ وایرلس و شارژ معکوس، شارژ سیمی سریع‌تری دارند. البته نمی‌توان گفت به عنوان یک قابلیت ضروری شناخته می‌شود، اما برای علاقه‌مندان و کاربران قدرتمند، می‌تواند بسیار مفید باشد. با این حال ممکن است برای شما مهم نباشد.

نمایشگرهای مشابه

در گذشته شاهد استفاده از طراحی ناچ در گوشی‌های هوشمند سری A سامسونگ بودیم و هم اکنون شرایط کمی متفاوت‌تر شده است. در حال حاضر بیشتر گوشی‌های سری A سامسونگ در کنار گوشی سامسونگ سری S  مجهز به حفره روی نمایشگر هستند. شما می‌توانید درون حفره‌های ذکرشده، سنسور سلفی را مشاهده کنید که برای تصویربرداری و فیلمبرداری کاربرد دارند.

به عنوان مثال، شما باید گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S23 پلاس و گلکسی A53 را در کنار یکدیگر قرار دهید و خواهید دید که تا چه اندازه به یکدیگر شباهت دارند. پرچمداران دارای نمایشگرهای نازک‌تر و یکنواخت‌تر هستند، اما ممکن است در گوشی‌های هوشمند سری A سامسونگ، مقداری حاشیه را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی سامسونگ سری S

پشتیبانی از حافظه ذخیره‌سازی جانبی میکرو اس دی

s series vs a series 1

یکی دیگر از تفاوت سری A و S سامسونگ ، عدم پشتیبانی و پشتیبانی از کارت حافظه ذخیره‌سازی جانبی میکرو اس دی است. در حقیقت گوشی‌های هوشمند سری S سامسونگ از کارت حافظه ذخیره‌سازی جانبی میکرو اس دی پشتیبانی نمی‌کنند و باید به این مسئله توجه داشته باشید. از طرف دیگر باید بدانید گوشی‌های هوشمند سری A با پشتیبانی از کارت حافظه ذخیره سازی جانبی می‌توانند بهترین شرایط را برای کاربران رقم بزنند.

در صورتی که قصد دارید گوشی‌های هوشمند سری A را خریداری کنید، باید بدانید پشتیبانی از کارت حافظه ذخیره سازی جانبی میکرو اس دی را دریافت خواهید کرد و اگر به دنبال خرید گوشی‌های هوشمند سری S هستید، لازم است بدانید امکان استفاده از کارت حافظه ذخیره سازی جانبی میکرو اس دی وجود ندارد.

تفاوت سری A و S سامسونگ ؛ آیا به گوشی پرچم‌دار نیاز دارید؟

تفاوت سری A و S سامسونگ شامل قدرت این گوشی ها هم می‌شود. در واقع سری A گوشی میان رده و سری S گوشی پرچم‌دار است. گاهی وقت‌ها خرید گوشی پرچمدار می‌تواند برای کاربران بی‌معنا باشد، چرا که نیازمند چنین قدرت بالایی نخواهند بود. در صورتی که به عنوان یک تولیدکننده محتوا، متخصص فنی، گیمر یا سایر کاربران نیازمند به مشخصات فنی بالا مشغول فعالیت هستید، باید بدانید خرید گوشی پرچمدار می‌تواند داری معنا باشد و در غیر این صورت، می‌توانید سراغ خرید گوشی‌های سری A سامسونگ بروید.

شاید خرید گوشی‌های پرچمدار با سنسورهای 200 مگاپیکسل برایتان وسوسه‌انگیز باشد، اما واقعا نیازمند چنین سنسورهایی ممکن است نباشید. شما باید هنگام خرید گوشی موبایل جدید از میان سری A و S کمپانی سامسونگ، شرایط و نیازهای خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی سامسونگ سری A | معرفی 5 مدل از سری A

 حفظ نکردن ارزش مالی

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام خرید گوشی‌های سامسونگ بدانید، عدم حفظ شدن ارزش پولی آن‌ها است. متاسفانه گوشی‌های سامسونگ نمی‌توانند ارزش پولی خود را حفظ کنند و این مسئله به عنوان یک نقص به حساب می‌آید. اینطور فرض کنید شما به تازگی گوشی هوشمند جدیدی از سری S سامسونگ را خریداری کرده‌اید و بعد از گذشت سه ماه قصد دارید آن را به فروش برسانید. در این زمان خواهید دید که ارزش خود را از دست داده‌اند و این مسئله باعث آزار می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید گوشی‌های هوشمندی را در سری A سامسونگ خریداری کنید که دیگر تاوان زیادی بابت افت قیمت ندهید. پس ارزش خرید از جمله تفاوت سری A و S سامسونگ به شمار می‌رود.

 آیا به قدرت بالا نیاز دارید؟

s series vs a series 3

همانطور که می‌دانید، کاربران ممکن است نیازمند قدرت بالا در گوشی‌های هوشمند خود نباشند و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است. گوشی‌های سری پرچمدار دارای حافظه رم و حافظه‌های ذخیره‌سازی بالاتر یا پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندتر هستند. بنابراین ممکن است شما نیازمند خرید چنین اسمارتفون‌هایی نباشید. در صورتی که نیازمند خرید یک گوشی هوشمند با قدرت عادی هستید، می‌توانید روی عملکرد گوشی‌های هوشمند سری A حساب باز کنید.

سخن آخر

سعی کردیم در به شکلی به تفاوت سری A و S سامسونگ اشاره کنیم که راحت‌تر بتوانید مدل مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. برای خرید گوشی سامسونگ می توانید به پلازا دیجیتال مراجعه کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا گوشی‌های سری A سامسونگ برای بازی مناسب هستند؟

بله؛ برخی از گوشی‌های سری A مجهز به پردازنده‌های اصلی و گرافیکی قدرتمند هستند که می‌تواند باعث شود دستگاه در زمینه گیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

آیا گوشی‌های سری S افت قیمت شدیدی را تجربه خواهند کرد؟

بله؛ گوشی‌های هوشمند سامسونگ، حتی اگر از سری پرچمدار باشند هم ممکن است کاهش ارزش پولی را تجربه کنند.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *