تاریخ انتشار: 02 اردیبهشت 1403 |
زمان مطالعه: 37 دقیقه

لپ تاپ را باید به عنوان یکی از نیازمندی‌های مهم کاربران در زمینه‌های مختلف عنوان کرد. گاهی وقت‌ها کاربران تمایل به خرید لپ تاپ گیمینگ دارند، اما به دلیل قیمت بالای دستگاه‌های گیمینگ متوجه می‌شوند که توان و بودجه لازم برای خرید یک مدل را ممکن است نداشته باشند و این در حالی است که شرکت‌های مختلف تلاش کرده‌اند لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی زیادی را طراحی و تولید کنند.

فهرست بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی در ایران

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل Gaming 3-VS

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل Gaming 3-VS

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازنده Intel Core i5
کارت گرافیک4 گیگابایت NVIDIA Geforce RTX2050
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت SSD
حافظه رم8 گیگابایت
شارژدهی باتری1 الی 3 ساعت
وزن2.2 کیلوگرم

نقاط قوت

  • قیمت اقتصادی
  • گرافیک خوب
  • ظرفیت مناسب هارد

قدرت لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو IdeaPad مدل Gaming 3-VS توسط پردازنده اصلی Intel Core i5 و سری 11320H تامین می‌شود و باید بدانید که قدرتی بی‌نظیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.  این لپ تاپ مجهز به به حافظه رم 8 گیگابایت از نوع DDR4 3200MHz بوده و امکان ارتقا به 64 گیگابایت وجود دارد. از طرف دیگر این دستگاه دارای حافظه ذخیره‌سازی داخلی512 گیگابایت از نوع SSD است که می‌تواند سرعت بالا را در زمینه نقل و انتقال اطلاعات در کنار سرعت بالای اجرای دستورها فراهم کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم هر لپ تاپ را باید پردازنده گرافیکی آن عنوان کرد و باید بدانید این دستگاه به لطف پردازنده گرافیکی NVIDIA Geforce RTX2050 با ظرفیت 4 گیگابایت از نوع GDDR6 می‌تواند شرایط ایده‌آل و بسیار خوبی را رقم بزند. شما می‌توانید از این دستگاه برای پردازش برنامه یا بازی‌هایی که نیازمند پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند هستند، استفاده کنید.

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-X

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-X

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهIntel Core i5 12450H
پردازنده گرافیکی4 گیگابایت NVIDIA GeForce RTX2050
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت SSD
حافظه رم8 گیگابایت
شارژدهی باتری1 الی 3 ساعت
وزن2.4 کیلوگرم

نقاط قوت

  • ظرفیت خوب رم
  • مقدار مناسب ظرفیت هارد SSD
  • حافظه گرافیکی قوی

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-X دارای مشخصات فنی بسیار خوبی بوده و قدرت آن هم توسط پردازنده اصلی اینتل Core i5 از سری 12450H تامین می‌شود. در کنار پردازنده قدرتمند موجود در لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-X شاهد قرارگیری حافظه رم 8 گیگابایت از نوع DDR5 4800 MHz خواهید بود. توجه داشته باشید که این حافظه رم امکان ارتقا دارد و کاربران می‌توانند در صورت نیاز آن را تا 64 گیگابایت هم افزایش دهند. لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-X مجهز به حافظه ذخیره‌سازی داخلی 512 گیگابایت SSD بوده و کاربران باید از آن برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود استفاده کنند. به لطف پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX2050 با ظرفیت 4 گیگابایت از نوع GDDR6 می‌توان گفت شرایط کاربران در اجرای دستورهای گرافیکی، بسیار ایده‌آل خواهد بود.

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-HC

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-HC

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهIntel Core i5 13420H
پردازنده گرافیکی6 گیگابایت، NVIDIA GeForce RTX3050
حافظه ذخیره سازی1 ترابایت SSD
حافظه رم32 گیگابایت
شارژدهی باتری1 الی 3 ساعت
وزن2.4 کیلوگرم

نقاط قوت

  • ظرفیت خوب هارد
  • وزن مناسب
  • طراحی شیک

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-HC را می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های تولید شده گیمینگ از سوی کمپانی لنوو به حساب آورد که مشخصات فنی ایده‌آل می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. قدرت لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-HC توسط پردازنده اصلی اینتل Core i5 از سری 13420H تامین می‌شود و یکی از ویژگی‌های مهم آن را باید حافظه کش 12 مگابایت دانست. سرعت لپ تاپ را باید یکی از ویژگی‌های مهم به حساب آورد که توسط حافظه رم 32 گیگابایت تامین می‌شود. همچنین این حافظه رم از نوع DDR5 5200MHz بوده و در صورتی که نیازمند حافظه رم بیشتر هستید، کافی است آن را ارتقا داده و امکان انجام کار به 64 گیگابایت وجود دارد؛ پشتیبانی از قابلیت افزایش حافظه رم باعث می‌شود کاربران بتوانند از این دستگاه برای طولانی مدت استفاده کرده و شرایط ایده‌آل را برای خود رقم بزنند. حافظه ذخیره‌سازی داخلی را باید به عنوان یکی از بهترین ویژگی‌های دستگاه به حساب آورد و خوشبختانه لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-HC مجهز به حافظه داخلی 1 ترابایت از نوع SSD بوده که می‌تواند سرعت بالا در نقل و انتقال اطلاعات را فراهم کند.

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-XC

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-XC
صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهIntel Alder Lake Core i5 12450H
پردازنده گرافیکی4 گیگابایت، NVIDIA GeForce RTX2050
حافظه ذخیره سازی1 ترابایت SSD
حافظه رم32 گیگابایت
شارژدهی باتری2 الی 4 ساعت
وزن2.4 کیلوگرم

نقاط قوت

  • صفحه نمایش با کیفیت
  • پردازنده قوی
  • ظرفیت خوب هارد
  • شارژدهی خوب باتری

در این دستگاه شاهد قرارگیری پردازنده اصلی اینتل Alder Lake Core i5 از سری 12450H هستیم. این پردازنده اصلی قدرتمند می‌تواند از عهده اجرای انواع برنامه‌ها و بازی‌های سنگین برآید. سرعت لپ تاپ را باید از ویژگی‌های مهم دستگاه به حساب آورد. لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی لنوو مدل LOQ-XC مجهز به حافظه رم 32 گیگابایت از نوع DDR5 4800 MHz است. در صورتی که این حافظه رم نتواند سرعت دلخواه را در اختیارتان قرار دهد، امکان افزایش حافظه رم دستگاه تا حداکثر 64 گیگابایت وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ قدرتمند ایسوس باید به حافظه ذخیره‌سازی داخلی آن اشاره کرد که معادل 1 ترابایت از نوع SSD است. خبری از حافظه ذخیره‌سازی HDD در این دستگاه نیست، اما امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی داخلی از سوی کاربران وجود دارد؛ در صورتی که نیازمند فضای ذخیره‌سازی داخلی بیشتری باشید، می‌توانید این کار را با افزودن حافظه ذخیره‌سازی SSD به دستگاه و افزایش آن، انجام دهید.

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی ایسوس TUF Gaming مدل FX506HF-D

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی ایسوس TUF Gaming مدل FX506HF-D

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهIntel Tiger Lake Core i5 11400H
پردازنده گرافیکی4 گیگابایت، NVIDIA GeForce RTX2050
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت SSD
حافظه رم8 گیگابایت
شارژدهی باتری1 الی 3 ساعت
وزن2.3

نقاط قوت

  • گرافیک مناسب
  • وزن سبک
  • حمل راحت
  • رم قوی

قدرت لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی ایسوس TUF Gaming مدل FX506HF-D توسط پردازنده اصلی اینتل Tiger Lake Core i5 از سری 11400H تامین می‌شود و جالب است بدانید این دستگاه دارای حافظه کش 12 مگابایت بوده و می‌تواند سرعت بالا در اجرای مجدد برنامه‌ها را فراهم کند. در صورتی که نگران در اختیار داشتن فضای کافی برای ذخیره‌سازی اطلاعات هستید، باید بگوییم شما در این دستگاه به 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD دسترسی مستقیم خواهید داشت و در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر، امکان ارتقا برای شما فراهم شده و می‌توانید این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع SSD سرعت بالا در نقل و انتقال اطلاعات و اجرای دستورها را فراهم خواهد کرد. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی ایسوس TUF Gaming مدل FX506HF-D را باید حافظه رم 8 گیگابایت آن دانست.

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی ام اس آی Cyborg 15 مدل A12UCX

لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی ام اس آی Cyborg 15 مدل A12UCX

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهIntel Core i5 12450H
پردازنده گرافیکیNVIDIA Geforce RTX2050
حافظه ذخیره سازی1 ترابایت SSD
حافظه رم16 گیگابایت
شارژدهی باتری3 سلولی 53.5 وات ساعت
وزن1.9 کیلوگرم

نقاط قوت

  • وزن سبک
  • پردازنده مناسب
  • قیمت خوب
  • رم فوق‌العاده

قدرت لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی ام اس آی Cyborg 15 مدل A12UCX توسط پردازنده اصلی Intel Core i5 از سری 12450H تامین می‌شود.  سرعت را باید یکی از بهترین ویژگی‌های دستگاه به حساب آورد و به لطف حافظه رم 16 گیگابایت، سرعتی بی‌نظیر توسط لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچی ام اس آی Cyborg 15 مدل A12UCX در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بد نیست بدانید این دستگاه مجهز به حافظه رم از نوع DDR5 4800MHz بوده و امکان ارتقا آن تا 64 گیگابایت وجود دارد. در صورتی که به دنبال خرید یک لپ تاپ قدرتمند گیمینگ هستید، توصیه می‌کنیم این دستگاه را به عنوان یکی از گزینه‌ها مدنظر قرار دهید. از طرف دیگر این لپ تاپ مجهز به حافظه ذخیره سازی داخلی 1 ترابایت از نوع SSD بوده که قابلیت ارتقا دارد؛ کاربران می‌توانند در صورت نیاز حافظه ذخیره‌سازی داخلی خود را افزایش دهند.

سخن آخر

لپ تاپ‌های گیمینگ دارای مشخصات فنی و قابلیت‌های منحصر به فرد هستند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند با سخت افزارهای خاص خود، رضایت کاربران را به دست آورند. در صورتی که قصد خرید لپ تاپ گیمینگ قدرتمند و در عین حال ارزان قیمت را دارید، توصیه می‌کنیم در میان مدل‌های معرفی شده به دنبال یک گزینه نهایی باشد. ما در این بخش سعی کردیم بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت و اقتصادی را به شما معرفی کنیم تا در میان آن‌ها، یک گزینه را انتخاب کنید.

پرسش‌های متداول

آیا لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس از لنوو برتر هستند؟

در حالت کلی باید لپ تاپ‌های ایسوس را از سایر برندها قدرتمندتر دانست؛ اینطور که پیداست، لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو در مقایسه با لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس توانایی برابر یا مقداری کمتر دارند.

آیا لپ تاپ‌های ارزان قیمت لنوو برای بازی مناسب‌تر هستند؟

لنوو سعی کرده است در دستگاه‌های گیمینگ ارزان قیمت خود از مشخصات فنی ایده‌آل و پردازنده گرافیکی NVIDIA استفاده کند که این مسئله تاثیر زیادی روی نظر کاربران داشته است. در هر صورت تمام دستگاه‌های ذکرشده می‌توانند قدرت بالایی از خود در زمینه گیم نشان دهند.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *