تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1403 |
زمان مطالعه: 12 دقیقه

به رسم هر سال شرکت اینتل جدیدترین پردازنده‌های خود را معرفی می‌کند و در سال 2024، نوبت به پردازنده‌های لپ تاپ نسل 14 اینتل رسیده است. این پردازنده‌ها که به Raptor Lake Refresh شهرت دارند، جدیدترین‌های خانواده اینتل هستند که سرعت و کارایی بسیار فوق‌العاده‌ای دارند.

بهترین لپ تاپ نسل 14 اینتل

اکنون به سراغ معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ نسل 14 اینتل برویم و آنها را بررسی کنیم. در این مطلب از پلازا دیجیتال قصد داریم به بررسی تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های روز مجهز به پردازنده نسل جدید اینتل بپردازیم. پس همراه ما باشید.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix G16 G614JZR

لپ تاپ نسل 14 اینتل | لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix G16 G614JZR

پردازندهIntel Core i9-14900HX
رم32 گیگابایت
هارد1 ترابایت
کارت گرافیکNVIDIA GeForce RTX 4080 و 12 گیگابایت حافظه اختصاصی
صفحه نمایشصفحه نمایش Nebula 2.5K 240Hz
باتری90 وات ساعت و شارژ سریع Type-C

نقاط قوت:

  • عملکرد فوق‌العاده
  • نمایشگر باکیفیت
  • رم و هارد سریع با ظرفیت بالا
  • خنک کننده هوشمند

لپ تاپ گیمینگ 16 اینچی ایسوس ROG Strix G16 مدل G614JZR یک لپ تاپ 16 اینچی خیره کننده است که به گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی مجهز است.

نسل چهاردهم قدرتمند CPU Intel Core i9-14900HX از یک پیکربندی پردازشی قوی پشتیبانی می‌کند: رم 32گیگابایتی و حافظه SSD یک ترابایتی.

صفحه نمایش QHD با نرخ تازه سازی 240 هرتز جزئیات باشکوهی را به نمایش می‌گذارد، در حالی که فناوری NVIDIA G-SYNC حداقل تأخیر را تضمین می‌کند.

سیستم دفع حرارت این لپ تاپ چگونه است؟ عالی! این دستگاه از تونل‌های ضد گرد و غبار، فناوری سه فن و لوله‌های مسی برای خنک کردن CPU و GPU خود استفاده می‌کند. حتی در طول بازی‌های سنگین، فضای داخلی به ‌طور پایداری خنک و با عملکرد بالا باقی می‌ماند. می‌توانید به آرامش به بازی ادامه دهید و از طریق صفحه‌کلید بازی RGB 4 منطقه‌ای با سوئیچ‌های MUX به دشمنان تیراندازی ‌کنید!

این ASUS ROG دارای پورت‌های USB 3.2 Gen 2 Type-A داخلی، پورت‌های USB 3.2 Gen 2 Type-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، HDMI (2.1) و جک صوتی است و از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند.

این لپ‌ تاپ با انبوهی از ویژگی‌های سازگار با بازی – از سیستم خنک‌کننده هوشمند ROG گرفته تا نمایشگر Nebula – به بازار آمده تا عملکرد، سرعت و ظاهری عالی را در یک پکیج کامل برای شما به ارمغان بیاورد.

لپ تاپ گیمینگ 18 اینچی ایسوس ROG Strix Scar 18 مدل G834JYR

لپ تاپ نسل 14 اینتل | لپ تاپ گیمینگ 18 اینچی ایسوس ROG Strix Scar 18 مدل G834JYR

پردازندهIntel Core i9-14900HX
رم64 گیگابایت DDR5
هارد1 ترابایت از نوع SSD
کارت گرافیک16 گیگابایت GeForce RTX4090 GDDR6
صفحه نمایش18 اینچی WQXGA (2560 x 1600)
باتری90 وات ساعت 4 سلولی با شارژدهی 5 ساعت

نقاط قوت:

  • عملکرد قدرتمند در بازی‌ها با Intel Core i9
  • رم و هارد با ظرفیت بالا
  • سیستم خنک کننده موثر

لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG Strix Scar 18 مدل G834JYR با ویژگی‌های برتری مانند پردازنده قدرتمند Core i9 نسل چهاردهم، حافظه RAM 64GB DDR5، حافظه SSD 1TB PCIe NVMe، و کارت گرافیک GeForce RTX4090 16GB GDDR6، تجربه‌ی بازی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. همچنین با نمایشگر 18 اینچی با رزولوشن بالا و نرخ تصویر 240 هرتز، کیبورد با نور پس‌زمینه RGB، و امکانات ارتباطی متنوع، این لپ تاپ گزینه‌ی عالی برای گیمرهای حرفه‌ای است.

همچنین، این لپ تاپ دارای ابعاد کوچک و وزن مناسبی است که حمل و استفاده‌ی راحتی را فراهم می‌کند. با باتری قوی، این لپ تاپ می‌تواند برای مدتی معقول از برق بیرونی استفاده کند. به طور کلی، با توجه به امکانات فراوان و عملکرد بالای آن، ایسوس ROG Strix Scar 18 مدل G834JYR یک انتخاب عالی برای گیمرهایی است که به دنبال یک تجربه‌ی بازی بی‌نظیر هستند.

مقاله پیشنهادی: بهترین لپ تاپ های نسل 13 کدام اند؟

جمع بندی

در این مطلب به بررسی تعدادی از بهترین لپ تاپ نسل 14 اینتل پرداختیم. ابتدا مختصری در مورد نسل 14 اینتل صحبت کردیم و سپس به معرفی لپ تاپ‌ها پرداختیم. برای خرید جدیدترین و مجهزترین لپ تاپ‌ها و قطعات آنها می‌توانید به سایت پلازا دیجیتال مراجعه کنید. در این وب سایت به‌روزترین لپ تاپ‌ها از برندهای مختلفی نظیر ایسوس، لنوو، ایسر، ام اس آی و … با شرایط ویژه نقد و اقساط به فروش می‌رسند.

سوالات متداول

هدف از نسل چهاردهم پردازنده‌های Core Ultra و Core HX چیست؟

Core Ultra برای رایانه‌های شخصی با هوش مصنوعی طراحی شده است که بر عمر باتری طولانی تأکید دارند، در حالی که Core HX عملکرد و بازی را هدف قرار داده است.

قیمت بهترین لپ تاپ نسل 14 اینتل چقدر است؟

Asus ROG Strix Scar 18 با پردازنده نسل چهاردهم Core HX بهترین و البته گران ترین لپ تاپ با پردازنده قوی core Ultra است که قیمتی معادل 264 میلیون تومان دارد.

مهسا فتحی منش

مهسا فتحی منش

از سال 97 در حوزه تولید محتوا در سایت‌های مختلف، فعالیت‌های فراوانی در تولید محتوای کاربرپسند و نگارش مطالب روز انجام داده‌ام. در این مدت توانسته‌ام با تفکر نوین و ایده‌های خلاقانه، توجه بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کنم. در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای پلازا دیجیتال، امیدوارم با همکاری و تعامل با شما عزیزان، به پیشرفت‌های جدیدی در حوزه تکنولوژی دست یابم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *