تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1403 |
زمان مطالعه: 10 دقیقه

دوربین‌های ورزشی یا اکشن کمراها به یکی از بهترین ابزارها برای طرفداران ورزش تبدیل شده و باعث خلق هیجان بیشتر در ورزش شده است. این دوربین های ورزشی طراحی بسیار مقاومی دارند و در شرایط دشوار لحظات را به بهترین شکل ثبت می‌کنند. از ورزش‌های آبی تا دوچرخه‌سواری، از کوهنوردی تا مسابقات موتورسواری، برای ثبت لحظات هیجان‌انگیز بسیار مناسب است. در این مطلب به بهترین انتخاب ها برای دوربین های ورزشی می‌پردازیم. در واقع این مطلب راهنمای خرید دوربین ورزشی هم محسوب می‌شود.

بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین‌ های ورزشی


 

دوربین ورزشی DJI Osmo

دوربین ورزشی DJI Osmo

محدوده دقت حسگر12 مگاپیکسل
فرمت فیلمMOV-MP4
کارت حافظهپشتیبانی از کارت حافظه جانبی
نوع حسگرCMOS
رزولوشن فیلم4K
وزن124 گرم

نقاط قوت

  • مجهز به سیستم لرزشگیر
  • دوربین ورزشی 4k
  • وزن بسیار سبک
  • طراحی مقاوم و ضدآب
  • صفحه نمایش لمسی جلو

یکی از بهترین برند‌های دوربین ورزشی DJI است که محصولات فوق‌العاده‌ای را تولید می‌کند. در اینجا مدلی را معرفی می‌کنیم که در لیست بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین‌ های ورزشی قرار می‌گیرد و مدل آن DJI Osmo است. این دوربین به سیستم لرزشگیر مجهز است و این سیستم در مواقعی که قصد دارید فعالیت‌های مختلف در حین ورزش را ضبط کنید بسیار کاربردی است. این دوربین با صفحه نمایش لمسی باعث می‌شود تا برای دیدن تصاویر ثبت شده به راحتی این کار را انجام دهید.

وزن بسیار سبک 124 گرمی آن باعث شده تا استفاده کردن از آن هم بسیار راحت باشد و در حین انجام حرکات مختلف ورزشی کار را برای فرد سخت نکند. یکی از ویژگی‌های خوب این دوربین مقاومت بدنه بالا و ضد آب بودن آن است. این باعث شده تا این دوربین تا عمق 11 متری مقاومت خوبی در مقابل آب داشته باشد. این دوربین از باتری مناسبی برخوردار است که شارژدهی خوبی هم دارد.

دوربین فیلم برداری ورزشی گوپرو مدل Hero 12

دوربین فیلم برداری ورزشی گوپرو مدل Hero 12

محدوده دقت حسگر12 مگاپیکسل
رزولوشن عکس24 مگاپیکسل
کارت حافظهپشتیبانی از کارت حافظه جانبی
باتریباتری پک
رزولوشن فیلم5K
وزن850 گرم

نقاط قوت

  • رزولوشن بالای فیلم‌برداری و عکاسی
  • وزن مناسب
  • دقت بالای حسگر

یکی از بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین‌ های ورزشی دوربین گوپرو مدل Hero 12 است که کیفیت بسیار خوبی دارد. این دوربین ورزشی با محدوده دقت 12 مگاپیکسلی حسگر، کیفیت بسیار خوبی از فیلم و عکس را ارائه می‌دهد. این دوربین از باتری پک استفاده می‌کند که شارژدهی بسیار خوبی دارد. رزولوشن فیلم این دوربین گوپرو 5K است. وزن این دوربین 850 گرم بوده که برای استفاده در حین حرکات ورزشی بسیار کاربردی است و همین باعث می‌شود تا در لیست بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین‌ های ورزشی قرار گیرد. این دوربین از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند.

دوربین ورزشی Insta360 One X2

دوربین ورزشی Insta360 One X2

محدوده دقت حسگر18 مگاپیکسل
ورودی میکروفندارد
کارت حافظهپشتیبانی از کارت حافظه جانبی
باتری1630 میلی‌آمپر ساعت
رزولوشن فیلم5K
وزن130 گرم

نقاط قوت

  • محدوده زوم تا 10 برابر بزرگنمایی
  • محدوده دقت حسگر مناسب
  • رزولوشن بالای فیلم‌برداری

دوربین ورزشی Insta360 One X2 یک دوربین 360 درجه‌ای برای ضبط تصاویر و ثبت فیلم و عکس‌های ورزشی است که کیفیت بسیار بالایی دارد و جز بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین‌ های ورزشی است. این دوربین دارای حسگر CMOS 18 مگاپیکسلی بوده که کیفیت فیلم را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

این دوربین ورزشی قادر به ضبط ویدئوهای 5K با نرخ 30 فریم بر ثانیه است. دوربین One X2 به قابلیت‌های دیگری همچون تثبیت تصویر و فشرده‌‍سازی فیلم‌ها است. کیفیت این دوربین در زیر آب هم بسیار مناسب است و تا عمق 10 متری بدون نیاز به محافظ خاصی کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. این دوربین برای ورزشکارانی که دوست دارند هیجانات و کارهای ماجراجویی خود را ضبط کنند بسیار مناسب است. با استفاده از اپلیکیشن Insta360 کاربر می‌تواند ویدئوها را ویرایش کرده و با دیگران به اشتراک بگذارد.

دوربین گوپرو 10 مشکی

دوربین گوپرو 10 مشکی

محدوده دقت حسگر20.0 تا 50.0 مگاپیکسل
ورودی میکروفنداخلی
کارت حافظهmicroSD
باتری1720 میلی‌آمپر ساعت
رزولوشن فیلم5K
وزن158 گرم

نقاط قوت

  • نیاز نداشتن به محافظ در آب
  • ظرفیت خوب باتری
  • وزن بسیار سبک
  • کیفیت بالای فیلم‌برداری

یکی دیگر از دوربین‌ها ورزشی که جز بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین‌ های ورزشی هم محسوب می‌شود، دوربین گوپرو 10 مشکی است که دنیای هیجان‌انگیز ورزشکاران را زیباتر می‌کند. این دوربین با قابلیت ضبط ویدئو تا 5.3K و نرخ 60 فریم بر ثانیه، تصاویر را با بهترین حالت ممکن ثبت می‌کند.

این دوربین مقاومت خوبی در آب دارد و یک گزینه خوب برای فیلم‌برداری تا عمق 10 متر محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب آن امکان بارگذاری خودکار ویدئوها است. در مجموع این دوربین می‌تواند تصاویر و ماجراجویی‌های ورزشکاران را به زیبایی هر چه بیشتر ثبت کند و همین باعث شده تا جز بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین‌ های ورزشی قرار گیرد. این دوربین دارای باتری 1720 میلی‌آمپری است که شارژدهی بسیار بالایی دارد.

دوربین ورزشی گوپرو 11 مشکی

دوربین ورزشی گوپرو 11 مشکی

محدوده دقت حسگر20 مگاپیکسل
ورودی میکروفنداخلی
کارت حافظهmicroSD
باتری1720 میلی‌آمپر ساعت
رزولوشن فیلم5K
وزن127 گرم

نقاط قوت

  • ظرفیت خوب باتری
  • رزولوشن بالا
  • وزن بسیار سبک

به یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین‌ های ورزشی می‌رسیم. دوربین ورزشی گوپرو 11 مشکی هم در لیست ما قرار می‌گیرد. این دوربین در بین ورزشکارانی که فعالیت‌های ماجراجویی انجام می‌دهند یک گزینه متفاوت است. این دوربین از حافظه microSD برای ذخیره تصاویر استفاده می‌کند. ظرفیت باتری خوب این دوربین یک ویژگی محسوب می‌شود. محدوده دقت حسگر این دوربین 20 مگاپیکسل بوده و کیفیت بسیار خوبی از تصاویر را ارائه می‌دهد.

این دوربین ضد آب است و تا عمق 10 متری زیر آب بسیار خوب عمل می‌کند به طوری که نیاز به هیچ محافظی ندارد. دوربین ورزشی گوپرو 11 با رزولوشن فیلم‌برداری 5K فیلم‌ها را به بهترین شکل ضبط می‌کند وزن 127 گرمی آن در حین استفاده کمک زیادی به ورزشکار خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های خوب گوپرو 11 باید به قابلیت زوم تا 10 برابر و جنس بدنه مقاوم آن اشاره کرد.

دوربین فیلم برداری ورزشی مدل A9

دوربین فیلم برداری ورزشی مدل A9

محدوده دقت حسگر2 تا 4 مگاپیکسل
ورودی میکروفنخارجی
کارت حافظهmicroSD
باتری300 میلی‌آمپر ساعت
رزولوشن عکس2 مگاپیکسل
وزن200 گرم

نقاط قوت

  • وزن بسیار سبک
  • داشتن قیمت مناسب
  • کیفیت خوب نسبت به قیمت
  • ابعاد کوچک

اگر به دنبال یک دوربین ورزشی ارزان و کاربردی می‌گردید این مدل گزینه مناسبی برای شما خواهد بود که در گروه بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین‌ های ورزشی قرار می‌گیرد. دوربین فیلم برداری ورزشی مدل A9 یک دوربین با کیفیت متوسط ولی بسیار کاربردی و ارزان است. این دوربین با محدوده دقت حسگر از 2 تا 4 مگاپیکسل، کیفیت بسیار خوبی از تصاویر را ارائه می‌دهد. کیفیت فیلم ضبط شده با این دوربین HD بوده و محدوده زوم آن تا برابر بزرگنمایی است.

این دوربین تا 128 گیگابایت کارت حافظه را پشتیبانی می‌کند. اقلام همراه این دوربین یک کابل شارژ و یک پایه نگه دارنده است که کیفیت فیلم‌برداری و ثبت لحظات ماجراجویی ورزشکاران را تا حد زیادی بهتر می‌کند و به نوعی می‌توان آن را جز یکی از بهترین دوربین ورزشی ارزان قرار داد.

دوربین فیلم برداری ورزشی اس جی کم مدل SJ4000 Dual Screen

دوربین فیلم برداری ورزشی اس جی کم مدل SJ4000 Dual Screen

محدوده دقت حسگر15 تا 20 مگاپیکسل
ورودی میکروفنداخلی
کارت حافظهmicroSD
باتریلیتیوم یون
رزولوشن فیلم4K مگاپیکسل
وزن85 گرم

نقاط قوت

  • وزن بسیار سبک
  • داشتن میکروفون داخلی
  • وزن بسیار سبک

به سراغ یکی دیگر از محصولات در لیست بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین‌ های ورزشی می‌رویم. این دوربین هم با قیمت مناسب، کاربردهای بسیار زیادی دارد. این دوربین با محدوده دقت حسگر 15 تا 20 مگاپیکسلی کیفیت بسیار خوبی را در فیلم‌برداری و عکاسی در حین ورزش ارائه می‌دهد. محدوده زوم این دوربین 6 تا 10 برابر قدرت بزرگنمایی دارد که در نوع خود یک ویژگی بسیار خوب محسوب می‌شود. رزولوشن عکس این دوربین 16 مگاپیکسل است.

اما در نهایت به بهترین ویژگی این دوربین می‌رسیم که آن را به یک محصول خاص با قیمت مناسب در لیست بهترین انتخاب ها برای دوربین های ورزشی تبدیل کرده است. وزن دوربین ورزشی اس جی کم مدل SJ4000 Dual Screen فقط 85 گرم است و برای ثبت تصاویر ورزشی با کیفیت بسیار مناسب است. صفحه جلویی این محصول با ابعاد 1.3 اینچی به کاربر کمک زیادی در حین استفاده خواهد کرد.

دوربین فیلم برداری ورزشی اینستا 360 مدل GO2 32G

دوربین فیلم برداری ورزشی اینستا 360 مدل GO2 32G

محدوده دقت حسگر15 تا 20 مگاپیکسل
ورودی میکروفنداخلی
حافظه داخلی32 گیگابایت
باتریلیتیوم یون
رزولوشن فیلم3.5K مگاپیکسل
وزن26 گرم

نقاط قوت

  • داشتن لرزشگیر FlowState 6axis
  • داشتن حافظه داخلی با ظرفیت بالا
  • داشتن میکروفون داخلی

دوربین فیلم برداری ورزشی اینستا 360 مدل GO2 32G یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین های ورزشی محسوب می‌شود. وزن این دوربین 26 گرم است که در نوع خود یک ویژگی خوب محسوب می‌شود. رزولوشن فیلم‌برداری این دوربین 3.5 مگاپیکسل است و باتری خوبی که دارد کیفیت بسیار خوبی از لحاظ شارژدهی را ارائه می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوربین داشتن حافظه داخلی با ظرفیت 32 گیگابایت است که شما را از داشتن کارد حافظه خاری بی‌نیاز می‌کند. محدوده دقت حسگر این دوربین 15 تا 20 مگاپیکسل است. در مجموع این دوربین یک گزینه بسیار مناسب برای ورزشکاران و افرادی است که دوست دارند فعالیت‌های ورزشی خود را ثبت و ضبط کنند و ویژگی‌های بسیار خوبش آن را در گروه بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین‌ های ورزشی قرار داده است.

سخن آخر

در این مطلب بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین های ورزشی را معرفی کرده‌ایم که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. اگر اهل ورزش در فضای باز هستید یا به فعالیت‌های هیجانی ورزشی می‌پردازید پیشنهاد می‌کنیم حتما یک دوربین ورزشی تهیه کرده و با ثبت لحظات هیجانی خود لذت تماشای آن بعد از ورزش را دوچندان کنید.

سوالات متداول

در بین بهترین انتخاب‌ ها برای دوربین های ورزشی، چه عواملی در انتخاب دوربین ورزشی برای ضبط ویدئوهای با کیفیت بالا تاثیرگذار هستند؟

عوامل اصلی برای انتخاب دوربین ورزشی شامل نوع و کیفیت حسگر تصویر، رزولوشن، تعداد فریم‌ها در ثانیه، میزان مقاومت دوربین در آب و هوای مختلف است. البته وزن و تعداد اتصالات هم کمک زیادی به بالا بردن کیفیت یک دوربین ورزشی خواهد کرد.

آیا دوربین‌های ورزشی ارزان قیمت هم برای فیلم‌برداری مناسب هستند؟

بله، به هر حال هر دوربین در حد ویژگی‌هایی که دارد کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. اما باید در نظر داشت که برای فیلم‌برداری کاملاً حرفه‌ای دوربین ورزشی خوب یک نیاز بسیار مهم خواهد بود. دوربین‌هایی که کیفیت فیلم‌برداری بهتری دارند طبیعتاً از جنس و قطعات بهتری ساخته شده‌اند و قیمت بالاتری هم دارند. اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید یک دوربین ورزشی، با فردی که در حوزه ورزشی مورد نظرتان فعال هست مشورت کنید تا از تجربیات او در خرید دوربین ورزشی نهایت استفاده را داشته باشید.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *