تاریخ انتشار: 23 مرداد 1403 |
زمان مطالعه: 5 دقیقه

پیشرفت‌های تکنولوژی همیشه با خود هیجان و انتظار به همراه دارد و نسخه بتای هوش مصنوعی اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست. با معرفی ویژگی‌های جدید و شگفت‌انگیز، هوش مصنوعی Apple Intelligence در حال آماده‌سازی برای تغییراتی بزرگ است که می‌تواند یک اتفاق جذاب در دنیای تکنولوژی محسوب شود. البته این در حالی است که این ویژگی‌ها هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته و به‌طور رسمی در پاییز 2024 منتشر خواهد شد. ما به شما نشان می‌دهیم چگونه می‌توانید از این تکنولوژی پیشرفته بر روی دستگاه‌های مختلف شرکت Apple استفاده کنید.

هوش مصنوعی Apple Intelligence در نسخه‌ بتای iOS 18.1 و نسخه‌های بتای macOS Sequoia وجود نداشت، اما اپل سرانجام آن را برای دستگاه‌های جدید که قابلیت سازگاری داشتند، منتشر کرده است. اگرچه این ویژگی تا پاییز 2024 در دسترس عموم نخواهد بود، اما ما به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید فعلاً به آن دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است شما می‌توانید انواع گوشی موبایل آیفون و لپ تاپ مک بوک را از فروشگاه پلازا دیجیتال با بهترین قیمت خریداری کنید.

1 2

هوش مصنوعی Apple Intelligence در نسخه‌ بتای iOS 18.1 و macOS 15.1

ابتدا باید نسخه بتای iOS/iPadOS 18 را بر روی آیفون یا آیپد خود (یا نسخه بتای macOS Sequoia را بر روی مک خود) نصب کنید. سپس باید کانال بتای iOS 18.1 یا macOS Sequoia 15.1 را در منوی Software Update انتخاب کرده و دستگاه خود را دوباره به‌روزرسانی کنید. تنها دستگاه‌هایی که از هوش مصنوعی Apple Intelligence پشتیبانی می‌کنند به‌روزرسانی iOS/iPadOS 18.1 یا macOS 15.1 را خواهند داشت. بنابراین، حداقل نیاز است که آیفون 15 پرو یا آیپد یا مک با تراشه M1 یا جدیدتر داشته باشید تا جز کاربران خوش شانس اپل قرار بگیرید.

هوش مصنوعی Apple Intelligence در نسخه بتای iOS 18 1

حتی اگر دستگاه شما از هوش مصنوعی Apple Intelligence پشتیبانی کند، باید چندین پیش‌نیاز دیگر را نیز انجام دهید تا بتوانید به ویژگی‌های AI اپل زودتر دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، هوش مصنوعی Apple Intelligence در حال حاضر محدود به کاربران در ایالات متحده است.

با این حال، اگر در مکان دیگری اقامت دارید، می‌توانید منطقه آیفون خود را به ایالات متحده تغییر دهید:

با رفتن به Settings > General > Language & Region.

همچنین می‌توانید همین کار را بر روی مک از طریق System Settings انجام دهید. علاوه بر این، باید زبان Siri و زبان دستگاه را روی انگلیسی (US) تنظیم کنید.

پیوستن به لیست انتظار برای هوش مصنوعی Apple Intelligence

البته انجام تمام مراحل فوق کافی نیست تا بتوانید هوش مصنوعی Apple Intelligence را بر روی آیفون، آیپد یا مک خود دریافت کنید. باید به لیست انتظار پیوسته و با رفتن به Settings > Apple Intelligence & Siri و ضربه زدن بر روی گزینه Join the Apple Intelligence Waitlist ، این کار را انجام دهید.

2ررسی هوش مصنوعی Apple Intelligence در نسخه بتای iOS 18 1

همچنین می‌توانید همین کار را از قسمت System Settings بر روی مک خود نیز انجام دهید. بعد از پیوستن به لیست انتظار، تنها کافی است چند ساعت صبر کنید تا اپل شما را وارد این قسمت کند و پشتیبانی برای پردازش مدل‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence را دانلود کند.

احتمالاً بیشتر از یک ساعت زمان نیاز باشد. اما زمان‌های انتظار ممکن است با افزایش کاربران بیشتر هم شود.

وقتی وارد شدید، باید یک کلید تغییر وضعیت Apple Intelligence را در همان منو ببینید. آن را روشن کنید تا استفاده از ویژگی‌های AI بر روی دستگاه Apple خود را شروع کنید. زمانی که Siri را اجرا کرده و رابط کاربری جدید آن را مشاهده ‌می‌کنید متوجه می‌شوید که هوش مصنوعی Apple Intelligence فعال است. وقتی آن را غیرفعال کنید، سیری به رابط کاربری قدیمی برمی‌گردد.

پس از بررسی هوش مصنوعی Apple Intelligence برای مدتی، سریعاً متوجه می‌شویم که چندین ویژگی AI که اپل در WWDC 2024 معرفی کرد، هنوز وجود ندارد، مانند Image Playground، Genmoji، ادغام ChatGPT و غیره.

22 1

اگر بخواهیم مثبت به موضوع نگاه کنیم نسخه بتای iOS/iPadOS 18.1 به شما دسترسی به ابزارهای نوشتاری، سیری بهبود یافته، ضبط تماس با رونویسی، جستجوی زبان در اپلیکیشن Photos، پاسخ هوشمند در Apple Mail و حالت کاهش مزاحمت‌ها را می‌دهد. احتمال می‌دهیم که اپل باقی‌ ویژگی‌های Apple Intelligence را برای به‌روزرسانی‌های آینده نگه داشته است.

سخن آخر

هوش مصنوعی Apple Intelligence در نسخه بتای iOS 18.1 نویدبخش تحولات چشمگیری در دنیای تکنولوژی است. این ویژگی‌ها می‌توانند تجربه کاربری ما را به سطح جدیدی ارتقاء دهند و انتظارها برای عرضه عمومی آن در پاییز 2024 روز به روز بیشتر می‌شود. با دنبال کردن مراحل گفته شده، می‌توانید زودتر از دیگران از این قابلیت‌ها استفاده کرده و با امکانات جدید اپل آشنا شوید. اگر شما تجربه استفاده از هوش مصنوعی Apple Intelligence در نسخه بتای iOS 18.1 را دارید، در مورد آن برای ما بنویسید.

سوالات متداول

آیا ویژگی‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence تنها به دستگاه‌های جدید محدود می‌شود؟

بله، ویژگی‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence به دستگاه‌هایی مانند آیفون 15 پرو و دستگاه‌های مجهز به تراشه M1 یا جدیدتر محدود شده است. این امر به دلیل نیاز به پردازش و توانایی‌های بالا بوده که تنها در این دستگاه‌ها موجود است.

آیا کاربران خارج از ایالات متحده می‌توانند از ویژگی‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence استفاده کنند؟

بله همانطور که گفته شد کاربران غیرآمریکایی می‌توانند با تغییر تنظیمات منطقه دستگاه خود به ایالات متحده و تنظیم زبان دستگاه به انگلیسی (US) به لیست انتظار پیوسته و از ویژگی‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence استفاده کنند.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *