تاریخ انتشار: 07 مرداد 1403 |
زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از مشکلات نگران‌کننده‌ای که ممکن است برای کاربران آیفون پیش بیاید، مشکل صفحه سیاه مرگ در آیفون است. در این وضعیت، آیفون کاملاً غیرقابل استفاده می‌شود، به طوری که هیچ تصویری روی صفحه نمایش دیده نمی‌شود، اما همچنان ممکن است هشدارها و لرزش‌ها را احساس کنید. این مشکل می‌تواند به دلیل آسیب‌های فیزیکی یا مشکلات نرم‌افزاری باشد. در این مقاله حل مشکل صفحه سیاه مرگ در آیفون را بررسی می‌کنیم.

Force Restart برای حل مشکل صفحه سیاه مرگ در آیفون

اولین اقدامی که برای حل مشکل صفحه سیاه مرگ در آیفون انجام دهید، Force Restart یا راه‌اندازی اجباری آیفون است. این روش با راه‌اندازی معمولی متفاوت است و زمانی مفید است که نمی‌توانید آیفون خود را به صورت عادی خاموش کنید.

برای راه‌اندازی مجدد اجباری، ترکیبی از دکمه‌ها را باید فشار دهید که ممکن است نیاز به چند بار تلاش داشته باشد. دکمه Volume Up را فشار داده و سریعاً رها کنید. همین کار را با دکمه Volume Down انجام دهید. سپس دکمه Side را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود. اگر این راه حل مشکل صفحه سیاه مرگ در آیفون را برطرف نکرد، باز هم در ادامه با ما همراه باشید.

بازیابی آیفون با استفاده از  Apple Devices یا Finder

حل مشکل صفحه سیاه مرگ در آیفون با استفاده از Apple Devices یا Finder هم یک راه حل بسیار کاربردی است. اگر آیفون شما حتی پس از Force Restart نیز روشن نمی‌شود، نیاز به بازگشت به تنظیمات کارخانه دارید. این کار را می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Apple Devices در ویندوز یا Finder در macOS انجام دهید.

بازیابی آیفون با استفاده از Apple Devices یا Finder تمام داده‌های آن را پاک کرده و به تنظیمات کارخانه بازمی‌گرداند. بنابراین، فقط در صورتی این روش را امتحان کنید که یک نسخه پشتیبان دارید تا داده‌های خود را از دست ندهید.

توجه داشته باشید که این روش تنها در صورتی کار می‌کند که قبلاً آیفون خود را به  Apple Devices یا  Finder  متصل کرده باشید. زیرا هنگامی که آیفون خود را برای اولین بار به یک کامپیوتر متصل می‌کنید، یک اعلان برای اعتماد به دستگاه روی آیفون (و کامپیوتر) ظاهر می‌شود.

2 2

شما نمی‌توانید روی یک آیفون با صفحه سیاه گزینه Trust را بزنید، بنابراین باید آیفون خود را با استفاده از حالت بازیابی یاDFU، که در ادامه توضیح خواهیم داد بازیابی کنید. این روش یک راه خوب برای حل مشکل صفحه سیاه مرگ در آیفون است.

علاوه بر این تنها در صورتی می‌توانید این مراحل را ادامه دهید که Find My روی آیفون شما غیرفعال باشد. در غیر این صورت، یک پیام هشدار دریافت می‌کنید که باید Find My را خاموش کنید. در این حالت، باید ویژگی Find My  را از iCloud غیرفعال کرده و آیفون خود را از راه دور پاک کنید.

به محض اینکه شرایط ذکر شده را انجام دادید، آیفون خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر یا مک متصل کنید. اپلیکیشن Apple Devices یا Finder را اجرا کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

روی  iPhone [Your Name] زیر سربرگ Locations در نوار کناری کلیک کنید. اگر از Apple Devices استفاده می‌کنید این مرحله را می‌توانید رد کنید.

به تب General بروید و روی Restore iPhone در سمت راست کلیک کنید.

هنگامی که از شما خواسته شد تا قبل از بازیابی آیفون از تنظیمات خود بکاپ بگیرید، روی Back Up کلیک کنید.

سپس هنگام دریافت پیغام تأیید روی Restore کلیک کنید.

3 4

فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد. بنابراین صبور باشید. پس از اتمام می‌توانید آیفون خود را از نسخه پشتیبان بازیابی کنید.

استفاده از حالت بازیابی در تنظیمات کارخانه آیفون

حالت بازیابی سیستم بازیابی داخلی اپل است که به شما کمک می‌کند دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید و آخرین نسخه iOS را زمانی که آیفون شما کاملاً غیرقابل استفاده است دوباره نصب کنید.

برای ورود به حالت بازیابی روی آیفون خود باید ترکیبی از دکمه‌ها را به ترتیبی خاص فشار داده و رها کنید. پس از اتصال آن به کامپیوتر و راه‌اندازی اپلیکیشن Apple Devices یا Finder این مراحل را انجام دهید:

دکمه Volume Up را فشار داده و رها کنید. سپس همین کار را با دکمه Volume Down تکرار کنید. در نهایت دکمه Side را فشار داده و نگه دارید تا صفحه Recovery Mode را ببینید.

اکنون اپلیکیشن Apple Devices یا Finder یک پیغام را به شما نشان می‌دهد که یک آیفون در حالت بازیابی شناسایی شده است، پس از آن می‌توانید انتخاب کنید که دستگاه خود را آپدیت یا Restore کنید.

4 5

سخن آخر

مشکل صفحه سیاه مرگ در آیفون می‌تواند به سرعت نگرانی‌های زیادی را به همراه داشته باشد، اما پیش از مراجعه به تعمیرکاران حرفه‌ای، ارزش دارد که چند روش نرم‌افزاری را امتحان کنید، به خصوص اگر آیفون شما آسیب فیزیکی ندیده باشد. با این حال، در صورت مواجهه با مشکلات سخت‌افزاری، هیچ راهی جز تماس با اپل یا یک ارائه‌دهنده خدمات شخص ثالث برای دریافت کمک‌های تخصصی ندارید.

سوالات متداول

چگونه تشخیص دهم که این مشکل سخت افزاری است؟

برای حل مشکل صفحه سیاه مرگ در آیفون باید به این نکته دقت داشته باشید که شاید مشکل شما سخت افزاری باشد. تشخیص مشکل سخت افزاری نیاز به تخصص دارد، پس بهتر است به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

آیا ممکن است این مشکل به دلیل پر بودن حافظه داخلی گوشی باشد؟

بله در بعضی مواقع این اتفاق به دلیل پر بودن حافظه داخلی هم ایجاد می‌شود.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *