تاریخ انتشار: 06 تیر 1403 |
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیا این روزها مشکوک شده‌اید که کسی شما را در اینستاگرام بلاک کرده است؟ اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد لیستی از افرادی که شما را بلاک کرده‌اند ببینید و حتی وقتی کسی شما را بلاک می‌کند اطلاع‌رسانی نمی‌شود. با این حال روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید بفهمید آیا کسی شما را بلاک کرده است یا خیر. در این مطلب به روش‌هایی برای تشخیص بلاک شدن در اینستاگرام خواهیم پرداخت.

روش هایی برای تشخیص بلاک شدن در اینستاگرام


 

جستجوی پروفایل مشکوک برای تشخیص بلاک شدن در اینستاگرام

Search for Their Username

اگر پروفایل شخصی که مشکوک هستید شما را بلاک کرده است پیدا نمی‌کنید، چهار دلیل وجود دارد:

  • ممکن است حساب کاربری خود را غیرفعال کرده باشد.
  • اینستاگرام حساب او را مسدود کرده باشد.
  • نام کاربری خود را تغییر داده باشد یا شما را بلاک کرده باشد.
  • برای تشخیص این وضعیت‌ها، باید یکی یکی آنها را بررسی کنید.

استفاده از دوستان مشترک برای تشخیص بلاک شدن در اینستاگرام

اگر نتوانستید حساب شخص را از طریق جستجو پیدا کنید بهتر است برای تشخیص بلاک شدن در اینستاگرام از دوستان مشترک خود سوال کنید. به این شکل که آیا حساب کاربری آن شخص هنوز در اینستاگرام وجود دارد یا خیر. اگر دوستان شما هم نتوانند آن را پیدا کنند، احتمالاً حساب کاربری حذف یا غیرفعال شده است و شما بلاک نشده‌اید.

استفاده از لینک پروفایل

حاصل کنید که حساب آنها هنوز فعال است

استفاده از لینک پروفایل برای تشخیص بلاک شدن در اینستاگرام هم روش مناسبی است. وقتی حساب اینستاگرام خود را راه‌اندازی می‌کنید، یک URL منحصر به فرد که شامل نام کاربری شما است به شما اختصاص داده می‌شود.

با جایگزین کردن نام کاربری در لینک پروفایل به نام کاربری شخص مشکوک، می‌توانید پروفایل او را مشاهده کنید. اگر پیغام “Sorry, this page isn’t available” را دیدید، حساب ممکن است غیرفعال شده یا وجود نداشته باشد. برای اطمینان، از اینستاگرام خارج شوید و دوباره همان URL را جستجو کنید. اگر این بار پروفایل را دیدید، شما بلاک شده‌اید.

بررسی تغییر نام کاربری

اگر شخصی نام کاربری خود را تغییر داده باشد، روش‌های قبلی برای یافتن پروفایل او مفید نخواهد بود. اگر نتوانید حساب کاربری دوست خود را از طریق جستجو پیدا کنید و دوستان شما هم با همان مشکل مواجه شوند، مهم است که مطمئن شوید نام کاربری تغییر نکرده باشد.

بررسی گفتگوهای قبلی

وقتی بلاک می‌شوید، مکالمات قبلی شما ناپدید نمی‌شوند. بنابراین، اگر از طریق دایرکت مسیج با شخص مشکوک صحبت کرده‌اید، به پیام‌ها بروید و پروفایل او را بررسی کنید. اگر نام تغییر یافته او نشان داده نشود، احتمالاً بلاک شده‌اید.

اطمینان از عدم لغو دنبال کردن

اگر شخصی شما را بلاک  کرده و حسابش خصوصی باشد، نمی‌توانید عکس‌ها و پست‌های او را ببینید و پیغام “This account is private” را مشاهده خواهید کرد. برای اطمینان، به پروفایل او بروید و روی دکمه دنبال کردن بزنید. اگر شما را آنفالو کرده باشد، درخواست دنبال کردن ارسال می‌شود و دکمه به “Requested” تغییر می‌کند. اما اگر بلاک شده باشید، درخواست فوراً لغو می‌شود و دکمه به “Follow” برمی‌گردد.

سخن آخر

این روزها آنفالو شدن در اینستاگرام یا بلاک شدن یک چالش مهم برای کاربران این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. در این مطلب به روش‌هایی برای تشخیص بلاک شدن در اینستاگرام پرداختیم. اگر شما هم از روش خاصی برای تشخیص استفاده می‌کنید در مورد آن برای ما بنویسید.

سوالات متداول

اگر نمی‌توانم کسی را در اینستاگرام منشن یا تگ کنم، چه کاری باید انجام دهم؟

اگر نمی‌توانید کسی را در اینستاگرام منشن یا تگ کنید، ممکن است به این دلیل باشد که آنها شما را بلاک کرده‌اند یا حسابشان را خصوصی کرده‌اند. برای تأیید، مستقیماً نام کاربری یا پروفایل آنها را جستجو کنید.

اگر حساب وجود داشته باشد ولی شما نتوانید هیچ پستی را ببینید، به احتمال زیاد بلاک شده‌اید. از طرف دیگر، اگر پیغام “This account is private” را مشاهده می‌کنید، ممکن است تنها شما را آنفالو کرده باشند. برای بررسی، تلاش کنید تا درخواست دنبال کردن بفرستید؛ اگر درخواست ارسال نشود و دکمه “Follow” به حالت اولیه برگردد، این تأیید می‌کند که شما بلاک شده‌اید.

آیا اپلیکیشن خاصی برای تشخیص بلاک شدن در اینستاگرام وجود دارد؟

بله، اپلیکیشن‌هایی برای تشخیص بلاک شدن در اینستاگرام ساخته شده که روی گوشی موبایل اجرا خواهند شد. اما توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان از آن‌ها استفاده نکنید. این اپ‌ها به‌صورت رسمی توسط اینستاگرام تایید نشده است و بهتر است برای حفظ امنیت اکانت خود از آن استفاده نکنید.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *