تاریخ انتشار: 02 مهر 1403 |
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آیا آیفون شما به طور تصادفی در آب افتاده یا در تماس با آب قرار گرفته است؟ این اتفاق می‌تواند موجب ورود آب به بلندگوهای دستگاه و کاهش کیفیت صدا شود. اما نگران نباشید! در این مطلب راه هایی برای خارج کردن آب از آیفون را به شما نشان خواهیم داد و توضیح می‌دهیم که چگونه با استفاده از ابزارهای ساده و رایگان، آب را از بلندگوهای آیفون خود خارج کنید و دستگاه را به حالت عادی برگردانید.

عمولاً توصیه نمی‌شود که آیفون خود را به حمام یا داخل استخر ببرید، اما بسیاری از کاربران این کار را انجام می‌دهند که باعث ورود آب به بلندگوهای دستگاه می‌شود. خوشبختانه روش‌های رایگان و ساده‌ای برای بیرون آوردن آب از بلندگوهای آیفون شما وجود دارد.

خارج کردن آب از آیفون

استفاده از شورت کات Water Eject برای خارج کردن آب از آیفون

خارج کردن آب از آیفون

برای خارج کردن آب از آیفون ابتدا مطمئن شوید که اپلیکیشن میانبرها Shortcuts را روی آیفون خود دارید. شورت کات اپلیکیشن پیشفرض اپل است، بنابراین اگر آن را ندارید، به سادگی آن را به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن شورت کات

سپس، شورت کات مفید و کاربردی Water Eject را دریافت کنید. در وب‌سایت، روی Add Shortcut ضربه بزنید تا آن را به اپلیکیشن شورت کات هدایت کنید.

پس از اضافه کردن موفقیت‌آمیز شورت کات، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن شورت کات را باز کنید و به برگه Shortcuts بروید.
  2. روی میانبر Water Eject ضربه بزنید و آن را اجرا کنید.
  3. Start را انتخاب کنید.
  4. از شما خواسته می‌شود که Select Intensity Level را برای تنظیم سطح شدت انتخاب کنید. حالا بر اساس میزان آبی که ممکن است به بلندگوی آیفون شما وارد شده باشد، گزینه مناسب را انتخاب کنید. شدت حداکثر نتیجه بهتری را به همراه دارد.
  5. حالا نوار حجم صدا را در سمت چپ صفحه خواهید دید. حجم به 100% خواهد رسید و آیفون شما شروع به تولید صدای خاصی برای بیرون کردن آب از بلندگوهایش می‌کند.
  6. هنگامی که خارج کردن آب کامل شد، صدای دینگ را خواهید شنید. در این نقطه شورت کات از شما می‌خواهد که به سایت Wikimedia متصل شوید. روی Don’t Allow ضربه بزنید.

اگر می‌خواهید به راحتی به میانبر دسترسی سریع داشته باشید، می‌توانید آن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید. روی آیکون سه نقطه در میانبر واتر اجکت آیفون ضربه بزنید، روی آیکون Share ضربه بزنید و گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.

روش‌ های دیگر برای خارج کردن آب از بلندگو های آیفون

اگر فکر می‌کنید که میانبر Water Eject برای خارج کردن آب از آیفون شما کافی نیست، می‌توانید از چند ابزار دیگر استفاده کنید.

اپلیکیشن Sonic

Sonic

اپلیکیشن Sonic به شما کمک می‌کند که فرکانس صدا را تنظیم کنید؛ می‌توانید از 0Hz تا 25kHz را انتخاب کنید. پس از تنظیم فرکانس روی دکمه Start در تب Cleaner ضربه بزنید تا آب از بلندگوهای آیفون شما بیرون برود. در واقع این اپ یک برنامه پاکسازی بلندگو ایفون محسوب می‌شود.

دانلود اپلیکیشن Sonic

وبسایت Fix My Speakers

Fix My Speakers

اگر تمایل ندارید که میانبر یا اپلیکیشن را برای خارج کردن آب از آیفون، روی دستگاه خود دانلود یا نصب کنید، می‌توانید به وب‌سایت Fix My Speakers مراجعه کنید تا صدای مورد نیاز برای خارج کردن آب از بلندگوهای آیفون خود را پخش کنید. فقط روی دکمه‌ای که با ایموجی باد و قطرات آب همراه است، ضربه بزنید تا صدا فعال شود.

کارهایی که در صورت خیس شدن آیفون نباید انجام دهیم!

زمانی که گوشی آیفون شما به طور تصادفی به آب می‌افتد، بلندگوهای آن مرطوب می‌شوند. هنگامی که در تلاش برای نجات یک گوشی هوشمند یا تبلت مرطوب خود هستید یا قصد خارج کردن آب از آیفون خود را دارید، ممکن است به سرعت به این روش معروف فکر کنید. بله قرار دادن گوشی در داخل کیسه برنج!

خوب است بدانید که این فقط یک افسانه است. در واقع ذرات ریز ممکن است به آیفون شما وارد شده و باعث آسیب‌های دیگر شوند. این یکی از دلایلی است که  ثابت می‌کند چرا نباید از برنج برای خشک کردن آیفون خود استفاده کنیم. همچنین بهتر است تا زمانی که دستگاه کاملاً خشک نشده، از آیفون خود استفاده نکنید.

اگر مشکل شدید نیست، شرت کات Water Eject ، اپلیکیشن Sonic یا وب‌سایت Fix My Speaker باید به راحتی به شما کمک کنند تا آب را از داخل ایفون خارج کنید. در آینده این را به یاد داشته باشید که گوشی آیفون شما تنها در برابر آب مقاوم است و ضد آب نیست. بنابراین نباید آن را همراه خود در داخل استخر یا حمام ببرید، در سینک بیندازید یا در معرض فعالیت‌های دیگر آبی قرار دهید.

آب رفتن داخل بلندگو گوشی ایفون یک اتفاق بد محسوب می‌شود و متأسفانه اگر آیفون شما در حال حاضر علائم متعددی از آسیب آب را نشان می‌دهد، بهتر است آن را به یک تعمیرگاه معتبر اپل ببرید تا تعمیرات سخت‌افزاری لازم انجام شود.

سخن آخر

در پایان اگرچه آیفون‌های امروزی از نظر مقاومت در برابر آب بهبود زیادی داشته‌اند، اما همیشه بهترین کار این است که از قرار دادن مستقیم گوشی موبایل آیفون در معرض آب اجتناب کنید. با استفاده از روش‌های ذکر شده در این مطلب می‌توانید به سرعت و به طور مؤثر آب را از داخل آیفون خارج کنید، آیفون خیس شده را خشک کنید و کیفیت صدا را به حالت عادی برگردانید.

به یاد داشته باشید، با پیشگیری و مراقبت صحیح، می‌توانید عمر مفید آیفون خود را افزایش داده و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. لازم به ذکر است شما می‌توانید انواع گوشی موبایل را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید. در ادامه می‌توانید مطلب حل مشکل صفحه سیاه مرگ در آیفون را هم مطالعه کنید.

سوالات متداول

آیا استفاده از روش‌های ذکر شده برای خارج کردن آب از آیفون، ممکن است به دستگاه آسیب برساند؟

خیر، روش‌های ذکر شده مانند استفاده از میانبر Water Eject، اپلیکیشن Sonic، و وب‌سایت Fix My Speakers به طور خاص برای این منظور طراحی شده‌اند و معمولاً برای گوشی شما بی‌خطر هستند. این روش‌ها از طریق تولید صدا با فرکانس‌های خاص به بیرون راندن آب از بلندگوهای دستگاه کمک می‌کنند. با این حال همیشه مهم است که از آیفون خود تا زمانی که کاملاً خشک نشده است استفاده نکنید و از قرار دادن آن در معرض آب مجدد جلوگیری کنید. اگر آیفون شما همچنان با مشکل مواجه است، مشاوره با یک متخصص می‌تواند بهترین گزینه باشد.

آیا این روش‌ها برای تمامی مدل‌های آیفون قابل استفاده است؟

بله، روش‌های معرفی شده برای اکثر مدل‌های آیفون قابل استفاده هستند، به ویژه مدل‌های جدیدتر.

آبتین کمالی

عصر آگاهی، زمانی است که دانش و اطلاعات، چون بارانی بی‌انتها، زمین خشک واقعیت را به گلستانی از امکانات و توسعه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *