تاریخ انتشار: 30 خرداد 1403 |
زمان مطالعه: 5 دقیقه

شروع استریم از روی گوشی هوشمند یا تبلت با برنامه Twitch بسیار آسان است!

برای پخش زنده در Twitch حتماً نیازی به استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر ندارید. نرم افزارهای تلفن همراه توییچ در اندروید و iOS دارای قابلیت‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند از گوشی خود استریم کنید. در این مقاله به نحوه انجام این کار می‌پردازیم. همراه ما باشید.

روش استریم روی Twitch با استفاده از گوشی

نحوه استریم در Twitch در اندروید

در اندروید، مراحل زیر را برای پخش زنده در Twitch دنبال کنید:

  • Twitch را باز کنید و روی Create در بالا سمت راست بزنید تا به حالت Creator Mode بروید. اگر به جای Create، Watch را می‌بینید، به مرحله بعد بروید.
  • روی دکمه Create در مرکز پایین بزنید و Stream IRL را انتخاب کنید.
  • مجوز Twitch را برای دسترسی به دوربین و میکروفون خود اعطا کنید. پس از اتمام، Twitchیک پیش نمایش دوربین از استریم را نمایش می‌دهد.
  • برای سفارشی کردن اطلاعات استریم خود، روی دکمه ویرایش (نماد مداد) ضربه بزنید. فیلدهای مهمی که باید سفارشی کنید عبارتند از: عنوان، دسته، اعلان پخش زنده و برچسب ها. روی Save در بالا سمت راست بزنید تا تغییرات شما ذخیره شود.
  • برای پخش زنده، روی دکمه Stream (یک دکمه دایره‌ای با حلقه بنفش در پایین سمت چپ) بزنید تا استریم شما شروع شود.

twitch android

وقتی استریم شما فعال و اجرا می‌شود، مدت زمان، تعداد بازدیدکنندگان فعلی و کل دنبال کنندگان را در بالا مشاهده خواهید کرد. اگر تعداد فالوورهای شما کم است، نکاتی برای ایجاد بیننده بیشتر در Twitch هم وجود دارد که می‌توانید بیاموزید.

پس از اتمام استریم، روی همان دکمه Stream در پایین سمت چپ ضربه بزنید و با انتخاب End Stream از پنجره پاپ آپ، پایان آن را تأیید کنید. چه از گوشی یا کامپیوتر پخش جریانی داشته باشید، یادتان باشد که از چیزهایی که می‌توانند شما را از Twitch محروم کنند دوری کنید!

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین میکروفن استریم

نحوه استریم در Twitch از طریق iOS

اگر آیفون دارید، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، در توییچ به‌ صورت زنده استریم کنید.

  • Twitch را در دستگاه خود باز کنید.
  • روی Create در بالا سمت راست ضربه بزنید تا به حالت Creator Mode بروید. اگر به جای Watch در بالا سمت راست، Watch را مشاهده کردید، لازم نیست کاری انجام دهید؛ شما در حال حاضر در حالت ایجاد کننده هستید.
  • روی دکمه Create (دکمه بنفش با علامت مثبت (+) در مرکز) بزنید و Stream IRL را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، به Twitch اجازه دسترسی به میکروفون و دوربین خود را بدهید. این کار را با ضربه زدن روی Enable Microphone/ Camera و انتخاب Allow از پنجره پاپ آپ انجام دهید. سپس Twitch پیش نمایشی از دوربین شما را در صفحه بعدی نمایش می‌دهد.
  • قبل از پخش زنده، اطلاعات آن را سفارشی کنید. روی دکمه ویرایش (نماد مداد) ضربه بزنید و اطلاعات جریان را مطابق با آن سفارشی کنید.
  • برای ذخیره تغییرات روی Done بزنید. در نهایت دکمه Stream را فشار دهید تا استریم شما شروع شود.

twitch IPHONE

یک دکمه Live قرمز در بالا می‌بینید که نشان می‌دهد استریم شما زنده است. برای پایان دادن به جریان، روی دکمه قرمز رنگ توقف در پایین سمت چپ بزنید و با ضربه زدن روی End Stream در پاپ آپ آن را تأیید کنید.

محدودیت‌های استریم در Twitch از طریق موبایل

استریم در Twitch از طریق تلفن همراه راحت است، اما محدودیت‌هایی نیز دارد که باید از آنها آگاه باشید.

  • اگر صفحه خود را استریم می‌کنید، هر آنچه می‌بینید برای بینندگان شما نیز قابل مشاهده است.
  • به دلیل فضای محدود صفحه نمایش، یک پنجره کوچک برای مشاهده چت دریافت می‌کنید که اگر پیام‌های زیادی از بینندگان خود بگیرید، چندان قابل مشاهده نخواهد بود.
  • اگر صفحه نمایش شما قفل باشد، استریم به طور خودکار پایان می‌یابد. بنابراین، مطمئن شوید که صفحه نمایش گوشی شما قفل نمی‌شود تا از قطع شدن استریم جلوگیری کنید. همچنین باید از استفاده از هدفون یا هر گونه بلندگوی بلوتوثی خودداری کنید، زیرا آنها تجربه صوتی خوبی نخواهند داشت. به گفته توییچ اگر نیاز به ضبط همه صداها دارید، از هدفون استفاده نکنید.
  • برخلاف کامپیوتر، نمی‌توانید همزمان از صفحه نمایش و دوربین خود عکس بگیرید. شما باید یکی را انتخاب کنید.

پخش استریم در Twitch از طریق تلفن همراه در مقایسه با استریم روی لپ تاپ یا دسکتاپ بسیار ساده است. اما این راحتی معایبی نیز دارد. باید به محدودیت‌ها توجه کنید و ببینید آیا می‌توانید آنها را تحمل کنید یا خیر. در غیر این صورت، بهتر است از لپ تاپ یا دسکتاپ برای پخش زنده در توییچ استفاده کنید.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی روش‌های استریم از توییچ روی اندروید و iOS پرداختیم و آنها را شرح دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما آموزنده بوده باشد.

اگر قصد خرید گوشی دارید، بی‌شک فروشگاه پلازا دیجیتال انتخاب مناسبی برای شماست. ما در وب سایت خود تنوع وسیعی از گوشی‌هایی از برندهای مطرح دنیا نظیر آیفون، سامسونگ، شیائومی، ریلمی و … را داریم. خرید اینترنتی تمامی این موارد با شرایط ویژه در پلازا دیجیتال امکان پذیر است.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *