تاریخ انتشار: 28 بهمن 1401 |
زمان مطالعه: 8 دقیقه

هرکسی که تجربه خرید کالای دیجیتال همچون لپ تاپ، کامپیوتر و تبلت را داشته باشد، حتما با نام گارانتی حامی (ویستا) آشنا است. این شرکت به عنوان یکی از نمایندگان رسمی برندهای حوزه تکنولوژی در ایران شناخته می‌شود و در شهرهای مختلف شعبه دارد.

گارانتی ویستا یا حامی از سال‌ها پیش در بازار ایران حضور دارد و هرکس که یک‌بار تجهیزات دیجیتال خریده باشد، حتما با نام این گارانتی آشنا است. عمده شهرت گارانتی حامی به دلیل ارائه خدمات پس از فروش به محصولات برند ایسوس کسب شده است، اما این شرکت در زمینه ارائه خدمات پس از فروش به سایر برندها از جمله هوآوی و کانن نیز فعال است. در این مطلب نگاهی به گارانتی حامی، محصولات پشتیبانی شده توسط این گارانتی و شرایط بهره‌مندی از گارانتی حامی خواهیم داشت.

گارانتی چیست؟

در علم بازاریابی دو مفهوم گارانتی به عنوان تضمین عملکرد محصول یا خدمت تعریف‌شده است که این مفهوم در ایران با نام ضمانت یا ضمانت نامه شناخته می‌شود. ضمانت نامه شامل برگه یا دفترچه‌ای از ضوابط و شرایط تضمین عملکرد کالا می‌شود که همراه محصول در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله گارانتی چیست را مطالعه کنید.

به طور معمول در هر برگه ضمانت نامه یا گارانتی، درباره نحوه برخورداری مشتریان از گارانتی توضیحاتی ارائه شده است. در صورتی که عملکرد محصول خریداری شده دچار مشکل شود، مشتری می‌تواند مطابق ضوابط درج شده در ضمانت نامه نسبت به فعال‌سازی بندهای آن اقدام نماید. شرکت‌های ارائه خدمات پس از فروش همچون گارانتی حامی دارای مراکز و شعبه‌هایی در شهرهای مختلف هستند که مشتری می‌تواند برای بررسی و رفع ایرادات محصول خود به آن‌ها مراجعه کند.

درباره حامی بیشتر بدانید

گارانتی حامی (لینک) به عنوان نماینده رسمی ایسوس شناخته می‌شود و علاوه بر ایسوس، عرضه برخی مسئولات هوآوی را نیز برعهده دارد. مراکز گارانتی حامی تعمیرات انواع تبلت‌ها، تلفن‌های همراه و لپ تاپ‌های برند ایسوس و هوآوی را انجام می‌دهند. گارانتی حامی در شهرهای تهران، تبریز، شیراز، اصفهان و کرج شعبه دارد. شرکت گارانتی حامی یکی از موسسات پیشرو در زمینه ارائه خدمات پس از فروش به انواع تلفن‌های همراه، تبلت و لپ تاپ در کشور است.

درباره حامی بیشتر بدانید

شرایط گارانتی حامی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ضمانت نامه به شرایط استفاده از آن مربوط می‌شود. به همین دلیل لازم است تا مشتریان از شرایط گارانتی حامی و نحوه فعال‌سازی هرکدام از بندهای ضمانت نامه اطلاع داشته باشند.

یکی از شرایط گارانتی حامی به مدت زمان آن باز می‌گردد. به طور معمول عملکرد محصولات فروخته شده به مدت 18 ماه (یکسال و نیم) ضمانت می‌شود و به مدت دوبرابر آن یعنی 36 ماه (سه سال) نیز مشتری از مزیت خدمات پس از فروش حامی برخوردار خواهد شد.

یکی دیگر از شرایط گارانتی حامی به مسئله تعویض قطعات مربوط می‌شود. هنگامی که یکی از قطعات محصول دچار ایراد می‌شوند، باید مشتری در کوتاه‌ترین زمان این مسئله را به اطلاع کارشناس شرکت حامی برساند یا به یکی از مراکز معتبر خدمات پس از فروش حامی مراجعه کند. کارشناس شرکت محصول را بررسی خواهد کرد و در صورتی که نیاز به تعویض قطعه یا قطعاتی احساس شود، آن قطعات تعویض خواهند شد.

شرایط گارانتی حامی شامل یک بند مهم می‌شوند و آن عدم مراجعه مشتری به مراکز متفرقه است. در صورتی که مشتری در طول دوره ضمانت یا خدمات پس از فروش به مراکز متفرقه مراجعه کند، گارانتی محصول باطل خواهد شد و هیچ‌گونه خدمتی از آن پس به وی ارائه نخواهد شد.

هرکدام از محصولات دیجیتال به همراه دفترچه یا برگه‌های راهنما در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. در این برگه‌ها نحوه استفاده از محصول برای مشتری شرح داده شده است. از این‌رو مواردی همچون کاربرد نادرست محصول توسط مشتری توسط گارانتی حامی پوشش داده نمی‌شوند.

گارانتی حامی از چه برندهایی پشتیبانی می‌کند؟

گارانتی حامی شامل بسیاری از محصولات دیجیتال موجود در بازار می‌شود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. شرکت حامی به عنوان واردکننده و نماینده خدمات پس از فروش برندهای ایسوس، لاجیتک، اینتل، مایکروسافت، سامسونگ، هوآوی، تی پی لینک و لنوو در ایران شناخته شده است.

برخی از قطعاتی که شامل شرایط گارانتی حامی می‌شوند عبارتند از: مادربرد ایسوس، کارت گرافیک ایسوس، پردازنده‌های اینتل، هارد وسترن دیجیتال، هارد سیگیت، مودم و روتر ایسوس، لپ تاپ ایسوس، لپ تاپ لنوو، گوشی موبایل ایسوس، گوشی موبایل هوآوی، تبلت مایکروسافت، تبلت سامسونگ، دوربین عکاسی کانن، دوربین عکاسی نیکون، ویدئو پروژکتور و لوازم جانبی ایسوس و لاجیتک و سیستم کنفرانس لاجیتک.

مزایای گارانتی حامی چیست؟

گارانتی حامی به عنوان یکی از فعال‌ترین شرکت‌های حوزه تجهیزات دیجیتال، خدمات متمایزی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. برخی از این خدمات متمایز به شرح زیر هستند:

  • ارائه انواع خدمات پس از فروش برای تلفن‌های همراه برند ایسوس و هوآوی
  • استفاده از قطعات اصل برای تعمیر لوازمی که تحت گارانتی حامی هستند
  • شبکه گسترده مراکز و نمایندگی‌ها برای تحویل گرفتن کالا از مشتریان در اسرع وقت
  • تشخیص رایگان ایرادات لوازم مشتریان و اعلام میزان خسارت وارد شده به آن‌ها
  • انجام تعمیرات در سریع‌ترین زمان ممکن و به بهترین نحو ممکن برای جلب رضایت مشتریان
  • انجام انواع تعمیرات و پذیرش هر وسیله آسیب‌دیده که تحت گارانتی حامی به مشتری عرضه شده باشد.

مزایای گارانتی حامی چیست؟

خدمات گارانتی ها با یکدیگر فرق می‌کنند؟

شرکت‌های مختلفی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش به محصولات در ایران فعالیت می‌کنند و ممکن است یک محصول با چند نوع گارانتی در بازار موجود باشد. شرایط و ضوابط درج شده در ضمانت نامه هرکدام از شرکت‌ها با دیگری متفاوت است و علاوه بر آن هزینه‌ای که برای خدمات پس از فروش پرداخت می‌کنید نیز با توجه به شرکت انتخاب‌شده متفاوت خواهد بود.

به خریداران پیشنهاد می‌شود تا گارانتی را از شرکت‌های معتبر همچون گارانتی حامی دریافت کنید. شرکت‌های معتبر گارانتی در شهرهای مختلف شعبه دارند و مشتری می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان به مرکز ارائه‌دهنده خدمت دسترسی داشته باشد. علاوه بر آن شرکت‌های مشهور حوزه گارانتی به‌واسطه فعالیت طولانی‌مدت خود و ارائه خدمات متنوع به کاربران در ایران به شهرت رسیده‌اند و در مورد عملکرد آن‌‌ها اطمینان خاطر وجود دارد.

چرا پیشنهاد ما خرید کالای با گارانتی است؟

توصیه می‌شود که کالای خود را حتما با گارانتی خریداری نمایید و از خرید کالاهای بدون گارانتی به‌شدت اجتناب کنید. با وجود پیشرفت‌های حوزه کنترل کیفیت، بسیاری از کالاها همچنان دچار ایرادات ناشناخته ساختاری هستند که پس از مدتی گریبان‌گیر مصرف‌کنندگان می‌شود. در صورتی که محصول شما با گارانتی خریداری شود، این ایرادات پوشش خواهند یافت.

چرا پیشنهاد ما خرید کالای با گارانتی است؟

بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه گارانتی تجهیزات دیجیتال، درواقع واردکننده تجهیزات نیز هستند. از این‌رو پیش از آن‌که واردات را انجام دهند، در مورد عملکرد محصولات تحقیق می‌کنند تا از کیفیت آن مطمئن شوند. از این‌رو با خرید یک لپ تاپ، تلفن همراه یا تبلت از واردکننده رسمی، به طور همزمان از مزایای کالای باکیفیت و گارانتی قابل‌اعتماد برخوردار خواهید شد.

تنوع بالای برندهای حوزه کالای دیجیتال در ایران و دشواری خدمت‌رسانی همزمان به‌تمامی برندها و دستگاه‌ها، سبب شده است تا بسیاری از شرکت‌های این حوزه با یکدیگر همکاری کنند. می‌توان گفت که در شرایط فعلی، مشتری با خرید یک محصول و گارانتی همراه آن، به طور همزمان از مزیت چند گارانتی دیگر نیز بهره‌مند خواهند شد و تمامی آن‌ها در حوزه خدمت‌رسانی به مشتری فعال خواهند بود.

پیشهاد می کنیم مقاله گارانتی سازگار ارقام را مطالعه کنید.

کلام آخر

گارانتی حامی (ویستا) یکی از قدیمی‌ترین و فعال‌ترین شرکت‌های ارائه خدمات فروش به محصولات دیجیتال در ایران است. این شرکت سابقه طولانی در ارائه خدمات پس از فروش به طیف گسترده‌ای از تجهیزات دیجیتال همچون تلفن‌های همراه، تبلت، لپ تاپ و دوربین دارد و محصولات برندهای معتبر را تحت پوشش دارد. فعالیت طولانی‌مدت گارانتی حامی (ویستا) با شرکت‌های ایسوس، هوآوی، کانن و مایکروسافت سبب شده است تا گارانتی حامی (ویستا) به نامی آشنا برای تمامی فعالان حوزه تجهیزات دیجیتال در ایران تبدیل شود.

پلازا دیجیتال

پلازا دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *