تاریخ انتشار: 03 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 6 دقیقه

مدتی است که شکلک‌ها به قهرمانان گمنام مکالمات دیجیتال ما تبدیل شده‌اند، اما یک عضو جدید هم داریم: استیکرها! این تصاویر سرگرم کننده و گویا راهی فوق‌العاده برای افزودن روح و شخصیت به چت‌ واتساپ هستند. اگر برایتان سوال شده که چگونه می‌توانیم از این عناصر جالب دنیای دیجیتال در واتساپ استفاده کنیم، در این مقاله از پلازا دیجیتال همراه ما باشید تا افزودن استیکر به واتساپ در اندروید، iOS و وب را به شما آموزش دهیم.

whatssapp 1

اصلاً استیکر چیست؟

بسته به سن خود، شاید در مورد استیکرها طرز فکر متفاوتی داشته باشید. ما ابتدا به برچسب‌های کلاسیک با حاشیه سفید فکر می‌کردم تا اینکه نسل جوان‌تر راز استیکرها را برایمان فاش کرد.
استیکر به شکل امروزی خود اساساً تکامل یک ایموجی است، اما شخصی‌تر و سرگرم‌کننده‌تر است و در برنامه‌های پیام‌رسان برای بیان احساسات و واکنش‌ها یا انتقال پیام‌ها به شیوه‌ای جذاب‌تر و بصری در طول مکالمه استفاده می‌شود.

whatssapp 4

نحوه ساخت استیکر دیجیتال برای واتساپ

ابتدا باید عکسی داشته باشید که می‌خواهید آن را به استیکر تبدیل کنید؛ می‌تواند تصویری از سگ شما، هر شیئی در خانه یا حتی خود شما باشد! شما می‌توانید هر چیزی را به استیکر تبدیل کنید.

سپس باید با استفاده از ابزارهایی که در دسترس دارید مانند فتوشاپ، Paint یا یک ویرایشگر عکس هوش مصنوعی مانند Photoroom، پس زمینه این تصویر را حذف کنید. بسته به اینکه از چه ابزاری استفاده می‌کنید، در نهایت تصویری با پس زمینه شفاف خواهید داشت. سپس می‌توانید آن را حتی بیشتر با نقاشی، متن یا سایر تصاویر سرگرم کننده شخصی سازی کنید.

به عنوان یک نکته آموزشی جدا از موضوع استیکرهای واتساپ لازم است بدانید می‌توانید آموزش نحوه استفاده از واتساپ در دو گوشی را مطالعه کنید.

به مثالی که با Photoroom ایجاد کرده‌ایم نگاه کنید:

whatssapp 2

ما یک تصویر آپلود کردیم، پس‌زمینه شفاف را انتخاب کرده و سپس یک طرح کلی رنگارنگ به تصویر و متن اضافه نمودیم.

نحوه بارگذاری استیکرها در واتساپ

بسته به نوع دستگاه و ترجیح برای موبایل یا دسکتاپ، روش‌های مختلفی برای آپلود استیکر در واتساپ وجود دارد. برای کسانی که به دنبال مدیریت کل مجموعه هستند، استفاده از ابزارهای شخص ثالث توصیه می‌شود. با این حال، ما فقط قصد داشتیم تعدادی استیکر بانمک را برای به اشتراک گذاشتن با دوستان و خانواده بسازیم.

اضافه کردن استیکر در گوشی اندرویدی

تولید استیکر در اندروید نیاز به یک راه حل دارد، زیرا در مقایسه با iOS روند آن ساده‌تر است. با این وجود، یک راه حل هوشمندانه برای افراد خلاق وجود دارد!

  1. با دسترسی به WhatsApp از طریق مرورگر تلفن خود شروع کنید.
  2. نماد «+» را پیدا کرده و انتخاب کنید، New stickers را انتخاب کنید.
  3. تصویر دلخواه خود را آپلود کرده و آن را با هر گیرنده‌ای در چت خود به اشتراک بگذارید.
  4. پس از ارسال، به سراغ گوشی بروید و یک فشار طولانی بر روی برچسب در چت انجام دهید. آن را به عنوان مورد علاقه ذخیره کنید.
  5. با افزودن استیکر به موارد دلخواه، می‌توانید به راحتی از آن در دستگاه اندرویدی خود هر زمان که بخواهید استفاده کنید!

whatssapp 5

اضافه کردن استیکر در آیفون

کاربران آیفون خیلی راحت هستند! قابلیت استیکر واتساپ به طور کامل در آیفون قابل دسترسی است. از بخش گالری، به سادگی می‌توانید یک استیکر بسازید: انگشت شست خود را روی شیئی که می‌خواهید از تصویر یا تصویری که قبلاً در یک ویرایشگر ایجاد کرده‌اید استخراج کنید، فشار داده و نگه دارید. پس از آن، گزینه‌ای ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد به سرعت یک استیکر ایجاد کنید.

برای به اشتراک گذاشتن استیکر تازه ایجاد شده خود:

  1. WhatsApp را باز کرده و چت مورد نظر را انتخاب کنید.
  2. روی صفحه کلید ضربه بزنید و نماد ایموجی را انتخاب کنید.
  3. انگشت خود را به سمت راست بکشید تا مجموعه‌ای از استیکرهای خود را ببینید.
  4. استیکر مورد نظر را انتخاب کنید و با یک ضربه، شاهد ادغام یکپارچه تصویر خود در مکالمه باشید.

whatssapp 6

اضافه کردن استیکر در وب

برای کسانی که بیشتر از لپ تاپ خود استفاده می‌کنند، نسخه وب واتساپ بسیار کاربردی است.

  1. با ورود به WhatsApp از طریق مرورگر شروع کنید، سپس نماد ‘+’ را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید و سپس New Sticker را انتخاب کنید.
  2. تصویری را که ایجاد کرده‌اید آپلود کنید.
  3. پس از آپلود، روی دکمه ارسال ضربه بزنید تا استیکر خود را به اشتراک بگذارید.
  4. قابل ذکر است که اکنون تصویر شما ذخیره شده و به شما امکان می‌دهد آن را در چت‌های مختلف نیز به اشتراک بگذارید. این ویژگی دسترسی و اشتراک گذاری آسان در مکالمات شما را امکان پذیر می‌کند.

whatssapp 7

برای اطلاعات بیشتر باید بگوییم پای هوش مصنوعی به واتساپ هم باز شده برای اطالاعات بیشتر بلاگ هوش مصنوعی واتساپ ؛ گفت‌وگوهای هوشمند را مطالعه کیند.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی روش‌های اضافه کردن استیکر به واتساپ و شخصی سازی استیکرها پرداختیم و روش انجام این کار در گوشی‌های اندرویدی، آیفون و دسکتاپ را بررسی کردیم. امیدواریم از این مطلب آموزنده لذت برده باشید.

چنانچه قصد خرید گوشی موبایل هوشمند از بهترین برندهای دنیا از جمله اپل، گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و … را دارید، فروشگاه پلازا دیجیتال در خدمت شماست. شما همواره می‌توانید لیستی از جدیدترین مدل‌های موبایل را از فروشگاه اینترنتی ما بررسی نمایید. خرید اینترنتی تمامی گوشی‌ها با به‌روز‌ترین تکنولوژی های روز دنیا، بصورت نقد و اقساط امکان پذیر است.

سوالات متداول کاربران

چگونه می‌توانم یک بسته استیکر شخصی/خصوصی ایجاد کنم؟

برای ایجاد یک بسته استیکر شخصی برای استفاده خصوصی، می‌توانید برنامه Sticker Maker را از گوگل پلی یا اپل استور دانلود کنید. بسته‌های استیکر ایجاد شده با استفاده از برنامه فقط برای شما در دسترس است و به صورت عمومی منتشر نمی‌شوند.

چگونه می‌توانم یک بسته استیکر عمومی برای اشتراک گذاری با طرفداران یا دنبال کنندگان خود ایجاد کنم؟

یک حساب کاربری رایگان ثبت کرده و یک بسته استیکر جدید ایجاد کنید، سپس تصاویر را برای استیکرهای خود در قالب PNG آپلود کنید. پس از یک فرآیند بررسی کوتاه، یک لینک دانلود منحصر به فرد دریافت خواهید کرد که می‌توانید آن را در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. صفحه دانلود را می‌توان برای مطابقت با برند شما سفارشی کرد.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *