تاریخ انتشار: 25 اسفند 1402 |
زمان مطالعه: 6 دقیقه

یکی از بهترین و پرطرفدارترین برنامه‌های پیام‌رسان را باید WhatsApp معرفی کرد. اپلیکیشن واتساپ که رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد، توانسته نظر کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کند. استفاده از این پیام‌رسان در میان کاربرانی ایرانی با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده، کماکان ادامه دارد. گاهی وقت‌ها ممکن است شما بخواهید از یک حساب کاربری واتساپ در دو گوشی موبایل استفاده کنید و امکان‌پذیر بودن این کار برای شما به عنوان یک سوال خواهد بود. در صورتی که قصد دارید از یک واتساپ در دو گوشی موبایل استفاده کنید، باید بدانید انجام این کار امکان‌پذیر بوده و ما در این مقاله روش آن را به شما آموزش خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

روش استفاده از واتساپ در دو گوشی موبایل

1 48

همانطور که گفته شد، امکان استفاده از یک حساب کاربری واتساپ در دو گوشی موبایل وجود دارد و در این رابطه مشکلی وجود ندارد، اما ما قصد داریم این کار را به صورت کامل آموزش دهیم. قبل از این که شما بخواهید چنین کاری را با واتساپ انجام دهید، باید یک حساب کاربری داشته باشید.

شما برای داشتن حساب کاربری واتساپ باید برنامه آن را دانلود و نصب کنید. توصیه می‌کنیم برنامه واتساپ را از طریق گوگل پلی دریافت و نصب کنید، اما وب سایت و اپلیکیشن‌های شخص ثالث زیادی وجود دارند که امکان دانلود و نصب واتساپ را برای شما ساده‌تر خواهند کرد. زمانی که واتساپ را دانلود و نصب کنید، باید سایر مراحل را دنبال کنید.

نکته مهم: در صورتی که واتساپ را در گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اید، اما هیچ وقت برای ساخت حساب کاربری وارد آن نشده‌اید، توصیه می‌کنیم آپدیت بودن نسخه برنامه را مورد بررسی قرار دهید. برای این مسئله می‌توانید وارد گوگل پلی شوید و با یافتن برنامه واتساپ، وضعیت بروز بودن یا بروز نبودن آن را مشاهده کنید.

زمانی که نسبت به بروز بودن برنامه یا نصب صحیح آن اطمینان حاصل کردید، وقت آن رسیده تا بتوانید حساب کاربری خود را ایجاد کنید. برای ایجاد حساب کاربری در واتساپ باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا برنامه واتساپ را بازگشایی کرده تا بتوانید مراحل ساخت حساب کاربری را در آن دنبال کنید.
  • هم اکنون زمان آن رسیده تا بتوانید زبان پیش فرض موردنظرتان را برای استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان انتخاب کنید.

2 45

  • در این بخش از شما سوالی مبنی بر وارد کردن شماره تلفن همراه پرسیده خواهد شد که باید آن را وارد کنید. توجه داشته باشید این شماره همراه همان شناسه شما به عنوان حساب کاربری خواهد بود. البته اگر قصد دارید از قابلیت companion استفاده کنید یا یک حساب کاربری را در دو گوشی راه‌اندازی کنید، باید در قسمت بالای شماره همراه ضربه زده و گزینه Link to existing Account را انتخاب کنید.
  • هم اکنون برنامه یک بارکد نمایش می‌دهد که باید از آن استفاده کنید.

تا این لحظه شما موفق شده‌اید شرایط کار را تا حد زیادی فراهم کنید، اما باید به این مسئله توجه کنید که از این لحظه به بعد شرایط متفاوت می‌شود؛ بنابراین در یک بخش مجزا به ادامه عملیات خواهیم پرداخت تا شما بتوانید کار را به سرانجام برسانید.

لینک کردن حساب کاربری واتساپ در چندین دستگاه

هم اکنون شما می‌توانید از گوشی هوشمند خود برای اسکن بارکد و پیوند دادن آن به حساب کاربری خود استفاده کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه واتساپ را بازگشایی کنید.
  • هم اکنون شما باید روی منوی سه نقطه عمودی در منو ضربه بزنید.
  • در ادامه کار زمان آن رسیده تا بتوانید روی گزینه Linked Devices ضربه بزنید.
  • شما باید روی گزینه سبز رنگ Link a Device ضربه بزنید.
  • بارکد را که در گوشی موبایل نمایش داده است، اسکن کنید.

3 28

  • شما می‌توانید لینک با شماره تلفن را انتخاب کنید. واتساپ وب را در گوشی دوم خود بازگشایی کرده و شماره همراه خود را وارد کنید تا بدین ترتیب یک کد یک بار مصرف برای شما در هر دو دستگاه ارسال شود.
  • در ادامه کار اتصال برقرار خواهد شد.

هم اکنون ارتباط برقرار شده و کاربران می‌توانند همگام‌سازی اطلاعات را به خوبی انجام دهند. همگام‌سازی اطلاعات دو گوشی با حساب کاربری واتساپ در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و کاربران می‌توانند بهترین عملکرد را از سوی هر دو دستگاه شاهد باشند. کار شما به پایان رسیده و موفق شده‌اید از روشی خاص برای استفاده از یک حساب کاربری برنامه پیام رسان واتساپ در دو گوشی هوشمند استفاده کنید. کار کردن با دو گوشی و یک حساب کاربری واتساپ سخت نیست، فقط باید بتوانید راه‌اندازی را با دقت بالایی انجام دهید. شما خواهید دید که همگام‌سازی اطلاعات به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

سخن آخر

استفاده از یک حساب کاربری واتساپ در دو گوشی هوشمند امکان‌پذیر است. کاربران می‌توانند با نصب این برنامه در دو گوشی مختلف از یک حساب کاربری مشترک استفاده کنند، اما راه‌اندازی و فراهم کردن کار ممکن است پیچیدگی‌های خاص خود را داشته باشد. پلازا دیجیتال در این بخش همراه شما بوده‌ایم تا پیچیدگی‌ها را از بین برده و به شما کمک کنیم بتوانید از یک حساب کاربری واتساپ در دو گوشی هوشمند مختلف استفاده کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

1. آیا امکان استفاده از واتساپ در چندین گوشی موبایل وجود دارد؟

بله؛ خوشبختانه قابلیت مهم و کاربردی Companion باعث شده است شما بتوانید از یک حساب کاربری واتساپ در پنج دستگاه مختلف به صورت همزمان استفاده کنید.

2. آیا قابلیت Companion روی حساب‌های تجاری واتساپ کاربرد دارد؟

بله؛ خوشبختانه با به‌روزرسانی‌های انجام شده می‌توان گفت استفاده از Companion در حساب‌های شخصی و تجاری امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به لطف این قابلیت جذاب، حساب کاربری واتساپ خود را در چند دستگاه قرار داده و لذت ببرید.

3. امکان استفاده از یک حساب کاربری واتساپ در چه دستگاه‌هایی امکان‌پذیر است؟

شما می‌توانید از یک حساب کاربری واتساپ در گوشی‌های اندروید، iOS، آیپد و سایر موارد به صورت همزمان استفاده کرده و کارهای خود را انجام دهید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *