تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1403 |
زمان مطالعه: 1 دقیقه

امروز اطلاعات جدیدی از تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۴ منتشر شد. اطلاعاتی که می‌گویند جدیدترین و قوی‌ترین تراشه شرکت کوالکام در زمینه اجرای بازی‌ها جهش بزرگی دارد.

مشخصات اسنپ دراگون ۸ نسل ۴

مشخصات اسنپ دراگون ۸ نسل ۴

تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 4 از نظر قدرت و عملکرد بهتر از نسل قبلی خودش عمل می‌کند و یک جهش بزرگ دارد. گفته شده این تراشه می‌تواند بازی‌ها را به صورت پیش فرض با وضوح تصویر Full HD اجرا کند.

گفته شده در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۴ اولین گوشی ها را اسنپ دراگون 8 نسل 4 راهی بازار میشوند و یک موج بزرگ را شاهده خواهیم بود.

شایعات می‌گویند که شیائومی ۱۵ اولین گوشی با تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 4 خواهد بود. سپس گوشی های وان پلاس ۱۳ و Redmi K80 با این تراشه راهی بازار می‌شوند.

سامسونگ هم در حال ساخت تراشه اگزینوس ۲۶۰۰ است.

آپدیت ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

گفته شده که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از CPU ساخته شده توسط شرکت کوالکام استفاده می‌کند. در واقع این CPU معماری مخصوص خودش را دارد و با هسته‌های شخصی‌سازی شده Oryon توسعه پیدا کرده است. به این دلیل هزینه ساخت این تراشه افزایش پیدا کرده است.

البته تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۴ همانند تراشه M شرکت اپل با فناوری ۳ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده است.

زهرا حسینی

زهرا حسینی

خلق ایده‌های نو و محتواهای به‌روز در حوزه تکنولوژی، از علاقه‌های من هست. من از سال ۹۸ تصمیم گرفتم که با ارائه محتوای با کیفیت و متنوع کمی آگاهی مخاطبان را افزایش دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *