تاریخ انتشار: 27 فروردین 1403 |
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت ریلمی از دو گوشی ریلمی P1 و ریلمی P1 Pro را معرفی کرد. گوشی‌هایی که سخت‌افزار مناسبی دارند و با قیمت ارزانی راهی بازار می‌شوند. برای خرید گوشی به پلازا دیجیتال مراجعه کنید.

مشخصات گوشی ریلمی P1 و ریلمی P1 Pro

هر دو گوشی ظاهری بسیار جذاب دارند. این گوشی‌ها بسیار باریک طراحی شده‌اند و بسیار سبک هستند. گوشی Realme P1 تنها ۷٫۹۱ میلی‌متر ضخامت دارند و وزن آن به ۱۸۸ گرم می‌رسد. گوشی Realme P1 Pro هم ۱۸۴ گرم وزن دارد و ضخامت آن به ۸٫۳۵ میلی‌متر می‌رسد.

برای طراحی این گوشی ها از پرندگان الگوبرداری شده  و بدنه آن‌ها بافت بسیار جذابی دارد. هر دو گوشی از گواهی IP54 بهره می‌برند که باعث شده در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم باشد.

مشخصات گوشی ریلمی P1 و ریلمی P1 Pro

گوشی ریلمی P1 از صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED بهره می‌برد که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. وضوح تصویر صفحه نمایش هم HD+ است که از ۱۰۰ درصد رنگ‌های P3 پشتیبانی می‌کند. نرخ نمونه برداری لمسی گوشی هم ۲۴۰ هرتز است.  باید بگوییم که صفحه نمایش تا ۲۰۰۰ نیت روشنایی هم تولید می‌کند.

گوشی ریلمی P1 Pro هم صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی خمیده AMOLED دارد که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. نرخ نمونه برداری لمسی این گوشی ۲۴۰ هرتز است. حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش هم ۹۵۰ نیت خواهد بود. وضوح تصویر آن هم Full HD+ است.

مشخصات دوربین + پردازنده و رم و حافظه داخلی

برای گوشی ریلمی P1 از باتری دایمنسیتی ۷۰۵۰ استفاده شده و با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود. گوشی ریلمی P1 Pro به تراشه اسنپ دراگون ۶ نسل ۱ مجهز شده که با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود.

هر دو گوشی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارند و از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند.

این گوشی‌ها با اندروید ۱۴ راهی بازار می‌شوند. از وای-فای ۶  و شبکه 5G و پورت USB-C برخوردارند و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا هم دارند. حسگر تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار گرفته و اسپیکرها از صدای Hi-Res پشتیبانی می‌کنند.

هر کدام از این گوشی ها ۸ گیگابایت رم مجازی هم دارند.

گوشی Realme P1 از دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند. در کنار آن یک دوربین سیاه و سفید ۲ مگاپیکسلی هم دیده می شود. دوربین سلفی هم ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود.

گوشی Realme P1 Pro هم به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده که OIS دارد و در کنار آن یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی هم در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسل است.

قیمت ریلمی P1 و ریلمی P1 Pro

  • گوشی Realme P1 با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۱۹۲ دلار
  • گوشی Realme P1 با ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۲۸ دلار
  • گوشی Realme P1 Pro با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۶۴ دلار
  • گوشی Realme P1 Pro با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۷۵ دلار

برای خرید بهترین گوشی سامسونگ سری A هم می‌توانید راهنمای خریدی که آماده کرده‌ایم را مطالعه کنید.

مجید نوردوست

فکر کنم نزدیک به ۳۰ سال پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است». اتفاقی که رخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *