تاریخ انتشار: 10 آبان 1402 |
زمان مطالعه: 22 دقیقه

همانطور که می‌دانید شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ مشغول فعالیت هستند و هر کدام توانسته‌اند به موفقیت‌های زیادی در این رابطه دست پیدا کنند. یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لپ تاپ را باید اچ پی (HP) معرفی کرد که موفق شده است محصولات قدرتمند زیادی را در بازه‌های قیمتی مختلف تولید و روانه بازار کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه‌های تولیدشده توسط کمپانی اچ پی باید به طول عمر و طراحی منحصر به فرد آن‌ها اشاره کرد؛ این قابلیت‌ها توانسته کمپانی اچ پی را به یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ در جهان تبدیل کند.

دستگاه‌های تولید شده از سوی این کمپانی در کشورهای زیادی عرضه شده و کمتر جایی است که یک محصول از اچ پی را در آن شاهد نباشیم. در ادامه قصد داریم با معرفی کمپانی اچ پی و محصولات تولید شده توسط آن همراه شما باشیم تا در کنار آشنایی با برند بتوانید نسبت به کیفیت محصولات آن هم اطلاعات کافی را به دست آورید؛ با ما همراه باشید تا نگاهی کامل به کمپانی HP داشته باشیم.

فهرست مطالب

 

تاریخچه کمپانی HP

شرکت اچ پی را باید به عنوان یک شرکت چند ملیتی به حساب آورد، اما باید بدانید که در حقیقت اچ پی یک کمپانی آمریکایی بوده و نام آن برگرفته شده از مالکین اصلی آن، یعنی ویلیام ردینگتون هیولت و دیوید پاکارد است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دو مالک را باید سرمایه اولیه 500 دلاری آن‌ها دانست که در ابتدا وارد کار کردند و هم اکنون توانسته‌اند با فعالیت در بیشتر از چند قاره، سهم قابل قبولی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهند.

تاریخچه کمپانی HP

شرکت اچ پی همانند شرکت‌های بزرگ دیگری که در حال فعالیت در دنیای فناوری هستند، دوران پر از فراز و نشیب را طی کرده و در حال حاضر توانسته به یک شرایط پایدار و ایده‌آل دست پیدا کند. یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت کمپانی اچ پی را باید فعالیت آن در زمینه طراحی و تولید انواع چاپگرهای باکیفیت عنوان کرد. کمتر اداره‌ای را شاهد هستیم که بعد از ورود به آن، یک دستگاه اچ پی موجود نداشته باشد. کمپانی اچ پی در زمینه تولید لپ تاپ، چاپگر و اسکنرها موفق شد شرایط بسیار خوبی برای خود در بازارهای جهانی رقم بزند و بیشترین پیشرفت خود را مدیون همین چاپگرهای قدرتمندی است که تولید و روانه بازارهای جهانی کرده است. طول عمر و قدرت بالای محصولات اچ پی را باید به عنوان یکی از نقاط قوت آن عنوان کرد.

نگاهی به برند لپ تاپ HP

در بخش قبل نگاهی به تاریخچه و چگونگی پیشرفت کمپانی اچ پی داشتیم، اما یکی از بخش‌هایی که کمپانی اچ پی موفق شد در آن به موفقیت‌های زیادی دست یابد، بدون تردید تولید انواع لپ تاپ بوده است. این کمپانی با تولید انواع لپ تاپ‌های قدرتمند توانست شرایط خوبی را در بازار برای خود رقم بزند.

توجه داشته باشید که لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی اچ پی در سری‌های گوناگون در دسترس قرار دارند. به عنوان مثال، کسانی که علاقه‌مند به دنیای گیم هستند، باید لپ تاپ موردنظرشان را در میان لپ تاپ‌های گیمینگ انتخاب کرده و یک مدل را خریداری کنند. در صورتی که به عنوان کاربر عادی یا برای انجام کارهای دانشجویی نیازمند لپ تاپ هستید، باید بگوییم که امکان خرید یک مدل در میان انواع لپ تاپ‌های میان‌رده امکان‌پذیر بوده و شما می‌توانید دستگاه موردنظرتان را از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

البته لپ تاپ‌های اچ پی برای کاربرانی مناسب خواهد بود که علاقه‌مند به در اختیار داشتن یک دستگاه زیبا و در عین حال مجهز به سخت افزار قدرتمند هستند. در حالت کلی باید بگوییم که اچ پی موفق شده است محصولات گوناگون را با مشخصات سخت افزاری مختلف تولید و روانه بازار کند. قیمت لپ تاپ‌های اچ پی هم در شرایط خوبی قرار دارد و باید گفت تنوع دستگاه‌ها باعث شده ما در بازه‌های قیمتی گوناگون شاهد چند مدل از محصولات اچ پی باشیم. در صورتی که قصد دارید لپ تاپ‌های اچ پی را خریداری کنید، باید بدانید که قدرت انتخاب بسیار خوبی خواهید داشت، چرا که این کمپانی به لطف تولید محصولات متنوع توانسته بازه‌های قیمتی گوناگون را پوشش دهد.

آیا لپ تاپ اچ پی برای کاربری عمومی کاربرد دارد؟

در قسمت قبل بیان شد که لپ تاپ‌های اچ پی تنوع زیادی دارند و هر کدام می‌توانند در زمینه‌های مختلف کاربرد داشته باشند. خوشبختانه اچ پی توانسته در زمینه‌های گوناگون، یک سری جدید راه‌اندازی کند. به عنوان مثال، شما می‌توانید برای گیم سراغ لپ تاپ‌های گیمینگ بروید و در صورتی که به دنبال کارهای گرافیکی هستید، امکان خرید لپ تاپ‌های میان‌رده مجهز به پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند وجود دارد. از طرف دیگر، اچ پی محصولات زیادی برای انجام کارهای دانشجویی، اداری یا مصرف خانگی تولید و روانه بازار کرده است. از طرف دیگر، این شرکت آمریکایی موفق به تولید محصولاتی شده که هر کدام از آن‌ها می‌توانند قدرت فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهند.

آیا لپ تاپ اچ پی برای کاربری عمومی کاربرد دارد؟

در صورتی که قصد دارید لپ تاپ اچ پی را خریداری کنید، ابتدا توصیه می‌کنیم انتظار خود از یک دستگاه را یادداشت کرده تا بتوانید تصمیم‌گیری خوبی داشته باشید. در حقیقت شما می‌توانید با انجام این کار، نیاز خود را شناسایی کرده و متناسب با نیازتان، یکی از مدل‌ها را انتخاب کرده و خریداری کنید. در نقطه مقابل، کمپانی اچ پی خیال خریداران را راحت کرده است، چرا که در تمام بازه‌های قیمتی شاهد چندین دستگاه تولید شده هستیم که هر کدام دارای مشخصات فنی ایده‌آل و ظاهر منحصر به فرد هستند. در ادامه همراه ما باشید تا تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های کمپانی اچ پی را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید در میان این مدل‌ها، یک دستگاه را انتخاب کرده و از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

معرفی بهترین لپ تاپ های HP

حال می‌خواهیم به برخی از بهترین و برترین لپ تاپ های اچ پی در بازار ایران بپردازیم و ببینیم چرا محصولات HP از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار هستند.

لپ تاپ 13.3 اینچی مدلHP EliteBook x360 1030 G8-A

لپ تاپ 13.3 اینچی مدلHP EliteBook x360 1030 G8-A

یکی از بهترین لپ تاپ‌های کمپانی اچ پی که دارای قدرت بسیار زیادی است را باید لپ تاپ 13.3 اینچی مدلHP EliteBook x360 1030 G8-A معرفی کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ تاپ تولید شده را باید کیفیت ساخت فوق‌العاده آن عنوان کرد.

صفحه نمایش13.3 اینچ
پردازندهاینتل Core i7 1165G7
پردازنده گرافیکیIntel Iris Graphics
حافظه رم16 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت SSD
باتری40 وات ساعت

 

همچنین این لپ تاپ دارای سیستم صوتی Premium Stereo Speakers بوده که توسط کمپانی Bang & Olufsen تولید شده است؛ شما باید انتظار کیفیت صدای بسیار خوبی را از این لپ تاپ داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه باید به طراحی فوق‌العاده زیبای آن اشاره کرد که می‌تواند در نگاه نخست، توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند.

سخت افزار لپ تاپ 13.3 اینچی مدلHP EliteBook x360 1030 G8-A

لپ تاپ 13.3 اینچی مدل HP EliteBook x360 1030 G8-A برای انجام کارهای اداری، دانشجویی، صنعتی، عمومی و مالتی مدیا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس باشد. بد نیست بدانید که وزن این دستگاه معادل 1.2 کیلوگرم بوده و باید آن را به عنوان یکی از سبک‌ترین دستگاه‌های موجود معرفی کرد که در عین حال مجهز به سخت افزار قدرتمند است.

قدرت لپ تاپ 13.3 اینچی مدل HP EliteBook x360 1030 G8-A توسط پردازنده اصلی اینتل Core i7 1165G7 تامین می‌شود. توجه داشته باشید که این تراشه اصلی دارای حافظه کش 12 مگابایت بوده و می‌تواند سرعت خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد. از طرف دیگر، فرکانس پردازنده این دستگاه در بازه 2.8 الی 4.7 گیگاهرتز قرار دارد. همچنین شاهد 4 هسته حقیقی در کنار 8 هسته مجازی هستیم که تاثیر زیادی روی سرعت و عملکرد دستگاه خواهند داشت.

برای خرید رم کامپیوتر و خرید کارت‌گرافیک همراه با گارانتی، از این صفحات بازدید کنید.

ویژگی‌های لپ تاپ 13.3 اینچی مدلHP EliteBook x360 1030 G8-A

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این لپ تاپ قدرتمند و زیبای اچ پی را باید مجهز بودن به 16 گیگابایت حافظه رم دانست که به خوبی می‌تواند سرعت اجرای دستورها را در رده بسیار بالا قرار دهد. در صورتی که حافظه ذخیره‌سازی برای شما اهمیت دارد، باید بدانید که فقط به 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی از نوع SSD دسترسی خواهید داشت. همانطور که می‌دانید، حافظه‌های ذخیره‌سازی SSD سرعت بسیار خوبی را در نقل و انتقال اطلاعات ارائه می‌کنند و در کنار آن، شاهد طول عمر بالای آن‌ها هستیم. از طرف دیگر، کاربران می‌توانند در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر از هارد اکسترنال یا سایر درایوهای ذخیره‌سازی استفاده کنند.

در کنار پردازنده اصلی شاهد پردازنده گرافیکی Intel Iris Graphics هستیم که نیاز کاربران را در زمینه پردازش پاسخ می‌دهد. شما می‌توانید کارهای گرافیکی خود را به سادگی توسط لپ تاپ 13.3 اینچی مدل HP EliteBook x360 1030 G8-A انجام دهید، بدون این که مشکل خاصی را تجربه کنید.

در بخش جلوی این لپ تاپ شاهد قرارگیری نمایشگر 13.3 اینچ فول اچ دی هستیم که وضوح تصویر آن برابر با 1920×1080 پیکسل است. توجه داشته باشید که نوع پنل این دستگاه، IPS بوده  و از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش لپ تاپ 13.3 اینچی مدل HP EliteBook x360 1030 G8-A باید به پشتیبانی از لمس اشاره کرد که می‌تواند در کنار جذابیت، راحتی را برای کاربران هنگام استفاده از دستگاه فراهم کند. زمانی که دستگاه را خریداری کنید، سیستم عامل ویندوز 10 روی آن نصب بوده و این خبر خوبی برای کاربران است. همچنین باتری را باید به عنوان یکی از بهترین ویژگی‌های دستگاه معرفی کرد، چرا که انرژی این لپ تاپ اچ پی توسط یک باتری 4 سلولی 40 وات ساعتی تامین می‌شود و ماندگاری آن می‌تواند بیشتر از 3 ساعت باشد که در نوع خود، بی‌نظیر است. در صورتی که قصد دارید یک لپ تاپ جذاب و قدرتمند از برند اچ پی را خریداری کنید، لپ تاپ 13.3 اینچی مدل HP EliteBook x360 1030 G8-A می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس باشد.

لپ تاپ FD0237nia-B اچ پی

لپ تاپ FD0237nia-B اچ پی

در صورتی که قصد دارید یکی از لپ تاپ‌های میان‌رده از کمپانی اچ پی خریداری کنید، لپ تاپ FD0237nia-B اچ پی می‌تواند یکی از بهترین دستگاه‌های موجود به حساب آید که نه تنها قیمت خوبی دارد، بلکه طراحی جذاب آن می‌تواند به سادگی نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده جذاب را که در این دستگاه شاهد خواهید بود، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع است.

صفحه نمایش13.3 اینچ
پردازندهاینتل Core i7 از سری 1355U
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce MX550
حافظه رم8 گیگابایت، قابل ارتقا به 16 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی1 ترابایت SSD
باتری41 وات ساعت

 

در حقیقت شما می‌توانید در مدت زمان 45 دقیقه بیشتر از 50 درصد ظرفیت باتری را مجددا شارژ کنید. همانطور که می‌دانید، شارژ مجدد باتری لپ تاپ نیازمند زمان بوده و پشتیبانی یک دستگاه از فناوری شارژ سریع خبر خوبی برای کاربران به حساب می‌آید.

سخت افزار لپ تاپ FD0237nia-B اچ پی

لپ تاپ‌های اچ پی مجهز به اسپیکرهای قوی هستند و این دستگاه هم از چنین شرایطی مستثنی نیست. در حقیقت لپ تاپ FD0237nia-B اچ پی مجهز به 2 اسپیکر استریو بوده که می‌توانند کیفیت صدای بسیار خوبی را ارائه کنند. از طرف دیگر، این دستگاه برای انجام کارهای مختلف دانشجویی، اداری، خانگی و سایر موارد کاربرد دارد و باید بگوییم، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربران خواهد بود. جنس بدنه این لپ تاپ از پلاستیک پلی کربنات بوده و وزن آن هم برابر با 1.59 کیلوگرم است؛ حمل و نقل این لپ تاپ برای کاربران به لطف پایین بودن وزن، کار سختی به حساب نمی‌آید.

لپ تاپ FD0237nia-B اچ پی مجهز به پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i7 از سری 1355U بوده و حافظه کش آن هم 12 مگابایت است. از طرف دیگر، این لپ تاپ با فرکانس پردازنده 1.7 الی 5 گیگاهرتز همراه بوده و شاهد 10 هسته حقیقی و 12 هسته مجازی است. بد نیست بدانید که فناوری ساخت پردازنده لپ تاپ FD0237nia-B اچ پی از نوع 10 نانومتر بوده که نشان می‌دهد سرعت خوبی را در زمینه اجرای دستورها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حافظه رم لپ تاپ FD0237nia-B اچ پی معادل 8 گیگابایت است، اما اچ پی به گونه‌ای دستگاه را تولید کرده که کاربران در صورت نیاز بتوانند حافظه رم را به 16 گیگابایت ارتقا دهند. همچنین نوع حافظه رم این لپ تاپ، DDR4 3200MHz بوده و امتیاز بسیار خوبی را ارائه می‌کند. از طرف دیگر، حافظه ذخیره‌سازی این دستگاه 1 ترابایت SSD بوده و شما می‌توانید در صورت نیاز آن را به 4 ترابایت SSD ارتقا دهید، اما امکان استفاده از هارد HDD وجود ندارد.

ویژگی‌های لپ تاپ FD0237nia-B اچ پی

قرارگیری هارد SSD با ظرفیت 1 ترابایت قطعا یکی از ویژگی‌های مهم دستگاه به حساب می‌آید. پردازنده گرافیکی لپ تاپ FD0237nia-B اچ پی مدل NVIDIA GeForce MX550 با ظرفیت 2 گیگابایت از نوع GDDR6 است. قدرت بالایی که این پردازنده گرافیکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، باعث خواهد شد امکان استفاده از دستگاه برای ویرایش‌های مختلف فراهم شود.

صفحه نمایش لپ تاپ را باید به عنوان یکی از بخش‌های مهم دستگاه به حساب آورد. لپ تاپ FD0237nia-B اچ پی در بخش جلو مجهز به نمایشگر 15.6 اینچ فول اچ دی بوده و نوع پنل، IPS است. وضوح تصویر برابر با 1920×1080 پیکسل بوده و شدت روشنایی نمایشگر معادل 250 نیت است. به عنوان آخرین بخش مهم لپ تاپ باید به باتری 3 سلولی 41 وات ساعت آن اشاره کنیم که با توان آداپتور 65 وات همراه است. نوع باتری دستگاه لیتیوم یون است.

لپ تاپ FD0237nia-A اچ پی

لپ تاپ FD0237nia-A اچ پی

لپ تاپ FD0237nia-A اچ پی را باید به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های خرید کمپانی اچ پی معرفی کرد که قدرت بی‌نظیری را به عنوان یک دستگاه میان‌رده در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این لپ تاپ قدرتمند کمپانی اچ پی مجهز به 2 اسپیکر استریو بوده و می‌توان گفت کیفیت صدای خوبی خواهد داشت.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهاینتل Core i7 1355U
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce MX550
حافظه رم8 گیگابایت، قابل ارتقا به 16 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت SSD، قابل ارتقا به 4 ترابایت
باتری41 وات ساعت

 

از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ اچ پی باید به نوع کاربری آن اشاره کرد که می‌تواند برای کارهای خانگی، دانشجویی و سایر موارد کاربرد داشته باشد. وزن لپ تاپ FD0237nia-A اچ پی برابر با 1.59 کیلوگرم بوده و جنس بدنه آن هم پلاستیک پلی کربنات است.

سخت افزار لپ تاپ FD0237nia-A اچ پی

قدرت لپ تاپ FD0237nia-A اچ پی به وسیله پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i7 1355U تامین می‌شود؛ این پردازنده می‌تواند برای انجام کارهای مختلف از سوی کاربران، مناسب باشد و قدرت مثال‌زدنی را به عنوان یک لپ تاپ میان‌رده ارائه کند. حافظه کش این لپ تاپ برابر با 12 مگابایت بوده و شما می‌توانید از فرکانس پردازنده 1.7 الی 5 گیگاهرتز آن به خوبی بهره‌مند شوید. از طرف دیگر، تعداد 10 هسته حقیقی و 12 هسته مجازی در این لپ تاپ وجود دارد که باید گفت، شرایط ایده‌آل را برای کاربران رقم خواهد زد. در کنار پردازنده اصلی لپ تاپ FD0237nia-A اچ پی شاهد پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX550 با ظرفیت 2 گیگابایت از نوع GDDR6 خواهید بود. وجود چنین پردازنده گرافیکی قدرتمندی در کنار پردازنده نسل سیزدهم اینتل باعث می‌شود کاربران بتوانند به سادگی نیازمندی‌های خود را پاسخ دهند.

برای خرید سی پی یو همراه با گارانتی از سایت پلازا‌دیجیتال، این صفحه را مشاهده کنید.

ویژگی‌های لپ تاپ FD0237nia-A اچ پی

از دیگر ویژگی‌های مهم لپ تاپ FD0237nia-A اچ پی باید به حافظه ذخیره‌سازی داخلی 512 گیگابایت SSD اشاره کرد که امکان ارتقا آن به 4 ترابایت SSD وجود دارد. شاید حافظه 512 گیگابایت برای برخی کاربران بسیار کم باشد، اما خوشبختانه پشتیبانی از قابلیت افزایش یا سفارشی‌سازی باعث می‌شود لپ تاپ FD0237nia-A اچ پی کماکان به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ‌های در دسترس شناخته شود.

صفحه نمایش را باید به عنوان یکی دیگر از بخش‌های دستگاه معرفی کرد که در این مدل، شرایط خوبی دارد. لپ تاپ FD0237nia-A اچ پی مجهز به نمایشگر 15.6 اینچ فول اچ دی بوده و نوع پنل آن هم IPS است. از طرف دیگر، این نمایشگر با شدت روشنایی 250 نیت همراه بوده و وضوح آن برابر با 1080×1920 پیکسل است. باتری این دستگاه را باید به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت آن به حساب آورد. در حقیقت این لپ تاپ مجهز به باتری 3 سلولی 41 وات ساعت بوده و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع از دیگر ویژگی‌های مهم لپ تاپ FD0237nia-A اچ پی به حساب می‌آید. به خاطر داشته باشید که این لپ تاپ می‌تواند در مدت زمان کوتاه، شارژ مجدد باتری را انجام دهد.

لپ تاپ 14t EK000-5B اچ پی Pavilion x360

لپ تاپ 14t EK000-5B اچ پی Pavilion x360

یکی دیگر از زیباترین و جذاب‌ترین لپ تاپ‌های تولید شده توسط کمپانی اچ پی را باید لپ تاپ 14t EK000-5B اچ پی Pavilion x360 معرفی کرد. این لپ تاپ در کنار زیبایی، مجهز به سخت افزار قدرتمند بوده که می‌تواند تاثیر زیادی روی سرعت و عملکرد لپ تاپ داشته باشد.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهاینتل Alder Lake Core i5 از سری 1235U
پردازنده گرافیکیNVIDIA GeForce MX550
حافظه رم8 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی1 ترابایت SSD
باتری43 وات ساعت

 

کاربران می‌توانند از این لپ تاپ قدرتمند اچ پی برای انجام کارهای اداری، خانگی، دانشجویی و سایر موارد استفاده کنند. وزن این لپ تاپ معادل 1.5 کیلوگرم بوده و جنس بدنه آن از پلاستیک باکیفیت است. در حقیقت کاربران می‌توانند این لپ تاپ را به سادگی حمل کرده و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

سخت افزار لپ تاپ 14t EK000-5B اچ پی Pavilion x360

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لپ تاپ 14t EK000-5B اچ پی Pavilion x360 را باید مجهز بودن به پردازنده اصلی اینتل Alder Lake Core i5 از سری 1235U عنوان کرد. در کنار پردازنده قدرتمند دستگاه باید به حافظه کش 12 مگابایت دستگاه اشاره کرد. این دستگاه می‌تواند با فرکانس پردازنده 1.3 الی 4.4 گیگاهرتز شرایط بسیار خوبی را در عملکرد برای کاربران رقم بزند. از دیگر ویژگی‌های مهم این دستگاه باید به وجود 10 هسته حقیقی در کنار 12 هسته مجازی اشاره کنیم که می‌تواند باعث شود سرعت بالا از حداقل ویژگی‌های این لپ تاپ به حساب آید.

از دیگر بخش‌های سخت افزاری مهم لپ تاپ 14t EK000-5B اچ پی Pavilion x360 باید به حافظه رم 8 گیگابایت آن اشاره کرد که از نوع DDR 3200 MHz بوده و می‌تواند سرعت قابل قبولی را ارائه کند. در صورتی که نیازمند حافظه ذخیره‌سازی هستید، باید بگوییم که این دستگاه می‌تواند 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی را از نوع SSD ارائه کند که سرعت بالای نقل و انتقال اطلاعات فقط یکی از ویژگی‌های آن به حساب می‌آید. از طرف دیگر، طول عمر هاردهای SSD به مراتب بیشتر از سری‌های HDD بوده و این خبر خوبی برای کاربران است.

ویژگی‌های لپ تاپ 14t EK000-5B اچ پی Pavilion x360

در کنار پردازنده اصلی این دستگاه شاهد پردازنده گرافیکی Intel Iris Graphics هستیم که باعث می‌شود قدرت پردازش تا حد زیادی افزایش یابد. این پردازنده گرافیکی می‌تواند باعث شود که کاربران بتوانند از آن برای انجام کارهای گرافیکی استفاده کنند. در بخش جلوی دستگاه نمایشگر 14 اینچ فول اچ دی قرار گرفته و وضوح دستگاه برابر با 1920×1080 پیکسل است. همچنین این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند.

باتری لپ تاپ‌های اچ پی را باید به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم آن‌ها به حساب آورد. این لپ تاپ مجهز به باتری 3 سلولی 43 وات ساعتی بوده و می‌تواند برای مدت زمان 1 الی 3 ساعت ماندگاری شارژ را ارائه کند که البته به صورت مستقیم وابسته به میزان کاری است که از آن خواهید کشید. در صورتی که قصد دارید یکی از بهترین لپ تاپ‌های اچ پی را خریداری کنید، بدون ترید لپ تاپ 14t EK000-5B اچ پی Pavilion x360 می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

لپ تاپ 14t EK000-5A اچ پی Pavilion x360

لپ تاپ 14t EK000-5A اچ پی Pavilion x360

لپ تاپ 14t EK000-5A اچ پی Pavilion x360 را باید به عنوان یکی دیگر از بهترین لپ تاپ‌های این کمپانی آمریکایی معرفی کرد که نه تنها ظاهر جذابی دارد، بلکه مشخصات فنی آن هم در رده بالایی قرار دارد.

صفحه نمایش15.6 اینچ
پردازندهاینتل Alder Lake Core i5
پردازنده گرافیکیIntel Iris Graphics
حافظه رم8 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی512 گیگابایت SSD
باتری43 وات ساعت

 

این لپ تاپ گزینه‌ای مناسب برای کارهای اداری، خانگی، دانشجویی و سایر موارد است. وزن این لپ تاپ برابر با 1.5 کیلوگرم بوده و جنس بدنه آن از پلاستیک باکیفیت است.

سخت افزار لپ تاپ 14t EK000-5A اچ پی Pavilion x360

قدرت لپ تاپ 14t EK000-5A اچ پی Pavilion x360 توسط پردازنده اصلی اینتل Alder Lake Core i5 تامین می‌شود و سری آن هم 1235U است. همچنین این لپ تاپ مجهز به حافظه کش 12 مگابایت بوده که این ویژگی تاثیر زیادی روی عملکرد دستگاه خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ باید به فرکانس پردازنده آن اشاره کرد که در بازه 1.3 الی 4.4 گیگاهرتز قرار دارد. همچنین شاهد 10 هسته حقیقی و 12 هسته مجازی هستیم که هر کدام از این موارد می‌توانند روی سرعت دستگاه تاثیرگذار باشند.

ویژگی‌های لپ تاپ 14t EK000-5A اچ پی Pavilion x360

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه باید به حافظه رم 8 گیگابایت آن اشاره کرد که از نوع DDR4 3200MHz است. همچنین این دستگاه مجهز به حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایت SSD بوده و شما می‌توانید از آن برای نصب ویندوز یا نگه‌داری اطلاعات خود استفاده کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ تاپ اچ پی باید به سرعت لود بالای دستورهای صادر شده اشاره کرد. در کنار پردازنده اصلی، شاهد پردازنده گرافیکی Intel Iris Graphics هستیم که می‌تاوند قدرت پردازش مثال‌زدنی را در اختیار کاربران قرار دهد.

از طرف دیگر در بخش جلو شاهد نمایشگر 14 اینچ فول اچ دی هستیم که وضوح آن برابر با 1920×1080 پیکسل است. شدت روشنایی این نمایشگر معادل 250 نیت بوده و از نرخ تازه‌سازی 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه مجهز به باتری 3 سلولی 43 وات ساعت بوده و می‌تواند برای مدت زمان 1 الی 3 ساععت ماندگاری شارژ را ارائه کند.

برای اطلاع از قیمت لپ‌تاپ ها در پلازا‌دیجیتال، این صفحه را مشاهده کنید.

سخن آخر

کمپانی اچ پی را باید به عنوان یکی از بهترین شرکت‌هایی معرفی کرد که توانسته در زمینه تولید لپ تاپ، اسکنر و چاپگرها از خود توانمندی فوق‌العاده‌ای نشان دهد. این کمپانی آمریکایی و چند ملیتی موفق شده است محصولات خود را وارد بازارهای جهانی کند و هم اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این زمینه شناخته می‌شود. در این مقاله سعی شد نگاهی به تاریخچه و عملکرد اچ پی داشته باشیم و در ادامه تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های آن را به شما معرفی کنیم.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا کمپانی اچ پی از ایسر قوی‌تر است؟

ایسر یکی از شرکت‌های بزرگ تایوانی بوده و اچ پی به عنوان یکی از شرکت‌های چند ملیتی شناخته می‌شود که در اصل، آمریکایی است. هر دو کمپانی در دنیای فناوری توانسته‌اند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

آیا لپ تاپ‌های اچ پی قدرت بالایی دارند؟

این کمپانی توانسته لپ تاپ‌های خود را در بازه‌های قیمتی مختلف تولید و عرضه کند؛ بنابراین باید بگوییم که کاربران قدرت انتخاب خوبی دارند و می‌توانند مدل موردنظرشان را در میان انواع لپ تاپ‌های موجود انتخاب و خریداری کنند.

 

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *