تاریخ انتشار: 20 دی 1402 |
زمان مطالعه: 13 دقیقه

در دنیای فناوری، مایکروسافت همیشه چند قدم جلوتر از رقبای خود قرار دارد. سری سرفیس مایکروسافت نیز از این قاعده مستثنی نیست. این محصولات جذاب الکترونیکی به لحاظ طراحی و نوآوری سرآمد رقبای خود در دنیا هستند و به همین دلایل طرفداران خاص خود را دارند. اگر شما هم یکی از طرفداران سرفیس هستید و قصد خرید آن را دارید، خواندن این مقاله را توصیه می‌کنیم. این راهنمای جامع شما را با انواع مختلف کامپیوترهای سرفیس مایکروسافت و کاربردهای فراوان آنها آشنا می‌کند. همراه ما باشید.

all microsoft surface products

تاریخچه مایکروسافت سرفیس

محصولات سرفیس مایکروسافت برای اولین بار در سال 2012 معرفی شدند؛ زمانی که این شرکت تبلت‌های سرفیس RT و سرفیس پرو را معرفی کرد. این دستگاه‌ها در واقع سرآغاز ورود مایکروسافت به بازار تبلت‌ها بودند؛ آن هم زمانی که بازار تحت سلطه آی‌پدهای شرکت اپل بود.

برای دیدن پست نقد و بررسی مک بوک پرو M3 کلیک کنید.

2013 و 2014

سال بعد، مایکروسافت سرفیس 2 و سرفیس پرو 2 را به بازار عرضه کرد که عملکرد و طراحی بهتری داشتند. در سال 2014، این شرکت سرفیس پرو 3 را به بازار داد که به دلیل اندازه صفحه نمایش بزرگتر و پوشش بهتر صفحه کلید، بازخوردهای مثبتی دریافت کرد.

2015

در سال 2015 مایکروسافت خط سرفیس خود را با معرفی سرفیس بوک، یک لپ تاپ رده بالا با صفحه نمایش جداشدنی که می‌توانست به عنوان تبلت عمل کند، گسترش داد. به دنبال آن سرفیس پرو 4 با طراحی نازک‌تر و سبک‌تر و سرفیس استودیو، یک کامپیوتر رومیزی که برای گرافیست‌های خلاق طراحی شده بود، عرضه شد.

2017

در سال 2017 مایکروسافت لپ‌ تاپ سرفیس، یک لپ ‌تاپ سنتی‌تر با صفحه ‌کلید پوشیده پارچه‌ای و سرفیس پرو (نسل پنجم) را منتشر کرد که شامل سخت‌افزار ارتقا یافته و عمر باتری بهتر بود.

2018

این شرکت در سال 2018 با عرضه سرفیس گو، تبلت مقرون‌به‌صرفه‌تر و سبک‌تر و سرفیس پرو 6 که به‌روزرسانی‌های تدریجی نسخه قبلی خود را داشت، به گسترش خط سرفیس خود ادامه داد.

2019

در سال 2019 مایکروسافت سرفیس پرو 7 و سرفیس لپ تاپ 3 را منتشر کرد که هر دو برای اولین بار دارای پورت USB-C بودند. این شرکت همچنین Surface Pro X را عرضه کرد؛ نسخه نازک‌تر و سبک‌تر از سرفیس پرو با پردازنده سفارشی مبتنی بر ARM.

2020

در سال 2020 مایکروسافت از Surface Duo، یک دستگاه اندرویدی با دو صفحه نمایش و Surface Neo، یک دستگاه با ویندوز 10 و دو صفحه نمایش رونمایی کرد. با این حال، به دلیل همه گیری کرونا، عرضه این محصولات تا سال 2021 به تعویق افتاد.

2023

جدیدترین محصولات شرکت مایکروسافت در حال حاضر شامل لپ تاپ سرفیس گو 3، لپ تاپ سرفیس استودیو 2 و سرفیس گو 4 هستند که نوآورانه‌ترین طراحی‌ها را تا به امروز در میان محصولات مایکروسافت داشته‌اند.

surface history

در تمام این مدت، محصولات سرفیس مایکروسافت به تکامل و نوآوری خود ادامه داده‌اند و به انتخاب‌های محبوب اشخاص برای استفاده شخصی و حرفه‌ای تبدیل شده‌اند. تعهد این شرکت به ترکیب قدرت لپ تاپ با انعطاف تبلت ستودنی است و جایگاه آن را به خوبی در بازار تحکیم کرده است.

مقاله نمونه: بهترین لپ تاپ های اپل

انواع محصولات مایکروسافت سرفیس

سری سرفیس پرو

تصور کنید که قدرت یک لپ تاپ کامل را در یک تبلت شیک و همه کاره داشته باشید. این دقیقاً همان چیزی است که سری سرفیس پرو ارائه می‌دهد. این دستگاه‌ها دارای جدیدترین پردازنده‌های اینتل هستند که به شما این امکان را می‌دهد هر گونه برنامه‌ای را به سادگی روی آنها اجرا کنید.

سرفیس پرو استاد سازگاری است. پایه داخلی قدرتمند و کاور اختیاری کیبورد آن، این دستگاه را در یک چشم به هم زدن از تبلت به لپ ‌تاپ تبدیل می‌کند و برای افرادی که دائماً در حال جابه‌جایی هستند، گزینه‌ای ایده‌آل است. در حال رفت و آمد خود روی پروژه‌های خود کار کنید، در محل کار یک ارائه جذاب انجام دهید یا در خانه به بازی مورد علاقه خود بپردازید؛ سری Surface Pro همه این کارها را بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های جالی این سری، مجهز بودن آن به قلم نوری است.

surface pro 9

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد سری سرفیس پرو

اجازه ندهید مشخصات خوب این سری با کارایی بالا شما را فریب دهد و فکر کنید نمی‌توان استفاده دیگری از آن کرد! سری سرفیس پرو با نمایشگر PixelSense با وضوح بالا و رنگ‌های زنده، تماشای عکس‌، فیلم‌ و محتوای وب را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند. بنابراین اگر مشتاق استفاده از سیستمی هستید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، سری سرفیس پرو یکی از پیشنهادات ماست. این فقط یک دستگاه ساده نیست، بلکه یک ابرماشین است که هوشمندانه در قالب تبلت ظاهر شده است. به طور کلی این دستگاه مناسب کاربری اداری، خانگی و مالتی مدیا در بهترین وجه آن است.

مشخصه‌های مهم سرفیس پرو در یک نگاه

  • صفحه نمایش لمسی
  • تایپ کاور جداشونده (اختیاری)
  • وزن سبک
  • شارژ با ماندگاری زیاد
  • قابلیت انتخاب میان پردازنده اینتل Core یا مایکروسافت
  • مناسب طراحی گرافیکی

سری لپ‌ تاپ‌ سرفیس

سری لپ تاپ سرفیس ترکیبی چشمگیر از زیبایی ظاهری و قدرت را در خود دارد. بدنه با طراحی ساده و فشرده آن، نمادی از ظرافت مدرن را به تصویر می‌کشد و در عین حال از قابلیت‌های بهره وری واقعی نیز برخوردار است. لپ ‌تاپ‌های سرفیس مجهز به نمایشگر PixelSense هستند که تصاویر و ویدیوها را با وضوح قابل‌توجه و جزئیات واقعی نمایش می‌دهد.

افزون بر جلوه‌های بصری فوق‌العاده، هر لپ تاپ سرفیس مجهز به آخرین پردازنده‌های اینتل نیز می‌باشد. این فناوری تجربه کاربری روان و مناسبی را فراهم کرده و به سادگی امور روزمره را انجام می‌دهد. این لپ تاپ‌ها کاملاً مناسب کاربری اداری، تماشای ویدیو یا گشت و گذار در اینترنت یا حتی بازی‌های ویدیویی هستند.

surface laptop

برای مطالعه مقاله معرفی مک بوک های جدید اپل با پردازنده m3 کلیک کنید.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد سری لپ تاپ سرفیس

با اینکه عملکرد قدرتمند لپ تاپ سرفیس غیرقابل انکار است، این طراحی ظاهری این دستگاه‌هاست که آنها را منحصربه‌فرد می‌کند. بدنه براق که با انتخاب رنگ‌های دلپذیر تکمیل می‌شود، نوعی سبک شخصی را به این دستگاه‌ها می‌دهد. چه کسی گفته بهره وری و زیبایی نمی‌توانند با هم همراه باشند؟ با سری لپ ‌تاپ‌های سرفیس، می‌توانید از بهترین‌ها لذت ببرید.

سری لپ‌ تاپ‌های سرفیس چیزی بیش از یک ابزار برای نیازهای روزمره ساده شما ارائه می‌دهد. این لپ تاپ برای کاربر حرفه‌ای است که در کنار قدرت، به سبک خاص و قابلیت حمل بالای این دستگاه‌ها نیز توجه دارد. لپ‌ تاپ سرفیس برای آن‌ها چیزی بیش از یک دستگاه است؛ در حقیقت این لپ تاپ‌ها یک سبک زندگی و پنجره‌ای به دنیایی از امکانات بی‌نظیر هستند. بنابراین شما ترکیبی هماهنگ از طراحی، سرعت و عملکرد را در لپ تاپ سرفیس تجربه خواهید کرد.

مشخصه‌های مهم سرفیس لپ تاپ در یک نگاه

  • صفحه نمایش لمسی
  • کیبورد پوشیده شده با پارچه
  • پوشش منیزیمی محکم
  • پردازنده قدرتمند کور i5 یا i7
  • مناسب برای ویرایش عکس و ویدیو

سری سرفیس بوک

وقتی صحبت از عملکرد و کارایی فوق‌العاده به میان می‌آید، ناخودآگاه به یاد سری سرفیس بوک میوفتیم. این مجموعه متشکل از دستگاه‌هایی است که برای تحت تاثیر قرار دادن ساخته شده‌اند. اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند لولای تکیه‌گاه پویا است؛ یک طراحی شگفت انگیز که به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش را به آرامی از صفحه کلید جدا کنید. در این حالت می‌توانید از آن به عنوان یک تبلت مستقل استفاده کنید، یا آن را برگردانید و دوباره وصل کنید تا تبدیل به لپ تاپ شود. در نهایت شما این قابلیت را دارید که دستگاه خود را با توجه به راحتی و نیاز خود تغییر دهید.

اما طراحی ظاهری چشمگیر فقط بخشی از ویژگی‌های این سری است. هر دستگاه سرفیس بوک، مجهز به آخرین پردازنده‌های اینتل همراه با گرافیک NVIDIA است. این اجزا با هم کار می‌کنند تا بتوان سنگین‌ترین پردازش‌ها مانند ویرایش یک ویدیو با وضوح بالا یا یک بازی غنی از گرافیک را انجام داد.

surface book

ویژگی‌های منحصربه‌فرد سری سرفیس بوک

سری سرفیس بوک وعده قدرت و عملکرد بالا را می‌دهد. با این سری، شما فقط یک دستگاه نمی‌خرید، بلکه صاحب یک ابرکامپیوتر می‌شوید که نماد قدرت، نوآوری و تطبیق‌پذیری است.

اگر قصد استفاده از لپ تاپ خود برای پردازش‌های سنگین گرافیکی و بازی را دارید، نوید آن را به شما می‌دهیم که سری سرفیس بوک گزینه مناسبی است. با این حال این نکته را نیز در نظر بگیرید ک قیمت این دستگاه‌ها از سایر سری‌های سرفیس بیشتر است.

مشخصه‌های مهم سرفیس بوک در یک نگاه

  • دارای صفحه کلید قابل تفکیک
  • مناسب برای طراحی گرافیکی سنگین
  • امکان انتخاب از گرافیک قدرتمند NVIDIA
  • رزولوشن بالای نمایشگر

سری سرفیس گو

سری سرفیس گو سبک‌ترین محصولات در سری‌های سرفیس را دارد. مدل‌های مختلف آن که در ابعاد جمع و جور و صفحه نمایش لمسی 10 اینچی طراحی شده‌اند، تجسم قابل حمل بودن و راحتی هستند. اما فریب اندازه کوچک آن را نخورید! این دستگاه‌ها واقعاً قدتمند طراحی شده‌اند.

سری Surface Go که به پردازنده طلایی پنتیوم اینتل مجهز شده و تا 8 گیگابایت رم ارائه می‌کند، بیش از حد توانایی انجام وظایف محاسباتی روزمره شما را دارد؛ با این حال نیز به خوبی در کیف یا کوله پشتی شما جا می‌گیرد. این سری از محصولات سرفیس کاملاً مناسب کاربری عادی روزمره و گشت و گذارهای اینترنتی هستند.

surface go

در دنیای پر سرعت امروز داشتن دستگاهی که بتواند مطابق با سبک زندگی شما باشد، ضروری است. با سری Surface Go، شما این قدرت را دارید که مطابق شرایطِ خود زندگی، کار و بازی کنید. این سری مناسب افرادی است که به قابلیت حمل آسان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها اهمیت می‌دهند اما به دنبال جایگزین کامل برای لپ تاپ نیستند.

مشخصه‌های مهم سرفیس گو در یک نگاه

  • سبک و کوچک
  • دارای نمایشگر لمسی
  • صفحه کلید تایپ کاور (اختیاری)
  • دوربین جلو و پشت
  • مناسب اینترنت، ایمیل و پردازش متن

سری سرفیس استودیو

این کامپیوترهای شخصی همه کاره، به مفهوم فضای کاری دیجیتال تعریفی دوباره بخشیده‌اند. این دستگاه‌ها با صفحه نمایش خیره‌کننده PixelSense در ابعاد 28 اینچ، پناهگاهی برای ذهن‌های خلاق هستند و گزینه‌ای عالی برای طراحان گرافیک و ادیتورهای فیلم و عکس هستند. اما جادو به همین جا ختم نمی‌شود. شما می‌توانید به آرامی صفحه را روی حالت استودیو تنظیم کرده و شرایطی ایده‌آل برای طراحی، نقاشی و موارد دیگر ایجاد کنید.

surface studio

بهتر است از قلم سرفیس و سرفیس دایل غافل نشویم. این ابزارها در هماهنگی کامل با سری استودیو کار می‌کنند تا خلاقیت شما بیشتر شود. طراحی با دقت، رنگ آمیزی با انبوهی از رنگ‌های زنده، پیش نویس طرح‌های پیچیده، یا ویرایش عکس‌ و فیلم‌هایی با وضوح بالا؛ همه از قابلیت‌های این سری از سرفیس هستند. Surface Dial نیز فقط یک ابزار نیست، بلکه دروازه‌ای است که میانبرها و کنترل‌های فراوانی را در اختیار شما قرار داده و بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد.

surface dial

ویژگی‌های منحصربه‌فرد سری سرفیس استودیو

سری سرفیس استودیو مجهز به پردازنده‌های قوی اینتل و گرافیک NVIDIA است که به شما اطمینان می‌دهد که از پس طراحی‌های گرافیکی برمی‌آیید؛ هر چند مناسب بازی‌های سنگین نیست اما قادر به اجرای بازی‌های نیمه سنگین هم می‌باشد. سری سرفیس استودیو با هدف طراحان گرافیک و تدوین کنندگان طراحی شده تا الهام بخش باشد و نیازهای این افراد خلاق را برآورده کند. با سری سرفیس استودیو به دنیای کاملاً جدیدی از خلاقیت وارد می‌شوید.

مشخصه‌های مهم سرفیس استودیو در یک نگاه

  • صفحه نمایش لمسی بزرگ و با وضوح بالا
  • قلم نوری
  • Surface Dial
  • مناسب طراحان گرافیک و ادیت کنندگان ویدیویی
  • پردازنده قوی و گرافیک NVIDIA

چگونه سرفیس مناسب خود را انتخاب کنیم؟

گشت و گذار در دنیای هیجان‌انگیز سری مایکروسافت سرفیس ممکن است کمی سخت به نظر برسد، به خصوص زمانی که هر دستگاه دارای چنین مشخصات منحصربه‌فردی است. اما نگران نباشید! پس از خواندن این راهنما باید حدس زده باشید که کدام دستگاه بیشترین تطبیق را با نیازهای شما دارد.

در اصل، انتخاب دستگاه سرفیس به درک این نکته خلاصه می‌شود که باید چه کاری برای شما انجام دهد و از آن چه انتظاری دارید. به یاد داشته باشید، شما فقط یک دستگاه را انتخاب نمی‌کنید. شما در واقع شریکی را انتخاب می‌کنید که از سبک زندگی شما پشتیبانی می‌کند، بهره وری شما را افزایش داده یا به خلاقیت شما کمک می‌کند. پس چند لحظه به آنچه نیاز دارید فکر کنید و مطمئن باشید که دستگاه سرفیس برای پاسخگویی به آن طراحی شده است.

surface products

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی محصولات مایکروسافت سرفیس پرداختیم و در واقع یک راهنمای جامع به شما ارائه دادیم. ابتدا به تاریخچه مایکروسافت سرفیس و محصولات عرضه شده در سال‌های مختلف اشاره کردیم. سپس انواع محصولات مایکروسافت سرفیس را با ذکر ویژگی‌ها و مشخصه‌های هر کدام بررسی نمودیم. در نهایت به شما گفتیم چگونه می‌توانید مناسب‌ترین محصول مایکروسافت که با نیازهایتان تناسب دارد را خریداری کنید. امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

اگر قصد خرید لپ تاپ  مایکروسافت را دارید، پلازا دیجیتال در خدمت شماست. فروشگاه ما مجموعه متنوعی از بهترین لپ تاپ‌هایSurface  را در خود جای داده است که برای هر سلیقه‌ای چندین مدل مختلف ارائه می‌دهد. همچنین، با خرید هر مدل از لپ تاپ مایکروسافت از مزایای نظیر مشاوره تخصصی رایگان، ارسال فوری و رایگان در تهران، مهلت تست و تعویض 14 روزه در صورت خرابی و خرید قسطی نیز برخوردار خواهید شد.

سوالات متداول کاربران

  • تفاوت میان سرفیس لپ تاپ و سرفیس پرو چیست؟

سرفیس لپ تاپ دستگاهی با طراحی استاندارد است که نمایشگر آن به صفحه کلید متصل شده و قابل جدا شدن نیست. اما سرفیس پرو یک لپ تاپ با کیبورد جداشونده است و بیشتر نوعی تبلت به حساب می‌آید تا یک لپ تاپ. برای اینکه سرفیس پرو هم عملکردی مثل لپ تاپ داشته باشد، باید صفحه کلید تایپ کاور را بخرید که جداگانه فروخته می‌شود.

  • آیا لپ تاپ‌های سرفیس برای بازی مناسب هستند؟

خیر، تمام لپ تاپ‌های سرفیس برای بازی مناسب نیستند. اما سرفیس لپ تاپ استودیو گرافیک فوق‌العاده قوی دارد که آن را به دستگاهی ایده‌ال برای گیمینگ تبدیل کرده است.

مه جبین تیموری

من یک مهندس کامپیوتر و علاقه مند به تقریباً هر چیزی در حوزه تولید محتوا هستم. به تکنولوژی، گجت های جدید و اخبار حوزه اون علاقه دارم و در موردش مطلب می نویسم. از سال 95 در این حوزه فعال هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *