تاریخ انتشار: 11 دی 1402 |
زمان مطالعه: 11 دقیقه

کمپانی اپل موفق شده است دستگاه‌های دیجیتالی قدرتمند زیادی را طراحی و تولید کند. هر کدام از این دستگاه‌ها دارای مشخصات فنی و قابلیت‌های جذاب هستند که می‌توانند تاثیر زیادی روی نظر کاربران داشته باشند. اپل مک بوک پرو M3 را باید یکی از بهترین دستگاه‌های تولید شده از سوی غول فناوری ایالات متحده آمریکا معرفی کرد که قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی دارد که می‌تواند روی نظر کاربران تاثیر داشته باشد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به مک بوک پرو M3 داشته باشیم که عملکرد آن در نوع خود، خیره‌کننده خواهد بود؛ با ما همراه باشید.

طراحی مک بوک پرو M3

macbook pro m3 14inches

ابتدا باید به سراغ بررسی بخش طراحی دستگاه برویم و باید بدانید ظاهر یک دستگاه دیجیتالی می‌تواند تاثیر زیادی روی نظر کاربران داشته باشد. ابتدا باید بگوییم که مک بوک پرو M3 با رنگ جدید و خنک Space Black ارائه نمی‌شود؛ این مسئله می‌تواند خبر بدی برای کاربران و خریداران به حساب آید. البته باید بدانید که این رنگ برای مدل گران قیمت‌تر M3 Pro یا M3 Max در دسترس قرار دارد. شما در این مدل فقط شاهد رنگ‌های Space Silver یا Space Gray خواهید بود که باید در میان آن‌ها، مدل مدنظرتان را انتخاب کرده و خریداری کنید. یکی از ویژگی‌های دیگر طراحی دستگاه را باید محکم بودن در کنار براق بودن بدنه عنوان کرد.

طراحی آلومینیومی لپ تاپ اپل مک بوک پرو M3 را باید هنوز به عنوان یکی از محکم‌ترین بدنه‌ها به حساب آورد که می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد. همچنین وزن این دستگاه به گونه‌ای است که باعث می‌شود شما بتوانید حمل آن را به سادگی انجام دهید. همانطور که می‌دانید، یکی از نکات مهم و قابل توجه طراحی لپ تاپ را باید وزن دستگاه دانست، چرا که کاربران همواره باید لپ تاپ را با خود حمل کرده و این مورد از مهم‌ترین دلایل خرید لپ تاپ به حساب می‌آید. در نهایت سبک وزن بودن دستگاه از ویژگی‌هایی است که نباید نادیده گرفته شود. شاید باید به طراحی بالای نمایشگر یا بریدگی بالای آن کمی گلایه داشته باشیم، اما به صورت کلی نمی‌تواند مانع مهمی در استفاده کاربران به حساب آید.

macbook pro m3 14inches 4

در سمت چپ مک بوک پرو M3 پورت شارژ مگ سیف و همچنین دو پورت Thunderbolt / Usb 4 در کنار جک هدفون 3.5 میلی متری قرار دارد. پورت HDMI و خشاب SD را در سمت راست مک بوک پرو M3 مشاهده خواهید کرد که باعث می‌شود کاربران بتوانند از دستگاه برای انجام کارهای مختلف خود استفاده کنند. در صورتی که قصد دارید اپل مک بوک پرو M3 را خریداری کنید، باید بگوییم که طراحی بی‌نظیر آن می‌تواند روی نظر خریداران به سادگی تاثیر مثبت داشته باشد. همچنین جنس بدنه آلومینیومی دستگاه را باید یکی از ویژگی‌های مهم و کاربردی آن به حساب آورد.

برای مطالعه مقاله معرفی مک بوک های جدید اپل با پردازنده m3 کلیک کنید.

صفحه نمایش مک بوک پرو M3

باید اقرار کنیم صفحه نمایش 14 اینچ و مینی ال ای دی Liquid Retina XDR موجود در مک بوک پرو M3 هنوز یکی از بهترین نمایشگرهایی است که می‌توانید روی هر لپ تاپ پیدا کنید، حتی اگر به اندازه یک پنل اولد غنی و جذاب نباشد. توجه داشته باشید که اپل موفق شده است میزان روشنایی مدل جدید خود را هنگام مشاهده محتوای SDR تا حد قابل قبولی افزایش دهد. شما می‌توانید تفاوت میزان روشنایی و جذابیت نمایشگر را در این مدل و مدل نسل قبل با تماشای فایل‌های ویدیویی باکیفیت به سادگی متوجه شوید. عملکرد این دستگاه در نوع خود بی‌نظیر بوده و می‌تواند شرایط ایده‌آل و بسیار خوبی را رقم بزند.

macbook pro m3 14inches 2

بر اساس آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام شده، میانگین روشنایی صفحه نمایش مک بوک پرو M3 برابر با 555.8 نیت بوده و این در حالی است که میزان روشنایی نسل قبل، 449.6 نیت عنوان شده است. اینطور که پیداست، اپل موفق شده است در سری مک بوک پرو جدید خود، شرایط ایده‌آل و بسیار خوبی را برای کاربران رقم بزند که این مسئله می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. البته این پایان ماجرا نبوده و باید بدانید زمان نمایش محتوای HDR، میزان روشنایی صفحه نمایش مک بوک پرو M3 به 1551 نیت افزایش پیدا کرده که در مقایسه با 648 نیت سرفیس استودیو 2 چشمگیر و خیره‌کننده است.

از طرف دیگر عملکرد رنگ مک بوک پرو M3 می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. زمانی که شما فایل‌های ویدیویی باکیفیت را که تنوع رنگ زیادی دارند، پخش کنید، این موضوع را به خوبی احساس خواهید کرد. زمانی که پوشش رنگی DCI-P3 را 81.1 درصد اندازه‌گیری کردیم، واضح است که بهتر از سری لپ تاپ‌های سرفیس و ایسوس است. متخصصان رنگ تایید کرده‌اند که صفحه نمایش موجود در لپ تاپ مک بوک پرو M3 دقیق‌ترین رنگ‌ها را در کلاس خود ارائه می‌کند. از طرف دیگر در مقایسه با سایر دستگاه‌ها باید گفت آن‌ها را به راحتی شکست داده است.

macbook pro m3 14inches 3

سیستم صوتی با شش اسپیکر در مک بوک پرو 14 اینچ توانسته شرایط بسیار خوب و درخشانی را رقم بزند. حجم صدای عالی در کنار کیفیت صدای جذاب سبب شده بتوان سیستم صوتی این دستگاه را ایده‌آل و منحصر به فرد توصیف کرد. بد نیست بدانید که باس در این سیستم صوتی، شرایط بسیار خوبی دارد. در حالت کلی باید وضعیت صوتی این دستگاه را بسیار ایده‌آل و قدرتمند توصیف کرد.

عملکرد پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مک بوک پرو M3

پردازنده اپل مک بوک پرو M3 را باید به عنوان نخستین تراشه 3 نانومتری برای سری مک دانست که ترانزیستورهای بیشتری را درون خود جای داده و در عین حال دارای پردازنده گرافیکی نسل بعدی است. این لپ تاپ اپل در طول یک روز کاری و فشاری که کاربران با بازگشایی پنجره‌های گوناگون به آن وارد می‌کنند، هیچگونه کاهش سرعتی را تجربه نخواهد کرد و این مسئله برای کاربران بسیار ارزشمند است. همانطور که می‌دانید، دستگاه‌های زیادی با بازگشایی برنامه یا بخش‌های مختلف، ممکن است کاهش سرعت را در عملکرد ارائه کنند، اما خوشبختانه شرایط در اپل مک بوک پرو M3 بسیار ایده‌آل بوده و خبری از کند شدن در اجرای دستورها وجود ندارد.

macbook pro m3 14inches 1

بر اساس اطلاعات موجود، این دستگاه در آزمایش تک هسته‌ای موفق به کسب امتیاز 3138 در GeekBench شد و در بخش چند هسته‌ای هم امتیاز 12018 را کسب کرد که حدود 20 درصد سریع‌تر از مک بوک پرو M2 با سایز 13 اینچ است. امتیاز تک هسته‌ای M3 هم تا 27 درصد سریع‌تر از مک بوک پرو نسل 1 است.

یکی دیگر از مزایای این دستگاه را باید عملکرد منحصر به فرد آن در ویرایش ویدیو دانست. زمانی که تصمیم به تبدیل یک ویدیوی 6.5 گیگابایت 4K به 1080p گرفتیم، دیدیم که این کار در مدت زمان 5 دقیقه و 37 ثانیه به پایان رسید. این مدت زمان را باید یک دقیقه سریع‌تر از مک بوک پرو M2 دانست و بیشتر از 2 دقیقه سریع‌تر از مک بوک ایر 15 اینچ است.

اینطور که پیداست، مک بوک پرو M3 موفق شده است در GeekBench و در بخش آزمایش تک هسته‌ای، رقیبان ویندوزی را شکست دهد، اما در آزمایش چند هسته‌ای کمی از این سیستم‌ها عقب افتاده است. همچنین زمان ویرایش ویدیو کمی کندتر از لپ تاپ‌های مدنظر است. البته توصیه می‌کنیم از این لپ تاپ اپل انتظار سریع‌ترین عملکرد SSD را نداشته باشید. البته اگر بخواهیم شرایط عملکرد این لپ تاپ را به صورت کلی بیان کنیم، باید بدانید مک بوک پرو M3 می‌تواند عملکردی استثنایی از خود نشان دهد که در سایر دستگاه‌ها احساس نمی‌شود یا اینطور نخواهد بود.

لپ تاپ اپل مک بوک پرو M3 دارای یک پردازنده گرافیکی کاملا جدید و 10 هسته‌ای با فناوری جدید داینامیک Caching بوده که به صورت پویا حافظه روی تراشه را بهینه‌سازی خواهد کرد. از طرف دیگر اجرای بازی در این لپ تاپ استثنایی بوده و می‌توان قدرت آن را ستود. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد پردازنده گرافیکی روی اجرای بازی‌ها با وضوح بالا، باید گفت خیره‌کننده‌ترین نمایش را شاهد بودیم.

macbook pro m3 14inches 6

در 3DMark که عملکرد کلی گرافیک را مورد بررسی و اندازه‌گیری قرار می‌دهد، مک بوک پرو M3 در تست Extreme با 46.8 فریم در ثانیه امتیاز 7810 را به دست آورد. مک بوک پرو 13 اینچ با تراشه M2 امتیاز 6819 و 40.83 فریم بر ثانیه را کسب کرد؛ این یک ارتقا 13 درصدی بوده است. در حالت کلی باید گفت گرافیک مک بوک پرو M3 چشمگیر است، اما اگر می‌خواهید قدرت بیشتری داشته باشید، می‌توانید مدل 14 هسته‌ای آن را انتخاب کرده و خریداری کنید.

طول عمر باتری مک بوک پرو M3

بدون تردید باید گفت لپ تاپ‌های تولید شده از سوی کمپانی اپل می‌توانند قدرت باتری بی‌نظیری را ارائه کنند. این دستگاه در بررسی‌های انجام شده موفق شده است با صفحه نمایش روشن در بازه 150 نیت، مدت زمان 17 ساعت و 25 دقیقه دوام بیاورد که 3 ساعت بیشتر از مک بوک پرو M2 بوده و تا 2 ساعت بیشتر از مک بوک ایر 15 اینچ است. مک بوک پرو M2 با سایز 13 اینچ، مدت زمان بیشتری را از خود استقامت نشان داده است. البته باید بدانید شرایط ماندگاری شارژ بازی هنگام بازی کردن با حالت عادی کار کردن متفاوت است. به عنوان مثال در کمتر از 2 ساعت بازی Hitman در Steam، باتری تا 20 درصد کاهش یافت؛ بنابراین باید بدانید عملکرد باتری مک بوک پرو M3 می‌تواند خیره‌کننده باشد، اما شرایط در زمان اجرای بازی متفاوت خواهد بود.

کیبورد، تاچ پد و وب‌کم مک بوک پرو M3

این بخش را به عنوان بخش نهایی قرار دادم تا مبادا در ابتدا باعث سر رفتن حوصله شما شود. باید بدانید کیفیت صفحه کلید مک بوک پرو M3 بسیار ایده‌آل بوده و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای تایپ از سوی کاربران به حساب آید. کلید پاور به عنوان تاچ آی دی شناخته می‌شود، اما امیدوار بودیم که اپل از فیس آی دی برای شناسایی چهره کاربران به منظور افزایش سرعت بازگشایی قفل دستگاه استفاده کند.

macbook pro m3 14inches 5 1

بد نیست بدانید ترک‌پد دستگاه بسیار گسترده و آسان برای استفاده بوده که می‌تواند شرایط ایده‌آل را برای کاربران رقم بزند. ناوبری مکان‌نما همیشه دقیق بوده و می‌تواند رضایت کاربران را به دست آورد. دوربین فیس تایم با کیفیت 1080p در مک بوک پرو ایده‌آل بوده و می‌تواند به لطف پردازنده‌های قدرتمند، شرایط ایده‌آل و خوبی را رقم بزند. با استفاده از وب کم موجود در بخش جلوی دستگاه می‌توانید تصویربرداری‌های موردنیاز را انجام داده و در جلسه‌های مختلف آنلاین شرکت کنید. در حقیقت کیفیت وب کم به گونه‌ای است که می‌تواند برای استفاده از چت‌های آنلاین ویدیویی کاربرد زیادی داشته باشد و شرایط ایده‌آل را رقم بزند.

و بررسی مک بوک پرو M3

سخن آخر

مک بوک پرو M3 با سایز 14 اینچ جایگزینی درخشان و قدرتمند برای لپ تاپ 13 اینچی مک بوک پرو به حساب می‌آید. شما در این دستگاه پیشرفت‌های چشمگیر زیادی را مشاهده خواهید کرد که می‌تواند روی نظر شما تاثیرگذار باشد. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر و رنگارنگ‌تر بوده و وب کم آن وضوح بسیار زیادی را ارائه می‌کند. همچنین ما در این لپ تاپ شاهد پورت‌های بیشتری هستیم که می‌تواند عملکردی استثنایی از خود نشان دهد. عمر باتری 17 ساعت مک بوک پرو M3 می‌تواند یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دستگاه اپل به حساب آید که قطعا روی تجربه کاربری کاربران تاثیر مستقیم خواهد داشت. شاید نتوان مک بوک پرو M3 را به عنوان یکی باریک‌ترین مدل‌ها در کلاس خود دانست، اما دارای عملکرد و استقامت بسیار زیادی بوده که می‌تواند کار کردن بسیار راحت را برای شما فراهم کند. شما با خرید این دستگاه می‌توانید یکی از بهترین لپ تاپ‌های موجود را انتخاب و خریداری کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا مک بوک پرو M3 از ارزش خرید بالایی برخوردار است؟

باید گفت بله. مک بوک پرو M3 ویژگی‌های بسیاری دارد که در کنار سخت افزاری با توان بسیار بالا در پردازش اطلاعات، سبب می‌شود مناسب برای کاربران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای باشد و از پس کارهای مختلف برآید.

آیا مک بوک پرو M3 مناسب انجام امور گرافیکی است؟

بله. سخت افزاری که مک بوک پرو M3 دارد به کاربر اجازه می‌دهد از پس پردازش داده‌های سنگین و رندرهای حجیم گرافیکی به راحتی برآید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *