تاریخ انتشار: 12 آذر 1402 |
زمان مطالعه: 20 دقیقه

لپ تاپ را باید به عنوان یکی از نیازمندی‌های مهم کاربران معرفی کرد که می‌تواند در زمینه‌های شغلی یا دانشجویی و حتی استفاده خانگی برای کاربران، کاربرد داشته باشد. یکی از بخش‌های مهم هر لپ تاپ را باید باتری معرفی کرد و عملکرد مناسب آن می‌تواند در محیط‌هایی که به منبع تغذیه برق دسترسی ندارید، ارزش خود را نشان دهد. البته روش‌های زیادی برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم به آن‌ها اشاره کنیم. در صورتی که قصد دارید باتری لپ تاپ شما طول عمر زیادی داشته باشد، باید بدانید که دستیابی به این هدف دور از ذهن نبوده و قابل دسترس است. در صورتی که قصد دارید طول عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

روش‌های افزایش عمر باتری لپ تاپ

در ادامه به معرفی روش‌های افزایش عمر باتری لپ تاپ می‌پردازیم و نکاتی را می‌گوییم که کمتر کسی نسبت به آن‌ها اطلاع دارد.

1: یکپارچه سازی هارد دیسک

یکی از کارهایی که می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش طول عمر باتری لپ تاپ داشته باشد، یکپارچه‌سازی هارد دیسک است. در حقیقت یکپارچه سازی هارد دیسک باعث می‌شود هارد برای دسترسی به داده‌ها انرژی کمتری را مصرف کند و نه تنها تاثیر زیادی در سرعت لود دستگاه خواهد داشت، بلکه می‌تواند روی مصرف انرژی تاثیرگذار باشد.

هر اندازه هارد دیسک سریع‌تر کار کند، بار کمتری روی باتری وارد می‌کند. البته باید بدانید که یکپارچه سازی هارد دیسک در کنار تاثیر مثبت روی طول عمر باتری می‌تواند تاثیر زیادی روی سلامت خود هارد یا فضای ذخیره‌سازی داشته باشد. توصیه می‌کنیم هر چند از گاهی و با گذشت مدت زمان معین یا به صورت دوره‌ای اقدام به یکپارچه‌سازی هارد دیسک کنید تا بتوانید شرایطی ایده‌آل را رقم بزنید.

2: برنامه‌های قاتل منابع را از بین ببرید

برنامه‌های قاتل منابع را از بین ببرید

توصیه می‌کنیم به فرایندهای پس زمینه‌ای که حیاتی نیستند، پایان دهید. همانند گوشی‌های هوشمند که ممکن است برنامه‌های زیادی در حالت فعال قرار داشته باشند، لپ تاپ‌ها می‌توانند شرایطی مشابه را ایجاد کنند. در حقیقت کاربران می‌توانند با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Ctrl + Alt + Delete اقدام به بازگشایی Task Manager کنند که در ادامه با تعداد زیادی برنامه مواجه خواهید شد. کاربران می‌توانند برنامه‌های قاتل منابع را به خوبی مشاهده کرده و آن‌ها را از بین ببرند. برنامه‌هایی که در پس زمینه لپ تاپ در دسترس قرار دارند، باعث می‌شوند انرژی باتری هدر برود و این مسئله روی طول عمر آن هم تاثیر زیادی خواهد داشت. بد نیست بدانید آنتی ویروس یا سایر برنامه‌های مشابه که ممکن است هیچ وقت برای شما کارایی نداشته باشند، امکان دارد منابع را به شدت درگیر کرده و مشکلات زیادی را به وجود آورند.

توصیه می‌کنیم ابتدا برنامه‌های فعال در پس زمینه را شناسایی کرده و برای غیرفعال کردن هر کدام اقدام کنید. غیر فعال کردن برنامه‌های فعال در پس زمینه می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد که این مسئله می‌تواند موجب افزایش طول عمر باتری شود.

3: کارهای برنامه ریزی شده را متوقف کنید

گاهی وقت‌ها ممکن است کاربران از برنامه‌هایی همانند آنتی ویروس برای اسکن بخش‌های مختلف دستگاه استفاده کرده یا به گونه‌ای آن‌ها را برنامه‌ریزی کنند که در طول یک زمان معین آغاز شده و پایان یابد. توصیه می‌کنیم تا زمانی که به منبع مستقیم برق دسترسی ندارید از انجام کارهای برنامه‌ریزی شده با لپ تاپ خودداری به عمل آورید. انجام این کار باعث می‌شود انرژی زیادی مصرف شود و بدین ترتیب طول عمر باتری لپ تاپ کاهش یابد. شما باید کارهای برنامه‌ریزی شده را زمانی که به منبع برق دسترسی دارید انجام دهید تا فشاری روی باتری دستگاه نباشد.

اگر بخواهیم این مسئله را کمی دقیق‌تر توضیح دهیم، باید بگوییم که تعیین یک هدف برای یک برنامه در لپ تاپ می‌تواند بخشی از منبع انرژی را به خود درگیر کند که این مسئله موجب خواهد شد تا باتری لپ تاپ بیشتر از حد اندازه درگیر شود؛ شما باید بدانید که این مسئله در نهایت باعث می‌شود شارژ باتری دستگاه زودتر به پایان برسد و در نهایت، طول عمر باتری آن را هم کاهش دهد.

4: دستگاه‌های اکسترنال را از لپ تاپ جدا کنید

دستگاه‌های اکسترنال را از لپ تاپ جدا کنید

هر دستگاه جدیدی که به لپ تاپ متصل کنید، مقداری از انرژی باتری را مصرف خواهند کرد و این مسئله می‌تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد. دستگاه‌های اکسترنالی که به لپ تاپ متصل می‌کنید، می‌تواند انرژی باتری را مصرف کرده و در نهایت، طول عمر باتری لپ تاپ را کاهش دهد. گاهی وقت‌ها ممکن است شما اقدام به متصل کردن دانگل وای فای یا هارد اکسترنال کنید.

باید بدانید که این دستگاه‌های جانبی برای فعال شدن یا عمل کردن نیازمند انرژی هستند؛ این انرژی از سوی باتری لپ تاپ تامین می‌شود و در نتیجه کاهش طول عمر باتری لپ تاپ را به دنبال خواهد داشت. شما می‌توانید با جداسازی دستگاه‌های جانبی که به لپ تاپ متصل هستند، وضعیت را پایدار کرده و در زمینه افزایش طول عمر باتری دستگاه قدم بردارید. به عنوان مثال، بیشتر لپ تاپ‌های جدید از درایور نوری برخوردار نیستند و این مسئله باعث می‌شود کاربران در صورت نیاز از درایوهای نوری جانبی برای قرار دادن سی دی یا دی وی دی در آن‌ها استفاده کنند؛ این مسئله باعث می‌شود انرژی موردنیاز دستگاه جانبی توسط باتری لپ تاپ تامین شود که در نهایت، باعث زودتر خالی شدن شارژ و در دراز مدت موجب ضعیف شدن باتری و کاهش طول عمر آن می‌شود. توصیه می‌کنیم استفاده از هرگونه دستگاه جانبی را به حداقل رسانده تا بتوانید طول عمر بالاتری را برای باتری دستگاه متصور شوید.

5: درایور را خالی کنید

آیا لپ تاپ شما مجهز به درایو نوری است؟ آیا درون این درایو نوری، سی دی یا دی وی دی قرار دارد؟ در صورتی که با چنین صحنه‌ای مواجه هستید، باید درایو نوری را خالی کنید. زمانی که یک لوح نوری درون درایو نوری قرار داشته باشد، انرژی موردنیاز آن برای لود از سوی باتری لپ تاپ تامین می‌شود و در نتیجه روی سلامت باتری تاثیر منفی خواهد داشت. شما می‌توانید با خارج کردن سی دی یا دی وی دی از درون لپ تاپ، شرایط را پایدار کرده و در نتیجه مصرف انرژی از سوی درایو نوری را به پایان برسانید. این مسئله تاثیر زیادی روی سلامت باتری لپ تاپ خواهد داشت.

6: استفاده از هارد داخلی به جای درایوهای نوری

استفاده از هارد داخلی به جای درایوهای نوری

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ انجام دهید، استفاده از هارد داخلی به جای دستگاه‌های جانبی یا درایوهای نوری است. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که شما بخواهید یک سی دی یا دی وی دی آموزشی یا فیلم جشن خود را تماشا کنید. برای مشاهده اقدام به قرار دادن لوح فشرده درون درایو نوری دستگاه یا درایو نوری اکسترنال خواهید کرد که این مسئله می‌تواند مصرف زیاد انرژی از باتری را رقم بزند.

توجه داشته باشید که خارج کردن لوح‌های فشرده از درون دستگاه‌های جانبی یا خالی کردن اطلاعات آن‌ها در حافظه ذخیره‌سازی داخلی می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش طول عمر باتری و ماندگاری بیشتر شارژ دستگاه داشته باشد. در حقیقت شما با انجام این کار، دیگر منبع انرژی باتری لپ تاپ را به سوی درایو نوری هدایت نکرده تا مدت زمان تماشای فایل‌های ویدیویی به اتمام برسد و با این کار، شرایط دلپذیری رقم خواهد خورد. این مسئله در دراز مدت می‌تواند تاثیری قابل قبول روی طول عمر باتری لپ تاپ داشته باشد. در حقیقت هر دستگاه یا اقدامی که باعث درگیر شدن یک بخش از انرژی باتری شود، می‌تواند تاثیری منفی روی عملکرد آن داشته باشد.

7: روشنایی لپ تاپ را کاهش دهید

یکی دیگر از موارد مهمی که می‌تواند تاثیر زیادی روی مصرف انرژی باتری لپ تاپ داشته باشد، روشنایی پنل است. در حقیقت هر اندازه که روشنایی پنل بیشتر باشد، شما با کاهش طول عمر باتری لپ تاپ مواجه خواهید بود. این مسئله می‌تواند تاثیر منفی روی سلامت باتری لپ تاپ داشته باشد. شاید گاهی وقت‌ها در محیط‌هایی قرار داشته باشید که نیازمند افزایش میزان روشنایی نمایشگر باشید، اما لازم است بدانید افزایش میزان روشنایی لپ تاپ می‌تواند تاثیر منفی روی سلامت باتری دستگاه داشته باشد.

این مسئله و توجه به آن اهمیت زیادی دارد، چرا که ممکن است کاربران را به خود درگیر کند. در حقیقت هر اندازه میزان روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ کاهش یابد، طول عمر بیشتری را در ماندگاری شارژ تجربه خواهید کرد که در درازمدت می‌تواند روی سلامت باتری تاثیر مستقیم داشته باشد. به عنوان مثال اگر قصد تماشای فایل‌های ویدیویی را دارید، توصیه می‌کنیم این کار را در طول شب و در محیطی نسبتا تاریک انجام دهید تا بدین ترتیب بتوانید با حداقل میزان روشنایی نمایشگر لپ تاپ، وضوحی بالا را تجربه کنید. این کار باعث می‌شود مصرف انرژی باتری لپ تاپ به حداقل رسیده و شما بتوانید نقش زیادی روی سلامت باتری دستگاه خود ایفا کنید.

8: صداها را کاهش دهید

صداها را کاهش دهید

یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌تواند تاثیر زیادی روی کاهش طول عمر باتری لپ تاپ داشته باشد، مسائل مربوط به صدا یا اسپیکر دستگاه است. در صورتی که شما همواره از اسپیکرهای دستگاه خود بیشترین استفاده را داشته باشید، باید بدانید که با کاهش طول عمر باتری دستگاه خود مواجه خواهید شد. از طرف دیگر، هر اندازه هنگام پخش فایل‌های صوتی میزان صدا را افزایش دهید، مصرف انرژی اسپیکرها از باتری به بالاترین میزان خود رسیده که تاثیر منفی روی سلامت آن خواهد داشت.

زمان‌هایی که قصد دارید یک فایل صوتی را از طریق لپ تاپ گوش دهید، بهتر است بدانید که این کار باعث می‌شود انرژی باتری تخلیه شود که نتیجه آن در طولانی مدت کاهش طول عمر باتری لپ تاپ می‌شود؛ بنابراین اگر قصد دارید طول عمر باتری لپ تاپ از ناحیه اسپیکر دچار آسیب نشود یا همواره در حالت ایده‌آل قرار داشته باشد، توصیه می‌کنیم شرایط پخش فایل‌های صوتی را به گونه‌ای رقم بزنید تا فشار زیادی از سوی اسپیکر به باتری وارد نشود؛ این مسئله تاثیری مستقیم روی سلامت باتری خواهد داشت و می‌تواند طول عمر بسیار خوبی را برای کاربران رقم بزند.

9: Screen Saver را لغو کنید

یکی دیگر از اقداماتی که می‌توانید با انجام آن دادن از مصرف انرژی جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر باتری شوید، حذف کردن Screen Saver است. زمانی که از لپ تاپ استفاده نمی‌کنید و اگر مدت زمان خاص یا تعیین شده‌ای از آن بگذرد، خواهید دید که نمایشگر خاموش می‌شود. گروهی از کاربران علاقه‌مند به تعیین اسکرین سیور هستند تا بتوانند یک تصویر را در زمان خاموش شدن لپ تاپ نمایش دهند؛ باید بدانید که انجام این کار می‌تواند نقش زیادی در مصرف باتری داشته باشد و گویی دستگاه برای جلوگیری از مصرف انرژی خاموش نشده و کماکان در حال از دست دادن شارژ باتری است.

ما به شما توصیه می‌کنیم که از قرار دادن هرگونه Screen Saver خودداری کرده و مانع از انجام این کار شوید. در صورتی که اقدام به حذف کردن هرگونه اسکرین سیور کنید، خواهید دید که دیگر خبری از مصرف انرژی نخواهد بود و کاربران می‌توانند شرایط خوبی را در زمینه طول عمر باتری لپ تاپ تجربه کنند. همانطور که می‌دانید، گاهی وقت‌ها یک اقدام ساده همانند لغو نمایش اسکرین سیور لپ تاپ می‌تواند تاثیر زیادی روی دوام و ماندگاری شارژ باتری داشته باشد که همین امر موجب افزایش طول عمر باتری لپ تاپ می‌شود.

10: از تنظیمات بخش انرژی استفاده کنید

: از تنظیمات بخش انرژی استفاده کنید

یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن در مصرف انرژی لپ تاپ صرفه‌جویی کنید، مشاهده بخش انرژی دستگاه بوده که امکان سفارشی سازی و بهینه‌سازی برای کاربران تدارک دیده شده است. شما می‌توانید از طریق لپ تاپ و منوی ویندوز وارد بخش Power Options شوید که در این بخش روش‌های متعدد و زیادی را پیرامون مدیریت مصرف انرژی مشاهده خواهید کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مدیریت مصرف انرژی را انجام داده و بدین ترتیب، دیگر شاهد نابودی زود هنگام ظرفیت سلولی باتری نخواهید بود.

توجه داشته باشید که در بخش مربوط به تنظیمات انرژی، تنظیمات خاصی در دسترس کاربران قرار دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند. در حقیقت کاربران می‌توانند حالت بیشترین میزان از مدیریت انرژی را انتخاب کرده تا بدین ترتیب بتوانند مصرف انرژی را کاهش دهند. این مسئله تاثیر قابل قبولی روی سلامت و ماندگاری شارژ باتری خواهد داشت. کاربران می‌توانند از این قابلیت برای دستیابی به هدف مهمی چون افزایش طول عمر باتری لپ تاپ اقدام کنند. در صورتی که قصد دارید بهینه‌سازی مصرف انرژی باتری لپ تاپ را انجام دهید، بهترین راه حل استفاده از بخش مربوط به سفارشی سازی و بهینه‌سازی انرژی است.

11: حالت Hibernate بهتر از Sleep است

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر لپ تاپ را باید مربوط به حالت خواب یا Hibernate دانست. در صورتی که قصد دارید از لپ تاپ خود برای مدت زمان مشخص استفاده نکنید، نیازمند اقدام جدیدی خواهید بود؛ شما باید دستگاه را روی حالت خواب (Sleep) یا Hibernate قرار دهید، اما آیا تفاوت این دو مورد با یکدیگر را می‌دانید؟ زمانی که لپ تاپ خود را روی حالت Sleep قرار دهید، کماکان دستگاه به چرخاندن هارد دیسک یا فعال ماندن نمایشگر ادامه می‌دهد که این مسئله موجب درگیر شدن حافظه می‌شود. یکی دیگر از مواردی که لازم است مدنظر قرار دهید، این است که سرعت پردازنده کاهش خواهد یافت، اما کماکان فعال است.

در نقطه مقابل شاهد حالت Hibernate خواهید بود که با انتخاب آن، لپ تاپ به صورت کامل خاموش شده و در عین حال، وضعیت فعلی کامپیوتر را حفظ می‌کند. از مهم‌ترین مزیت‌های انتخاب حالت Hibernate باید به صرفه‌جویی در مصرف انرژی اشاره کرد که لازم است بدانید می‌تواند روی ماندگاری طولانی مدت شارژ باتری تاثیرگذار باشد. همچنین باید بدانید که مدیریت مصرف انرژی روی طول عمر باتری هم تاثیر مستقیم خواهد داشت. در صورتی که به دنبال طول عمر باتری لپ تاپ هستید، حالت Hibernate را ترجیح دهید.

12: اجرای برنامه‌ها به صورت همزمان را کاهش دهید

هنگامی که در حال شارژ باتری لپ تاپ هستید، باید بدانید که کار کردن با دستگاه و بازگشایی برنامه‌های مختلف می‌تواند تمام انرژی دستگاه را تحت الشعاع قرار دهد. استفاده از برنامه‌هایی که نیازمند پردازنده‌های گرافیکی است را کاهش داده و به حداقل برسانید. همچنین کار کردن روی بازی‌ها را کاهش دهید که بدون تردید می‌توانند تاثیر زیادی روی کاهش طول عمر باتری لپ تاپ داشته باشند. یکی دیگر از موارد مهمی که باید هنگام کار کردن با لپ تاپ مدنظر قرار دهید، این است که برنامه‌های گوناگون را به صورت همزمان بازگشایی نکنید تا بدین ترتیب مانع از وارد شدن فشار زیاد به باتری شوید.

اجرای چندین برنامه به صورت همزمان می‌تواند مصرف انرژی از سوی باتری را افزایش دهد که این مسئله در طولانی مدت می‌تواند تاثیر منفی روی طول عمر باتری دستگاه داشته باشد. در صورتی که قصد دارید بیشتری بهره را از دستگاه خود ببرید، توصیه می‌کنیم فشارهای وارد شده روی باتری را به حداقل رسانده تا بتوانید در طولانی مدت از باتری دستگاه خود به خوبی استفاده کنید. این مسئله را باید یکی از مهم‌ترین مواردی دانست که می‌تواند برای کاربران ارزشمند باشد.

13: لپ تاپ را تمیز نگه دارید

 لپ تاپ را تمیز نگه دارید

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند روی طول عمر باتری لپ تاپ تاثیر مستقیم داشته باشد، تمیز نگه داشتن دستگاه است. در حقیقت شما می‌توانید با تمیز نگه داشتن لپ تاپ باعث شوید که عمر باتری دستگاه هم افزایش یابد. شاید این سوال برای شما به وجود آید که کثیف بودن لپ تاپ چگونه می‌تواند باعث کاهش طول عمر باتری شود؟ خب واضح است که کثیف بودن دستگاه شما می‌تواند باعث مسدود شدن دریچه‌ها شود و در نهایت، خواهید دید که دمای دستگاه افزایش یافته و می‌تواند طول عمر باتری به دلیل گرمای زیاد کاهش پیدا کند.

توصیه می‌کنیم همواره لپ تاپ خود را پاکسازی کرده تا بتوانید شرایط ایده‌آل را تجربه کنید. شما می‌توانید با تمیز کردن لپ تاپ و منافذ مختلف آن، کاری کنید که گرمای تولید شده به دلیل فعالیت دستگاه کاهش پیدا کرده و به سادگی از درون لپ تاپ خارج شود. در ادامه کار خواهید دید که کاهش میزان گرما از درون لپ تاپ می‌تواند تاثیر مستقیم روی سلامت باتری داشته باشد. هر اندازه گرمای دستگاه کمتر باشد، قطعا روی طول عمر باتری لپ تاپ تاثیر خواهد داشت.

14: گرما را کاهش دهید

در بخش قبل به تمیز کردن لپ تاپ اشاره مستقیم شد، اما آیا واقعا از تاثیر منفی حرارت بالا روی دوام لپ تاپ اطلاع دارید؟ باید بدانید که گرما یک قاتل خاموش بوده و می‌تواند تاثیر منفی روی عملکرد باتری داشته باشد. هر اندازه باتری یک لپ تاپ گرمای بیشتری را در طول کار تحمل کند، قطعا طول عمر آن با سرعت بیشتری کاهش خواهد یافت که در نتیجه می‌تواند موجب ایجاد دردسرهای بیشتری شود. ما به شما توصیه می‌کنیم که حرارت لپ تاپ را مورد بررسی قرار داده تا بتوانید مانع از بروز مشکلات بیشتر شوید.

یکی دیگر از مواردی که باید مدنظر قرار دهید، این است که از قرار دادن لپ تاپ زیر نور مستقیم خورشید جلوگیری به عمل آورید. در حقیقت انجام این کار باعث می‌شود حرارت لپ تاپ افزایش پیدا کرده و در نتیجه شرایط بدی برای کاربران رقم بخورد. یکی دیگر از مواردی که ممکن است تاثیر زیادی در افزایش حرارت لپ تاپ داشته باشد، قرار دادن دستگاه در محیط‌های سربسته و درب بسته‌ای همانند ماشین است. اگر لپ تاپ خود را درون خودرو و در هوایی گرم قرار دهید، این مسئله می‌تواند تاثیر منفی روی طول عمر باتری داشته باشد. شما می‌توانید با رعایت نکات ذکرشده، مانع از آسیب دیدن باتری شده و بدین ترتیب طول عمر آن هم افزایش خواهد یافت.

15: شارژ لپ تاپ را به پایان برسانید

شارژ لپ تاپ را به پایان برسانید

یکی از اشتباهاتی که کاربران لپ تاپ‌های مجهز به باتری‌های لیتیوم یون انجام می‌دهند، این است که وقتی باتری هنوز شارژ دارد، مجددا آن را به شارژر متصل می‌کنند. در حقیقت این کار صحیح نبوده و منجر به بروز مشکل در میان دستگاه‌ها خواهد شد. توصیه می‌کنیم ابتدا اجازه دهید شارژ باتری لپ تاپ به صورت کامل تخلیه شده و سپس دستگاه را به شارژر متصل کنید.

در صورتی که قصد دارید از باتری لپ تاپ خود در محیط بیرون برای طولانی مدت استفاده کنید، لازم است به سلامت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای دستیابی به این هدف مسلم است که رعایت نکات مختلف می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف مهم کمک کند. شما باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشید که زود هنگام لپ تاپ را به شارژر متصل نکنید که این کار می‌تواند دردسرهای زیادی را به وجود آورد. در صورتی که قصد دارید باتری لپ تاپ را در سلامت نگه دارید، ابتدا اجازه دهید که کاملا تخلیه شود.

16: بروزرسانی درایورها را انجام دهید

یکی از کارهایی که می‌تواند روی سلامت باتری لپ تاپ تاثیرگذار باشد، انجام آپدیت‌های دستگاه است. شما می‌توانید با آپدیت کردن لپ تاپ مانع از خرابی احتمالی باتری دستگاه شوید. معمولا لپ تاپ‌های مجهز به ویندوز 10 و 11 می‌توانند آپدیت‌ها را به صورت خودکار دریافت کرده و انجام دهند، بدون این که نیاز باشد کاربران اقدام خاصی را دنبال کنند. توجه داشته باشید که بروزرسانی درایورها تاثیر زیادی در عملکرد باتری خواهد داشت و می‌توانید از آن برای دستیابی به طول عمر بالای باتری استفاده کنید. توصیه می‌کنیم این کار را با متصل کردن لپ تاپ به وای فای انجام دهید.

سخن آخر

باتری را باید یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر لپ تاپ معرفی کرد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، شرایط ایده‌آل و خوبی را برای خود در استفاده محیط‌های بیرون رقم بزنند، اما باید بدانید که حفظ سلامت باتری لپ تاپ باعث می‌شود کاربران بتوانند در طولانی مدت از باتری برای انجام کارهای خود استفاده کنند. در این مقاله سعی شد بهترین روش‌های حفظ سلامت لپ تاپ را به شما آموزش دهیم تا بتوانید را رعایت نکات ذکرشده، شرایط خوبی را برای خود رقم بزنید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا بروزرسانی درایورهای لپ تاپ تاثیر روی سلامت باتری دارند؟

با این که شاید تاثیر بروزرسانی سیستم عامل و درایورها را روی سلامت باتری نتوان در حد بسیار بالایی توصیف کرد، اما پاسخ مثبت است.

آیا کاهش روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ می‌تواند مانع از خالی شدن زودهنگام باتری شود؟

بله؛ هر اندازه که میزان روشنایی بیشتر باشد، مصرف باتری لپ تاپ افزایش خواهد یافت و باعث بروز مشکل می‌شود. در صورتی که به دنبال افزایش طول عمر باتری هستید، توصیه می‌کنیم از میزان استاندارد روشنایی در لپ تاپ استفاده کنید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *