تاریخ انتشار: 06 دی 1402 |
زمان مطالعه: 6 دقیقه

شرکت‌های زیادی موفق شده‌اند در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ از خود توانمندی نشان دهند، اما در میان تمام آن‌ها نام مایکروسافت به گونه‌ای دیگر درخشان بوده و می‌توان گفت محصولات آن توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از کارهایی که ممکن است مالکان لپ تاپ‌های مایکروسافت علاقه‌مند به انجام آن باشند، متصل کردن لپ تاپ مایکروسافت به تلویزیون است. شما باید بدانید این کار با روش‌های مختلف امکان‌پذیر بوده و می‌توانید در کمترین زمان با داشتن ابزار یا دانش انجام کار از عهده انجام آن برآیید. در این مقاله به صورت کامل با آموزش متصل کردن لپ تاپ مایکروسافت به تلویزیون در کنار شما خواهیم بود؛ با ما همراه باشید.

علت متصل کردن لپ تاپ مایکروسافت به تلویزیون

connecting surface to tv 1

شاید برای شما جای سوال باشد که یک کاربر به چه علت ممکن است تصمیم داشته باشد لپ تاپ خود را به تلویزیون متصل کند. شما باید بدانید که این کار می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در میان آن‌ها باید به استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر برای مشاهده محتوا اشاره کرد. گاهی وقت‌ها کاربران امکان دارد اهداف آموزشی را دنبال کنند و این مسئله می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

از طرف دیگر گاهی وقت‌ها ممکن است تمایل به تماشای فایل‌های ویدیویی را در نمایشگر بزرگ‌تر داشته باشید که بدین ترتیب، می‌توان از صفحه نمایش بزرگ برای مشاهده فایل‌ها استفاده کرد. در هر صورت امکان متصل کردن لپ تاپ مایکروسافت به تلویزیون وجود دارد و ما در این مقاله قصد داریم این کار را به صورت کامل به شما آموزش دهیم.

خواندن این مطلب شاید برای شما مفید باشد: آموزش اتصال لپ تاپ ایسوس به تلویزیون

متصل کردن لپ تاپ مایکروسافت به تلویزیون با HDMI

connecting surface to tv

یکی از ساده‌ترین روش‌های متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون را باید استفاده از کابل HDMI دانست که باعث می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن کاربران به هدف نهایی خود دست یابند. شما باید یک کابل HDMI باکیفیت خریداری کنید تا بتوانید خروجی نهایی دلچسب را تجربه کنید.

یکی از نکات مهمی که باید پیرامون این مسئله در نظر داشته باشید، این است که هر اندازه کیفیت کابل بهتر باشد، شرایط برای شما دلچسب‌تر خواهد شد و می‌توانید فایل‌های به نمایش در آمده روی تلویزیون را باکیفیت بسیار خوبی مشاهده کنید.

همانطور که می‌دانید، تلویزیون‌های جدید مجهز به پورت USB یا HDMI هستند. برخی از مدل‌ها ممکن است فقط یک پورت HDMI در دسترس داشته باشند و این در حالی است که در سایر مدل‌های جدید شاهد دو یا تعداد بیشتری پورت HDMI خواهید بود. یکی از اقدامات مهمی که می‌توانید انجام دهید، این است که کابل HDMI باکیفیت خود را خریداری کنید و در نهایت، یک سر آن را به لپ تاپ متصل کرده و یک سر دیگر آن را به تلویزیون متصل کنید.

با انجام این کار خواهید دید که محتوای موجود روی صفحه نمایش لپ تاپ به سادگی روی تلویزیون به نمایش در خواهد آمد. بد نیست بدانید که در این زمان کیفیت اچ دی ام آی خود را به خوبی نمایش خواهد داد، چرا که اگر کابل ضعیفی را در اختیار داشته باشید، شرایط نمایش فایل‌ها جذاب نخواهد بود و می‌تواند باعث ایجاد نارضایتی شود.

توجه داشته باشید که بعد از متصل کردن کابل به تلویزیون و لپ تاپ باید کنترل دستگاه را بردارید و روی کلید Source ضربه بزنید. این کار باعث می‌شود شما بتوانید میان پورت‌های HDMI تعریف شده در سیستم عامل تلویزیون جابه‌جا شوید تا در نهایت به خروجی موردنظر دست یابید. بدین ترتیب شما می‌توانید کلیه اطلاعات لپ تاپ مایکروسافت خود را روی تلویزیون مشاهده کنید.

برای خواندن آموزش اتصال لپ تاپ ایسر به تلویزیون کلیک کنید.

متصل کردن لپ تاپ مایکروسافت به تلویزیون با Miracast

connecting surface to tv 2

آیا فکر می‌کنید که تنها روش متصل کردن لپ تاپ مایکروسافت به تلویزیون از طریق کابل HDMI است؟ اینطور نبوده و شما می‌توانید اتصال لپ تاپ مایکروسافت به تلویزیون را از طریق میراکست انجام دهید. در حقیقت می‌توان این روش را به عنوان یک روش وایرلس برای متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون عنوان کرد. برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تلویزیون خود را روشن کنید. در صورتی که از دانگل مخصوص میراکست استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم نسبت به متصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • در ادامه کار باید مطمئن شوید که وای فای را در کامپیوتر روشن کرده باشید.
  • در سمت راست باید روی آیکون شبکه کلیک کرده و روی گزینه Cast ضربه بزنید.
  • در ادامه کار باید مراحل نمایش داده شده را دنبال کنید تا ارتباط به سادگی برقرار شود.

شما موفق شدید ارتباط میان لپ تاپ مایکروسافت و تلویزیون را در سریع‌ترین زمان ممکن برقرار کنید. با انجام این کار دیگر نباید نگران بروز مشکلات احتمالی باشید. فراموش نکنید که این کار به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

برای آموزش اتصال لپ تاپ لنوو به تلویزیون کلیک کنید.

سخن آخر

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با استفاده از روش‌های خاص، امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به سادگی لپ تاپ مایکروسافت خود را به تلویزیون متصل کرده و خروجی بگیرید. این کار با استفاده از دو روش ساده کابل یا وایرلس انجام‌پذیر بوده و ما در این مقاله سعی کردیم هر دو روش را به شما آموزش دهیم. در حقیقت شما باید یک کابل HDMI باکیفیت خریداری کرده و با شیوه برقراری اتصال آشنا باشید. از طرف دیگر روش وایرلس با استفاده از قابلیت میان دو دستگاه بوده که می‌تواند با سرعت بالایی ارتباط را برقرار کند. در صورتی که شما روش‌های بهتری را برای متصل کردن لپ تاپ مایکروسافت به تلویزیون می‌شناسید، آن را با ما و سایر کاربران اشتراک‌گذاری کنید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون باعث کاهش کیفیت می‌شود؟

خیر؛ در صورتی که شما بتوانید از کابل HDMI باکیفیت استفاده کنید، خواهید دید که کیفیت تحت هیچ شرایطی کاهش پیدا نخواهد کرد و همواره شرایط برای شما پایدار خواهد ماند.

آیا سرعت نمایش فایل‌ها از طریق میراکست کم است؟

خیر؛ شما می‌توانید با سرعت قابل قبولی از طریق وایرلس ارتباط را برقرار کنید، اما در حالت کلی باید بدانید متصل کردن لپ تاپ مایکروسافت به تلویزیون از طریق کابل HDMI می‌تواند بهتر و کارآمدتر باشد.

مقالات مشابه: آموزش اتصال لپ تاپ دل به تلویزیون

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *