تاریخ انتشار: 26 آبان 1402 |
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بدون تردید کمپانی ایسر را باید به عنوان یکی از قدرتمندترین برندهای فعال در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ و محصولات دیجیتال معرفی کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کمپانی تایوانی را باید استفاده از سبک‌های طراحی مدرن در کنار سخت افزارهای قدرتمند عنوان کرد، اما از همه مهم‌تر، قیمت‌گذاری اقتصادی محصولات بوده که در دستور کار کمپانی قرار دارد.

در صورتی که به تازگی از کمپانی ایسر، یک لپ تاپ جدید خریداری کرده‌اید، شاید نیاز داشته باشید که آن را به تلویزیون متصل کنید. لازم است بدانید اتصال لپ تاپ ایسر به تلویزیون را می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به سادگی انجام دهید. در این مقاله قصد داریم با آموزش کامل روش‌های اتصال لپ تاپ ایسر به تلویزیون همراه شما باشیم تا بتوانید این کار را در سریع‌ترین زمان انجام دهید؛ با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

روش اتصال لپ تاپ ایسر به تلویزیون

روش اتصال لپ تاپ ایسر به تلویزیون

یکی از ساده‌ترین روش‌های متصل کردن لپ تاپ ایسر به تلویزیون را باید استفاده از کابل باکیفیت HDMI عنوان کرد. شما می‌توانید این کار را فقط با تهیه یک کابل اچ دی ام آی باکیفیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. در صورتی که قصد دارید از نخستین روش برای متصل کردن لپ تاپ ایسر به تلویزیون استفاده کنید، لازم است مراحل زیر را دنبال کرده تا شرایط خوبی را رقم بزنید:

  • برای اتصال لپ تاپ ایسر به تلویزیون نیازمند خرید کابل HDMI با کیفیت هستید.
  • یک سر کابل HDMI را به لپ تاپ ایسر و سر دیگر را به درگاه HDMI تلویزیونتان متصل کنید.
  • در نظر داشته باشید که تلویزیون‌های امروزی اصولا از چندین درگاه برخوردارند که همین امر اجازه می‌دهد به‌صورت همزمان بتوانید چند دستگاه را به تلویزیون متصل کنید. ابتدا مطمئن شوید که کابل به کدام درگاه HDMI متصل شده است. سپس کافی است که از قسمت منابع، درگاهی که کابل به آن متصل شده را انتخاب کنید؛ برای مثال اگر کابل به درگاه ورودی HDMI 2 متصل شده باشد با کنترل باید از بخش منابع، ورودی HDMI 2 را انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان از کابل‌های با کیفیت برای اتصال لپ تاپ ایسر به تلویزیون استفاده کنید تا مشکلی از نظر خروجی تصویر نداشته باشید. باید در نظر داشته باشید که کابل HDMI می‌تواند تاثیر مستقیم روی کیفیت تصویر در حال نمایش داشته باشد.

در صورتی نیز که ابعاد تصویر در حال نمایش مناسب نیست و تصویر با خروجی مدنظرتان پخش نمی‌شود، می‌توانید دکمه‌های ویندوز و P را از صفحه کیبورد لپ تاپ به‌صورت همزمان بفشارید و چینس مناسب پخش تصویر را انتخاب کنید.

روش آینه کردن لپ تاپ ایسر به تلویزیون

یکی دیگر از روش‌های اتصال لپ تاپ ایسر به تلویزیون را می‌توان قابلیت Mirror یا همان آینه کردن معرفی کرد. با فشار دادن کلید Windows می‌توانید به تنظیمات مهم لپ تاپ دسترسی داشته باشید. در ادامه کار شما با کلیک کردن روی پیوند افزودن دستگاه (Add Device) در بخش دستگاه‌های متصل (Connected Devices)، می‌توانید دستگاه جدیدی را به بخش موردنظرتان اضافه کنید.

هم اکنون شاهد منوی کشویی خواهید بود که باعث خواهد شد تمام دستگاه‌هایی که امکان آینه سازی آن‌ها وجود دارد، به صورت فهرست نمایش داده شوند. زمانی که انتخاب را نهایی کنید، خواهید دید که نمایشگر لپ تاپ روی تلویزیون نقش خواهد بست.

این مورد را باید به عنوان یکی دیگر از ساده‌ترین روش‌های متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون معرفی کرد که کاربران می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن از آن برای انجام کار خود، استفاده کنند.

برای خرید لپ تاپ، از این صفحه در پلازادیجیتال بازدید نمایید.

روش فعال کردن قابلیت HDMI در لپ تاپ ایسر

روش فعال کردن قابلیت HDMI در لپ تاپ ایسر

اگر تمایل دارید حالت HDMI را در لپ تاپ ایسر فعال‌سازی کنید، باید روی نماد صدا (Volume) واقع در نوار وظیفه ویندوز راست کلیک کرده و در ادامه گزینه Sounds را از برگه Playback انتخاب کنید. هم اکنون شما می‌توانید عملکردهای صوتی و تصویری پورت HDMI را با کلیک کردن روی Apply موجود در پایین گزینه Digital OutPut Device HDMI روشن کنید.

در صورتی که لپ تاپ نتواند پورت HDMI را به خوبی تشخیص دهد، باید مراحل زیر را برای انجام کار خود دنبال کنید:

  • شما می‌توانید با تایپ کردن عبارت عیب‌یابی (Troubleshooting) کار خود را آغاز کنید.
  • انتخاب گزینه عیب‌یابی به شما اجازه می‌دهد این روش را انجام دهید.
  • شما باید وارد گوشه سمت چپ قسمت بالا شوید و گزینه View All را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار باید بخش سخت افزار و دستگاه‌ها (Hardware and Devices) را انتخاب کنید.
  • عیب یابی را می‌توان با دنبال کردن دستورالعمل‌های روی صفحه اجرا کرد.

در این لحظه شما موفق شدید یکی دیگر از چالش‌های موجود بر سر راه متصل کردن لپ تاپ ایسر به تلویزیون را حل کرده و به کار خود ادامه دهید.

دلیل دریافت نکردن سیگنال توسط تلویزیون بعد از اتصال HDMI

گاهی وقت‌ها پس از اتصال لپ تاپ ایسر به تلویزیون، متوجه خواهید شد که هیچگونه سیگنالی روی تلویزیون نمایش داده نمی‌شود یا عبارت No Signal درج خواهد شد. در این زمان باید یک بار کابل HDMI را جدا کرده و مجددا اتصال را برقرار کنید. اگر باز هم تغییر خاصی ایجاد نشود، توصیه می‌کنیم از کابل HDMI دیگری برای بررسی مشکل و رفع آن استفاده کنید. معمولا جایی برای نگرانی در این لحظه وجود ندارد و شما می‌توانید مشکل به وجود آمده را به سادگی و در کمترین زمان ممکن حل کنید.

سخن آخر

لپ تاپ ایسر را باید به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ‌هایی دانست که برای خردی در فروشگاه پلازا دیجیتال در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید این دستگاه را به سادگی و در صورت نیاز به تلویزیون متصل کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه باید به پشتیبانی از پورت HDMI و تنظیمات مربوطه به منظور متصل کردن به تلویزیون اشاره کرد. در این مقاله سعی شد بهترین روش‌های اتصال لپ تاپ ایسر به تلویزیون را به شما آموزش دهیم تا بتوانید این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا امکان خرابی پورت HDMI لپ تاپ ایسر وجود دارد؟

گاهی وقت‌ها ممکن است بعد از متصل کردن کابل HDMI به پورت لپ تاپ ایسر با عبارت عدم دریافت سیگنال یا در حالت کلی عدم برقراری ارتباط مواجه شوید. در این زمان نیاز است که شما یک کابل اچ دی ام آی دیگر را برای آزمایش خریداری کرده تا شرایط را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. معمولا ما شاهد خرابی در پورت لپ تاپ نخواهیم بود و این اتفاق به دلیل خرابی کابل است.

آیا امکان آینه کردن لپ تاپ ایسر روی تلویزیون وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید از روش آینه کردن نمایشگر لپ تاپ روی تلویزیون در لپ تاپ‌های ایسر که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، استفاده کرده و به نتیجه دلخواه خود برسید.

یاشار فتحعلی زاده

از سال ۸۹ این افتخار نصیب من شده تا در رسانه‌های مختلف حوزه فناوری و سرگرمی برای پارسی‌زبانان قلم بزنم و دانش روز دنیا رو به زبان ساده، اما با جزئیات کامل در اختیار علاقه‌مندان قرار بدم. حال، در پلازا دیجیتال کنار شما عزیزان هستم تا کمک کنم تجربه‌ای ایده‌آل از خرید اقلام دیجیتال داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *