تاریخ انتشار: 26 دی 1402 |
زمان مطالعه: 13 دقیقه

01 مقدمه 2

گوشی آیفون بهتر است یا گوشی موبایل سامسونگ؟ مسئله این است. یکی از مهیج‌ترین رقابت‌ها که دنیای گوشی‌های هوشمند وجود دارد، رقابت بین دو برند بزرگ دنیا در این حوزه یعنی سامسونگ و آیفون است. این دو برند جزو بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندها در حوزه طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند هستند که فناوری‌های نوین در این حوزه را به دنیا معرفی کرده و طرفداران خاص خود را دارند. به همین دلیل همیشه بین طرفداران این دو برند یک کشمکش وجود دارد و هر کدام از آن‌ها ادعا می‌کنند که برند مورد علاقه آن‌ها بهترین در دنیا است. در این مقاله قصد داریم به مقایسه گوشی موبایل آیفون با سامسونگ پرداخته و بررسی کنیم که کدام از این برندها عملکرد بهتری دارند.

همه پرفروش‌ترین گوشی موبایل دنیا را آیفون و سامسونگ می‌دانند اما با مطالعه مقاله پر فروش ترین گوشی های موبایل دنیا نظر شما تغییر خواهد کرد.

آیفون بخریم یا سامسونگ؟ مقایسه جامع دو رقیب

02 آیفون بخریم یا سامسونگ؟ مقایسه جامع دو رقیب

در مورد مقایسه گوشی موبایل اپل با سامسونگ باید به این موضوع اشاره کرد که معمولا این دو برند طرفداران خاص خود را دارند و اکثر افراد گزینه مورد علاقه خود را در زمان خرید انتخاب کرده‌اند. در یک طرف طرفداران اپل وجود دارند که سال‌ها از محصولات این شرکت استفاده کرده و در طرف دیگر طرفداران سامسونگ وجود دارند که هر سال در انتظار رونمایی از یک فناوری جدید توسط این برند هستند. با این حال انتخاب بین آیفون و سامسونگ برای کاربران عادی معمولا سخت بوده و بهترین راه برای انتخاب یکی از محصولات این برندها، آشنایی با تفاوت گوشی سامسونگ با آیفون است.

به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم به مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ از جنبه‌های مختلف پرداخته تا کاربران بتوانند بر اساس آن بهترین گزینه برای خرید را انتخاب کنند. اگر به دنبال خرید بهترین گوشی آیفون هستید، وبلاگ بهترین گوشی آیفون کدام است؟ را از دست ندهید.

تنوع محصولات

03 تنوع محصولات

یکی از جنبه‌های که برای مقایسه گوشی موبایل آیفون با سامسونگ باید مورد توجه قرار بگیرد،‌ تنوع محصولات است. در مورد سامسونگ باید به این موضوع اشاره کرد که از نظر تنوع محصولات در شرایط به مراتب بهترین نسبت به آیفون قرار دارد. سامسونگ گوشی‌های خود را در سری‌های مختلف مانند سری‌های اقتصادی A و M، سری پرچمدار گلکسی S و سری گلکسی Z که گوشی‌های تاشو هستند، طراحی و عرضه می‌کند. سری S و Z جزو گوشی‌های پرچمدار این برند هستند که در دسته گوشی‌های گران قیمت قرار می‌گیرند و معمولا از جدیدترین چیپ‌ها، دوربین و فناوری‌های مختلف بهره می‌برند.

با هر بودجه‌ای که در اختیار دارید، می‌توانید گوشی سامسونگ مورد نظر خود را تهیه کنید. اما توصیه می‌شود قبل از آن مقاله راهنمای خرید گوشی سامسونگ با هر بودجه ای را مطالعه کنید.

در مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ از نظر تنوع محصولات باید گفت که آیفون از تنوع محصول زیادی برخوردار نیست. این برند معمولا هر ساله 4 گوشی جدید را به بازار عرضه می‌کند که همگی در دسته پرچمدارها و بهترین‌های بازار قرار می‌گیرند و تنوع زیادی ندارند. به طور مثال در سال 2023 آیفون از گوشی‌های آیفون 15،‌ آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را به بازار عرضه کرده که در برخی از ویژگی‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. قبل از خرید گوشی آیفون لازم است که اطلاعات خودتان را بالا ببرید؛ به همین خاطر پیشنهاد می‌شود مقاله راهنمای جامع خرید گوشی آیفون را بخوانید.

قیمت

04 قیمت

از لحاظ قیمت نیز در مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ باید به این موضوع اشاره کرد که سامسونگ گوشی‌های متنوعی را در بازه‌های قیمتی مختلف طراحی و عرضه می‌کند تا کاربران بیشتری بتوانند بر اساس بودجه خود یکی از گوشی‌های این برند را خریداری کنند. سامسونگ در دسته‌بندی‌های مختلف از اقتصادی تا میان‌رده و پرچمدار گوشی‌های متنوعی را به بازار عرضه می‌کند. در خصوص آیفون باید به این موضوع اشاره کرد که گوشی‌های این برند همگی در دسته گوشی‌های گران قیمت قرار می‌گیرند به طوری که ارزان‌ترین مدل آن 700 دلار قیمت دارد. مدل‌های قدیمی‌تر آیفون را می‌توان با قیمت ارزان‌تر خریداری کرد اما سخت‌افزار و نرم‌افزار آن‌ها قدیمی شده است. اگر قصد خرید گوشی اندرویدی اقتصادی را دارید، پیشنهاد پلازا دیجیتال به شما مطالعه ارزان ترین گوشی های موبایل اندرویدی را بشناسید است.

 

پردازنده و سخت‌افزار

05 پردازنده و سخت افزار

در خصوص پردازنده و سخت‌افزار در مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ باید به این نکته اشاره کرد که گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با جدیدترین نسل پردازنده‌های اسنپدراگون و تراشه اختصاصی سامسونگ با نام اگزینوس در بازارهای مختلف عرضه می‌شوند. گوشی‌های آیفون نیز از پردازنده مرکزی اختصاصی اپل بهره می‌برند که آخرین تراشه آن در آیفون 15 پرومکس با نام A17 Bionic مورد استفاده قرار گرفته است.

در مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ از نظر پردازنده و سخت‌افزار باید گفت که از نظر CPU گوشی‌های آیفون عملکرد بهتری نسب به گوشی‌های سامسونگ دارند اما از نظر عملکرد گرافیکی یا GPU این گوشی‌های سامسونگ هستند که عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل پرچمداران سامسونگ گوشی مناسب‌تری برای گیمینگ و اجرای بازی‌ها با کیفیت بالاتر به حساب می‌آیند. اگر به دنبال نکات کاربردی تر برای خرید گوشی هستید، راهنمای خرید گوشی موبایل: نکات مهم و کاربردی را حتما مطالعه کنید.

دوربین

06 دوربین

امروزه دوربین یکی از بخش‌های مهم در گوشی‌های هوشمند است که بسیاری از برندها از نظر عملکرد در این بخش با یکدیگر مقایسه می‌شوند. در مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ نیز باید به این موضوع اشاره کرد که گوشی‌های سامسونگ از دوربین‌های چندکاره بهره می‌برند. در مقایسه پرچمداران این برند باید گفت که از نظر قدرت و فناوری تصویربرداری، سامسونگ به مراتب عملکرد بهتری دارد. مگاپیکسل بالاتر، کنترل‌های عمقی دوربین و قدرت زوم بالا باعث شده که پرچمدار سامسونگ از نظر بسیازی از کاربران و سایت‌ها در زمینه دوربین بهترین در بازار باشد.

در سوی دیگر آیفون نیز از دوربین بسیار قدرتمندی بهره می‌برد که امکان ثبت تصاویر و ویدئوهای بسیار با کیفیت را فراهم می‌کند. دوربین‌های آیفون در برخی از جنبه‌ها عملکرد نزدیکی نسبت به سامسونگ دارند و در برخی ویژگی‌ها نیز برتری کمی دارند. به طور کلی هر دو برند از نظر دوربین از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار هستند که باعث شده انتخاب اول بسیاری از افراد برای تولید محتوا باشند. در مقاله بهترین گوشی های موبایل مناسب عکاسی در ایران با بهترین مدل‌ها در حوزه عکاسی آشنا خواهید شد.

نمایشگر

07 نمایشگر

افرادی که بهترین گوشی های موبایل مناسب بازی در ایران را دارند باید صفحه نمایش قوی داشته باشد تا از خستگی چشم آن‌ها جلوگیری شود.

پس از این رو یکی دیگر از قسمت‌های مهم در گوشی‌های هوشمند که رابط بین کاربر و دستگاه محسوب می‌شود، صفحه نمایش است. در مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ باید گفت که بدون شک و بدون تردید می‌توان سامسونگ را سلطان بلامنازع دنیا در طراحی و ساخت نمایشگر دانست. نمایشگرهای AMOLED سامسونگ بهترین نمایشگرهای دنیا هستند که رنگ مشکی را با عمق زیاد نمایش داده و نمایش رنگ‌ها در آن‌ها بسیار چشم‌نواز است. پرچمدار سامسونگ از بهترین نمایشگر ساخته شده توسط این برند بهره می‌برد که کیفیت تصویر و روشنایی فوق‌العاده‌ای دارد و عملکرد آن خیره‌کننده است. همین امر باعث شده که اپل نیز برای صفحه نمایش آیفون‌های خود با سامسونگ همکاری کند و از پنل‌های ساخت این برند بهره ببرد.

باتری

08 باتری

در خصوص باتری و عملکرد آن در مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ باید گفت که سامسونگ همواره سعی می‌کند در همه محصولات خود از گوشی‌های اقتصادی گرفته تا گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار، از باتری بزرگ‌تر با ظرفیت بیشتر استفاده کند تا کاربران بتوانند برای زمان بیشتری بدون نیاز به شارژ از گوشی خود استفاده کنند. در مقابل آیفون در گوشی پرچمدار خود از باتری بزرگ‌تر استفاده می‌کند. در خصوص سرعت شارژ باتری و عملکرد آن می‌توان گفت که پرچمدار سامسونگ عملکرد بهتری دارد؛ زیرا سرعت شارژ آن بیشتر بوده و برای مدت زمان بیشتری می‌‌تواند کاربران را بدون نیاز به شارژر همراهی کند.

نرم‌افزار و اکوسیستم

09 نرم افزار و اکوسیستم

نرم‌افزار و اکوسیستم یکی از جنبه‌های مهم است که در مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ نقش مهمی ایفا می‌کند و باعث تمایز آیفون نسبت به سامسونگ می‌شود. سامسونگ از سیستم عامل اندروید با رابط کاربری اختصاصی خود یعنی One UI بر روی گوشی‌های خود استفاده می‌کند که قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در مقابل آیفون از سیستم عامل اختصاصی اپل یعنی iOS بهره می‌برد که یک سیستم عامل روان با کاربری راحت است به طوری که کنترل‌ها در آن ساده‌تر و قابل درک‌تر هستند.

در خصوص پشتیبانی نرم‌افزاری و عرضه به‌روزرسانی سیستم عامل، سامسونگ به مدت 4 سال از محصولات خود پشتیبانی می‌کند در حالی که این عدد برای گوشی‌های آیفون 6 سال است. با توجه به این که اکوسیستم آیفون بر روی تمام مدل‌ها یکسان است به محض انتشار به‌روزرسانی همه مدل‌ها به صورت همزمان آن را دریافت می‌کنند. اما کاربران سامسونگ باید در انتظار قرار بگیرند تا آپدیت سیستم عامل گوگل برای دستگاه‌های مختلف بهینه‌سازی شده و سپس عرضه شود. به طور کلی سیستم عامل iOS از نظر مدیریت RAM، ادغام نرم‌افزاری و تجربه کاربری عملکرد به مراتب بهتری در مقایسه با سامسونگ دارد.

ارزش خرید

10 ارزش خرید

ارزش خرید یک گوشی یکی از جنبه‌هایی است که به انتظارات کاربران از یک گوشی و طرز استفاده آن‌ها بستگی دارد. گوشی‌های پرچمدار هر دو برند تقریبا قیمت یکسانی دارند؛ اما سامسونگ مدل‌های متنوع‌ترین در بازه‌های قیمتی مختلف دارد که افراد با توجه به بودجه خود می‌توانند انتخاب کنند. به طور کلی گوشی‌های اندرویدی در مقایسه با گوشی‌های آیفون در مدت زمان کمتری ارزش خودد را از دست می‌دهند.

در مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ از نظر ارزش خرید باید گفت که سامسونگ در مقایسه با محصولات اندرویدی هم‌سطح خود ارزش بالاتری داشته و این ارزش برای مدت زمان بیشتری حفظ می‌شود اما در مقایسه با محصولات اپل سریع‌تر ارزش خود را از دست می‌دهند. در واقع کاربران با گذشت زمان می‌توانند یک گوشی آیفون را با قیمت بالاتری نسبت به گوشی سامسونگ هم سطح آن به فروش برسانند. همین امر باعث شده که در صورت نیاز به تعمیر، گوشی‌های آیفون هزینه بالاتری نسبت به گوشی‌های سامسونگ داشته باشند. اگر  بودجه خرید شما برای گوشی موبایل تا حداکثر 30 میلیون تومان است، وبلاگ بهترین گوشی های موبایل سامسونگ تا 30 میلیون تومان را مطالعه نمایید.

امنیت و حریم خصوصی

11 امنیت و حریم خصوصی

در دنیای امروز کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که یک گوشی هوشمند نداشته باشد. گوشی‌های هوشمند امروزه به یک ابزار مهم برای افراد تبدیل شده‌اند به طوری که بسیاری از امور خود را با استفاده از آن انجام می‌دهند. همین امر باعث می‌شود که کاربران اطلاعات و داده‌های زیادی در داخل گوشی خود داشته باشند. از این رو امنیت و حفظ حریم خصوصی یکی از نکاتی مهم است که در گوشی‌های هوشمند مورد توجه قرار می‌گیرد.

در مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ از نظر حریم خصوصی و امنیت باید گفت که اختلاف زیادی بین محصولات این دو برند از این نظر وجود ندارد. گوگل در سال‌های اخیر به صورت منظم و منسجم آپدیت‌های امنیتی را عرضه می‌کند و با ایمن‌سازی پلی استور تدابیر امنیتی مختلفی را برای حفظ حریم خصوصی کاربران به کار گرفته است. برای اطلاع از پر فروش ترین گوشی های موبایل دنیا مقاله مربوط به آن را در پلازا دیجیتال مطالعه کنید.

با این حال بسیاری از کارشناسان در مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ از نظر امنیت و حریم خصوصی، آیفون را بهتر می‌دانند. اپل به صورت منظم سیستم عامل iOS و محصولات خود را به‌روزرسانی می‌کند. نقطه قوت اپل و آیفون اکوسیستم بسته آن است که نفوذ به آن را مشکل کرده است. نظارت دقیق اپل بر روی اپ استور در خصوص عرضه اپلیکیشن‌ها باعث شده که از نظر امنیت شرایط بسیار خوبی داشته باشد. با این حال هر دو برند از این نظر عملکرد عالی دارند و نمی‌توان به طور قطع یکی از آن‌ها را در این زمینه بهترین دانست. اگر 30 میلیون تومان برای خرید گوشی بودجه در نظر دارید، مطالعه راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل تا 30 میلیون تومان پیشنهاد پلازا دیجیتال برای اطلاعات بیشتر شما است.

جمع‌بندی

12 جمع بندی

برندهای اپل و سامسونگ دو غول فناوری در دنیا هستند که در حوزه طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند با جدیدترین فناوری‌ها بهترین در دنیا محسوب می‌شوند. همین امر باعث شده که طرفداران این دو برند همیشه بحث‌های داغی بر سر بهتر بودن هر یک از آن‌ها نسبت به دیگری داشته باشند. در مقایسه گوشی آیفون با سامسونگ انتخاب یکی از آن‌ها به عنوان بهترین کار بسیار دشواری است زیرا هر از نقاط قوت زیادی برخوردار بوده و در حوزه‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند. هرچند ممکن است در برخی از جنبه‌ها هر کدام عملکرد ضعیف‌تری داشته باشند اما به طور کلی جزو بهترین‌های دنیا بوده و این نیاز و سلیقه کاربران است که در انتخاب یکی از این محصولات نقش اساسی ایفا می‌کند.

سوالات متداول

سامسونگ بهتر است یا آیفون؟

گوشی‌های آیفون و سامسونگ هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و در برخی از جنبه‌های عملکرد بهتری نسبت به یکدیگر دارند و نمی‌توان به صورت قطعی یکی از آن‌ها را به عنوان بهترین معرفی کرد.

مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های سامسونگ چیست؟

تنوع محصولات در بازه‌های قیمتی مختلف، دوربین قدرتمند، سخت‌افزار به‌روز و قدرتمند، صفحه نمایش با کیفیت، سیستم عامل و رابط کاربری جذاب، عملکرد خوب باتری

مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های آیفون چیست؟

پردازنده و سخت‌افزار قدرتمند، دوربین با کیفیت و عملکرد بسیار خوب، یکپارچگی نرم‌افزاری، سیستم عامل روان و کاربردی، امنیت و پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار خوب

عاطفه طالبی

از سال 97 در حوزه تکنولوژی روز و سرگرمی و ... در سایت‌های مختلف مشغول به تولید محتوا و نوشتن مطالب روز هستم و توانسته ام در این زمینه فعالیت زیادی داشته باشم، اکنون در پلازا دیجیتال هستم تا بتوانم در کنار شما عزیزان به پیشرفت‌های بالاتری در این زمینه برسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *